صفحة 27 من 1256 الأولىالأولى ... 172122232425262728293031323337771275271027 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 391 إلى 405 من 18838
    الصورة الرمزية الزيرو
    الزيرو غير متواجد حالياً مـتداول ذهـبي

أين أجد مؤشر الرينج الأسبوعي لو سمحتم وكيف أستخدمه ...!!؟؟؟

الصورة الرمزية Mo3Ty
    Mo3Ty غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الزيرو مشاهدة المشاركة
    أين أجد مؤشر الرينج الأسبوعي لو سمحتم وكيف أستخدمه ...!!؟؟؟
    بص يازيرو
    ده اهم مشاركات فيها شرح للرينج الاسبوعي

https://forum.arabictrader.com/t1255...ml#post2147114

https://forum.arabictrader.com/t1255...ml#post2151849

وارفقتلك المؤشر
    لغاية ما استاذ عمرو التابعي يدخل ويفيدك اكثر مني فى قصة الرينج الاسبوعي
    الملفات المرفقة الملفات المرفقة
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية الزيرو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mo3Ty مشاهدة المشاركة

بص يازيرو
    ده اهم مشاركات فيها شرح للرينج الاسبوعي

https://forum.arabictrader.com/t1255...ml#post2147114

https://forum.arabictrader.com/t1255...ml#post2151849

وارفقتلك المؤشر
    لغاية ما استاذ عمرو التابعي يدخل ويفيدك اكثر مني فى قصة الرينج الاسبوعي
    مشكوووووووووور يا غالي ..
    سؤال أخير : هل يستخدم مع كل الأزواج أم مع أزواج معينة ..؟؟؟ يعني هل تم إختبار وتحديد الأزواج التي تحترم الرينج الأسبوعي..؟؟؟

الصورة الرمزية amr eltabei
    amr eltabei غير متواجد حالياً عضو اللجنة الاستشارية سابقاً

مشكوووووووووور يا غالي ..
    سؤال أخير : هل يستخدم مع كل الأزواج أم مع أزواج معينة ..؟؟؟ يعني هل تم إختبار وتحديد الأزواج التي تحترم الرينج الأسبوعي..؟؟؟
    انا عن نفسى شغال بي على اليورو دولار فقط حتى الان وبعتبرة استراتيجية خاص لة .. اما بقية العملات فأنا مجربة على الاسترلينى دولار وتقريبا نسبة نجاحة لا تتعدى 20% يعنى فاشل معاة الرنج الاسبوعى ومجربة مع المجنون ونسبة نجاحة تقريبا 60% وممكن اكثر شوية وبس وعليك اخى الكريم تجربة مع سلة الازواج بتاعتك دية لعبتك مش كدة والا اية.

الصورة الرمزية الزيرو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr eltabei مشاهدة المشاركة

انا عن نفسى شغال بي على اليورو دولار فقط حتى الان وبعتبرة استراتيجية خاص لة .. اما بقية العملات فأنا مجربة على الاسترلينى دولار وتقريبا نسبة نجاحة لا تتعدى 20% يعنى فاشل معاة الرنج الاسبوعى ومجربة مع المجنون ونسبة نجاحة تقريبا 60% وممكن اكثر شوية وبس وعليك اخى الكريم تجربة مع سلة الازواج بتاعتك دية لعبتك مش كدة والا اية.

شكرا على ردك أخي .. أدينا بنحاول نجد طريقة نضمن بها فقط 30-50 نقطة فقط من هذا الوحش المسمى (سوق الفوركس)..
    والله لا اصدق أنه من الصعب خطف بعض النقاط من سوق تتداول فيه ملايين بل تريليونات الدولارات في اليوم ..

كيف يمكن أن تمتلك محفظة ولو بـ 5ألف دولار وتعجز عن ضمان نقاط قليلة كل يوم ..

حاجة تحير والله ...!!

شكرا على ردك أخي .. أدينا بنحاول نجد طريقة نضمن بها فقط 30-50 نقطة فقط من هذا الوحش المسمى (سوق الفوركس)..
    والله لا اصدق أنه من الصعب خطف بعض النقاط من سوق تتداول فيه ملايين بل تريليونات الدولارات في اليوم ..

كيف يمكن أن تمتلك محفظة ولو بـ 5ألف دولار وتعجز عن ضمان نقاط قليلة كل يوم ..

حاجة تحير والله ...!!
    ياباشا لو على 30 او 50 نقطة سهلة والله ياباشا تحت ايدك انت اساليب وطرق تديك اكثر من كدة وكتييييييييييييير اوى بس محتاجة شوية تفكير تدمج بيهم هذة الاساليب مع بعض تعمل طريقة خاصة بك وتاخد منها بأذن الله اللى انت عاوزة كل يوم والله الموفق

افتراضي نفكر شوية بصوت عالى ..

بعد اذن اخونا معطى باشا
    اخى الزيرو تعالى نفكر شوية كدة بصوت عالى وربنا يعمل اللى فية الخير ان شاء الله
    انت عايز اية من الصفقة ؟
    هترد عليا وتقول عايز يوميا من 30 الى 50 نقطة وشكرا صح؟
    طيب انا متابعك فى اهم مواضيع فى المنتدى فى الفترة الحالية وما شاء الله شايفك شغال كويس بس مشتت .. دة انت ياراجل تحت ايدك اهم طريقتين من وجهة نظرى فى هذا المنتدى وهما .. خبرتى و المغناطيس
    انت عارف ان الطريقتين ممكن يدولك اكثر من 100 نقطة يومية مفكرتش تدمج الاثنين مع بعض
    بص ياباشا كل الطرق لازم يكون فيها نسبة اخطاء ولو بسيطة و لازم يكون بها نقطة ضعف ودية بتبان مع حالة السوق .. يعنى فى بعض الايام تبقى تمام وماشية زى الفل وفى ايام اخرى تعمل معاك خسارة صح .
    طيب نعمل اية فى القصة دية ؟
    شوف ياباشا فى المشاركة القادمة بأذن الله هرفق مجموعة مؤشرات مهمة جدا بالنسبة لى
    المؤشرات تقريبا كلها من هذا المنتدى ومن اخوة ربنا يباركلهم كلهم ممتازين وخبراء فى الشغلة دية
    وهما نزلوا فكرتهم وعملوها مؤشرات لتنفيذ الفكرة ..وبسم الله ما شاء الله على هبتة لخلقة وهما ما شاء الله عليهم وربنا يذدهم من فضلة وعلمة مبخلوش على اخوانهم وفادوهم وانا واحد منهم طبعا
    بس الفكرة عندى مختلفة شوية يعنى اية الجملة دية ؟
    انا خدت الفكرة وظبطها على قدى انا .. يعنى بطريقة تناسبنى انا بعد تجربة المؤشرات بدماغهم هما زى ما قالو بألظبط وعرفت اية نقط الضعف فى الطريقة نفسها وعالجتها بطريقة اخرى يعنى من الاخر ولفت هذة الطرق مع بعض وعملت بيهم اسلوب للمتاجرة يناسبنى انا وهنشوف مع بعض هنا بأذن الله تعالى القصة دية اية.
    وازاى ممكن نستفيد منها وناخد بيها بأذن الله 50 نقطة يومية بكل سهولة وبعد كدة ان شاء الله نشوف مع بعض ازاى نكبر الترجت بتاعنا لان الفوركس من وجهة نظرى مش 30 او 50 نقطة وبس

افتراضي المؤشرات

المؤشرات فى المرفقات
    وبأذن الله لنا عودة للنقاش لمعرفة كيفية التعامل مع هذا النظام وربنا يعمل اللى فية الخير

الملفات المرفقة الملفات المرفقة

الصورة الرمزية ساري الليل
    ساري الليل غير متواجد حالياً عضو نشيط

المؤشرات فى المرفقات
    وبأذن الله لنا عودة للنقاش لمعرفة كيفية التعامل مع هذا النظام وربنا يعمل اللى فية الخير

الله يعطيك العافيه

بصراحه حسيت ان عيوني زغللت واحوليت وصابني الصداع
    اكثر من 20 مواشر على شارت واحد
    والله ما اتحمل
    ما احلى من البساطه

الصورة الرمزية mr pirate
    mr pirate غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

متابعين ان شاء الله

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ساري الليل مشاهدة المشاركة
    الله يعطيك العافيه

بصراحه حسيت ان عيوني زغللت واحوليت وصابني الصداع
    اكثر من 20 مواشر على شارت واحد
    والله ما اتحمل
    ما احلى من البساطه
    ههههههههههه طبعا مفيش احسن من البساطة معاك حق بس انا نظام شغلى كتير شويتين يعنى بشتغل يومى صفقات دخول وخروج فى نفس اليوم وبشتغل سونجات متوسطة وكبيرة نوعا ما يعنى بقسم صفقاتى فى المحفظة على الثلاث فريمات فلازم بالنسبة لى عمل نظام زى دة للتعامل مع السوق .
    اما بالنسبة للمؤشرات دية والله اى مؤشر فيهم لوحدة يديلك شغل كويس فى اليوم وانا حبيت انزلهم كلهم للتعرف ببساطة على طريقة التعامل معاهم مؤشر مؤشر وبدعى ربنا انهم يفيدوا اخوانا هنا حتى لو هيشتغل بمؤشر لوحدة فقط والله الموفق.

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr pirate مشاهدة المشاركة
    متابعين ان شاء الله
    ان شاء الله اخى الكريم وشكرا لمشاركتك.

الصورة الرمزية houssem1012
    houssem1012 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم

اخي عمر هل المؤشرين يلي في الاسفل يعني مؤشر الذي اسمه فلتر و يلي عامل بارات حمراء و خضراء هل يعيدون رسم نفسهم ؟؟؟

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة houssem1012 مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم

اخي عمر هل المؤشرين يلي في الاسفل يعني مؤشر الذي اسمه فلتر و يلي عامل بارات حمراء و خضراء هل يعيدون رسم نفسهم ؟؟؟
    وعليكم السلام اخى .. بعد اغلاق الشمعة يثبت المؤشر على اشارتة

الصورة الرمزية الزيرو

بعد اذن اخونا معطى باشا
    اخى الزيرو تعالى نفكر شوية كدة بصوت عالى وربنا يعمل اللى فية الخير ان شاء الله
    انت عايز اية من الصفقة ؟
    هترد عليا وتقول عايز يوميا من 30 الى 50 نقطة وشكرا صح؟
    طيب انا متابعك فى اهم مواضيع فى المنتدى فى الفترة الحالية وما شاء الله شايفك شغال كويس بس مشتت .. دة انت ياراجل تحت ايدك اهم طريقتين من وجهة نظرى فى هذا المنتدى وهما .. خبرتى و المغناطيس
    انت عارف ان الطريقتين ممكن يدولك اكثر من 100 نقطة يومية مفكرتش تدمج الاثنين مع بعض
    بص ياباشا كل الطرق لازم يكون فيها نسبة اخطاء ولو بسيطة و لازم يكون بها نقطة ضعف ودية بتبان مع حالة السوق .. يعنى فى بعض الايام تبقى تمام وماشية زى الفل وفى ايام اخرى تعمل معاك خسارة صح .
    طيب نعمل اية فى القصة دية ؟
    شوف ياباشا فى المشاركة القادمة بأذن الله هرفق مجموعة مؤشرات مهمة جدا بالنسبة لى
    المؤشرات تقريبا كلها من هذا المنتدى ومن اخوة ربنا يباركلهم كلهم ممتازين وخبراء فى الشغلة دية
    وهما نزلوا فكرتهم وعملوها مؤشرات لتنفيذ الفكرة ..وبسم الله ما شاء الله على هبتة لخلقة وهما ما شاء الله عليهم وربنا يذدهم من فضلة وعلمة مبخلوش على اخوانهم وفادوهم وانا واحد منهم طبعا
    بس الفكرة عندى مختلفة شوية يعنى اية الجملة دية ؟
    انا خدت الفكرة وظبطها على قدى انا .. يعنى بطريقة تناسبنى انا بعد تجربة المؤشرات بدماغهم هما زى ما قالو بألظبط وعرفت اية نقط الضعف فى الطريقة نفسها وعالجتها بطريقة اخرى يعنى من الاخر ولفت هذة الطرق مع بعض وعملت بيهم اسلوب للمتاجرة يناسبنى انا وهنشوف مع بعض هنا بأذن الله تعالى القصة دية اية.
    وازاى ممكن نستفيد منها وناخد بيها بأذن الله 50 نقطة يومية بكل سهولة وبعد كدة ان شاء الله نشوف مع بعض ازاى نكبر الترجت بتاعنا لان الفوركس من وجهة نظرى مش 30 او 50 نقطة وبس

انا فعلاً شغال دلوقتي بدمج طريقة خبرتي مع طريقة المغنطيس والنتائج بحمد الله كما ترى في موضوع المغنطيس أكثر من 500 نقطة في اليوم بحمد الله .. بس لا زلت أشعر إن في حلقة مفقودة مش عارف ليه ..
    مشكور على المؤشرات وخليني أمخمخ عليها وبعدها نتناقش ..

مشكووووووور ياغالي .. ولنا عودة ..

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17