صفحة 12 من 81 الأولىالأولى ... 267891011121314151617182262 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 166 إلى 180 من 1204
    الصورة الرمزية د/مصطفى
    د/مصطفى غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شهيد الفوركس مشاهدة المشاركة
    alexandriafx
    و انا بقول مين هو alexandria fx
    فعلا كنت عامل شغل حلو بس للاسف مش بس الطمع و لكن السوق كمان في الوقت ده كان رخم و خلى ناس كتيرة زي orishift و mostafasamiren ( انا ) يتراجعوا جامد . طبعا مع حبة تهور ههههههه
    ربنا يوفقك في حسابك الجديد و انا كمان فتحت حساب النهاردة و نتقابل في التوب تين قريبا باذن الله مع باقي الشباب

الصورة الرمزية شهيد الاسلام
    شهيد الاسلام غير متواجد حالياً عضو نشيط

يا شباب لازم تعرفوا ان التقيم بيتغير يوميا يعنى انت يوميا اما ترتيبك هيزيد او هينقص

وومكن واحد يكون ترتيبه ال 5 وبيدير مليون وواحد ترتيبه رقم 200 وبيدير 5 مليون عادى لان الترتيب بيتغير يوميا حسب الاداء

بالنسبة لمنصة aaafx توقيتها نفس توقيت جرينتش

التقيم بيكون بعد اغلاق 31 صفقة سليمة بيتخصص ليك صفحة وممكن تدخل على صفحتك مبكرا قبل ان تنهى ال 31 صفقة لكن لن يكون هناك تقيم لاداءك بعد وهذه الطريقة من خلال الدخول على خانة ارسال رسالة للاتباع سوف تجد هناك رابط لصفحتك

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maasa مشاهدة المشاركة
    و انا بقول مين هو alexandria fx
    فعلا كنت عامل شغل حلو بس للاسف مش بس الطمع و لكن السوق كمان في الوقت ده كان رخم و خلى ناس كتيرة زي orishift و mostafasamiren ( انا ) يتراجعوا جامد . طبعا مع حبة تهور ههههههه
    ربنا يوفقك في حسابك الجديد و انا كمان فتحت حساب النهاردة و نتقابل في التوب تين قريبا باذن الله مع باقي الشباب
    حبيب قلبى انت بقى مصطفى يا مربحا يا مرحبا

كنت بشوفك دايما تقيمك اعلى منى رغم ان ادائى افضل فكنت بتجنن وادخل اكلم الدعم الفنى يشوفلى حل معااااك هههههههههه

يلا انا عملت المزود بتاعى و نبدا منافسة شريفة ان شاء الله من جديد

الصورة الرمزية star1
    star1 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

حبيب قلبى انت بقى مصطفى يا مربحا يا مرحبا

كنت بشوفك دايما تقيمك اعلى منى رغم ان ادائى افضل فكنت بتجنن وادخل اكلم الدعم الفنى يشوفلى حل معااااك هههههههههه

يلا انا عملت المزود بتاعى و نبدا منافسة شريفة ان شاء الله من جديد
    اخونا الغالي ...
    ارجو توضيح طريقة التعليق للمزود الذي يظهر باعلي ؟؟ اي كيف اضع تعلييق كمزود اشارة ؟؟

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة star1 مشاهدة المشاركة
    اخونا الغالي ...
    ارجو توضيح طريقة التعليق للمزود الذي يظهر باعلي ؟؟ اي كيف اضع تعلييق كمزود اشارة ؟؟
    اخى

اذا كانت الصفحة بالانجليزية ستجداعلى الصفحة على الشمال كلمة Post Message وعليها علامة خضراء

اضغط عليها ستدخل الى صفحة جديدة موضح بها كل شيء

الصورة الرمزية star1
    star1 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اخى

اذا كانت الصفحة بالانجليزية ستجداعلى الصفحة على الشمال كلمة Post Message وعليها علامة خضراء

اضغط عليها ستدخل الى صفحة جديدة موضح بها كل شيء

شكرا لك جزيلا اخي

الصورة الرمزية صاحب هدف
    صاحب هدف غير متواجد حالياً موقوف

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته

هو التقييم يدوي من موظفي الزولو ولا آلي ؟

وبكل الأحوال , إيه هو العامل الأول الي بيرفع وبيخفض ترتيبك ؟

التقيم الى يا غالى بنظام محكم وعادل وليس به محاباة او اهواء

اهم شيء درو داون قليل ونقاط ربح كثيرة

بعد ذالك ياتى متوسط عدد النقاط ثم عدد الصفقات الناجحة للخاسرة ثم متوسط زمن الصفقة الواحدة

الصورة الرمزية moneyboker
    moneyboker غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

Question

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moneyboker مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم و بارك الله فيكم لحبكم الخير لاخوانكم
    كان ليا استفسارين لو مفهاش تعب
    انا اول مدخلت علي الموقع دخلت علي لست مزودين الاشاره ولقيت في اول 300 مزود فيهم واحد بس ملوش اتباع بيدير راس مال 0 السؤال هنا هل هذا يستفاد شيا
    ثانيا هو انت ممكن تكون استراتيجيتك ناجحه و في ترتيب كويس بس ميكنش معاك اتباع
    انا لقيت في الموقع انك ممكن يكون تريبك رقم خمسين بس عندك اتباع و راس مال 3 مليون و الي في الترتيب الثالث يدير 500 الف واتباع اقل طبعا
    سؤال اخر للي تعاملو مع منصه aaaالتابعه لموقع زولو ما هو توقيتهم بتوقيت جرنتش و هل اسعارهم دقيقه و كده يعني لو موجود شويه معلومات عنها
    up up

راجع المشاركات السابقة اخى وستجد اجابات كاملة

الصورة الرمزية forex king
    forex king غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

up up
    بالنسبة للاقتباس الاول حاولت اعرف السبب عن طريق تحليل اداء المزودين فوجت انه غالبا ستجد سبب قوى اما ان يكون الدرودون كبير جدا او ان المزود يفتح عدد كبير من الصفقات فى ان واحد
    فى مزود اسمه time is now هذا المزود نتائجه غاية فى الروعة الدرودون عنده صغير جدا ولاكن عند تحليل ادائه ستجد ان هذا المزود عمل لعبة لتجميل ادائه فى اول اسبوعين فتح عدد كبير من الصفقات فى وقت واحد وحقق 4000 نقطة دفعة واحده فى رينج بحدود 250 نقطة للصفقة وبعد كده ظهر ادائه السيئ فى باقى الفتره لاكثر من 3 شهور ,ممكن ضربة حظ او ممكن لعبة هذا مثال بعض المزودين يتحايلون ليحصلوا على تقييم عالى ومن ثم اجتذاب الضحاية ولاكن العابهم مفهومة

بالنسبة للقتباس الثانى لم اتعامل مع هذه الشركة

الصورة الرمزية r7al_909
    r7al_909 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم .... اسمحوا لي بالمشاركه معكم .. حيث ان لدي حساب تجريبي متابع والحمدلله شبه الوضع عجبني ...ولدي بعض الاسئله اذا ممكن جزاكم الله خير تفيدوني فيها

1-حسب اللي اعرفه ان السحب من حسابك الحقيقي لدى زولو ترايدر بياخذ شهر او اوكثر هل هذه المعلومه صحيحه ؟

2-الحاجه الثانيه لو حاب افتح حساب حقيقي مع شركة فكسول البريطانيه هل ممكن يكون اسلامي؟

3-ما اشوف مزود اشاره قديم ومستمر باداء ممتاز الغالب يستمر باداء جيد لمدة 80 اسبوع وفجأه يخسر ويختفي من قائمة المزودين مادري ليه؟

4-ما هي افضل ادادرة اعملها للمزود في حسابي هل اتبع نظام اتور ريسك وما هو افضل نسبه ؟

شاكر لكم جميعا

الصورة الرمزية r7al_909
    r7al_909 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

انا عن نفسي مش شايف انه حل عملى هو الحل الحقيقى الحذر وانك تعمل المستحيل بحيث يكون عدد النقاط نهاية الشهر بالموجب وليس بالسالب يعنى لو وصلت ليوم 25 وفارق الربح اكبر بقليل وقتها يكون الافضل انك توقف عملياتك اما لو الارباح اكبر بكثير فكمل شغل عادى

بالفعل لو مر شهر من غير ما يكون فى عمليات على الحساب الحساب بيقف وفلوسك لو كنت عامل طلب سحب بتوصلك فى ميعادها حتى لو الحساب وقف . اما لو مكنتش عامل طلب سحب وحسابك وقف ومر شهر على وقوف حسابك فكدة فلوسك تروح عليك وليس من حقك تطالب بفلوسك . ده بند موجود ومكتوب

هو بند جديد و موجودة فى دليل مزود الاشارة وحصلت معايا من كام شهر وتم حرمانى من فلوسي لان الخسارة كانت اكبر وهذا البند معمول خصيصا للحفاظ على اموال المستثمرين وتشجيعا لهم وحتى يكبحوا شهوات الطمع لدى مزودى الاشارة .

بالفعل اخى هو فى المركز العاشر أسأل الله ان يوفقه وهو يعتبر أول عربى من حيث التقيم الان على مستوى العالم

لكن من يتبعه يجب ان يتوخى الحذر لان الدرو داون بتاعه كبير جدا 4300 نقطة يعنى يجب حجم النقطة لا يزيد عن 10 سنت لكل 1200 دولار
    الاخ الكريم شهيد ... ممكن الله يوفقك تشرح لي كيف اخلي حجم النقطه لا يزيد عن 10 سنت لكل 1200 دولار تعتبر ادارة رأس مال لك صفقه ممكن تشرحها لي .. لاني احب ان حسابي يدار من المزودين بأقل نسبة مخاطره

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة r7al_909 مشاهدة المشاركة
    الاخ الكريم شهيد ... ممكن الله يوفقك تشرح لي كيف اخلي حجم النقطه لا يزيد عن 10 سنت لكل 1200 دولار تعتبر ادارة رأس مال لك صفقه ممكن تشرحها لي .. لاني احب ان حسابي يدار من المزودين بأقل نسبة مخاطره
    اخى انا كنت اتكلم عن مزود محدد بعينه كل مزود وله الظروف الخاصة به

مثلا المزود اللى بيفتح صفقات قليلة والدرو داون بتاعه منخفض ممكن تخلى حجم النقطة 2 دولار لكل الف دولار
    يعنى لو حسابك الف تكون حجم النقطة 2 دولار _ لو حسابك الفين تكون حجم النقطة 4 دولار وهكذا مثل المزود الامريكانى رقم واحد الان.

اما المزودين اللى بيفتحوا اكثر من 5 صفقات فى نفس الوقت وصفقاتهم كثيرة وهم الغالبية ممكن تخلى حجم النقطة 10 سنت لكل الف دولار
    ولا تزيد عدد العقود المفتوحة فى نفس الوقت عن 10 صفقات

الصورة الرمزية bank_forex
    bank_forex غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم
    انا حاليا رابط حسابي مع افكس سي ام كمزود
    اذا اردت ان اربط حسابي مع AAA كل ما عليا فعله ان ادخل معلومات الحساب الجديد؟؟ هل سوف يحسب لي الصفقات التي اغلقتها في الحساب القديم او يبدء الاحصائيات من جديد؟
    يعني باختصار هل استطيع ان اغير حسابي الديمو من شركة لاخرى دون ان اتضرر بالاحصائيات ؟

شكرا

صفحة 12 من 81 الأولىالأولى ... 267891011121314151617182262 ... الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17