صفحة 35 من 1256 الأولىالأولى ... 252930313233343536373839404145851355351035 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 511 إلى 525 من 18838
    الصورة الرمزية a.haider
    a.haider غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اضربلى استوب النهاردة ع الباوند دخلت حسب معطيات مؤشر حمادة و الشموع المتذبذبه ع حد القناة
    دخلت من الخط البرتقالى و الاستوب ع الاحمر .. واضرب الاستوب

يلا خيرها فى غيرها والحمد لله

الصورة الرمزية Mo3Ty
    Mo3Ty غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

فى ملاحظة ياشباب مهمة جدا ملاحظها بقالي فترة وقولت اشاركم بيها عشان الكل يستفاد
    ولما تدخل يا عمرو باشا قولي رايك فيها وهل انا صح ولا ايه

شوفوا مثلا الكيبل اليوم الصورة بالمرفقات
    انا عن نفسي بقيت بشتغل من بداية اليوم 12 حتى الفجر فيهمني جدا التوقيت ده خاصة ان فيه اتجاه واحد وربح محترم

احنا عارفين ان السعر لما يوصل ل 61 نشتري ولما يوصل ل 38 نبيع

طيب دلوقتي احنا عندنا مؤشرين بيدينا النقط ده واحد الى هو الفيبو والتاني الى لسة مستر بايرت معدله الى فيه خط الصفر و100

طيب ساعات مثل النهاردة بنلاقي مستوى 61 على اليمين وعلى الشمال مستوى 38
    طيب هنا صباح المزاولة نشتري ولا نبيع
    فوجدت ان المؤشر الى فيه خطوط الصفر و100 هو الاصح لانه فيبو بمعني الكلمة بيرسم حسب اليوم عمل هاى ولا لو الاول اما المؤشر الى بيترسم على اليمين ده بيترسم اوتو ماتيك يوميا من هاى الى اللو حتى لو السعر عمل اللو الاول وطبعا ده غلط

وشوفوا شارت اليوم السعر فتح فوق منطقة التذبذب الى هى من 61 و 38 طيب جميل يبقا المفروض حيعمل اعادة اختبار مدعوم كمان بشارت 4 ساعات

هنا نقف بقا هل حيعمل تصحيح لفيبو 61 الى على اليمين ولا 38 على الشمال
    حنلاقي ان الصح انه عمل التصحيح بيع لغاية مستوى 61 الى اسمه سفاري ومنه بدا فى الصعود

يعني انا شايف ان الافضل نشيل مؤشر الفيبو ونعتمد على سفاري لانه صح فى الرسم
    بس حنتظر راى استاذ عمرو يقولنا ايه النظام وايه لازمة مؤشر الفيبو مدام سفاري بيدي مناطق شراء وبيع اصح

واسف على الاطالة بس فعلا الجزئية ده مهمة جدااااااااااااااا
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة mo3ty.gif‏  
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة a.haider مشاهدة المشاركة
    اضربلى استوب النهاردة ع الباوند دخلت حسب معطيات مؤشر حمادة و الشموع المتذبذبه ع حد القناة

اليوم مؤشر حمادة ضرب الستوب على معظم الازواج للاسف والحمد لله اني كنت شغال بليل فمدخلتش معاه
    ولذلك انا شيلته لانه بالنسبة لي لن احتاجه
    وحعتمد فقط على 3 قنوات+ فيبو سفاري+ (فيبو العادي لغاية ما اشوف راى عمرو فى الى قولته فى المشاركة السابقة)
    آخر تعديل بواسطة Mo3Ty ، 18-08-2011 الساعة 06:42 PM
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية amr eltabei
    amr eltabei غير متواجد حالياً عضو اللجنة الاستشارية سابقاً

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr pirate مشاهدة المشاركة
    خلاص اكتشفت المشكلة و عملت التعديل بحمد الله , بس ايه الفرق بينه و بين الفايبو الديلي ؟؟
    و في سؤال بالنسبة لمؤشر حمادة , هو بيغير المستويات كل قد ايه ؟؟ كل يوم ؟؟

الملف المرفق 282543
    اشكرك اخى بس في حاجة بسيطة هنشيل المستويات اللى فوق اللى متعلم عليها بعلامة اكس وخلاص.. اما بالنسبة لمؤشر حمادة اة بيغير كل يوم دة بيدى توصية يومية عند الافتتاح فقط ولا تتغير .. والفرق بينة وبين مستويات الفيبو خط الصفر والمائة فقط ودية اهم حاجة فية بألنسبة لى شخصيا.
    اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	18-08-2011 05-10-28 م.png
المشاهدات:	25
الحجـــم:	26.9 كيلوبايت
الرقم:	282573

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mo3Ty مشاهدة المشاركة
    عمرو باشا بالنسبة لمؤشر منطقة الجذب حنحتاجه ليه اصلا
    مدام منطقة الجذب هى هى المنطقة بين 61 و 38 ؟
    اة هية هية طبعا ومش كتر مؤشرات بس انت عارف انا بحتاجة عشان الهاى واللو والافتتاح انا عارف انهم مش مهمين بالنسبالك لكن بالنسبة لى انا بحتاجهم ياباشا وقولنا كل واحد ياخد اللى شايف انة هيفيدة ياباشا.

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr eltabei مشاهدة المشاركة

اة هية هية طبعا ومش كتر مؤشرات بس انت عارف انا بحتاجة عشان الهاى واللو والافتتاح انا عارف انهم مش مهمين بالنسبالك لكن بالنسبة لى انا بحتاجهم ياباشا وقولنا كل واحد ياخد اللى شايف انة هيفيدة ياباشا.
    تمام ياكبير
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة a.haider مشاهدة المشاركة

معوضة ياباشا لو كان حساب حقيقى ولو ديمو يبقى عرفنا حاجة كويسة .. بألنسبة للناس اللى بتشتغل باستوب براحتها تشتغل باستوب لكن .. انا مش بشتغل بأستوب خالص وشايف ان احسن نقطة للتعزيز فى هذة الطريقة هية نقطة الاستوب وهنتابع مع بعض القصة دية المهم احنا قايلين نجرب الاول عشان تعدى علينا كل الاحتمالات ونعرف فين نقاط الضعف فى هذة الطرق ونعالجها مع بعض ياريت التجربة ديمو يا اخوانا لغاية ما نطمن وربنا كريم اليورو كان تمام اما الاسترلينى لمس نقطة الاستوب ورجع تانى لنقطة الافتتاح يعنى لو داخلين بعقد من نقطة التعزيز وعكس الى الاستوب ودخلنا بعقدين هنقفل بمكسب عند نقطة الافتتاح وكذلك المجنون تابعوا الشارت .

فى ملاحظة ياشباب مهمة جدا ملاحظها بقالي فترة وقولت اشاركم بيها عشان الكل يستفاد
    ولما تدخل يا عمرو باشا قولي رايك فيها وهل انا صح ولا ايه

شوفوا مثلا الكيبل اليوم الصورة بالمرفقات
    انا عن نفسي بقيت بشتغل من بداية اليوم 12 حتى الفجر فيهمني جدا التوقيت ده خاصة ان فيه اتجاه واحد وربح محترم

احنا عارفين ان السعر لما يوصل ل 61 نشتري ولما يوصل ل 38 نبيع

طيب دلوقتي احنا عندنا مؤشرين بيدينا النقط ده واحد الى هو الفيبو والتاني الى لسة مستر بايرت معدله الى فيه خط الصفر و100

طيب ساعات مثل النهاردة بنلاقي مستوى 61 على اليمين وعلى الشمال مستوى 38
    طيب هنا صباح المزاولة نشتري ولا نبيع
    فوجدت ان المؤشر الى فيه خطوط الصفر و100 هو الاصح لانه فيبو بمعني الكلمة بيرسم حسب اليوم عمل هاى ولا لو الاول اما المؤشر الى بيترسم على اليمين ده بيترسم اوتو ماتيك يوميا من هاى الى اللو حتى لو السعر عمل اللو الاول وطبعا ده غلط

وشوفوا شارت اليوم السعر فتح فوق منطقة التذبذب الى هى من 61 و 38 طيب جميل يبقا المفروض حيعمل اعادة اختبار مدعوم كمان بشارت 4 ساعات

هنا نقف بقا هل حيعمل تصحيح لفيبو 61 الى على اليمين ولا 38 على الشمال
    حنلاقي ان الصح انه عمل التصحيح بيع لغاية مستوى 61 الى اسمه سفاري ومنه بدا فى الصعود

يعني انا شايف ان الافضل نشيل مؤشر الفيبو ونعتمد على سفاري لانه صح فى الرسم
    بس حنتظر راى استاذ عمرو يقولنا ايه النظام وايه لازمة مؤشر الفيبو مدام سفاري بيدي مناطق شراء وبيع اصح

واسف على الاطالة بس فعلا الجزئية ده مهمة جدااااااااااااااا
    بص ياباشا مستويات فيبوناتشى هية هية يعنى 61.8 هية هية 38.2 بس بالمقلوب بمعنى هات شارت فاضى خالص وارسم فيبو من اى نقطة من فوق الى تحت تمام وبعد كدة ارسم واحد تانى بس بالعكس من تحت الى فوق هتلاقى فى الاولى 61.8 هية 38.2 بس الاختلاف هية طريقة الرسم فقط ودة اللى بيعملة المؤشرين واحد بيرسم عكس اتجاة التانى ودية مش مهمة خالص هية هية عشان كدة انا قولت مش محتاج مستويات مؤشر سفارى اللى بتدى المستويات على شمال الشارت لانى عندى الفيبو التانى فهمت وجهة نظرى اية .

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr eltabei مشاهدة المشاركة

بص ياباشا مستويات فيبوناتشى هية هية يعنى 61.8 هية هية 38.2 بس بالمقلوب بمعنى هات شارت فاضى خالص وارسم فيبو من اى نقطة من فوق الى تحت تمام وبعد كدة ارسم واحد تانى بس بالعكس من تحت الى فوق هتلاقى فى الاولى 61.8 هية 38.2 بس الاختلاف هية طريقة الرسم فقط ودة اللى بيعملة المؤشرين واحد بيرسم عكس اتجاة التانى ودية مش مهمة خالص هية هية عشان كدة انا قولت مش محتاج مستويات مؤشر سفارى اللى بتدى المستويات على شمال الشارت لانى عندى الفيبو التانى فهمت وجهة نظرى اية .
    طيب معلش ياعمرو ممكن توضحلي النقطة ده اكتر
    انا الى اعرفه فى اى فيبو الواحد بيشوف هو عمل مين الاول هل الهاى ولا اللو وبناء عليه بنبدا رسم الفيبو على الى عمله الاول هاى او لو
    والى اعرفه ان السعر لما يوصل 61 شراء ويوصل ل 38 بيع
    طيب ازاى حشتغل وانا شايف واحد عكس الثاني فى نفس النقطة هل حشتري ولا ابيع

وانا شوفت طلبك لبايرت انت قولتله سيبلي 3 مستويات دول وده كلامك
    وعايز منهم 3 مستويات 61.8 - 50 - 38.2 وبس وبيدى فوق 100وتحت 100 بردة وفى النصف خط الصفر

يعني انت مدام قولتله سيبهم يعني محتاجهم لانهم حيفيدونا فى حاجة
    طيب ايه النظام عشان كدة اتزاولت

انا زى ما قولتلك انا بقالي حوالي اسبوعين شايف ان ده الى بيحصل انه بيحترم مستويات سفاري لانها الاصح فى الرسم
    وانا مسيف الشارتات عندي كل يوم عشان براجعهم فى الاجازة لما ارجع من الفطار حبقا انزلهملك عشان تشوف وجهة نظري

ومنتظر رايك توضلحلنا النقطة ده
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

اليوم مؤشر حمادة ضرب الستوب على معظم الازواج للاسف والحمد لله اني كنت شغال بليل فمدخلتش معاه
    ولذلك انا شيلته لانه بالنسبة لي لن احتاجه
    وحعتمد فقط على 3 قنوات+ فيبو سفاري+ (فيبو العادي لغاية ما اشوف راى عمرو فى الى قولته فى المشاركة السابقة)
    معوضة باذن الله يا احمد وبراحتك طبعا لكن صدقنى مؤشر حمادة ممتاز جدا وبيديك على الاقل يوميا 100 نقطة بس طبعا من غير استوب وانت بتشتغل بأستوب وانت ادرى بادارة راس مالك وهفضل وراك وراك انا مش بزهق خالص لغاية مخلصك من قصة الاستوب دية خالص وتشتغل بأذن الله بطريقة التعزيز احسن واقوى واديك شايف بينضرب الاستوب عادى جدا وبيرجع تانى لنقطة الافتتاح او على الاقل بيرد منها تانى وشوف عملها كام مرة من ساعة منزلناة هنا دية اول مرة والايام السابقة بيجيب الاهداف تمام والحمد لله لو بتخش بعقود صغيرة حسب طريقة القنوات وتعزز لما يعكس هتخرج هتخرج ان مكنش بمكسب فى الاخر هتخرج بتعادل باذن الله وربنا يوفقك يا احمد.

الصورة الرمزية mr pirate
    mr pirate غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ياجامد mr pirate يامظبطنا
    الله ينور عليك وعلى عمرو التابعي
    تشكر يا زعيم
    ممكن نشيل مربع الجذب بس هو غالبا بيبقى محصور داخل المستويين لكن حجمه بيختلف عنهم و متهيألي حجمه مؤثر حسب استراتيجية المغناطيس فهنبقى محتاجينه , صح و لا ايه ؟
    انا دخلت بيع على مؤشر حمادة من الافتتاح لحد الخط الذهبي لكن دخلت متأخر شوية من 528 لحد 485 و ستوب 555 بس للأسف السعر وصل 553 و السبريد ضرب الوقف و راح للهدف بعدها
    اشكرك اخى بس في حاجة بسيطة هنشيل المستويات اللى فوق اللى متعلم عليها بعلامة اكس وخلاص.. اما بالنسبة لمؤشر حمادة اة بيغير كل يوم دة بيدى توصية يومية عند الافتتاح فقط ولا تتغير .. والفرق بينة وبين مستويات الفيبو خط الصفر والمائة فقط ودية اهم حاجة فية بألنسبة لى شخصيا.
    المستويات اللي فوق هي اللي السعر هيمشي عليها لما الفايبو يتعكس , يعني لما فايبو الأمس يكون من لو الى هاي فهيمشي في النصف السفلي و لو كان من هاي الى لو فهيمشي في النصف العلوي , عشان كدة المستويات متشابهة في النصين
    الفايبو فيه برضو خط صفر و خط 100 يعني هي هي , الفايبو بس عيبه انه بيرسم علطول من الهاي الى اللو بغض النظر عن مين بدأ الأول , ففي ايام هيبقى مظبوط و ايام لأ , لكن عموما المستويات هي هي و اللي هيختلف بس ترتيب الأرقام هيكون معكوس في بعض الأيام

طيب معلش ياعمرو ممكن توضحلي النقطة ده اكتر
    انا الى اعرفه فى اى فيبو الواحد بيشوف هو عمل مين الاول هل الهاى ولا اللو وبناء عليه بنبدا رسم الفيبو على الى عمله الاول هاى او لو
    والى اعرفه ان السعر لما يوصل 61 شراء ويوصل ل 38 بيع
    طيب ازاى حشتغل وانا شايف واحد عكس الثاني فى نفس النقطة هل حشتري ولا ابيع

وانا شوفت طلبك لبايرت انت قولتله سيبلي 3 مستويات دول وده كلامك
    وعايز منهم 3 مستويات 61.8 - 50 - 38.2 وبس وبيدى فوق 100وتحت 100 بردة وفى النصف خط الصفر

يعني انت مدام قولتله سيبهم يعني محتاجهم لانهم حيفيدونا فى حاجة
    طيب ايه النظام عشان كدة اتزاولت

انا زى ما قولتلك انا بقالي حوالي اسبوعين شايف ان ده الى بيحصل انه بيحترم مستويات سفاري لانها الاصح فى الرسم
    وانا مسيف الشارتات عندي كل يوم عشان براجعهم فى الاجازة لما ارجع من الفطار حبقا انزلهملك عشان تشوف وجهة نظري

ومنتظر رايك توضلحلنا النقطة ده
    بص ياباشا رسم الفيبو مش من عمل مين الاول الرسم حسب الويفة اللى انت عايز تعرف هيصحح منها لفين وطريقة الرسم لو السعر هينزل بعد عمل قمة واضحة تشد فيبو من فوق الى تحت عشان احنا عايزين نعرف هينزل لفين ولو عمل قاع وعايز تعرف هيطلع لفين فبتشد الفيبو من تحت لفوق يعنى من الاخر كدة لو السعر نازل هتسحب الفيبو من فوق الى تحت ولو طالع هتسحب من تحت الى فوق يعنى مع اتجاة الحركة هتسحب الفيبو ودية مش قصتنا عندنا اللى بيعملها اتوماتيك المهم هنا ان السعر لو فضل طالع وقفل يوم على هاى جامد يبقى هيفتح فوق مستوى 61.8 دية هتبقى اول مستوى هيقابلة عند التصحيح وتبقى نقطة شراء ولو نزل بنعزز من 38.2 وتبقى هية نقطة الاستوب يعنى مش هقلب بيع الا لما يغلق ساعة تحتها هبيع بهدف 23.6 عادى زى ما احنا ماشيين فهمت حركة السعر ازاى على الفيبو والعكس صحيح يارب اكون عرفت اشرح .وهقوم بقة عشان افطر وهرجع تانى بأذن الله .

الصورة الرمزية engineer ahmed
    engineer ahmed غير متواجد حالياً موقوف

الله ينور عليكوا يا شباب بجد ورشه ممتازه

وانا متابعكم من زمان واحب اشكر الاستاذ عمرو والاستاذ احمد ( معطي )

علي مجهودهم وتقبلوا خالص تحياتي

المستويات اللي فوق هي اللي السعر هيمشي عليها لما الفايبو يتعكس , يعني لما فايبو الأمس يكون من لو الى هاي فهيمشي في النصف السفلي و لو كان من هاي الى لو فهيمشي في النصف العلوي , عشان كدة المستويات متشابهة في النصين
    الفايبو فيه برضو خط صفر و خط 100 يعني هي هي , الفايبو بس عيبه انه بيرسم علطول من الهاي الى اللو بغض النظر عن مين بدأ الأول , ففي ايام هيبقى مظبوط و ايام لأ , لكن عموما المستويات هي هي و اللي هيختلف بس ترتيب الأرقام هيكون معكوس في بعض الأيام[/QUOTE]

تمام ياباشا انا عارف كل الكلام دة وعارف طريقة خط سير المؤشر من الالف الى الياء بس عندنا الفيبو العادى يعنى مش محتاجين فى هذة الطريقة غير المستويات اللى فى النصف اللى قولت عليهم وفوق وتحت مش محتاجين غير 23.6 و 161.8 وشكرا.. اعتمادنا فى طريقة القنوات على هذة المستويات فقط وانا شخصيا اعتمادى برضة على هذة المستويات .. النسب الاخرى لا تهمنى فى شى خالص فعايزين النسب الثلاثة اللى فى المنتصف وخطوت المائة اللى هية الهاى واللو لليوم السابق وخط الصفر لتحديد اذا كان يومنا صاعد والا هابط وبس عشان لخبطة الخطوت الكتيرة .
    آخر تعديل بواسطة amr eltabei ، 18-08-2011 الساعة 08:17 PM

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة engineer ahmed مشاهدة المشاركة
    الله ينور عليكوا يا شباب بجد ورشه ممتازه

وانا متابعكم من زمان واحب اشكر الاستاذ عمرو والاستاذ احمد ( معطي )

علي مجهودهم وتقبلوا خالص تحياتي
    الف شكر لذوقك يا باشمهندس ..والا شكر على واجب احنا كلنا هنا اخوات وبنتعلم من بعض وهنفضل نتعلم طول ما احنا عايشين..ويشرفنا متابعة حضرتك وربنا يكرمنا جميعا بأذن الله .

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17