صفحة 549 من 1256 الأولىالأولى ... 494494995395435445455465475485495505515525535545555595996491049 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 8,221 إلى 8,235 من 18838
    الصورة الرمزية Mo3Ty
    Mo3Ty غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد فهمى مشاهدة المشاركة
    الحمدلله اليورو ضرب الهدف ضربا قاسيا اليوم مضربش ههههههههههههههههههههههه
    الف مبروك يا احمد تستاهل كل خير
    وانا قولت لروميو كلمة واحدة
    (حيطلع)
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية OmarMD
    OmarMD غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mo3Ty مشاهدة المشاركة

الف مبروك يا احمد تستاهل كل خير
    وانا قولت لروميو كلمة واحدة
    (حيطلع)
    يا جامد يا بتاع الكلام الكبييييييييييير انت يا عسل

الصورة الرمزية Mo3Ty

عمر ياملك الشموع
    طبعا مشحندخل دلوقتي الساعة بقت 8
    بس عايز اسالك الى قدامنا على الكيبل دلوقتي لو الشمعة الثالثة قفلت خضراء نموذج الجنود الثلاثة العكس ولا ده مشصح عشان الشمعة التانية فيهم ظلها كبير؟
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية OmarMD

عمر ياملك الشموع
    طبعا مشحندخل دلوقتي الساعة بقت 8
    بس عايز اسالك الى قدامنا على الكيبل دلوقتي لو الشمعة الثالثة قفلت خضراء نموذج الجنود الثلاثة العكس ولا ده مشصح عشان الشمعة التانية فيهم ظلها كبير؟
    على راسي لا ملك ولا شي لساتني متداول زغير

أخي من شان يكتمل شرط الجنود لازم كل شمعة تقفل بمستوى أعلى من أعلى نقطة في الشمعة إلي قبلها يعني لو قفلت خضرا وكان الذيل بتاع الشمعة التانية أعلى من الشمعة الثالثة ما بتعتبر جنود بس لو كان اغلاق الشمعة الثالثة أعلى من الظل بيكون عندنا تحقق شرط الجنود هذا اول شي

تاني شي شرط الانعكاس لازم الشمعة الثالثة تقفل تحت مستوى كان قوي على السعر وإلي هو بتصور هلا تحت الفيبو 161 بشوي راح نلاقي ارتداد للأسفل بتصور للفيبو 123 والعلم عند الله

بتمنى تكون فكرتي وصلت

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة OmarMD مشاهدة المشاركة
    على راسي لا ملك ولا شي لساتني متداول زغير

أخي من شان يكتمل شرط الجنود لازم كل شمعة تقفل بمستوى أعلى من أعلى نقطة في الشمعة إلي قبلها يعني لو قفلت خضرا وكان الذيل بتاع الشمعة التانية أعلى من الشمعة الثالثة ما بتعتبر جنود بس لو كان اغلاق الشمعة الثالثة أعلى من الظل بيكون عندنا تحقق شرط الجنود هذا اول شي

تاني شي شرط الانعكاس لازم الشمعة الثالثة تقفل تحت مستوى كان قوي على السعر وإلي هو بتصور هلا تحت الفيبو 161 بشوي راح نلاقي ارتداد للأسفل بتصور للفيبو 123 والعلم عند الله

بتمنى تكون فكرتي وصلت
    تمام وصلت الفكرة
    دلوقتي احنا مستوانا القوي الجديد هو هاى الليمو
    لو الشمعة ده قفلت خضراء فوق ظل الى قبليها وتحت هاى الليمو يبقا كدة اكتملت الشروط والمفروض نشوف انعكاس
    تمام نترقب ونشوفها
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية OmarMD

تمام وصلت الفكرة
    دلوقتي احنا مستوانا القوي الجديد هو هاى الليمو
    لو الشمعة ده قفلت خضراء فوق ظل الى قبليها وتحت هاى الليمو يبقا كدة اكتملت الشروط والمفروض نشوف انعكاس
    تمام نترقب ونشوفها
    صح يا صاحبي 100% لو قفلت عند حد الليمو حترتد بإذن الله

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة OmarMD مشاهدة المشاركة
    صح يا صاحبي 100% لو قفلت عند حد الليمو حترتد بإذن الله
    اوكى ياعمر نتابعها مع بعض
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية نسيم
    نسيم  غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

هههههههههه اه فعلا انا عدلته امبارح واشتغلت عليه من الصبح
    بس شخصيا انا دخلت الصبح شراء كيبل لما كسر 61 فلقيته فعلا المؤشر لامس الفيبو فزادني اطمئنان وسيبته جيت لقيته ضارب الهدف
    وانا قولت حشرح فرص اليوم بس اتزاولت فى كذا حاجة معاكم

عندي فكرة تانية مهمة على نفس المؤشر اصبروا بس عليا ححاول اخلى المبرمجين يعملوها ونشوف فعاليتها
    الفكرة ببساطة ان المؤشر محترم كمان على 4 ساعات
    عايز اضيف المؤشر على الساعة مرتين مرة يكون باعدادت ساعة ومرة يكون باعدادت 4 ساعات
    ونشوف وقتها نقدر نستفاد منه ازاى
    اعتقد اننا حنشوف لعب اكتر محترم ممكن عن تقاطع المؤشرين
    او لو لقينا التقاء المؤشرين فى نفس المكان والسعر فوقهم يبقا وش حيحصل انفجار
    او ندخل على مؤشر الساعة شراء لان السعر فوقه بهدف مؤشر 4 ساعات

الى مزاولني بس اني مشلاقي المؤشر mq4 وقاعد ادور عليه من امبارح بس لقيته الحمد لله وادعوا ان الحركة ده يبقا فيها خير علينا
    مبدع ماشاء الله عليك

الصورة الرمزية Mo3Ty

::::::: اوردر اليوم ::::::

قبل ما انسى تاني اكتبلكم الى دخلته خليني اقوله

اليوم دخلت3 اوردرين فقط واوردر معلق لم ينفذ
    اوردر على الكيبل شراء
    لان كسر 61+ فوق التقاء السحري مع فيبو 38 فانتظرت اعادة اختبار 61 وتوكلت على الله شراء بهدف اقل من الزيكو وعملت حسابي ان لو كسر منطقة فيبو 38+ السحري حقفل الشراء على اى خسارة وحدخل بيع ولكن ولله الحمد كما بالشارت المنطقة كانت قوية وردت السعر لفوق وضرب الهدف +35 نقطة

ودخلت واحد سكالبنج شراء كيبل ب 5 نقط بعد شمعة الليمو

ودخلت اوردر كندي دخول امن كان معلق وقفلته الصبح على الدخول لان فى شمعة كسرت الزيكو لاسفل بس مردتش ادخل بيع لان كان السعر واقف بداخل القناة الاولى وعملت حسابي لو كسرها بشمعة كمان حنتظر اعادة الزيكو او القناة على الاقل وادخل بيع ولكن لم يحدث وطار لفوق

وحطيت اوردر معلق بيع كندي معاكم منذ قليل ولم يفعل ونزل مباشرة

اليورو بقا كان محتاج لعب معاه النهاردة بس للاسف مدخلتهوش وهو الى زاولكم النهاردة فمحتاج مشاركة لوحده القادمة باذن الله
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة c.gif‏   g.gif‏  
    آخر تعديل بواسطة Mo3Ty ، 07-12-2011 الساعة 10:13 PM
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نسيم مشاهدة المشاركة
    مبدع ماشاء الله عليك
    اهلا اهلا نسيم هانم
    منورانا دائما والله فى الورشة
    خلينا بقا نشوف اوردراتك معانا واغلطي براحتك كلنا هنا بنساعد بعض
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية نسيم
    نسيم  غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اهلا اهلا نسيم هانم
    منورانا دائما والله فى الورشة
    خلينا بقا نشوف اوردراتك معانا واغلطي براحتك كلنا هنا بنساعد بعض
    بعد الخساره اللي خسرتها صار عندي خوف ادخل اي صفقه حتى لو شايفه الفرصه قدامي ..فقط اتابع من غير ماادخل..واذا دخلت اي صفقه اخذ نقطه ونقطتين واخرج وبعدها اشوف السعر طار...

الصورة الرمزية Mo3Ty

::::::: اليورو اليوم :::::::::::

اولا شخصيا لم ادخل اليورو اليوم ليس لاحساسي بانه حيحصل فيه مشكلة فليس هناك احاسيس فى الفوركس
    ولكن بسبب واحد فقط زى ما قولت ان الشهر ده حيبقا صعب شوية لانه نهاية تقفيل الكبار لاوردراتهم السنوية فبدخل على افضل واقرب اوردر واضح بالنسبالي خاصة الى يكون اوردره العكسي قريب وستوبه اصغر
    ولذلك دلوقتي بقيت بصحي بفاضل على اوردر واحد بين الثلاثة ازواج من حيث الستوب الاقل + الاوردر العكسي
    وده كان ينطبق اليوم على الكيبل فقط .

نيجي بقا للشرح ونركز مع بعض لو سمحتم

(1)
    هناك شمعة كسرت كل الحواجز وهى الشمعة الى فى اول دائرة صباحا وكانت فوق السحري وكل حاجة قايلة شراء فبعضكم دخل شراء فيها واكيد دخولكم كان صح شراء مقدرش اقول لا
    بعدها الى قريته منكم ان في ناس خرجت عشان في شمعة فولنج وفى ناس كملت
    الى خرج وده اغلبكم بجد الله ينور عليه ففعلا شمعة الفولنج كان بعدها لازم نخرج خاصة انها قافلة داخل القناة
    (2)
    قريت تعليق بعدها ان الى فضل مع الاوردر شراء فضل عشان لقا شمعة خضراء بعد الفولنج طيب من امتى بناخد بلون الشمعة كاساس لينا احنا بناخد باغلاقات الشموع الشمعة ده اغلقت فين ياشباب حتلاقوها اغلقت تحت القناة يبقا هنا خلاص احتمال كبير فعلا انه يعكس مع الفولنج

(3)
    طيب تعالوا هنا دلوقتي احنا غلطنا ومخرجناش مع الفولنج زى ما بعضكم عملوا كدة وفضلوا مع اوردر الشراء للنهاية وضرب الباشا الستوب هل هنا احنا اتعلمنا ان نترك السوق ونتفرج عليه لا منسبهوش لان الاوردر العكسي اتحقق خلاص بدايته من فولنج يليها شمعة اغلقت تحت الاولي يليها شمعة كسرت التانية والزيكو والسحري لاسفل
    طيب بزمتكم مستنيين ايه تاني عشان تدخلوا بيع؟
    ارجوكم انا كل يوم اكلم فى نفس النقطة متخلوش الاوردر يضرب الستوب وتقعدوا تتفرجوا او تزعلوا وتسيبوا الجهاز لا بهدوء وبكل برادة تركزوا هل اتحقق الاوردر العكس ايوة خلاص ادخلوه بدون نقاش هو ده الفوركس والله

(4)

عند الدائرة الاخيرة كان هناك دخول شراء يورو كمان بعضكم دخله هناك من قفل بدري زى روميو وهناك من كمل للهدف زي فهمي وهناك لم يدخله مثلي وذلك لان كان عندي معلق بيع كندي ومشحينفع افتح اوردرين خاصة فى اخر اليوم والشراء جاب هدفه

بس تعالوا هنا بقا انا شخصيا وبكل امانة لو كنت فى الاوردر ده كنت طلعت على تعادل طيب ليه
    عشان شمعة فولنج تحت فيبو 61 وكمان كان سلوك السعر وقتها بطئ زى ما قولت لروميو وقفل على تعادل . فطبعا الى كمل زى فهمي فده كانت فيها مخاطرة شوية بالرغم ضرب الهدف وبالرغم من اقتناعي الشديد بالصعود ساعة وربع ساعة فالافضل العمل بمبادئ وقوانين ثابتة زى ما قولت قبل كدة لو فيه فولنج حنطلع ولا لا انا قولت قانوني حطلع يبقا اطلع حتى لو مقتنع بانه صاعد مجيش فى شمعة الفولنج بتاعة الصبح اقول اطلع واجي فى بتاعة بليل اقول مطلعش مينفعش طبعا كدة انا ابقا بضحك على نفسي وعليكم

كدة انتهى شرحي لليورو واليوم كله وبرجاء قرائته جيدا واى استفسارات انا معاكم
    :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: :::::::::::::::::::::::::::
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة c.gif‏  
    آخر تعديل بواسطة Mo3Ty ، 07-12-2011 الساعة 10:44 PM
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نسيم مشاهدة المشاركة
    بعد الخساره اللي خسرتها صار عندي خوف ادخل اي صفقه حتى لو شايفه الفرصه قدامي ..فقط اتابع من غير ماادخل..واذا دخلت اي صفقه اخذ نقطه ونقطتين واخرج وبعدها اشوف السعر طار...
    ولا يهمك ده شئ طبيعي بيحصل عندنا كلنا وحصل معايا زمان بس الحمد لله عديت المرحلة ده
    ومتقلقيش حتعدي المرحلة ده ان شاء الله يانسيم ومن الحاجات الى حتخليكي تخرجي منها المشاركة مع الاخرين زى ما فى الورشة الشباب بيتناقشوا مع بعض وده بيديهم ثقة فى نفسهم اكتر وواحدة واحدة بيزول الخوف منا لوحده حتى واحنا مشحاسين
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

:::::::::: تنبيه يومي ::::::::::::::::

اخر شئ ولازم انبه عليه يوميا لغاية ما يثبت الكلام فى عقلكم:-
    اول ما حنصحي الصبح حنعمل ايه خاصة الشهر ده

1- حندور هل هناك استيك على اى زوج
    2- حنشوف مكان السعر للزيكو والسحري والفيبو والقنوات بس المهم الزيكو والسحري
    3- حنحدد افضل اوردر من ناحية اقل ستوب مشمهم يكون اكبر هدف المهم يكون اقل ستوب + الاهم انه يكون قريب من الاوردر العكسي بحيث لو ضرب الستوب نقدر ندخل معاه العكس ونعوض الخسارة

4- هناك تطوير مهم للى مشفهوش حنشتغل بيه من النهاردة وهو تعديل اول اعداد فى مؤشر السحري ALF حنخلي اول رقم 35

وان شاء الله طريقنا كلنا اخضر والتطويرات مازالت مستمرة طول ما احنا مع بعض باذن لله للخروج بافضل نتائج

تقبلوا تحياتي
    +معطي+
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية ahmed elsayed
    ahmed elsayed غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

معطى حبيب قلبى الله ينور عليك عندى ليك حاجتين اولهم سؤال الباوند كاسر فيبو 61 من شمعه 8صباحا علشان الاوردر يجيب هدفه قعدنا دخلنا من اختبار الفيبو من شمعه الساعه 9 ص استوبنا تحت سنتر لاين القناه الثالثه خلينى ابقى صريح معاك انهارده بربط الازواج شمعه 11صباحا على اليورو كسر الفيبو لتحت يبقى بييييع والباوند صفقاتنا فيه شراء عملت فى شمع الساعه 12 صباحا على الباوند اختبر الفيبو 38 والفا ورد وقفل فوقيوهم امت داخل اوردر اسكالب وتعزيز فى نفس الوقت وقفلت صفقات الباوند معطى انت استاذى انت قلت فى كلامك انك كنت فى الجامعه وبما ان انت ياحمد حفظت طريقتك فى الشغل بتبقى داخل الاوردر بنسبه على الاقل 90 فى المائه هيحقق الهدف الى حصل الصبح فى الباوند مهزله ومش شايف اى مبرر اننا نكمل فى الاوردر الباى الاوردر الباى بتاع الصبح يتقفل وبما ان اهم حاجه فى الفوركس نفسيه لما كسر الفيبو 61 تانى شمعه الساعه 15 قلت هستنى اختبارر الفيبو تانى ودخلنا بهدف الزيكو وكمان كانت شمعه 15 على الكندى قربت تلمس الفيبو 38 هذا راى وانت استاذى وهذه الطريقه انت لك الفضل الاول والاخير بعد الله فى تعليمنا لها ياحمد

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17