صفحة 202 من 1341 الأولىالأولى ... 1021521921961971981992002012022032042052062072082122523027021202 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 3,016 إلى 3,030 من 20109
    الصورة الرمزية mokhtar26
    mokhtar26 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة KEYOFDARK مشاهدة المشاركة
    بعد اغلاق اليوم يكمل اليورو عشرة ايام صعود ، " طريقة الوافي"
    استراتيجية القنوات " الدكتور جمال"
    نجمع بين الاستراتيجيتين لنطلع بصفقة سوينقية ان شاء لله هدفها مئة نقطة واكثر، رسك 5%، ربح مينيمم 10%

يعني يوم الاثنين اليورو شراء لاتقولون ماقلت لكم
    الباوند ايضا 10 ايام صعود
    ممكن شرح

الصورة الرمزية KEYOFDARK
    KEYOFDARK غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mokhtar26 مشاهدة المشاركة
    ممكن شرح
    الباوند اكمل عشرة ايام صعود بتاريخ 24-4

الشرح ان شاء لله غدا

تصبح على خير
    توقيع العضو
    سلوا اليورو والباوند عني ** افتح صفقاتي وانا اغني
    سلوا اليورو والباوند عني** يخبروكم عن حكايات فني

الصورة الرمزية ensaf
    ensaf غير متواجد حالياً مـتداول ذهـبي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed el deeb مشاهدة المشاركة
    ههههههههههههههههههههههههه
    رمووزة بيه بيتبلى عليا يا ابو احمد هههه..وعلى رأى الاستاذ لمبى..والله انا بيريئ ههههه
    دانا حتى امبارح قولت فى نقاشى مع الاخ الكريم سندس ان الاتجاه العام صاعد عالباوند
    وبعتذر من الجميع وخاصة استاذتى انصاف لعدم التركيز فى التداول وقلة المشاركات سواء هنا او حتى فى مجموعتى عالفيس ودا غصب عنى والله بسبب مرض والدتى وانشغالى بيها..
    وان شاء الله بداية من الاسبوع القادم لو لينا عمر احاول انتظم فى العمل واعود للمشاركة..
    وبالنسبة لموضوع النفسية اللى طرحه اخى الرمز سواء كان فى جزئية مخالفة الاتجاه او انتظار اراء اغلب الاعضاء ليتم تأكيد الدخول, فالمشكلة دى شخصيا انا عانيت منها فى بدايتى مع القنوات بحيث كان يبقى الكسر قدام عينى واضح زى الشمس وتوافق بين الفريمات واتردد فى الدخول لحد مالجميع يجمع على الدخول..واحيانا كانت تبقى الفرصة مثلا عكس الاتجاه والمفروض اخلع منها على ربح بسيط بدرى بدرى او اتحسس لاى اشارة عكسية وما استناش لحد مالسعر يشعلقنى ويمخمطنى معاه, لكن بسبب سيطرة فكرة معينة كنت كنت بعاند مع السعر..
    بس الحمد لله بالممارسة لمدة طويلة تغلبت عليها وبقيت احط التحليل اللى انا مقتنع بيه "طبقا لفهمى المتواضع للاستراتيجية" وادخل الفرصة على حسابى الحقيقى وبعدين ادخل اشارك واعتقد ان كل الاخوة الى عندهم نفس المشكلة مع الوقت والممارسة هتزيد ثقتهم فى الاستراتيجية وفهمهم التحليل الفنى الكلاسيكى بشكل عام وبالتالى هيقدروا يقيموا وضع واتجاه العملة بشكل اصح واوضح..
    ومعلومة رفيعة: اخوكم قبل ما يتعلم الاستراتيجية دى كان لما بتيجى سيرة التحليل الفنى ألاقى ودانى بتطول وديلى بيهش الدبان..
    ومافهمتش التحليل الفنى الكلاسيكى على اصوله بكل انواعه سواء موجى او هارمونيك او ترندات او نماذج إلا من خلال فهمى لفنيات الاستراتيجية ولذلك انصح اى حد جديد فيها انه يبذل مجهود كبير فيها عشان يستوعب فياتها جيدا وبالتالى يقدر يتغلب على مخاطر السوق..
    وبالتوفيق للجميع

الف مليون سلامة على الست الوالدة
    الله يرزقها الصحة يارب
    وبالفعل اخوانك يستأنسون بوجودكم جميعا معاً

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmedmaths مشاهدة المشاركة
    جزاكي الله خيرا أخت انصاف ......أنا فعلا التزمت بادارة رأس المال وبخطوات التعزيز من ناحية عدد النقاط ووجود مقاومة فيبو.......ولكني لم ألتزم بشرط وجود سلوك السعري وهذا سببه التعجل......وإن شاء الله لن أقع في هذا الخطأ ثانية.......على فكرة هذه أول صفقة لي في الفوركس على حساب حقيقي

أجمعين باذن الله
    يارب تربح وما تخسر ابدا
    بالتوفيق باذن الله

آخر تعديل بواسطة ensaf ، 27-04-2012 الساعة 11:29 PM
    توقيع العضو
    (( ولسوف يعطيك ربك فترضى ))
    خبرة 13 عام - محترف التحليل الفنى للعملات الأجنبية (فوركس)

الصورة الرمزية tarek95
    tarek95 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed el deeb مشاهدة المشاركة
    ههههههههههههههههههههههههه
    رمووزة بيه بيتبلى عليا يا ابو احمد هههه..وعلى رأى الاستاذ لمبى..والله انا بيريئ ههههه
    دانا حتى امبارح قولت فى نقاشى مع الاخ الكريم سندس ان الاتجاه العام صاعد عالباوند
    وبعتذر من الجميع وخاصة استاذتى انصاف لعدم التركيز فى التداول وقلة المشاركات سواء هنا او حتى فى مجموعتى عالفيس ودا غصب عنى والله بسبب مرض والدتى وانشغالى بيها..
    وان شاء الله بداية من الاسبوع القادم لو لينا عمر احاول انتظم فى العمل واعود للمشاركة..
    وبالنسبة لموضوع النفسية اللى طرحه اخى الرمز سواء كان فى جزئية مخالفة الاتجاه او انتظار اراء اغلب الاعضاء ليتم تأكيد الدخول, فالمشكلة دى شخصيا انا عانيت منها فى بدايتى مع القنوات بحيث كان يبقى الكسر قدام عينى واضح زى الشمس وتوافق بين الفريمات واتردد فى الدخول لحد مالجميع يجمع على الدخول..واحيانا كانت تبقى الفرصة مثلا عكس الاتجاه والمفروض اخلع منها على ربح بسيط بدرى بدرى او اتحسس لاى اشارة عكسية وما استناش لحد مالسعر يشعلقنى ويمخمطنى معاه, لكن بسبب سيطرة فكرة معينة كنت كنت بعاند مع السعر..
    بس الحمد لله بالممارسة لمدة طويلة تغلبت عليها وبقيت احط التحليل اللى انا مقتنع بيه "طبقا لفهمى المتواضع للاستراتيجية" وادخل الفرصة على حسابى الحقيقى وبعدين ادخل اشارك واعتقد ان كل الاخوة الى عندهم نفس المشكلة مع الوقت والممارسة هتزيد ثقتهم فى الاستراتيجية وفهمهم التحليل الفنى الكلاسيكى بشكل عام وبالتالى هيقدروا يقيموا وضع واتجاه العملة بشكل اصح واوضح..
    ومعلومة رفيعة: اخوكم قبل ما يتعلم الاستراتيجية دى كان لما بتيجى سيرة التحليل الفنى ألاقى ودانى بتطول وديلى بيهش الدبان..
    ومافهمتش التحليل الفنى الكلاسيكى على اصوله بكل انواعه سواء موجى او هارمونيك او ترندات او نماذج إلا من خلال فهمى لفنيات الاستراتيجية ولذلك انصح اى حد جديد فيها انه يبذل مجهود كبير فيها عشان يستوعب فياتها جيدا وبالتالى يقدر يتغلب على مخاطر السوق..
    وبالتوفيق للجميع
    كلامك صح يااستاذ احمد انا كل شويه بفضل ادخل هنا عشان انا مش متاكد من التحليل الي انا راسمته في دماغي فبدخل الموضوع هنا واشوف الناس رايها ايه ساعتها ممكن يحصل لخبطه للواحد
    انا هحاول بعد كده ان شاء الله اني اشوف الشارت و اعمل تحليل للعمله وادخل الصفقهوبعد كده ابقا ادخل اشارك في الموضوع لكن ان يفضل بين الشارت والموضوع ويشوف الناس رايها ايه
    بتعمل لخبطه وعدم ثقه في النفس علي ما اعتقد

الصورة الرمزية samerbaddar
    samerbaddar غير متواجد حالياً عضو نشيط

الاستاذ احمد الديب نورت و حمد الله على سلامة الوالدة ما عليها شر ان شاء الله

انا من متابعيين الموضوع من ايام الاستاذ جمال جزاه الله كل خير و اريد ان اشكر منارة العطاء الاستاذة انصاف التي من ايام الاستاذ جمال لا تبخل بعلومة الا قدمتها و ماذا تفعل الان ؟

افتتاح موضوع منفصل لانها رات ان الموضوع فيه فائدة للجميع ولا تريد لنهر العطاء ان يجف
    تتابع و تقدم النصائح بالتفصيل الممل و لاتبخل عن ايصال اي معلومة بطريقة ماشاء الله عليها الله اكبر
    بخبرتها و تعبها تقدم العون و تعطيكم المعلومة بكل بساطة و تركز على فهمكم اياها
    جميع الصفقات رابحة بطريقة منطقية جدا و مقنعة واين تجد هذا؟؟
    جزاك الله عنا كل خير و رزقك بصحتك و مالك و حياتك من حيث لا تحسبين و كل من احببت
    النقطة الاخيرة و اسف على الاطالة
    اي عمل تريد ان تتقنه لابد من التعب و الاجتهاد و الصبر سنوات للوصول و ابقاء القناعة بانك دائما لازلت تتعلم
    و موضوعنا يتطلب العمل و الاجتهاد و التجربة باك تست بيدك و التعلم من الاخطاء و ليس الشراء و البيع لان الاستاذة قالت ذلك بل معرفة السبب بذالك ولا مكان لللوم و يجب احترام العلم و مقدمه بل هناك مكان للاستفسار و بادب.فارجو من الجميع احترام هذا الجهد والخبرة الموضوعة بين يديكم و العمل على تطوير انفسكم بقوة لنستفيد من خبراتكم و يكون هذا العمل و الجهد مثل لنا جميعا يحتذى به

الصورة الرمزية KEYOFDARK
    KEYOFDARK غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mokhtar26 مشاهدة المشاركة
    ممكن شرح
    تم شرح الطريقة تفصيليا ، وعند ارسالها لم تفتح الصفحة ،وعندما عدت الى الخلف ، راح كل ماكتبته

تفضل الرابط اولا http://www.youtube.com/watch?v=IkuYxdIojrE

يبقى نقطاط الدخول وهي عن طريق القنوات

يعني اليورو كسر يوم الجمعة الى الى اعلى بسعر 3257 ، خذ بالك باني دخلت عليه بعقد صغيرووووون جدا وانتظره في نقطة التعزيز 50-70 نقطة مع برايس اكشن "3200-3180" بعقد كبيرون

وضع ستوب على نقطة الدخول بعد تحقيق 30 نقطة لليورو 45 نقطة للباوند والهدف مفتوح (100 واكثر) وان شاء لله خير، او

ننتظر اختراق السنتر لاين للقناة على اليومي وعمل برايس اكشن لدخول شراء مرة اخرى

ان شاء لله وضحت؟؟
    توقيع العضو
    سلوا اليورو والباوند عني ** افتح صفقاتي وانا اغني
    سلوا اليورو والباوند عني** يخبروكم عن حكايات فني

الصورة الرمزية mokhtar26
    mokhtar26 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة KEYOFDARK مشاهدة المشاركة
    تم شرح الطريقة تفصيليا ، وعند ارسالها لم تفتح الصفحة ،وعندما عدت الى الخلف ، راح كل ماكتبته

تفضل الرابط اولا http://www.youtube.com/watch?v=IkuYxdIojrE

يبقى نقطاط الدخول وهي عن طريق القنوات

يعني اليورو كسر يوم الجمعة الى الى اعلى بسعر 3257 ، خذ بالك باني دخلت عليه بعقد صغيرووووون جدا وانتظره في نقطة التعزيز 50-70 نقطة مع برايس اكشن "3200-3180" بعقد كبيرون

وضع ستوب على نقطة الدخول بعد تحقيق 30 نقطة لليورو 45 نقطة للباوند والهدف مفتوح (100 واكثر) وان شاء لله خير، او

ننتظر اختراق السنتر لاين للقناة على اليومي وعمل برايس اكشن لدخول شراء مرة اخرى

ان شاء لله وضحت؟؟
    شكرا لك ساطلع على الفيديو

الصورة الرمزية abo akram
    abo akram غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم جميعا
    اول شيء ابارك للاستازة انصاف ترشيحها لأفضل عضو عن شهر ابريل
    ثانيا اذكر الاخوة اعضاء موضوع خبرتي واحتراف استراتيجية الاتجاه اليومي للتصويت للاستازة لأن هذا اقل شكر ممكن نقدمه لها علي جهدها المتواصل والجبار المبذول لمساعدتنا في التعلم والربح
    لا اقول ذلك لتربح الاستازة الجائزة المالية ولكنها انسانة تستحق التكريم منا خاصة نحن اعضاء موضوعها
    اذا اردت تكريمها ادخل علي العام علي موضوع / شارك باختيار افضل عضو لشهر ابريل 2012 /
    مع امنياتي الكبيرة بفوزها دمتم

الصورة الرمزية Yassser33
    Yassser33 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abo akram مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم جميعا
    ثانيا اذكر الاخوة اعضاء موضوع خبرتي واحتراف استراتيجية الاتجاه اليومي للتصويت للاستازة لأن هذا اقل شكر ممكن نقدمه لها علي جهدها المتواصل والجبار المبذول لمساعدتنا في التعلم والربح
    لا اقول ذلك لتربح الاستازة الجائزة المالية ولكنها انسانة تستحق التكريم منا خاصة نحن اعضاء موضوعها
    اذا اردت تكريمها ادخل علي العام علي موضوع / شارك باختيار افضل عضو لشهر ابريل 2012 /

الصورة الرمزية rafat99x
    rafat99x غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abo akram مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم جميعا

وهذا رابط التصويت
    https://forum.arabictrader.com/t143801.html

الصورة الرمزية ss
    ss
    ss غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم
    تحياتي للجميع
    ومبروك للاخت انصاف الترشيح وبصراحة هي تستحق انو تكون افضل عضو
    شو ياصديقي كي اوف دارك استراتيجيات جديدة من ورا ظهرنا عكل عجبتني فكرة 10 ايام صعود
    بالتوفيق

الصورة الرمزية • فهد •
    • فهد • غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الموضوع الان 202 صفحة وانا لسه هتعلمها ان شاء الله

فكنت عاوز اعرف المطلوب منى قراءة كام صفحة علشان اتعلمها

علشان شبة مستحيل انى اقرا 202 صفحة

الصورة الرمزية • فهد •

وما هى نسبة نجاح الاستراتيجية ومتوسط النقاط المحققة شهريا

ولكم جزيل الشكر

الصورة الرمزية Yassser33
    Yassser33 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة • فهد • مشاهدة المشاركة
    الموضوع الان 202 صفحة وانا لسه هتعلمها ان شاء الله

فكنت عاوز اعرف المطلوب منى قراءة كام صفحة علشان اتعلمها

علشان شبة مستحيل انى اقرا 202 صفحة
    اهلا بيك فى خبرتى ؛؛ اساس الموضوع موجود فى الصفحه الاولى ؛؛ ثم يجي قراءه المشاركات حتى تفهم طريقه التطبيق
    ولا تزعل منى ؛؛ بس لو مستحيل تقرأ 200 صفحه علشان تتعلم استراتيجيه تكسب منها فلوس ؟؟ يبقى انت محتاج تعيد تقييم فكرتك عن سوق الفوركس

الصورة الرمزية • فهد •

لأ انت فهمتنى غلط انا اقصد انى افضل اقرأ 200 صفحة ادور على البوست المهم

انا فى مواضيع بتبقى 500 صفقة وبقرأها كلها فى يومين

انا ان شاء الله هبدأ فى الطريقة وان شاء الله افهمها

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17