انت فاكر ان الـ 1000 صفحة هى شرح الموضوع :0016: موضوع ايه ده اللى هيتشرح فى 1000 صفحة :0016:
الحكاية ببساطة مشروحة فى اول 50 صفحة شرح وشغل عملى ,, وببساطة اكتر فى ملفات شرح للطريقة وملفات فيديو كمان ,, يعنى الحكاية بسيطة جدااا بدون تعقيد
Printable View
يا جماعه لو تكرمتم المجنون ماشى على الزاويه 135 على فريم الاربع ساعات 67 شمعه هل كلامى صحيح
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
التحليل الاسبوعى لليورو دولار
اولا على فريم الدايلى
نجد ان الزوج محافظ على اتزانة السعرى الزمنى فى نطاقاتة المحددة باللون الازرق
الملف المرفق 318273
وكان يوم 14-3 بالفعل موعد انعكاس وصعد الزوج لاعلى ليصطدم بالخط العلوى للقناة الوهمية الهابطة والتى منعتة من استكمال
الصعود وهبط من عندها بقوة معلنا استكمال اتجاهة الهابط باذن الله
وكما هو موضح فى الصورة السابقة فنجد ان الوقت المتبقى لكى يصل الى الزاوية 720 عند السعر 12000 اصبح قليل جدا
فموعد الوصول قبل يوم 24-6 يعنى يحتاج 1000 نقطة فى رينج شهرين تقريبا
مما يوحى بقوة وتسارع الحركة القادمة باذن الله لكى يلحق بسعرة قبل وقتة
ويبقى الفيصل لدينا لفشل هذا التوقع هو كسر الحد العلوى للقناة الهابطة مقترنا بكسر الزاوية 360 لاعلى
هذا الحساب من القمة
طيب لو حسبنا من القاع 12623 ايضا على فريم الدايلى ونضع الشارت الذى شرحناة فى الفيديو الاخير
الملف المرفق 318274
سنجد ان الزوج بالفعل لم يستطع الهبوط بسبب النقطة القاتلة التى تكلمنا عنها واستطاعت ان تردة لاعلى محققة اهداف الشراء
التى دخلناها الاسبوع الماضى والحمد لله ولكن كما نرى ان الصعود كان على الجدار السفلى للخط الاحمر الخير من خطوط الشبكة
دليل قوى على عدم القدرة على اكمال الصعود وبالفعل جاءت شمعة اخيرة مبتلعة كل شمعات الصعود الصغيرة فى اخر ايام
الاسبوع الماضى ويتبقى لنا كسر الزاوية 108 عند السعر 13050 لاسفل لتاكيد وجهة الهبوط باذن الله
ولدراسة الحركة على المدى القصير على نطاق الساعة
الملف المرفق 318276
سنج ان الزوج يتحرك على شكل دائرى من القمة 13378 حيث هبط الزوج ولم يحترم الزاوية 90 ولا الزاوية 180
وكما هو الحال للشكل الدائرى فالزاوية التى تردة هى الزاوية 270
وبالفعل ردتة لاعلى الى الزاوية 180 او بعدها بقليل كالعادة ثم يقوم باستكمال دورتة ولا يهدا الا عند الوصول الى الزاوية 360
عند السعر 12920 ان شاء الله ولكن نضع فى حسابنا انة يجب الوصول قبل نطاق 360 شمعة والا يجب الخروج من صفقات
البيع
يعنى باذن الله المتوقع ان يذهب الزوج الى النقطة 13100- 13150 ان شاء الله ثم معاودة الهبوط
اما ان حدث العكس وهذا الذى لا نريدة
ان يهبط الزوج مباشرة الى اسفل مسافة بعيدة قبل ان يسلم على 13100-13150 فغصب عنة لابد ان يعود اليها وهذا ما
سوف يؤخر عملية الهبوط اكثر
يبقى نتمنى من الله ان يزور 13100-13150 اولا ثم يكمل المسيرة
ارجو ان تكون الرؤية واضحة ونسأل الله التوفيق
والله المستعان
بارك الله فيك أخونا في الله
من فضلك، هل الإحداثيات الفلكية التالية لها تأثير
16.04.2012 11:25:00 2°30'22"Psc Conjunction Neptune
16.04.2012 13:44:08 3°42'59"Psc Opposition Mars
و ممكن ترد علي على الخاص إذا كان سؤالي خارج الموضوع
و شكرا جزيلا لك يا عزيزي
دكتور حمادة / بعد اذن فخامتك .. طبعاً حضرتك لم تتحدث عن الشكل الدائرى على فريم الدقيقة لانه الغى لانه تجاوز 360 شمعة ... تمام
طيب انا راسم نفس الرسم على فريم الـ 5 دقائق وما زال عند الشمعة 108 ....... يعنى الشكل ما زال صالحاً ومتوافق مع تحليل حضرتك .. يعنى المفروض والذى نتمناة الصعود اولاً الى الزاوية 180 من الزاوية 270 وهى عند السعر 13109 حسب رسمتى على منصة فكسول
ايه رأى معاليك
الله يبارك فيك اخى الكريم
وان شاء الله تاثيرهم سيتوافق مع الشرح السابق
هههههههه اية ياعم مهدى انت فاكرنى مرشح نفسى لرئاسة الجمهورية ولا اية
فخامتك ومعاليك ومش عارف اية ياعم الكلام دة صلى على النبى
ان شاء الله كل الطرق تتوافق مع بعضها
اللة يعطيك العافية علي الشرح دكتور واللة يزيدك من علمة ، حبيت انوه دكتور لوجود فجوة سعرية لليورو عند ١.٣١٨٦ تقريبا فهل ممكن ان يصل السعر لابعد من ١.٣١٥٠ يعني بحدود ١.٣٢٠٠؟؟
السلام عليكم
ممكن لو تكرمتو حد يدلنا على رابط شروحات الفيديو لهذه الطريقه
الصفحات كثير ومش عارف احصلها فين
أخونا 4xtrad واضعهم في صفحته
راجع هذا الرابط
https://forum.arabictrader.com/t1360...ml#post2385601
للفيديو رقم 1 و 2
http://www.mediafire.com/?prwlyaeoyde00xz
http://www.mediafire.com/?if0rlc0f1v933ib
و تكرم
الله يبارك فيك يادكتور حماده شرح كافي وجميل الله يزيدك من علمه وفضله ان شاء الله
كان ليا استفسار بسيط بخصوص فريم 4 ساعات لليورو ياريت لو تكرمت تشفهولي ؟
https://forum.arabictrader.com/t1360...ml#post2386233
https://forum.arabictrader.com/t1360...ml#post2386458
وسؤال تاني معلش استحملني لو السعر اثناء هبوطه مثلا هبط للزاويه 90 وردته نصف المسافه صعود ثم هبط بعده ولم يحترم الزاويه 180 حتى وصل للزاويه 270 وردته للزاويه 180 هل يعتبر شكل دائري ؟
واذا كان ممكن يعتبر شكل دائري لو رسمنا على فريم الدقيقه من القمه 3183 هنجد ان السعر فعلا متوقف عند الزاويه 270 لكن لو رسمنا من القمه 3174 هنجد ان الزويه 270 عند 3066 كما ذكرت حضرتك سابقا بس في كلا الاحوال الهدف 3100 لازم يوصله ان شاء الله
تقبل تحياتي واتفضل الورد دي مني بمناسبه شم النسيم:eh_s(7)::eh_s(7):
الله يبارك فيك حبيبى حسام
وشكرا على الورد ياغالى
انا صراحة شوفت المشاركة بس مارديت اعلق عليها لان الرسم خاطئ لذلك قدمت الرسم الاقرب الى
الصحة فى التحليل الاسبوعى
انا هاقولك على حاجة
فرضنا واحد لا يتعامل الا على نطاق الاربع ساعات ومش لاقى شكل مناسب يتحرك علية الزوج او
بمعنى اصح ترس الاربع ساعات لم يكتمل بعد لكى يحدد نوع حركتة
يبقى تسيبة خالص وتبحث عن نطاق اخر متوافق مع الحركة الحالية من احترام مستويات سعرية
واحترام النطاقات الزمنية والترندات الوهمية عشان تتضح الصورة امامك كاملة
يعنى لا ترهق نفسك بالبحث عن زوايا شاذة ومعقدة مثل الزاوية 160
ثم ان الزوج لم يحترم الزاوية 144 كما فى شارتك الاول دى حاجة
والحاجة التانية انة ارتد الى قرب القمة التى تحسب من عندها معلنا انة غير راضى على شكل الحركة
من القمة الاولى المختارة
وعلية يجب ان تحسب من القمة الاخيرة او على الاقل تبحث عن نطاق حركة اوضح وادق عشان
تعرف راسك من رجليك
واطلب منك مرة اخرى ياريت تشوف الفيديوهات الموجودة على اليوتيوب عشان تشوف كيفية
احترام السعر للزوايا المختارة واللى هتساعدك بعد كدة انك تحدد الترندات المستقبلية للحركة
وتقبل تحياتى