صفحة 351 من 1256 الأولىالأولى ... 251301341345346347348349350351352353354355356357361401451851 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 5,251 إلى 5,265 من 18838
    الصورة الرمزية Mo3Ty
    Mo3Ty غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr eltabei مشاهدة المشاركة

يا عم الحاج شغالة تمام عندى اية مشكلتها معاكوا انا مش فاهم واشمعنا الكيبل ؟

الملف المرفق 293874

والله معارف ياعمرو شكل المشكلة ده فى حسابات الديمو فقط
    ان شاء الله الاسبوع الجاى يحلوها

بقولك ياعمرو صحيح مؤشر حسين امبارح كان ازرق كيبل ونزل نزلة حلوة ام جنيه وبعدها طلع الى نزله
    ده يعتبر يوم غلط على المؤشر فمناخدش بيه النهاردة صح ولا ايه رايك؟
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية amr eltabei
    amr eltabei غير متواجد حالياً عضو اللجنة الاستشارية سابقاً

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mo3Ty مشاهدة المشاركة

وحياتك وانا
    وزى ما قولت المهم انك مبقتش تخاف من الانعكاس
    وتبقا هادي خاااااالص عشان لما يضرب ستوب تقدر تاخد قرارات جديدة تعوض الخسائر وتزيد الارباح
    عامة مفيش حاجة تنبا بالانعكاس ده الا حسين
    كدة حنغير السيستم وحرجع اعتمد حسين مع الكندي مع ان المؤشر زاولني الاسبوع فضل مدي التصاق فى الكندي بدون اى اعتبار ليه
    طبعا لازم يزاولك محنا قولنا بيغير من نفسة ومينفعش ابدا تتعامل معاة باستوب خالص عشان يما الزوج بياخد اتجاة شكرا هيضرب استوبات وش .. التعامل معاة بالتبريد او المضاعفات جيد او فى ايام التذبذب جميل لكن ايام الاتجاهات منصحش بية خصوصا مع الاستوب ومن الاخر كدة خدوا منة اشارة اول اليوم واشتغلوا عليها عادى جدا مع طريقتكم والله الموفق.

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة halmoos مشاهدة المشاركة
    الغريب أن الصفقة اللي اكون متأكد جدا جدا منها البس في الحيط و الصفقة اللي اكون شاكك فيها تحقق اضعاف الهدف

و متقوليش يا معطي اقرا كتب عن النفسية, أنا مفيش كتاب مقرتهوش, لغاية ماكتب النفس نفسها زهقت مني

حصل خير
    هههههههه والله انت عسل
    ياهاني انا مبقولكش اقرا كتب نفسة ولا عمرى قولتلك اقرا كتب نفسية
    لان النفسية مشمحتاجة كتب محتاجة تدريب وقوانين نفسية

يعني انت شوفتنا امبارح فى الورشة انا اول ما دخلت الصبح كتبتلكم ايه قولتلكم ياجدعان النهاردة حيبقا يوم وحش
    طيب شوفتني مدختهوش ولا فرق معايا دخلت اى فرصة ظهرت قدامي وطلعنا بربح 3 ساعات ب 91 نقطة

النهاردة انا قولت اليوم واضح جدا اخدنا منه واحدة بليل جابت الهدف ودخلنا دلوقتي لبسنا

ايه الدرس المستفاد ادخل كل الاوردرات حتى لو مشواضح قدامك
    لان تاكد وانت عارف ان الاوردرات الواضحة ساعات كتيرة هى الى بتخسر والوحشة هى الى بتكسب
    فالحل انك تبقا على الاقل زى الاكسبيرت مبيفرقش بين الحل والوحش حاطت قوانين لنفسه بيدخل بيها وفى الاخر بتلاقي اوادرات مسلبة وموجبة
    المحصلة النهائية موووووووجب

وانت شكلك اهلاوي ياهاني
    لانك لو زملكاوي زيي كنت اتعلمت الصبر وانك تبقا فى الحلوة والمرة معاهم هههههههههه
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

طبعا لازم يزاولك محنا قولنا بيغير من نفسة ومينفعش ابدا تتعامل معاة باستوب خالص عشان يما الزوج بياخد اتجاة شكرا هيضرب استوبات وش .. التعامل معاة بالتبريد او المضاعفات جيد او فى ايام التذبذب جميل لكن ايام الاتجاهات منصحش بية خصوصا مع الاستوب ومن الاخر كدة خدوا منة اشارة اول اليوم واشتغلوا عليها عادى جدا مع طريقتكم والله الموفق.
    تمام ياعمرو كلامك مظبوط
    بس الالتصاق نفعني فى حاجة حتى لو مدخلتش معاه فبينقذني من اوردرات غلط
    عامة لسة المؤشر جديد عليا وشئ طبيعي يعكس زى غيره مفيش حاجة بتدي نتائج 100%
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية احمد فهمى
    احمد فهمى غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

هههههههه والله انت عسل

يعني انت شوفتنا امبارح فى الورشة انا اول ما دخلت الصبح كتبتلكم ايه قولتلكم ياجدعان النهاردة حيبقا يوم وحش
    طيب شوفتني مدختهوش ولا فرق معايا دخلت اى فرصة ظهرت قدامي وطلعنا بربح 3 ساعات ب 91 نقطة

النهاردة انا قولت اليوم واضح جدا اخدنا منه واحدة بليل جابت الهدف ودخلنا دلوقتي لبسنا

لان تاكد وانت عارف ان الاوردرات الواضحة ساعات كتيرة هى الى بتخسر والوحشة هى الى بتكسب
    فالحل انك تبقا على الاقل زى الاكسبيرت مبيفرقش بين الحل والوحش حاطت قوانين لنفسه بيدخل بيها وفى الاخر بتلاقي اوادرات مسلبة وموجبة

وانت شكلك اهلاوي ياهاني
    لانك لو زملكاوي زيي كنت اتعلمت الصبر وانك تبقا فى الحلوة والمرة معاهم هههههههههه
    كلام فى الجون يا كبير وعجبنى ربطك بين الزمالك والصبر دى حقيقه انا ملاحظ كده فعلا احنا تلاقينا صابرين على طول

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد فهمى مشاهدة المشاركة

كلام فى الجون يا كبير وعجبنى ربطك بين الزمالك والصبر دى حقيقه انا ملاحظ كده فعلا احنا تلاقينا صابرين على طول
    اه والله يا احمد
    الزمالك كان ليه فضل كبير ليا فى الفوركس هههههههههه
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية ahmedhaggag
    ahmedhaggag غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

انا نمت الحمد لله ربنا حاسس بيا خصوصا انى كنت واخد قرار انى ادخل النقطة النهاردة بنص دولار
    معلش يا شباب هارد لاك ان شاء الله فى خير النهاردة
    قى فرصة بيع حلوة على الكيبل ان شاء الله لو مخترقش خط الصفر و قفل بالفولنج دى بس جسمها يضغر شوبة
    يا معطى نزل AL-trade يا عم انا شغال بيها بقالى 5 شهور من ساعة ما بدات و زى وندسور و 100 فل نزلها دلوقنى و شوف

الصورة الرمزية Mo3Ty

شباب الكندي شكله حيعملها ويطلع لسة مضربش ستوبنا
    انا حسيبه للنهاية وربنا يسهلها
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedhaggag مشاهدة المشاركة
    انا نمت الحمد لله ربنا حاسس بيا خصوصا انى كنت واخد قرار انى ادخل النقطة النهاردة بنص دولار
    معلش يا شباب هارد لاك ان شاء الله فى خير النهاردة
    قى فرصة بيع حلوة على الكيبل ان شاء الله لو مخترقش خط الصفر و قفل بالفولنج دى بس جسمها يضغر شوبة
    يا معطى نزل AL-trade يا عم انا شغال بيها بقالى 5 شهور من ساعة ما بدات و زى وندسور و 100 فل نزلها دلوقنى و شوف
    اه الحمد لله انك نمت وحطلي كدة رابط منصة التريد اجربها
    طيب التريد يوم الافتتاح مبتفتحش شمعة ناقصة عشان كانت بتعمل معايا الحركة ده زمان في ورشة خبرتي
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية amr eltabei
    amr eltabei غير متواجد حالياً عضو اللجنة الاستشارية سابقاً

والله معارف ياعمرو شكل المشكلة ده فى حسابات الديمو فقط
    ان شاء الله الاسبوع الجاى يحلوها

بقولك ياعمرو صحيح مؤشر حسين امبارح كان ازرق كيبل ونزل نزلة حلوة ام جنيه وبعدها طلع الى نزله
    ده يعتبر يوم غلط على المؤشر فمناخدش بيه النهاردة صح ولا ايه رايك؟
    لا طبعا غلط ازاى يا احمد المؤشر كان صح امبارح وانهاردة كمان مدى اخضر يعنى يوم صعود والكيبل فاتح فوق مستوى 61.8 يعنى صاعد ونزولة لهذا المستوى للشراء طبعا ودة اللى حصل .. المؤشر لما يدى يوم صاعد والزوج افتتاحة فوق مستوى الشراء وياسلام لو معاة حد قناة سفلى وصاعدة كمان ومنطقة التذبذب يبقى عايز اية تانى عشان تدوس على الماوس من اول اليوم كدة صفقة شراء اوردر معلق وشوف بقة هدفك فين زى ما انت شغال عادى جدا
    الاختلاف بقة لو المؤشر مدى صعود اول اليوم والزوج تحت مستوى السل اللى هو 38.2 هنا هيبقى يوم تذبذب مائل للنزول اكثر لية عشان قولنا اهم حاجة فى الطريقة دية هو الفيبوناتشى وافتتاح الزوج فين منة وبعدين تيجى القنوات فين من الفيبو وفى الاخر المؤشر توصيتة اية مع القصة دية كلها لازم نربط بنهم عشان تاخد رؤية قوية للشارت وتقدر تحدد هتعمل اية.. فى هذة الحالة فقط انا بدخل شراء على المؤشر بدايتا من مستوى 61.8 هدف البيع لان الزوج فاتح تحت السل يعنى هابط يعنى مش بدخل شراء ابدا من مستوى 23.6 هدف البيع لانة هيضربة ويروح للمستوى 61.8 ويحاول يرتد منة وهيتذبذب شوية عندة لانة مستوى مش هين ولو ارتد منة ممكن يروح لمستوى السل 38.2 دة لو مرحلوش قبل ماينزل. وانا قولتلك الكلام دة لو تفتكر يا احمد ممكن جدا الزوج يروح للهدف الاول وبعدين يرجع تانى لمستوى الباى او السل حسب الاتجاة وفى هذة الحالة تشتغل الزوج رايح جاى وشكرا.

شباب الكندي شكله حيعملها ويطلع لسة مضربش ستوبنا
    انا حسيبه للنهاية وربنا يسهلها
    ان شاء الله الكندى طالع و اليورو و الكيبل نزلين انا بعت يورو عامل 10 نقط و عامل بندنج اوردر على الكيبل من 75

الصورة الرمزية Mo3Ty

لا طبعا غلط ازاى يا احمد المؤشر كان صح امبارح وانهاردة كمان مدى اخضر يعنى يوم صعود والكيبل فاتح فوق مستوى 61.8 يعنى صاعد ونزولة لهذا المستوى للشراء طبعا ودة اللى حصل .. المؤشر لما يدى يوم صاعد والزوج افتتاحة فوق مستوى الشراء وياسلام لو معاة حد قناة سفلى وصاعدة كمان ومنطقة التذبذب يبقى عايز اية تانى عشان تدوس على الماوس من اول اليوم كدة صفقة شراء اوردر معلق وشوف بقة هدفك فين زى ما انت شغال عادى جدا
    الاختلاف بقة لو المؤشر مدى صعود اول اليوم والزوج تحت مستوى السل اللى هو 38.2 هنا هيبقى يوم تذبذب مائل للنزول اكثر لية عشان قولنا اهم حاجة فى الطريقة دية هو الفيبوناتشى وافتتاح الزوج فين منة وبعدين تيجى القنوات فين من الفيبو وفى الاخر المؤشر توصيتة اية مع القصة دية كلها لازم نربط بنهم عشان تاخد رؤية قوية للشارت وتقدر تحدد هتعمل اية.. فى هذة الحالة فقط انا بدخل شراء على المؤشر بدايتا من مستوى 61.8 هدف البيع لان الزوج فاتح تحت السل يعنى هابط يعنى مش بدخل شراء ابدا من مستوى 23.6 هدف البيع لانة هيضربة ويروح للمستوى 61.8 ويحاول يرتد منة وهيتذبذب شوية عندة لانة مستوى مش هين ولو ارتد منة ممكن يروح لمستوى السل 38.2 دة لو مرحلوش قبل ماينزل. وانا قولتلك الكلام دة لو تفتكر يا احمد ممكن جدا الزوج يروح للهدف الاول وبعدين يرجع تانى لمستوى الباى او السل حسب الاتجاة وفى هذة الحالة تشتغل الزوج رايح جاى وشكرا.
    تمام اوي ياعمرو
    الف الف الف شكررررررررر
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

اه الحمد لله انك نمت وحطلي كدة رابط منصة التريد اجربها
    طيب التريد يوم الافتتاح مبتفتحش شمعة ناقصة عشان كانت بتعمل معايا الحركة ده زمان في ورشة خبرتي
    http://www.alforex.com/for-traders/t...-platform.aspx

لا مفهاش مشاكل ان شاء الله جرب كدة

الصورة الرمزية Eng.Shady
    Eng.Shady غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم

ازيكم يا احلى شباب وحشتونى جدا

كل سنه وانتم طيبين

الصورة الرمزية halmoos
    halmoos غير متواجد حالياً عضو نشيط

هههههههه والله انت عسل

وانت شكلك اهلاوي ياهاني
    والله أنت اللي عسل يا معطي
    بجد ضحكتني جدا في عز ما أنا عصبي ههههههههههههه

و فعلا أنا اهلاوي ههههههههههههه

و أن شاء الله احاول اهدا, و بجد بجد أنت برنس

تحياتي

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17