صفحة 373 من 1608 الأولىالأولى ... 2733233633673683693703713723733743753763773783793834234738731373 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 5,581 إلى 5,595 من 24118
    الصورة الرمزية hhashiesh
    hhashiesh غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

يا دكتور لو شمعت الدايلي اغلقت اليوم صعود (و هذا غالبا) سيكون السعر قد كسر الزاويه 144، فما رايك

الصورة الرمزية abo reem
    abo reem غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maasa مشاهدة المشاركة
    انا مش من محبي الرقمي و الفلكي بس لقيت ناس كتير بتشكر فيه فقلت اطلع عليه و مش هخسر حاجه
    بدات اتابع الموضوع من الصباح و قريت اغلب الردود و كانت كلها بيع بيع بيع
    بالنسبة لي الموضوع عادي . مفيش طريقة بتكسب على طول . لازم فيه شويه خسائر بس المهم الارباح في النهاية تكون اكبر
    لكن اللي عصبني بجد ان بعد الصعود القوي ده طلع ناس و قالوا ان المفروض كان شراء و ان البيع خطا و كله واحد يحطله شارت و يقول كان واضح ان في صعود و ان الاعمى كان ممكن يتوقع صعود زي ده و و و و و
    كنتوا فين لما الناس كلها كانت بتبيع . كانت فين الشارتات اللي بتنزلوها دي من 7 ساعات فاتت

عاوز اقول عيب اوي اللي بتعملوه ده و حرام عليكم اموال الناس
    هذه المشاركة بالامس صفح 356
    https://forum.arabictrader.com/t136097-356.html
    شارت يتوقع الصعود
    عيب عليك انت الكلام اللى بتقوله

الصورة الرمزية kimoforex
    kimoforex غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة brain2jene مشاهدة المشاركة
    اخي حسام يكفيني الدعاء منك ،، والله غريبة اين هذه الناس عند توصية الكندي؟؟؟ واليورو قبله وتوصيات كثيرة جدا لم تعكس معنا بالمرة ...
    واصلا احنا قلنا خروج عند 13111 من امس ،، ولم ندخل بيع الا من عند 13244 كما قال الدكتور وبالنسبة لي انا شخصيا للاسترالي من 10824 او تحتها بقليل من الصباح قلتها
    وين الانعكاس ووين الناس اللي تمرجنت ؟؟بسببنا ؟ اكيد لا واحلف على ذلك
    ثم اني قلت عشرات المرات بعدم التهور والدخول 100% لكن الناس المبتدئة تدخل على الدقيقة بمجرد رسمهم زاوية وترند ههههههههه يا جماعة الامر ليس بهذه السهولة وهذا ما مرجن حساباتهم وليس توصياتنا السوينجية والحمد لله وكلها صائبة بفضل الله
    اتحدى اي شخص يجيب لي توصية او رقم وما تحقق ههههههه وهي الموضوع بصفحاته مفتوح للجميع للبحث..
    اخيرا اتركهم وخلينا نحن نستمتع بالارباح باذن الله... والبيع من هذه النقطة 13244
    تحياتي
    معلشي اخي براين لا تزعل نفسك وتسيبنا

وخلينا نستمتع بالارباح هههه

الصورة الرمزية نوره
    نوره غير متواجد حالياً عضو نشيط

الخساره وارده ،، وبالرغم من اني خسرانه لكن دخولي كان بناء على قناعتي وانا لست من رواد الورشه ولم ادخل في اي توصيه فيها
    لكن كلمة الحق تقال ،، كل انسان مسئول عن حسابه
    ولا تجعلوا ماحصل فرصه لاعدائكم لتخريب الموضوع ودس السم فالعسل ،، والله العظيم اغلب المواضيع الناجحه هكذا تكون نهايتها

اتمنى ماحد يزعل لكن بجد حرام ورشة مثل هذي تخرب,, واللي خسر اليوم بكره بعون الله يعوض

الصورة الرمزية foxyhakers1
    foxyhakers1 غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Muslim4ever مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم
    الطريقة بالفعل جيدة برغم انى لا اعمل عليها ولكن متابع للمداخلات وخاصة دكتور حمادة وبالفعل الرجل قال بالامس خروج من البيع
    اعتقد والله اعلم ان سبب التداخل الحادث الان هم كثرة المداخلات التى تحلل الموقف خارج سياق الموضوع وما يشرحة الدكتور حمادة ومحاولة فرد العضلات فمن الصباح وبعض الاخوة والاخوات اوهموا كثير من المتابعين انهم سوف يرون اليورو من اسف سافلين وان الهوة السحيقة تنتظرة ولا محالة ولا مجادلة في الامر فكانت الضربة القوية وفي رائى المتواضع يتحملها الاخت براين فهى من الصباح توهم النتابعين ان مستر يورو يحدثها هاتفياً ويخبرها الى اين هو ذاهب اعتقد لو ترك الموضوع لصاحبة سوف يكون افيد وافضل
    تقبلوا مداخلتى بصدر رحب والله يعوض عليكم ... يوماً لك ويوماً عليك
    ايا كان ماحدث فلا يصح لاى عضو ان يتهم عن اى عضو اخر بانه السبب فى خسارته وذلك لان هذا الموضوع هو موضوع تعليمى فلماذا لم تقم انت برسم الشكل الصحيح وتتاجر بناء عليه

الصورة الرمزية DR@GON
    DR@GON غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة DR@GON مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    اليورو على الساعة رسمت من القمة ولم يستطع ان يصل الى الزاوية 180 واتى الوقت ولم ياتي السعر
    والله والموفق ودعوة للنقاش

لا حول الله
    يقولك الثقة الزائدة مشكلة يا جماعة الخير الدكتور خبير وصاحب هذه الاستراتيجية اما نحن نتعلم فلا يفترض الدخول بعقود كبيرة
    الدكتور مرن في اتخاذ القرار ولم ارى اي تعصب الى اتجاه معين مع السوق والسوق اشارات تنبئق بالاتجاه فهل لديك ادارة المال فهل لديك ادارة اعصابك
    اعرف اللعبة وبعدين غامر هذا الشارت انا ارفقته قبل الارتفاع وكنت اريد ان اتناقش فيه وانتهى الوقت عندي يعني المفروض شراء
    والله يجعل فيه الخير

الصورة الرمزية mohamedhoussen
    mohamedhoussen غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ياجماعة محدش اتحايل على حد وقالة تعالى ادخل الموضوع دى حاجة
    الحاجة التانية 90% من الناس اللى هنا لسة كلنا بنتعلم ومحدش قالك ادخل بناءا على كلام حد
    الحاجة الثالثة والاخيرة كل الكلام اللى انت بتشوفة هنا دة مش توصيات كلها وجهات نظر
    وكمان لو الموضوع مش عاجبك روح للكلاسيكى اللى بتحقق بة الملايين
    (الكلام موجة الى الناس اللى داخلة تتهجم ومش فاهمة حاجة)

الصورة الرمزية د/مصطفى
    د/مصطفى غير متواجد حالياً عضو نشيط

انا مش بنتقد الطريقة و 100 نقطة مش خسارة رهيبة و خسارة صفقة مش معناه فشل الطريقة
    بس كل اللي بقوله ان لو حصل خطأ نعترف بيه مش نضحك على نفسنا و نقول لا الطريقة مستحيل تغلط اوعلى الاقل نقول ان الطريقة صح و اننا اهنا اللي حللنا خطأ . لا ده كله طالع بيقول ان الطريقة صح و التحليل كان صح طيب الناس الي باعت دي باعت ليه
    و اخي اللي بيقول كان فيه شارت صعود طب ما هو برضه كان فيه اكتر من 10 شارتات هبوط و لا ايه ؟
    العيب مش اننا نغلط . العيب اننا ننكر الخطأ و بكده هنفضل نقع فيه مرة و التانية و الالف و مش هنتعلم ابدا

الصورة الرمزية DR@GON
    DR@GON غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

خلوا النفسيات طيبة بارك الله فيكم يعني اول ما نخسر نحضر السكاكين عشان نقطع بعضنا خلوا الحياة حلوة

الصورة الرمزية mr_sharaf
    mr_sharaf  غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اتفرج بقي يا اخ محمد لما اليورو يهبط ونحقق الارباح كل النااس ديه حاتختفي زي المره اللي فاتت ولا حس ولا حتي اسفين يا ريس ---- طبعا اقصد بالريس حماده
    مش حد تاني ما تفهمونيش غلط

الصورة الرمزية hamadasalam
    hamadasalam غير متواجد حالياً عضو نشيط

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

اخوانى الكرام نظرا لمشغولياتى فانا لا ادخل الموضوع كثيرا ولكن لابد ان اتدخل فى الاوقات الحرجة

للتذكير للاخوة المتابعين الجدد

1-اشترينا اليورو دولار من سعر 12770 عندما كان الجميع يقول بيع

والحمد لله خرجنا عند سعر 13170 عندما بدات بوادر الانعكاس

ثم دخلنا بيع من سعر 13140 ثم خرجنا من سعر 13030

وكل هذا التحليل على الشارت الذى وضعتة من بداية رحلة الصعود وليس لى اى دخل باى شارت اخر فانا مسئول عما اكتبة

وهذا الشارت الذى وضعتة بالامس

اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	يورو دولار.jpg
المشاهدات:	96
الحجـــم:	102.2 كيلوبايت
الرقم:	307351
    وذكرت بالحرف الواحد نخرج من البيع وذلك لاصطدام السعر بالحد السفلى للقناة الصاعدة

ولا ندخل بيع الا بكسر هذا الحد السفلى مع كسر الزاوية 90

ثم فى الصباح دخلت صفقة بيع سكالبنج على فريم الدقيقة من سعر 13136 وطلبت منكم الخروج عند سعر 13118 وذلك بناءا على طريقتنا

ان جاء الوقت ولم يأتى السعر

اصبح من بقى فى صفقة البيع فعلى مسئوليتة ولا اعرف ماهى اسباب بقاءة فى البيع

وبالرغم انى متأكد بفضل الله ان اليورو الى الهاوية حتى ولو وصل الى 13420 ولكن لا يمكن ان نظل فى صفقاتنا الى هذة الاسعار بل نأخذ الرحلة

محطات

والان دخلت بيع من سعر 13244 وايضا طبقا للشارت الذى دخلت منة طوال رحلة الصعود

ولو اغلق شمعة 4 ساعات اعلى من الخط الموضح فى الصورة السابقة ساخرج من البيع وانتظرة فى محطة اخرى

هذا ببساطة اسلوب تعاملى مع السوق

ولا اعرف ما سبب كل هذا الهلع واستوبات ضربت ومارجنة حسابات

واخوة اراهم لاول مرة فى الموضوع او بمعنى اصح اراهم عندما يعكس السوق فقط

وللاخ احمد 5 رجاء اما تتابع الموضوع جيدا او تحتفظ برأيك لنفسك

الذى حدث هذا يا غالى هو حركة على شكل دائرى على فريم الدقيقة

ومن المفروض اننا وقتها خارج السوق ولا ندخل شراء الا من الزاوية 270 والهدف هو الزاوية 360 وقد تحقق الهدف

دة للى داخل مظبوط ارجو منك مراجعة شروط الدقيقة

والله المستعان

الصورة الرمزية brain2jene
    brain2jene غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kimoforex مشاهدة المشاركة
    معلشي اخي براين لا تزعل نفسك وتسيبنا

وخلينا نستمتع بالارباح هههه
    اخي كيمو ولا في بالي اصلا ، يا عم فوكسي سيبك من الناس دي ، قلنا الف مرة الموضوع تعليمي فقط وليس توصيات والا كان مكانه في التوصيات مش بالعام
    اصلا الناس اللي بتنتقد دي على الفاضي مش فاهمة حاجة بالمرة وهم بخسروا بطرقهم العبقرية هههههه التي لا تسمن ولا تغني من جوع...
    فعلا خلونا مستمتعين بالارباح ...ان شاء الله من بيعنا هذا.. وبالنسبة لي من الاسترالي الذي اذبح فيه من الصباح ههههههههههه
    تحياتي

الصورة الرمزية متمرجن كوول
    متمرجن كوول غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

Thumbs up

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raed2011 مشاهدة المشاركة
    يا عم انت وهو
    عيب الحكي هذا
    اقرا الموضوع كامل وصفحاتو كاملة وبعدين تعال اتكلم
    اموال الناس على راسنا من فوق وبهمنا الكل يربح
    واحتمال الصعود كان موجود والدكتور نبه له اكثر من مرة وانه اقصى صعود هو 1.3570
    وبالنسبة للبيع يا جماعة الخير حرام عليكم
    اتقو الله
    اتقو الله
    اتقو الله
    انا حافرض انه بعنا
    ده ستوب 100 نقطة شو تخرب الدنيا
    ده احنا طالعين معو من 1.26 لناطق 1.31
    ده احنا ماخذين 3 انعكاسات من اليورو باسبوع
    ده احنا على الدقيقة عاملين عمايل فيه
    اتقو الله ولا داعي للتجريح وما في داعي الي كانو يتفرجو يبداو باتلغيز واصلا ما في شيء يلغزو عليه

الي داخل فل اكويتي يتحمل نتيجة دخوله والي خسر 100 نقطة حيتعوضن الف نقطة
    يا اخوان الي عنده شارت او نقاش علمي يحكي فيه
    والي داخل يشوش ويرمي كلام رجاءا من غير مطرود ما بيلزمنا
    في ناس بتابع الموضوع بكل ما فيه من معلومات
    واخيرا الموضوع هو شرح طريقة وليس توصيات
    وسلامة تسلمكم

+ 1

الصورة الرمزية abo reem
    abo reem غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maasa مشاهدة المشاركة
    انا مش بنتقد الطريقة و 100 نقطة مش خسارة رهيبة و خسارة صفقة مش معناه فشل الطريقة
    بس كل اللي بقوله ان لو حصل خطأ نعترف بيه مش نضحك على نفسنا و نقول لا الطريقة مستحيل تغلط اوعلى الاقل نقول ان الطريقة صح و اننا اهنا اللي حللنا خطأ . لا ده كله طالع بيقول ان الطريقة صح و التحليل كان صح طيب الناس الي باعت دي باعت ليه
    و اخي اللي بيقول كان فيه شارت صعود طب ما هو برضه كان فيه اكتر من 10 شارتات هبوط و لا ايه ؟
    العيب مش اننا نغلط . العيب اننا ننكر الخطأ و بكده هنفضل نقع فيه مرة و التانية و الالف و مش هنتعلم ابدا
    فعلا كان فيه اكتر من 10 شارتات هبوط
    وكان فيه شتارت صعود
    اذن العيب فى المتلقى وليس فى الطريقة
    هذا ما اريد توصيله
    (وحتى) لو الطريقة اخطأت مرة
    ايه المشكلة
    يعنى نرميها وندور على غيرها
    ارجوا التفكير فى الامر بعقلانية
    والدكتور قال قبل كده انه لو واثق تماما يبقى تقته بنسبة 75%
    يعنى ال 100% عنده تساوى 75% والباقى حذر وحيطه
    نرجوا الهدوء لتعويض اى خسائر

الصورة الرمزية Muslim4ever
    Muslim4ever غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة foxyhakers1 مشاهدة المشاركة
    ايا كان ماحدث فلا يصح لاى عضو ان يتهم عن اى عضو اخر بانه السبب فى خسارته وذلك لان هذا الموضوع هو موضوع تعليمى فلماذا لم تقم انت برسم الشكل الصحيح وتتاجر بناء عليه
    السلام عليكم .... تعرفها ولا داخل تتخانق
    المهم ياعزيزي ... انا لا اعمل بطريقة دكتور حمادة والتى مراراً وتكرراً اوضحت انها طريقة مميزة واحدثت ضجة في عالم التداول في المنتديات العربية وهى لا تحتاج شهادتى
    لى استراتيجية استخدمها ولله الحمد التوفيق من الله ... لكنى متابع مداخلات دكتور حمادة للزيادة وفهم الموضع اكثر ولن افتى مثلك او مثل امثالك الذين يضيعون اموال الناس ... بتهور وسذاجة عجيبة ... فالاخت برين من الصباح وهى مصرة على ان اليور هبوط ويال الحظ التعس لكثير من المبتدين الذين وثقوا بها فكانت الضربة .... وما استفزنى ان بعد ان طار اليورو تقول اى تعرفون ان الكزكب والقمر والبحار النهار ... جميل ... فلم لم تخبر التعساء المساكين بهذا الامر ... لماذا انتظرت حتى تحرك الكوكب اللعين وهز طولة وسحب اليورو معه .... عندها قالت الاخت براين الم اقل لكم .... يااخى الكريم اتقوا الله ... ولا داعى للمكابرة .... ودعوا الموضوع لصاحبة فهو ادرى به

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17