صفحة 89 من 1256 الأولىالأولى ... 397983848586878889909192939495991391895891089 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 1,321 إلى 1,335 من 18838
    الصورة الرمزية EGYPTIAN PROF
    EGYPTIAN PROF غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة متعلم 1 مشاهدة المشاركة
    طيب اللي مش جايله نوم ؟؟؟

اكيد يقعد يتفرج وهتبقى نظرتة افضل لانة خارج السوق ولما تفتحا لفترة الاوربية تبدا على ميا بيضا وبنفس صافية
    على عكس لو دخلت دلوقتى فى حالة عدم التاكد وحدث لا قدر الله خسارة اكيد مش هتبقى بنفس الكفاءة فى العمل لما تيجى الفرصةا لمناسبة بعد بداية الفترة الاوربية واتضاح الرؤية اكثر

الصورة الرمزية متعلم 1
    متعلم 1 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mostafa ZIZOOO مشاهدة المشاركة
    بس يا غالى فكره الطريقه بتعتمد على تحديد مجال حركه السعر الان علما بحركته السابقه
    الا تعتبر الشمعه اللى على الفاصل من الشموع الحاليه يعنى مش المفروض انها تدخل فى الاعتبار كانها شمعه قديمه ؟؟
    وضعها في الاعتبار لرسم القناة يضعها في الشموع السابقة الثابتة

الصورة الرمزية متعلم 1
    متعلم 1 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة EGYPTIAN PROF مشاهدة المشاركة

اكيد يقعد يتفرج وهتبقى نظرتة افضل لانة خارج السوق ولما تفتحا لفترة الاوربية تبدا على ميا بيضا وبنفس صافية
    على عكس لو دخلت دلوقتى فى حالة عدم التاكد وحدث لا قدر الله خسارة اكيد مش هتبقى بنفس الكفاءة فى العمل لما تيجى الفرصةا لمناسبة بعد بداية الفترة الاوربية واتضاح الرؤية اكثر
    تشكر يا بروف
    انا بس بشاكس في معطي

الصورة الرمزية Mo3Ty
    Mo3Ty غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

طيب اللي مش جايله نوم ؟؟؟
    الى مشجايله نوم مينامش هههههههههههه
    بس ميدخلش بمخاطرة وخلاص ويضرب معاه الهدف ويفتكر انه داخل صح لانه حتبقا حظ في رايي
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mostafa ZIZOOO
    Mostafa ZIZOOO غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mo3Ty مشاهدة المشاركة

لا يامصطفي انت على راسي والله ومنورني فى الورشة واتمني اشوفك علطول
    كل الموضوع اني برد على كل عضو حسب ترتيب المشاركات
    وحتلاقيني جاوبت عليك في المشاركة السابقة
    واى استفسار اخر انا معاك
    اعذرنى يا غالى و ان شاء الله هاتشوفنى على طول بس ماتزهقش منى
    انا فعلا مش هادخل خالص و مش بافكر ادخل اصلا بس انا بافكر فى مبدا دلوقتى احنا بنعتمد على الشموع السابقه عشان نحدد مجال الحركه الحاليه
    بش شمعه الفاصل تعتبر من الشموع الحاليه ازاى ندخلها معانا فى الاعتبار و ايه رايك ؟؟

الصورة الرمزية Mo3Ty

اعتقد يا باشا انى فى اغلب الأحيان اللى بيحصل فيها الاختلاف دة الامر بينتهى فى الاخر لصالح الكيبل وخصوصا مع استراتيجية القنوات
    وخصوصا انى كسر القنوات جاء ايضا بسلوك سعرى ونموذج ابتلاع بيعى مما ياكد الكسر
    ولكن رغم كل ذلك اؤيدك الراى فى عدم التعامل مع السوق نهائيا فى حالة حدوث جابات الا من خلال الفترة الأوربية
    بالعكس ياباشا
    اليورو زى ما انت عارف يلقب بالزعيم وفى مثل هذه الحالات عادة ما يكون الاصح هو اليورو وليس الكيبل

خاصة ان منظر كسر القنوات ده والاغلاق اسفلها بالنسبة لى وحسب تعاملي بالطريقة فهو للشراء وليس البيع ولكني لن ادخل بيع او شراء لاني بشتغل على المضمون اكثر حتى لو حيعدي عليا اسبوع بدون فتح اوردر
    وحبقا اقولكم فى وقتها ازاى نعرف اذا كان الكسر كاذب للقنوات ام صحيح بس اصبروا عليا وحديكم كل الخبايا باذن الله
    احس بس ان الناس فاهمة وان فى تجاوب من الناس مع الطريقة لاني بتخنا والله بسبب الناس الى بتتعلم الطريقة وبعد كدة مشوفهاش او الناس الى بتقعد تشاهد من بعيد لبعيد
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

باشا والله
    تقبل تحياتي
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

تشكر يا بروف
    انا بس بشاكس في معطي
    اه مانا عارف والله انك بتشاكس
    ملكش حل انت هههههههه
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

اعذرنى يا غالى و ان شاء الله هاتشوفنى على طول بس ماتزهقش منى
    انا فعلا مش هادخل خالص و مش بافكر ادخل اصلا بس انا بافكر فى مبدا دلوقتى احنا بنعتمد على الشموع السابقه عشان نحدد مجال الحركه الحاليه
    بش شمعه الفاصل تعتبر من الشموع الحاليه ازاى ندخلها معانا فى الاعتبار و ايه رايك ؟؟
    ههههههه لا يامصطفي مشحزهق الموضوع موضوعك
    بص بالنسبة للنقطة الى انت بتكلم فيها ده الصراحة انا مبحبش افتي الحاجة الى معرفهاش بقول معرفهاش
    وانا الصراحة معنديش رد لسؤالك ده
    بس احنا اخدين طريقة رسم القنوات من دكتور جمال جزاه الله خير وهو شغال بيها سنين بنفس الطريقة وفعلا هناك احترام للسعر ليها بقوة
    وايضا انا شغال اهو بقالي بيها فترة كبيرة وهناك احترام للسعر كبير للقنوات بطريقة الرسم ده

مع العلم انت ممكن ترسم القنوات بايدك على اى ترند حسب ما انت شايف فهى مشئ ثابت يعني انها تبقا من الفاصل للفاصل اليومي
    وانا فاكر عضو محترم جدا كان دئما بيرسم الترندات الى شايفها بطريقة القنوات اسمه ahmed 5 وكانت طريقته مميزة وفعالة

فكل الى اقدر اقولهولك جربلنا كدة انك ترسم القنوات على الشمعة قبل الفاصل وقولنا ايه النتيجة ومدي احترام السعر ليها
    يمكن تكون فكرتك ده قوية وتفيدنا كلنا ونقلب طريقة رسم القنوات لطريقتك
    فانا قولت الموضوع ده اوبن بوفيه اى حد عنده فكرة جديدة تفيدنا كلنا فياريت ميبخلش علينا

بالعكس ياباشا
    اليورو زى ما انت عارف يلقب بالزعيم وفى مثل هذه الحالات عادة ما يكون الاصح هو اليورو وليس الكيبل

خاصة ان منظر كسر القنوات ده والاغلاق اسفلها بالنسبة لى وحسب تعاملي بالطريقة فهو للشراء وليس البيع ولكني لن ادخل بيع او شراء لاني بشتغل على المضمون اكثر حتى لو حيعدي عليا اسبوع بدون فتح اوردر
    وحبقا اقولكم فى وقتها ازاى نعرف اذا كان الكسر كاذب للقنوات ام صحيح بس اصبروا عليا وحديكم كل الخبايا باذن الله
    احس بس ان الناس فاهمة وان فى تجاوب من الناس مع الطريقة لاني بتخنا والله بسبب الناس الى بتتعلم الطريقة وبعد كدة مشوفهاش او الناس الى بتقعد تشاهد من بعيد لبعيد
    مع احترامى لوجة نظرك اليورو دولار كان زعيم زمان دلوقتى بقى زعيم اونطة الأخبار والمؤشرات الأقتصادية والأزمات والديون الخ الخ كل دول لعبو فى اساسة وغيرو ملامحة المعهودة واللى اتعودنا عليها

طب بص كدة على الشارت دلوقتى وشوف مين اللى غلب الكيبل عمل اعادة الأختبار ومديها نزول واليورو دولار جرى وراة علشان يكسر هو كمانبس بردة مش هدخل وهفضل اتفرج
    آخر تعديل بواسطة EGYPTIAN PROF ، 19-09-2011 الساعة 04:27 AM

الصورة الرمزية Mostafa ZIZOOO
    Mostafa ZIZOOO غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ههههههه لا يامصطفي مشحزهق الموضوع موضوعك
    بص بالنسبة للنقطة الى انت بتكلم فيها ده الصراحة انا مبحبش افتي الحاجة الى معرفهاش بقول معرفهاش
    وانا الصراحة معنديش رد لسؤالك ده
    بس احنا اخدين طريقة رسم القنوات من دكتور جمال جزاه الله خير وهو شغال بيها سنين بنفس الطريقة وفعلا هناك احترام للسعر ليها بقوة
    وايضا انا شغال اهو بقالي بيها فترة كبيرة وهناك احترام للسعر كبير للقنوات بطريقة الرسم ده

مع العلم انت ممكن ترسم القنوات بايدك على اى ترند حسب ما انت شايف فهى مشئ ثابت يعني انها تبقا من الفاصل للفاصل اليومي
    وانا فاكر عضو محترم جدا كان دئما بيرسم الترندات الى شايفها بطريقة القنوات اسمه ahmed 5 وكانت طريقته مميزة وفعالة

فكل الى اقدر اقولهولك جربلنا كدة انك ترسم القنوات على الشمعة قبل الفاصل وقولنا ايه النتيجة ومدي احترام السعر ليها
    يمكن تكون فكرتك ده قوية وتفيدنا كلنا ونقلب طريقة رسم القنوات لطريقتك
    فانا قولت الموضوع ده اوبن بوفيه اى حد عنده فكرة جديدة تفيدنا كلنا فياريت ميبخلش علينا
    الفكره يا غالى ان الحاله اللى احنا بنناقشها دى نادرا ما تؤثر على شكل القناه يعنى 99% بتفرق مثلا فى نقطتين او 3 لكن انهارده عامله فرق كبير عشان الجاب كبير فاهمنى
    احنا ممكن نريح دماغنا خالص و فى الحاله دى ماندخلش بطريقه القنوات و خلاص
    بس لو عايزين نعمل كده يبقى احنا نعمل فريق بحث يطلع الحالات اللى تشبه حاله اليوم لكل الازواج و نرسم القنوات عليها و نشوف ايه الفرق و ايه الافضل

الصورة الرمزية Mo3Ty

مع احترامى لوجة نظرك اليورو دولار كان زعيم زمان دلوقتى بقى زعيم اونطة الأخبار والمؤشرات الأقتصادية والأزمات والديون الخ الخ كل دول لعبو فى اساسة وغيرو ملامحة المعهودة واللى اتعودنا عليها

طب بص كدة على الشارت دلوقتى وشوف مين اللى غلب الكيبل عمل اعادة الأختبار ومديها نزول بس بردة مش هدخل وهفضل اتفرج
    حلوة زعيم اونطة ههههه
    بص عامة انا بالنسبالي مبتفقرش معايا مين الزعيم ومين الى مشزعيم وفعلا كلامك مظبوط
    وبالنسبة مين الى نزل دلوقتي فمشمعني انوا حينزل يبقا ده الصح ولا معني انوا حيطلع ده الصح
    الصح دلوقتي الى انا وانت عاملينوا وهو اننا بنتفرج عليه ومندخلش
    هو ده الصح اننا منعاندش السوق لانه دلوقتي فى مكان محير واننا ندور على الفرصة الاضمن
    وبجد اتبسط ان فى حد بيناقشني فى السوق عشان كلنا نستفاد
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية amr eltabei
    amr eltabei غير متواجد حالياً عضو اللجنة الاستشارية سابقاً

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة spiders101 مشاهدة المشاركة
    الله أعلى وأعلم أخـى amr eltabei ,, ولكنى اتذكر اسم مشرفنا محمد العزب والله أعلم

ولكنى متأكد انه غير متواجد مع أغلب الاخوه لأنه كان ضمن ألاف المشاركات وبعد عدد كبير جدا من الصفحات من الشرح المتواصل ولم يعلق أحد عليه او يذكره بعدها , ولكنه معانا انهرده ودا المهم

تقبل تحيــاتـى أخـى amr eltabei
    ,,
    بارك الله فيك اخى الكريم spiders101 .. انا فاكر لانى بعتمد على الفيبو فى شغلى وتقريبا مفيش مؤشر للفيبو اتعمل الا وكان عندى غاوى بقة.. لو دورت فى موضوع خبرتى عايزلى شهرين تقريبا عشان اجيبة فقولت احسن اجيبوا من المؤشر نفسة وزى ما قولت اخونا 101 هو اللى عملة تحياتى وتقديرى .

اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	19-09-2011 04-10-08 ص.png
المشاهدات:	31
الحجـــم:	15.3 كيلوبايت
الرقم:	286877

الصورة الرمزية Mo3Ty

الفكره يا غالى ان الحاله اللى احنا بنناقشها دى نادرا ما تؤثر على شكل القناه يعنى 99% بتفرق مثلا فى نقطتين او 3 لكن انهارده عامله فرق كبير عشان الجاب كبير فاهمنى
    احنا ممكن نريح دماغنا خالص و فى الحاله دى ماندخلش بطريقه القنوات و خلاص
    بس لو عايزين نعمل كده يبقى احنا نعمل فريق بحث يطلع الحالات اللى تشبه حاله اليوم لكل الازواج و نرسم القنوات عليها و نشوف ايه الفرق و ايه الافضل
    تمام يامصطفي فهمت قصدك
    طيب لو تقدر تشوفلنا القصة ده وتعملنا عليها باك تيست فى كل مرة حصل جاب يبقا تمام ولو مقدرتش يبقا فى الاجازة الجاية باذن الله حجربها بس تبقا فكرني بعد اذنك
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

حلوة زعيم اونطة ههههه
    بص عامة انا بالنسبالي مبتفقرش معايا مين الزعيم ومين الى مشزعيم وفعلا كلامك مظبوط
    وبالنسبة مين الى نزل دلوقتي فمشمعني انوا حينزل يبقا ده الصح ولا معني انوا حيطلع ده الصح
    الصح دلوقتي الى انا وانت عاملينوا وهو اننا بنتفرج عليه ومندخلش
    هو ده الصح اننا منعاندش السوق لانه دلوقتي فى مكان محير واننا ندور على الفرصة الاضمن
    وبجد اتبسط ان فى حد بيناقشني فى السوق عشان كلنا نستفاد
    تمام السوق مش هيطير وكفاية مواقف السوق البايخة اللى بتبقى رد فعل طبيعى وتلقائى مع تسرعنا فى الدخول وعدم احترام اساسيات الدخول والخروج بأمان

تسلم يا حبيبى على ترحيبك بيا وانا بعتلك رد بس موصلكش علشان مكملتش 50 مشاركة ان شاء الله هكملهم هنا فى الورشة الجميلة والرائعة دى
    واحلى حاجة فعلا هنا انى فى تطوير لطريقة الدكتور جمال وهو دة المطلوب علشان نعرف نساير السوق لانى السوق متغير واى طريقة مهما كان درجة تميزها لابد من التطوير المستمر ليها وانا معاك ان شاء الله هنا طول ما انا فاتح الميتا وبندعو كل الأخوان للتفاعل للوصول لأحسن نتايج مع بعض ان شاء الله

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17