صفحة 25 من 221 الأولىالأولى ... 15192021222324252627282930313575125 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 361 إلى 375 من 3305
    الصورة الرمزية ahmedphen0m
    ahmedphen0m غير متواجد حالياً أفضل ورشة عمل مضاعفات 2012

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبدالله عمرو مشاهدة المشاركة
    يا سيدي العزيز

اعطيني وارفق اسوا اسوا اسوا فرصه واجهتك او ابحثلي عن فرصه سيئه جدا جدا على اي زوج وارفقها مشان اشرحلك عليها كيف بيكون وضع الاوامر وخلينا نناقشها ونشوف وضعه المضاعفات فيها
    شو يا شباب ما في احد منك تعرض للمضاعفه الخامسه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

يا ريت ترفقوا اسوا فرصه تعرضتم لها وكانت مضاعفاته متقدمه مشان ندرسها ونتعلم كيفية الخروج منها بامان وربح
    اسف علي تاخري فالدر يا حبي
    و الله انا مقدميش حاليا اي شارتات وصلت لمضاعفات متدقمة كدا , الحمد لله بالتعديلات الجديدة الخروج غالبا بيكون يا دخول اول يا مضاعفة اولي بالكتير , يادوب فرصو واحدة في شهرين هي اللي وصلت للمضاعفة التانية و كانت فرصة ضغيفة جدا جدا اساسا

انا كنت راجعت كل الشارتات اللي كانت في ورشة استاذنا المعالي , اسوا فرصة مع التعديلات الجديدة المفروض كانت هتوصل للمضاعفة التانية فقط !!!!! و ده اللي خلاني اثق فالتعديلات الجديدة و افتحلها موضوع

عموما لو عايز فرصة وصلت لمضاعفات متقدمة جدا فعندك الدولار كندي كان لسا عامل تذتذب كبير جدا و النيوزلاندي برده

دقيقة هرفقلك شارتاتهم

افتراضي رد:استراتيجية الشهباء المطورة - powered by ahmedphen0m

هما دول الفرصتين اللي قلتلك عليهم

تذبذب رهيب ملوش حل

لكن الحمد لله الف حم د والف شكر بعد التعديلات الجديدة قدرنا نروضهم بدون مخاطرة

عفوا نسيت ارفق الشارتات
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة nzd usd.gif‏   usd cad.gif‏  

اخي احمد والاخوه الشهباويين الافاضل

كنت منذ فتره وانا افكر بتطوير وتعديل الاستراتيجه كانت تخطر ببالي افكار كثره واحب ان اسمع ارائكم بهذه الفكره وهي ما ساسميها الشهباء المنفرجه طبعا الاسم ماخوذ من انفراج السعر كالمثلث المنفرج

على كلن الفكره تقوم على مضاعفات بطريقة 1-2-3-5-8-12-18-27-41

طريقة العمل كالاتي
    طبعا نحن نقوم اولا بتحديد الفرصه الاصليه والمتكونه على الاقل من قمتين وقاعين كما اعمل انا الان حاليا واقوم بابعاد نقاط الدخول بمعدل 5 نقاط مع اضافة الاسبريد ولكن هنا الدخول الاول فقط سيكون بتلك الطريقه
    بعد ان نقوم بتحديد نقاط المستطيل وفرضا انه كان 100 نقطه فان حاصل قسمة طول المستطيل على اثنين هي 50 نقطه
    الدخول الاول سيكون هدفه فقط 50 نقطه
    لكن سنعلق الامر المعاكس بابعاد الصفقه المعاكسه 50 نقطه وسيكون الاستوب للدخول الاول هي نقطة المضاعفه الاولى وذلك باضفة 50 نقطه مع مراعاة اضافتها للهدف بالمضاعفه الاولى واما بالنسبه للمضاعفه الثانيه سنقوم ايضا بابعاد الدخول عن اخر نقطه وصل لها السعر مع اضافة 50 نقطه وهكذا

لاحظت من خلال دراستي للشارتات المختلفه ان مدة عمر الصفقات ستكون طويله ببعض المرات ولكن امنه اكثر بكثير من طريقة الدخول الطبيعيه ولم الاحظ انها قد ضربت استوب المضاعفه الثالثه نهائيا وذلك لان اصل الفرص اصلا كان بالبدايه 100 نقطه ولكن مع اضافة 50 نقطه مع كل مضاعفه من اخر لو او هاي وصل له السعر قد تصل الفرصه بهدفها الى 300-400 نقطه وهي عادة ما يكون السعر بهذه الحاله قد اتخذ اتجاها واضحا بمساره وطبعا فكرة هذه المضاعفات تكون اقل ضررا على الحسابات من المضاعفات السابقه مع مراعاة اننا نكون قد عوضنا قيمة المضاعفه بالنقاط المضافه للفرصه الاصليه

ارجو ان تكون الفكره قد وصلت واتمنى مشاركة ارائكم ومناقشاتكم بها مع العلم باننا عندما نبدا بالفرصه نكون قد اخذنا بفكرة المستطيل ولكن نكون قد تحولنا الى نموذج اخر ولا اذكر اسمه الان وهو يقوم على الدخول بالفرص بعد تسجيل قمتين وقاعين كل واحد فيهم بالنسبه للقمتين اعلى من سابقه والعكس صحيح بالنسبه للقاعين فالقاع الاول اقل من القاع الثاني وتكون الهدف به المسافه بين اعلى نقط ارتد منها السعر ونقطة الدخول للجهه المقابله له

تحياتي وتقديري
    اولا : اشكرك يا استاذ عبد الله علي مشاركتنا افكارك المبدعة
    جزاك الله الجنة يا صديقي

اسم النموذج ده الميجافون او الbroadening formation

هي الفكرة مش وحشة و برده انا كان عندي فكرة مشابه ليها بس معرفتش ابلورها اوي
    انا فكرتي كانت باني مثلا لو دخلت شراء كدخول اول و السعر مشي شوية للهدف بتاعي و بعد كدا دخل تاني جوه المستطيل و فعل المضاعفة الاولي بيع كدا هعلق امر الشراء بتاع المضاعفة اتلانية مش عند حدود المستطيل الاصلي , لأ هعلقها بعد اعلي قمة جديدة كونها السعر
    يعني مش زي ما كان استاذ وضاح قال , هو كان قال ان طالما دخلنا في فرصة و حتي مثلا لو السعر خرج لنص المستطيل فلاازم نلتزم بالمستطيل و المضاعافت و نكمل
    لأ انا بقي كل ما السعر يكبرلي المستطيل انا كمان هكبر الفرص معاه و هبقي مستفيد برده ان هدفي هيكبر ......

اتمني تكون فهمت حاجة من كلامي يا غالي
    و اعتقد ان هي دي نفس فكرتك

الصورة الرمزية I CAN
    I CAN غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedphen0m مشاهدة المشاركة

جزاك الله الجنة يا صديقي

انا فكرتي كانت باني مثلا لو دخلت شراء كدخول اول و السعر مشي شوية للهدف بتاعي و بعد كدا دخل تاني جوه المستطيل و فعل المضاعفة الاولي بيع كدا هعلق امر الشراء بتاع المضاعفة اتلانية مش عند حدود المستطيل الاصلي , لأ هعلقها بعد اعلي قمة جديدة كونها السعر
    يعني مش زي ما كان استاذ وضاح قال , هو كان قال ان طالما دخلنا في فرصة و حتي مثلا لو السعر خرج لنص المستطيل فلاازم نلتزم بالمستطيل و المضاعافت و نكمل
    لأ انا بقي كل ما السعر يكبرلي المستطيل انا كمان هكبر الفرص معاه و هبقي مستفيد برده ان هدفي هيكبر ......

معنى كدة أن استوب المضاعفة هيكون عند أعلى قمة حصلت في الدخول الأول.

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة I CAN مشاهدة المشاركة
    معنى كدة أن استوب المضاعفة هيكون عند أعلى قمة حصلت في الدخول الأول.
    بالظبط يا حبي

و بكدا نكون ضمنا ان لو المضاعفة الجديدة تفعلت هيكون الاتجاه اتغير

طمني ايه نتايج الشهباء معاك ؟ و لسا مجربتهاش؟

الصورة الرمزية I CAN

الشهباء ما شاء الله معروفة
    وأنا هفتح لها حساب مخصوص إن شاء الله الأسبوع القادم ب 500 دولار

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة I CAN مشاهدة المشاركة
    الشهباء ما شاء الله معروفة
    وأنا هفتح لها حساب مخصوص إن شاء الله الأسبوع القادم ب 500 دولار
    فعلن هي طريقة قوية .. و ان شاء الله مع التعديلات هتثبت انها اقوي بمراحل باذن الرحمن

بجد فرحتني بموضوع فتح الحساب ده لانه يدل علي ثقتك فالطريقة

بس قلي هتشتغل بالطريقة الاصلية ولا بالتعديلات؟

الصورة الرمزية عبدالله عمرو
    عبدالله عمرو غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

جزاك الله الجنة يا صديقي

ما شاء الله واسم الله عليك هذا الي كنت بدي اوصله الك بالزبط لو تلاحظ بهذه الطريقه مستحيل باذن الله تعالى تضرب معاك المضاعفه الرابعه حتى لو دخلت من العد الرابع تحت شرط وجود معدل 20 شمعه على فريم الاربع ساعات او ما يعادلهم تقريبا على فريم الساعه او اقل منهم طبعا

لكن بالبدايه بيكون دخولنا بنموذج المستطيل لكن من اعلى واقل نقطه فيه مع مراعاة اضافة 5 نقاط والسبريد للشراء

ما شاء الله واسم الله عليك هذا الي كنت بدي اوصله الك بالزبط لو تلاحظ بهذه الطريقه مستحيل باذن الله تعالى تضرب معاك المضاعفه الرابعه حتى لو دخلت من العد الرابع تحت شرط وجود معدل 20 شمعه على فريم الاربع ساعات او ما يعادلهم تقريبا على فريم الساعه او اقل منهم طبعا

لكن بالبدايه بيكون دخولنا بنموذج المستطيل لكن من اعلى واقل نقطه فيه مع مراعاة اضافة 5 نقاط والسبريد للشراء
    تمام يا حبي
    شفت بقي اننا ديما نفس الدماغ هههههههههههههههه

فعلن كدا هيكون الامان اكتر بكتير و المضاعفات اقل بكتير و ده هدفنا فالمقام الاول ........

صدقني ابو حميد لما يكون في تعاون وطرح مواضيع للنقاش بتكون النتائج افضل باذن الله تعالى

انا الان ساحاول ان لا اعتمد فرص تقل عدد شموعها عن 20 شمعه على فريم الاربع ساعات ولا تقل الفرصه الاصليه عن 50 نقطه لاني لاحظت هذا الاسبوع ان معظم الصفقات الخاسره كانت بسبب الدخول المبكر للفرص وايضا سيتم ابعاد الدخول للمضاعفات ان دخلت بها بالابتعاد عن اخر هاي ولو تم الوصول له بنفس الشروط السابقه لكن بدخول بطريقة مضاعفات 1-2-3-5-8

اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	اودي نيوزلندي.gif
المشاهدات:	48
الحجـــم:	12.9 كيلوبايت
الرقم:	325057

الصورة الرمزية I CAN

فعلن هي طريقة قوية .. و ان شاء الله مع التعديلات هتثبت انها اقوي بمراحل باذن الرحمن

بجد فرحتني بموضوع فتح الحساب ده لانه يدل علي ثقتك فالطريقة

بس قلي هتشتغل بالطريقة الاصلية ولا بالتعديلات؟
    الحمد لله الفلوس وصلت الحساب
    هشتغل بالتعديلات أكيد
    بس أنتو رسيتو على ايه يا حبي. الشغل بتعديلاتك الأصلية ولا الطروحات الأخيرة.
    ودي فرصة حلوة ندخلها من العد السابع بيع أو نشتري لو رجع تاني بعد ما ارتد.
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة USDZAR.jpg‏  

الصورة الرمزية I CAN

للأسف هذا الزوج غير فعال على المنصة

صدقني ابو حميد لما يكون في تعاون وطرح مواضيع للنقاش بتكون النتائج افضل باذن الله تعالى

انا الان ساحاول ان لا اعتمد فرص تقل عدد شموعها عن 20 شمعه على فريم الاربع ساعات ولا تقل الفرصه الاصليه عن 50 نقطه لاني لاحظت هذا الاسبوع ان معظم الصفقات الخاسره كانت بسبب الدخول المبكر للفرص وايضا سيتم ابعاد الدخول للمضاعفات ان دخلت بها بالابتعاد عن اخر هاي ولو تم الوصول له بنفس الشروط السابقه لكن بدخول بطريقة مضاعفات 1-2-3-5-8
    اكيد يا استاذ عبد الله

يد الله مع الجماعة .....

و كمان لما يكون مجموعة من الاشخصا تفكير كويس و قريب من بعض اكيد هتكون حاجة ممتازة

و عموما انا شاء الله اول ما اخد الاجازة هنظم الورشة احسن من كدا و هعمل جدول في اول كل اسبوع يكون فيه الفرص و هكذا عشان المتابعة تكون منظمة باذن الله

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17