النتائج 1 إلى 15 من 19
- 06-12-2011, 04:19 AM #1
صدق أو لا تصدق :تم بيع FXCM ب 1800دولار فقط
صارت الحادثة عندما قامت شركة FXCM عنوة بإغلاق كل عملياتي على الحساب في يوم 28/8/2011 بحجة أنه ضرب المارجن كول ولكن لم يضرب المارجن كول أبدآ .. وتم إغلاق الحساب فوق المارجن المحجوز ..حيث كان المارجن المحجوز 860 دولار وكان الإيكويتي في حينها 990 دولار وتم إغلاق العمليات على 902 دولار ..أي أنه لم يقترب من المارجن،قالوا لي بأنك محمل الحساب فوق الحد،والرصيد لايحتمل،قلت لهم بان هناك حسبة معينة يتم إيقاف عملياتي عليها عند الاقتراب منها وهي 860 دولار اللمحجوز أو فما دون،ولكن يجيبوني بأنهم قد راعوني وأغلقوها على 902 دولار ،وعلي أن أسكت على أثرها،قامو بإرسال الأوديت التالي لي فيما بعدها بعد مناقشتهم مناقشة حادة :
Kindly find below the audit request resolution sent from the trade audit teamin FXCM US:
The margin that occurred on 8/28/2011 left the account balance at $902. The following trades were exposed:
GBPUSD SELL 100K
EURGBP SELL 40K
USDCAD BUY 100K
The required margin for these trades on 400:1 leverage is $860. So it looks like the margin call was premature when looking at these numbers. However when looking into the margin called trades, we find that all of the GBPUSD SELL positions experienced positive slippage which made the ending balance higher than it should be.
The exposed trades were triggered for a margin call at the following price:
GBPUSD SELL 160K
Margin call trigger was at 1.63553.
Received 1.63524 at execution.
Difference of 2.9 pips
Pip value = $16
Equity loss = $46.40
So the equity at the time of the margin call would have been: $902 - $46.40 = $855.60
The equity went below the $860 required, and the margin call triggered. Then when margin call executed, the GBP/USD trades ended up with better prices, which brought ending balance above the required margin.
Have a good day
Nihal Al-Sayyah
Retail Sales
Senior Consultant
- 06-12-2011, 04:31 AM #2
بعد محاولتي للاتصال بهم والمطالبة بحقي ..بدأ الجميع بمحاولة التهرب ..حيث أنني في كل مرة أحادثهم فيها ..يعدني الموظف بالرجوع لي بعد فترة ليجيبني بالخبر الذي حصل عليه ومن ثم لايعود ، وكأني لم أحادث أحد،لكن عند فتحي للحساب التجريبي ألاقي الترحيب والاتصالات المتكررة منهم لجلبي والوقوع في شباك الشركة،قمت بارسال ايميل للشركة أحذرهم فيه بأني سوف أحاربهم عبر الانترنت من خلال المنتديات لأحذر الجميع من الوقوع في شباكهم اللعينة ، قام ثاني يوم مديرهم بالشرق الاوسط بالاتصال بي ومحاولة إقناعي بأن الخطأ هو خطأي أنا وإن الشركة مترفعة عن مثل هذه أفعال وهذه الشركة رأس مالها وتداولاتها بالمليارات،فكيف تنظر لحسابي ووعدني بعمل دراسة جديدة وإرسالها لي لإثبات اني وقعت في خطأ أنا وليسو هم ... وهذا ماجائني في الدراسة Audit في المرفق )
- 06-12-2011, 04:35 AM #3
طيب قولوا لي بالله عليكم ؟ بخبرتكم وبتجاربكم ؟ هل هناك شركة تحاسب العميل على الاسعار ماقبل إفتتاح السوق ؟ عندما يقومون بتغيير السبريد كما يشائون لملاعبة العميل والزبون،والضحك عليه وخدعه،حيث دخلت مع هذه اشركو في تجربة لشهور عديدة عرفت مرارة التداول والعمل في هذه الشركة المحتالة،وبالنهاية ولاحياة لمن تنادي،حقآ إنها من أسوء الشركات،في إنتظار الرد ، وأتمنى من الله أن تقوموا بتحذير من يرغب في الدخول أو التعامل مع مثل هكذا نوع من الشركات
- 06-12-2011, 04:38 AM #4
الله يعينك خوي ومن خلال كلامك واقولها من خلال كلامك تعتبر الشركه نصابه
بس ياخوي سبحان الله من اسم الشركه مايطمن
والله خلوكم على السولشن احسن ثقه وراحه بال
الله يعينك ياخوي وباذن الله مايضيع حقك
طالبهم ولا توقف وباذن الله رح يرجعونه لانه في مجالنا اهم شي السمعه
- 06-12-2011, 04:50 AM #5
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخي الفاضل جفار
حسب مافهمت من رسالة الشركة الأولى لك انه بالفعل حسابك وصل الى نقطة تفعل المارجن كول التي تفضلت بذكرها 860 وسبب الزيادة ان المتبقى بالحساب 902 بدلا من 860 $ هو حدوث انزلاق سعري على زوج الباوند دولار جاء في صالحك فأدى الى هذه الزيادة , والإنزلاق السعري هو حركة سريعة جدا تستغرف جزء من الثانية بالحدوث وهو ماسبب هذه القفزة بعد تفعل المارجن ,
بشكل عام انصحك بالتواصل مع خدمة عملاء المتداول العربي عبر القسم المخصص
او البريد الإلكتروني
[email protected]
حتى لو كان حسابك مع الشركة مباشرة او عبر وكيل اخر وان شاء الله يقوم مختص ببحث ماحدث بحسابك ومناقشته مع الشركة وتأكد اذا فعلا ثبت ان الخطأ من الشركة سيتم إعادة حقك كاملا بإذن الله
تحياتي وتقديري
- 06-12-2011, 04:54 AM #6
أخي أسمع نصيحتي ولن تندم... لمثل هذة الشركات جهة لتقديم شكوى وهي الهيئة الرقابية...
قم بمراسلة الهيئة الرقابية بكشف حسابك وكافة المراسلات مع الشركة وخلال أيام معدودة ستحصل على حقك.
سؤال: هل تعلم من هي الهيئة الرقابية التي تتبع لها الشركة؟؟
- 06-12-2011, 05:02 AM #7
في الحقيقة : أنا اقوم بمراسلة الجهة الرقابية الآن ولكني غير مقتنع بأن هذه الجهة الرقابية سوف تأخذ لي حقي : وهو مصرف لبنان المركزي ، حيث اني بإنتظار الرد منهم ، ولكني ما أريده هو المال الذي خسرته مع تعويض أرباح العمليات للآن أيضا ، ولن اتوقف حتى أحمي أخوتي الشرفاء امثالكم خشية الوقوع بشباك مثل هذه الشركات، التي تحاول تفسير وتعليل هذه الامور،بكل لباقة يعني يخيرون الزبون بين : يابتسكت يابتسكت
- 06-12-2011, 05:08 AM #8
أخي الكريم ، أنا أقف مع المنطق...كيف يحدث ذلك بعد إفتتاح السوق والسعر يتحرك لصالحي في تلك اللحظة وبدأ السوق يعود تدريجيا من ناحية السبريد المتلاعب فيه وبدأ الايكويتي بالزيادة من جديد لحوالي الالف دولار وفي يومها تاخر فتح الشركة لغاية 12:17 دقيقة من يوم الافتتاح ،وتم الاغلاق على الساعة 12:25 مع ان الحساب كان وضعه جيدا وبدأ بالتعافي ولدي في الusable margin 170 دولار ، ولكن هذه طريقة الشركة الوحيدة في اغلاق العمليات والتخلص مني،وإنتبه اخي بأنهم في ثاني تقرير منهم يقولون بانه قد كان ذلك قبل بدأ التداول !!! أي شركة في الدنيا تحاسب العميل قبل بدأ التداول ؟؟؟
- 06-12-2011, 05:30 AM #9
لا ياأخي... بنك لبنان قد يكون عميل للشركة فقط... الهيئة الرقابية لهذة الشركة هي:
http://www.nfa.futures.org/
وهذة صفحة الشكاوي:
http://www.nfa.futures.org/basicnet/Complaint.aspx
ارجوا أن تنسى مصرف لبنان تماما.
طبعا الهيئة الرقابية هي ما تذكرة شركة افكس سي ام على موقعها هنا:
http://www.fxcm.com/forex-regulation.jspآخر تعديل بواسطة Ha-D ، 06-12-2011 الساعة 05:32 AM
- 06-12-2011, 07:06 AM #10
اشتكي مباشرة للهيئة الرقابية كما وضعها لك Ha D وانسى المنتديات وخدماتها لأنك مش حتوصل لأي حل ودي حقيقة عن تجربة ومحدش يزعل .
- 06-12-2011, 12:35 PM #11
ادعو الله ان يعينك اخي الكريم على ما ابتلاك .....
واحمد الله كثيرا اني سحبت كل فلوسي من عندهذه الشركه
وانصحك اخي الكريم في سليوشن فرع برطانيا ...
وربي يعوض عليك ...وعلى كل من خسر
- 06-12-2011, 02:37 PM #12
هذه إجابة بالايميل من NFA بالايميل يخبروني بأن الشركة ليست تابعة لهم وإنما لمصرف لبنان المركزي
Re: FXCM MENA
Matter #2011EINV01995
Dear Mr. Mohammad:
· Thank you for the emailed complaint you sent to NFA’s Compliance Department regarding the party referenced above. While NFA has developed a wide range of investor protection rules to safeguard the integrity of the futures markets and monitors all NFA members for compliance, it appears that the your account is held at FXCM MENA which is not a member of NFA, therefore, this complaint is not within NFA's jurisdiction. As such, we suggest you file your complaint directly with The Central Bank of Lebanon who is the regulator for FXCM MENA.
·
Best Regards,
Christopher A. Marino • Staff Auditor • Compliance • National Futures Association
120 Broadway. Suite 1125 • New York, New York 10271
Office: (212) 513-6013 • Fax: (312) 559-3420 • Email: [email protected]
This message (including attachment(s)) is confidential and intended for the addressee only. If you received this e-mail in error, please notify the sender immediately. Unauthorized distribution, disclosure or copying of this e-mail is prohibited.
The opinions expressed in this email are based upon the representations you have made to a representative of the Compliance Department of National Futures Association ("NFA"). Any different, changed, or omitted facts or conditions might render this opinion void. Moreover, this response represents the opinions of Compliance Staff and does not necessarily reflect the views of NFA.
- 06-12-2011, 04:47 PM #13
جواب غريب مفاجئ حسب الذي فاهمينه ان فكسم اميركا يفترض تكون مسجلة في NFA لكن هي برضة مسجلة في هذه الهيئة راسلهم ربما تلاقي حل :
شركة اف اكس سي ام المحدودة مرخصة ومسجلة لدى هيئة الخدمات المالية (FSA)، رقم التسجيل 217689
UK Financial Services Authorityوهذا الأسم
وهذا الموقع http://www.fsa.gov.uk/
- 06-12-2011, 11:08 PM #14
حسبي الله لا إله إلا هو عليه توكلت وهو رب العرش العظيم
- 12-12-2011, 06:00 AM #15
كان هذا الرد الاخير من اتلشركة الملعونة
Sales
Department
24/5 Support
+971 4 363 2900
FXCM Account - 7000220185
Dear Mr. Mohammad ,
The FXCM Trade Audit Appeals Board has received your complaint. We have reviewed the matter and concluded as follows:
There was a margin call which triggered on your account on August 28th, 2011 at 21:23:34UTC/GMT. Margin Call execution is "At Best" once triggered and dependent on available liquidity within the marketplace. There exists the possibility that once the Margin Call triggers, you can receive a better "final execution price" from that which actually caused the liquidation of positions. This can initially cause a degree of confusion, as it may appear that the margin call was premature when in fact it was correct.
This is the case for the following tickets:
11597179 GBP/USD 80,000
11597255 GBP/USD 20,000
11597436 GBP/USD 20,000
11597450 GBP/USD 20,000
11597457 GBP/USD 20,000
On each of these trades, the margin call trigger price was 1.63553, however the positions were executed at an ASK rate of 1.63524. Since you were originally selling, you received positive slippage of 2.9pips on each order. This 2.9pips calculated over the 160K equals the positive slippage(better execution price) you received(2.9 x 16 = $46.40). In addition your open exposure at the time of the Margin Call required a necessary equity of 860 on your leverage profile of 400-1.
When completing the calculations for the Margin Call we took your ending balance(which can be found on your Combined Account Statement) of 902.05 and deducted the 46.40 positive slippage indicated above. This amount equals to 855.65 which is below the necessary 860 needed to avoid the Margin Call.
Based upon this information as well as our internal price history confirming the validity of the Margin Call trigger price(keep in mind the charts are indicative), it has been concluded that the liquidation of positions was in fact correct.
In consideration of the foregoing, FXCM will find itself unable to extend any adjustment in relation to this matter. We do thank you for your understanding.
Please note that, under the terms of our Complaints Procedure, this is our final response to your query. If you are dissatisfied with it, you may refer your complaint to the Financial Ombudsman Service.
For further information please refer to the following FOS explanatory link 'Your Complaint and the Ombudsman'.
http://www.financial-ombudsman.org.u...er-leaflet.htm
The address of the Financial Ombudsman Service is:
Financial Ombudsman Service
South Quay Plaza
183 Marsh Wall
London E14 9SR
Eddy Kahale, Sales & IB Manager