https://forum.arabictrader.com/attac...&thumb=1&stc=1
اغلقت العقد الباقي للهدف الان على+ 117 ولله الحمد والشكر قبل الهدف ب 8 نقط لوجود احتمال ارتداد
ارباح اليوم ولله الحمد +52+117= +170 ولله الحمد والشكر
مبروك للى دخلها
تقبلوا تحياتي
Printable View
https://forum.arabictrader.com/attac...&thumb=1&stc=1
اغلقت العقد الباقي للهدف الان على+ 117 ولله الحمد والشكر قبل الهدف ب 8 نقط لوجود احتمال ارتداد
ارباح اليوم ولله الحمد +52+117= +170 ولله الحمد والشكر
مبروك للى دخلها
تقبلوا تحياتي
مانت بقالك كتير مشمتابع يامعلم هع هع
انا الحمد لله زودت راس المال الضعف وثبته على كدة
وبقالي حوالى شهرين ونصف بدخل فى الاوردرات الى واثق فيها بعقدين وبكتب وقتها فى شرح الدخول هدفين
المهم فى ادارة راس مالي ان ستوب الاوردر الواحد لا يزيد عن 7% من راس المال وليس من راس المال والمكاسب
بمعني لو راس مالك الى مثبته 1000 دولار بس هو دلوقتي محقق مكاسب وبقا مثلا 1200
فنحسب برضوا على راس المال المثبت الالف بعيدا عن المكاسب طيب افرض الالف نزلت ل 800 يبقا برضوا 7% على 800
وعامة دلوقتي مع الزوايا حتلاقي معظم دخولنا الستوب بيبقا من 2.5 الى 4 % فقط لاغير
ده طريقتي فى ادارة راس المال
طلب إجازة ثلاث أسابيع
الف شكر لصاحب الورشة على كل الارباح التي جنيتها من هذه الورشة
صحيح ان مشاركاتي قليلة ولكن كل مشاركة في هذه الورشة قد اطلعت عليه فأنا متابع متابعة مستمرة لهذه الورشة
شكرا أخي معطي
شكرا كل من ساعدني في الورش الأخرى أيضا الشكر موصول للمنتدى و القائمين عليه
اتوقف الآن بعد نفسية جدا عاليه من الارباح التي اسأل الله ان يبارك فيها
وعندي أختبارات جامعية من يوم الاثنين القادم و تستمر لثلاث اسابيع
https://forum.arabictrader.com/attac...&thumb=1&stc=1
الان اترقب على اليورو كما بالشارت
كسر 4 ساعات زاوية 45 للشراء بهدف سنتر
او كسر 4 ساعات لزاوية 92 للبيع بهدف زاوية 135
والله المستعان
عندي-عدة-اسئلة-بتمنى-تساعدوني-فيها-1-يعني-ايه-فوق-السحري-وايه-يعني-زيكو-ومن-فين-ابدا-ارسم-الفيبوناتشي-يعني-ال100-على-هاي-اليوم-السابق-وصفر-على-اللوو-ولو-ما-كنش-في-فرق-كبير-بين-اليومالسابق-بين-الهاي-واللو-ينفع-نرسم-الفيبوناتشي-ومن-فين-ابدا-ارسمه-بالزبطو-هل-الفيبوناتشي-دقيق-يعني-كسر-45-لاعلى-اشتري-خلاص-وكسر-90-ابيع-خلاص؟؟؟؟؟؟؟؟؟ارجوا-منكم-تحملي-لاني-مبتدىء-وابحث-في-كل-مكان-عن-رد-لاسئلتي-الكثيرة؟فيا-ريت-تساعدوني
اخ معطي .. ممكن تمبيلت الاربع ساعات الموجود فية الماكد ؟
https://forum.arabictrader.com/attac...&thumb=1&stc=1
اهلا اخي الكريم مبتدي منور الورشة بالنسبة لاستفسارتك
1- السحري هو كما بالشارت عند دائرة 1 وهو خط الازرق مثل الموفنج
2- الزيكو هو هاى ولو امس وهو خطوط افقية بالازرق الغامق كما بالشارت بالدائرة 2
3- لا يوجد اى شغل يدوي بالاستراتيجية فمشمحتاج انك ترسم فيبو فهو يترسم اوتوماتيك يوميا على هاى ولو امس
4- لا يمكن الاعتماد على شئ لوحدوا بالاستراتيجية فمثلا حضرتك بتسال لو السعر فوق فيبو كذا اشتري لا لازم يكون مع التوافق مع بقية الشروط كما مشروحة بالملخص فالاستراتيجة بها عدة مؤشرات يجب دمجها مع بعض لفلترة الاشارات الخاطئة
اى استفسارات اخرى احنا معاك ان شاء الله مليون سؤال
تقبل تحياتي
استاذ-معطي-ايه-رايك-في-الشغل-على-النيوزلندي-اليوم-بما-انو-عليه-اخبار-قوية-انا-صراحة-مش-عارف-احلله؟؟؟