وجود خانى للخسارة المجمعة مثل الربح المجمع بالدولار ولك منى كل تقدير على مجهودك الطيب
Printable View
وجود خانى للخسارة المجمعة مثل الربح المجمع بالدولار ولك منى كل تقدير على مجهودك الطيب
موضوع حجم اللوت انا الى كنت غلطان فية والرجاء النظر للنقطتيين الاخريتين
تسلم اخى ولكن الرجاء عند فتح شمعة جديدة توضع الاوامر الجديدة سواء باى اوسل بغض النظر عن الاوامر المفعلة وتلغى الغير مفعلة فقط لان الاستوب اكبر من الهدف فذلك يفوت عمليات رابحة كثيرة جدا ( ذلك افضل صدقنى ) الخانة المجمعة للربح ممتازة المطلوب اضافة خانة مثلها مجمعة للخسارة
الأكسبيرت بالفعل يفعل ذالك تأكد فقط من الفريم اللذى تعمل علية هو نفس الفريم الموجود فى اعدادات الأكسبيرت فمثلا اذا كنت تعمل على فريم نصف ساعة قم بضبط الفريم داخل اعدادات الأكسبيرت على frame = 30
ومعنى هذا أن الأكسبيرت كل 30 دقيقة سيمسح الأوامر الغير مفعلة ويفتح اوامر جديدة بناءا على الشمعه السابقة
انا قولت لازم افتح نفسك بحاجة صغيرة بس الله يخليك كمل زى قولتلك علشان تظبط كويس ( كل ما احاول ارفع تقرير العمليات او اليبورت اسيف اروح ملقيش حاجة فى الملف ياترى فى اية )
خد دى كمان علشان نفسك تنفتح للشغل اكتر وعلى فكرة دى و الى فوق مدة شهرين ونصف البداية 2000 دولار
تم اضافة غلق الصفقات عند خسارة بالدولار
الأكسبيرت بالمرفقات
ملاحظة اجعل قيمة LOSSUSD بالسالب
بها اخطاء برمجية شدشية ازلت كل الاستوبات والبوفيت و المجمع الربحى ومصمم على غلق كل العمليات على خسارة 30 نقطة
شكرا اخى الحبيب على مجهودك الطيب ولا املك من الامر الا شكرك اما الاكسبيرت فهو بالاساس خرج عن مسارة من نسختة الاولى حتى الرابعة ولكن كنت اتلمس بعض النور فية والتى كانت تحدث بااخطاء ولكن هو يعيد تماما عن الفكرة المشروحة بااستفاضة بالغة واصبح فى النسخة الاخيرة مدمر تماما ولكن انت اجتهدت قدر الاستطاعة وعلى راسى مجهودك وشكرا