رد:أريد شركه بهذه المواصفات
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة remon78eg
فكرة كويسه من حيث المبدأ ولكن لاحظ
الصفقة هتتفعل على الشركة الاولي (النصابة)
ناسخ الصفقات هيفتحها على الشركة الثانية (الكويسة)
الشركة الاولى هتقفل الصفقة على ربح
الشركة الثانية هتقفل الصفقة على خسارة
او ممكن ينتظر قليلا ليرتد ويقفل على ربح......والتجربه خير برهان
لان اولا الشركة الاولى سبريدها اقل
ولان ثانيا الشركة الاولى السعر طلع فيها وكسب وقفل ولكن مطلعش في الثاية فقفل على خسارة
اما الدخول عكس الصفقة ده شيئ تاني
ممكن يتعمل عن طريق حسابين على نفس الشركة الكويسة
واحد هيشتغل ويخسر
والمفروض الثاني هيتنسخ بالعكس ويشتغل ويكسب لان نفس الاسعار
وممكن لو فتح صفقه بقيمه اللوت دولار واحد على حساب يفتح فى نفس السعر صفقه معاكسه لها فى النوع بقيمه 1.5 دولار او 2 دولار علشان يكسب ويعوض الخساره
ولكن يجب ان يكون الاسبريد صغير بقدر كافي لكي لا يعوق المكسب او يكون المكسب اكبر
انا اقترحت التجربه على شركه jfd brokers لان هذه الشركه الاسبرد تبعها اغلب الاوقات 0 على اليور دولار لانها بتاخذ كموشن ثابت فقط من العقود المفعله وليس على فرق الاسبرد......مع انى لم استطع تشعيل الاكسبرت المعدل عليها :016:
ولكن يمكن ان تبحث في هذا الموضوع وتقول لنا ما هي العقبات التي واجهتك لنحاول حلها معاً لا يوجد عقبات غير انى لم استطع ان اشغل الاكسبرت على اى منصه عندى
طبعا الحساب اللي هيخسر يكون ديمو
الجواب فى الاقتباس باللون الازرق
رد:أريد شركه بهذه المواصفات
انا متفق مع الاخ الحجاج ناسخ الصفقات هو الحل وبالفعل قمت بالتجريب من الشركة النصابة الى شركة jfd ولكن الشركة الاخيرة لم تقبل الصفقات تعطيني خطء
رد:أريد شركه بهذه المواصفات
شرح طريقة نسخ الصفقات على نفس الجهاز او على جهازين عبر الانترنت
https://forum.arabictrader.com/t121783.html
رد:أريد شركه بهذه المواصفات
رد:أريد شركه بهذه المواصفات
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة remon78eg
الرابط لا يعمل وتظهر رسالة
You cannot access someone else's portfolio. If this is your portfolio, please login first.
عفوا يا أخي ...جرب مرة ثانيه
رد:أريد شركه بهذه المواصفات
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MRVivantor
ياصلالالالالالالات النبى مش مصدق ؟؟؟ انهي واحد دا ياباشا الراكب ؟؟؟
عليه الصلاة وأفضل السلام
دي النسخة الأصلية اللي نزلها أستاذ وضاح
طبعا الشركة كما ذكر بعض الأخوة سابقا تنطبق عليها الشروط
والاسبيرد عندما يزيد الى 2 نقطة لن يفتح السكربيت
وغالبا ده بيكون من 8 مساءا الى 8 صباحا
هنتابع ان شاء الله عشان نعرف كمان موضوع الفلترة
اذا كان مطابق ام لا
وللعلم لدي حساب حقيقي بها بنفس المبلغ تقريبا
يعنى لو وصلنا لشىء نجرب على الحقيقى
ويارب يكون فيه خير للجميع
******
رد:أريد شركه بهذه المواصفات
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ashraf sherif
ادميرال سبريدها مش ثابت
اه اغلب الوقت نقطة
بس نصيحة بلاش
لان السعر متفلتر
يعني هيفتح صفقات كل فين وفين دا اولا
ثانيا فكرة الاكسبيرت ضاعت و هيبقي زيه زي اي اكسبيرت لو السعر مشي في اتجاهه حسابك هيطير
تابعو و هتشوفو
لان الكسبيرت بيعتمد علي الحركة السريعة وعدم فلترة السعر
بالمناسبة في شركة تانية بيفتح فيها صفقات اكتر من ادميرال .. بس نفس الفكرة الحساب هيطير
بنجرب وان شاء الله مش هنخسر حاجه