صفحة 532 من 1256 الأولىالأولى ... 324324825225265275285295305315325335345355365375385425826321032 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 7,966 إلى 7,980 من 18838
    الصورة الرمزية Mo3Ty
    Mo3Ty غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اكرر بلاش دخول بيع كيبل او يورو لان الخطوط لم يحترمها السعر النهاردة فخلاص ملهاش لازمة

الحل الوحيد الان هو انتظار السوق ياخد اتجاه وننتظر الدخول باستراتيجية الرينج حتى 8 مساء بتوقيت مصر
    اذا لم يوصل اى زوج للرينج حتى 8 مساء
    يبقا انتهى يومنا اليوم بدون خسائر او بربح بسيط ولله الحمد للجميع بالرغم من انه يوم غير جيد بالمرة

وكما موضح بالشارت فكلاسيكيا الان السعر محصور بين ترندين فيجب كسره لاحد فيهم للدخول
    طبعا ده ممكن يكون خارج الاستراتيجية
    بس انا بقولكم انا الاسلوب ده داخل الاستراتيجية بتاعتنا لاننا اصلا شغلنا اصلا كلوا كلاسيكي وشخصيا دائما فاتح شارت لوحدوا لليورو فقط بحلل عليه بالشكل ده
    وارجو من شباب التالتة بتطوير نفسهم ايضا بهذا الاسلوب للى يقدر او لن يشتتوا

تقبلوا تحياتي ...........
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة g.gif‏  
    آخر تعديل بواسطة Mo3Ty ، 06-12-2011 الساعة 05:55 PM
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة OmarMD مشاهدة المشاركة
    ألف مبروك يا معطي أنا خرجت من اليورو بخسارة 5 نقاط وما ببعرف شو صار للكندي
    الله يبارك فيك ياعمر
    وانا كمان مشفاهم الشمعة الشمورت الى حصلت دلوقتي ده جت منين الصراحة بس الحمد لله انك خرجت بخسارة صغيرة والحمد لله اني خرجت بربح صغير ولو انا شوفت شمعة الفات على الكيبل كنت حدخلها وش بس للاسف كنت فى المحاضرة ومقدرتش افتح الموبايل
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية OmarMD
    OmarMD غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mo3Ty مشاهدة المشاركة

الله يبارك فيك ياعمر
    وانا كمان مشفاهم الشمعة الشمورت الى حصلت دلوقتي ده جت منين الصراحة بس الحمد لله انك خرجت بخسارة صغيرة والحمد لله اني خرجت بربح صغير ولو انا شوفت شمعة الفات على الكيبل كنت حدخلها وش بس للاسف كنت فى المحاضرة ومقدرتش افتح الموبايل
    والله يا صاحبي أنا حكيت من شوي انو السعر مو عرفان وين يروح بحالو وحاليا المنطقة بين الصعود والهبوط لهيك السعر طالع نازل ما عم يستقر لهيك اليوم فتت بهدف 20 نقطة طلعت بخسارة 5 نقاط لاني حاسس انو الوضع سيء جداً ..

على كل حال أنا بدي صيد ان شاء الله بس ليهدى الوضع وبنصح الكل يهدى لانو اليوم السوق غدار

الصورة الرمزية Horus
    Horus غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

مجرد ملحوظة

شمعة اليورو على الساعة .. فتحت فوق خط الالف و فوق خط ال
    100 و كان فوق الموفينج ٢٠٠

ياترى هنشوف صعود قوي لليورو

الصورة الرمزية Mo3Ty

والله يا صاحبي أنا حكيت من شوي انو السعر مو عرفان وين يروح بحالو وحاليا المنطقة بين الصعود والهبوط لهيك السعر طالع نازل ما عم يستقر لهيك اليوم فتت بهدف 20 نقطة طلعت بخسارة 5 نقاط لاني حاسس انو الوضع سيء جداً ..

على كل حال أنا بدي صيد ان شاء الله بس ليهدى الوضع وبنصح الكل يهدى لانو اليوم السوق غدار
    صح كلامك ياعمر
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية adamdora
    adamdora غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

خيئ معطي باشا اولا انا بعتذر عن عدم المشاركه كما وعدت نظرا لظروف العمل عندي اجازه اسبوعين لكن للاسف عم يحكو معي من الشركة عشان الاعياد المجيده وراس السنه وكل سنه وانت طيب وكل الشباب بخير ويعيده على الامه العربية بالسلام
    سوال هيك على الماشي بالنسبة للكندي . شفت الاتجاه الواضح اليوم للكيبل واليورو انخفاض ومن المعروف انه عكس الكندي واغلق اعلى الزيكز والخروج من القناه الاولى لكن الكيبل انخفاض بالتالي المتوقع متل ما حضرتك حكيت الانخفاض لغاية 35 فايبو وتحقق الهدف الساعه 12 وكانت الشمعة مكتملة الجسم لكن براس زغير وهيدي هيه الشمعة اللي سالتك عنها البارحه واقفلت اسفل 38 سوالي بحال انه الشمعة اقفلت اسفل 38 بهذا الشكل وقطع خط منتصف الثالثة مش المفروض بيع فوري - والبيع مره اخرى من الزيكو في حال ارتفع لتحقيق اولا اعادة اختبار الزيكو والخروج من القناه الاولى . وشمعة الساعه 4 حققت الهدف , شمعة الساعه 4 تحقيق لهدف البيع ام مجرد صدفه واسف على الاطاله

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Horus مشاهدة المشاركة
    مجرد ملحوظة

شمعة اليورو على الساعة .. فتحت فوق خط الالف و فوق خط ال
    100 و كان فوق الموفينج ٢٠٠

ياترى هنشوف صعود قوي لليورو
    اهلا حورس باشا منورنا فى الورشة والله
    وانا شخصيا شايفوا شراء وحتى كتبتلكم محدش يدخل بيع لانه احتمال يصعد
    بس ايضا لن ادخل شراء لعدم احترام اليوم اى مستويات فاصبح المستويات كانها غير موجودة
    فيفضل عدم الدخول وبكرة يكون افضل ان شاء الله عادة بيجي يوم محترم بعد اليوم الوحش
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية OmarMD
    OmarMD غير متواجد حالياً عضو نشيط

هههههههههههههههههههههه

والله هالسوق ابن ما بعرف شو .....

لك عم يغريني لفوت كمان ...

شوف يا معطي الكيل ذي سيلير المحترمة على الكندي

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة adamdora مشاهدة المشاركة
    خيئ معطي باشا اولا انا بعتذر عن عدم المشاركه كما وعدت نظرا لظروف العمل عندي اجازه اسبوعين لكن للاسف عم يحكو معي من الشركة عشان الاعياد المجيده وراس السنه وكل سنه وانت طيب وكل الشباب بخير ويعيده على الامه العربية بالسلام
    سوال هيك على الماشي بالنسبة للكندي . شفت الاتجاه الواضح اليوم للكيبل واليورو انخفاض ومن المعروف انه عكس الكندي واغلق اعلى الزيكز والخروج من القناه الاولى لكن الكيبل انخفاض بالتالي المتوقع متل ما حضرتك حكيت الانخفاض لغاية 35 فايبو وتحقق الهدف الساعه 12 وكانت الشمعة مكتملة الجسم لكن براس زغير وهيدي هيه الشمعة اللي سالتك عنها البارحه واقفلت اسفل 38 سوالي بحال انه الشمعة اقفلت اسفل 38 بهذا الشكل وقطع خط منتصف الثالثة مش المفروض بيع فوري - والبيع مره اخرى من الزيكو في حال ارتفع لتحقيق اولا اعادة اختبار الزيكو والخروج من القناه الاولى . وشمعة الساعه 4 حققت الهدف , شمعة الساعه 4 تحقيق لهدف البيع ام مجرد صدفه واسف على الاطاله

ولا يهمك يا ادم باشا ربنا يعينك والله
    النهاردة كانت شمعة واضحة شمعة فات على الكندي والكيبل وده كان مؤشر واضح لانعكاس السعر
    وانا كتبت الصبح فى شرح الشمعة ده حتى لو كسرت اى مقاومة او دعم لا ندخل فيها لانه احتمال كبير يعكس لانها شمعة فى غاية الاحترام فى الانعكاس
    والشمعة كانت مكتملة الجسم ليس لها اى راس يا ادم عندي فى ويندسور فلو عندك لها راس يبقا اكيد على منصة تانية

وده شرح الشمعة الفات مرة اخرى

https://forum.arabictrader.com/t1255...ml#post2267306
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

هههههههههههههههههههههه

والله هالسوق ابن ما بعرف شو .....

لك عم يغريني لفوت كمان ...

شوف يا معطي الكيل ذي سيلير المحترمة على الكندي
    امممممممم بس جسمها ضعيف اوي ياعمر وبعدين ده لمست الثالثة ونزلت يعني ممكن ينزل تاني
    بص انا النهاردة اوت ماركت خلاص حتى لو اداني ايه حدخل فقط فى اوردر رينج وخلاص شكلها كدة مفيش رينج النهاردة
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

انا قريت مشاركاتكم كلها
    في اوردر حصل النهاردة نفسي افهم محدش قال عليه ليه بس ده كان واضح جدااااااااا وكل يوم متهيالي مبقتش اكلم الا على (شمعة الفات)
    حنزلكم شرحوا عامة وياريت تقوليلي ليه مدخلتهوش هل فقط لقلقك من السوق ام ماذا عشان نتناقش مع بعض ونفهم ايه الى كان المفروض يحصل
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية adamdora

ولا يهمك يا ادم باشا ربنا يعينك والله
    النهاردة كانت شمعة واضحة شمعة فات على الكندي والكيبل وده كان مؤشر واضح لانعكاس السعر
    وانا كتبت الصبح فى شرح الشمعة ده حتى لو كسرت اى مقاومة او دعم لا ندخل فيها لانه احتمال كبير يعكس لانها شمعة فى غاية الاحترام فى الانعكاس
    والشمعة كانت مكتملة الجسم ليس لها اى راس يا ادم عندي فى ويندسور فلو عندك لها راس يبقا اكيد على منصة تانية

وده شرح الشمعة الفات مرة اخرى

https://forum.arabictrader.com/t1255...ml#post2267306
    شكرا كتير لك اخي معطي , من خلال خبرتك شو تفسيرك لشمعة الساعة 4 هل هي لتحقيق هدف البيع في حال اهملنا شمهة الفات ام مجرد صدفه

الصورة الرمزية Mo3Ty

::::::::: اوردر شمعة الفات اليوم :::::::::::::::

كما بالشارت الشمعة الى عليها الدائرة (الشمعة الفات) واغلقت تحت فيبو 38
    ده اوردر بيع واضح وصريح وانا قولت زليون ونصف مرة يا جدعان ده شمعة عاكسة قوية
    وياسلام لو جت تحت فيبو او زيكو يبقا دخول بهدف كبير وليس سكالبنج كمان

طيب بلاش تدخلوها بعد اغلاقها
    نروح للشمعة الى بعدها حنلاقيها فولنج اوف زي جت بعد شمعة الفات+ تحت 38 والثالثة يبقا بيع كمان واضح

فليه بقا مشوفتش حد دخل من اول واحدة او التانية مع انها كانت اكثر فرصة واضحة وصحيحة النهاردة
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية adamdora

امممممممم بس جسمها ضعيف اوي ياعمر وبعدين ده لمست الثالثة ونزلت يعني ممكن ينزل تاني
    بص انا النهاردة اوت ماركت خلاص حتى لو اداني ايه حدخل فقط فى اوردر رينج وخلاص شكلها كدة مفيش رينج النهاردة
    اذا اغقت اسفل الزيكو راح اخدو بيع بهدف 1.0090 واذا كسر هاي الشمعة السابقه شراء بهدف 1.0161

الصورة الرمزية adamdora

::::::::: اوردر شمعة الفات اليوم :::::::::::::::

كما بالشارت الشمعة الى عليها الدائرة (الشمعة الفات) واغلقت تحت فيبو 38
    ده اوردر بيع واضح وصريح وانا قولت زليون ونصف مرة يا جدعان ده شمعة عاكسة قوية
    وياسلام لو جت تحت فيبو او زيكو يبقا دخول بهدف كبير وليس سكالبنج كمان

طيب بلاش تدخلوها بعد اغلاقها
    نروح للشمعة الى بعدها حنلاقيها فولنج اوف زي جت بعد شمعة الفات+ تحت 38 والثالثة يبقا بيع كمان واضح

فليه بقا مشوفتش حد دخل من اول واحدة او التانية مع انها كانت اكثر فرصة واضحة وصحيحة النهاردة
    بصراحه شفت الاوردر هاد لكن اخدتو بناء على شمعة الفولنج والارتداد من 38 وليس بناءا على شمعة الفات لاني ما افمتا الا هلأ

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17