صفحة 223 من 1256 الأولىالأولى ... 1231732132172182192202212222232242252262272282292332733237231223 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 3,331 إلى 3,345 من 18838
    الصورة الرمزية a.haider
    a.haider غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr eltabei مشاهدة المشاركة

طيب مفكرتش تدخل من 61 وهدفك خط ال 100 وتعزز منة بعد الاغلاق فوقة بهدف 23 جرب كدة بس شرط يكون يومة السابق صاعد
    بالزبط ... نفس اللى بفكر فيه ... الله ينور عليك
    والعكس فى الترند الهابط للبيع

الصورة الرمزية amr eltabei
    amr eltabei غير متواجد حالياً عضو اللجنة الاستشارية سابقاً

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة a.haider مشاهدة المشاركة
    بالزبط ... نفس اللى بفكر فيه ... الله ينور عليك
    والعكس فى الترند الهابط للبيع
    وعليك ياباشا

الصورة الرمزية isamov
    isamov غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

وعليك ياباشا
    الله ينور عليكم
    والله كلام مبسط و يلخص كل شي و لكن الصعب هو ضبط الايد الي بتهرش دائما مشان تاخذ اوردر او تنهي صفقة رابحة قبل اوانها ههههههههههههههههههههههههه

الصورة الرمزية Mo3Ty
    Mo3Ty غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

باك
    الصراحة ياريت كل ماتشات الاهلى والزمالك يعاقبوهم باللعب خارج ارضهم ويلعبوا عندنا فى اسكندرية

مع ان الماتش امبارح كان ملهوش لازمة وممل فى رايي بس الاستمتاع فى الاستاد مع الالتراس بالدنيا
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedhaggag مشاهدة المشاركة
    دخلت بيع على اليورو و بدل ما اكتب نص كتبت خمسة
    ببص لقيتة -20 و كل ما اجى اقفل يقولى فى سعر جديد ميرضاش يقفل لحد ما خسرت 100$ ....
    بعدين ربنا كرمو و قفل اتصدمت روحت داخل تانى بنفس اللوت شرا و خسرت كمان 100$
    حاسس انى هتشل اقسم بالله مجهود الاسبوع راح و فوقيهم 120$
    يلا الحمد لله
    امممممممممم
    مشعارف اقولك ايه الصراحة يا احمد مشعارف لو شديت عليك خايف تزعل ومشوقت شد وخايف اكلمك بهدوء وابسطلك الدنيا تحس كان مفيش حاجة حصلت وتتمادي في الغلط
    بس اسمحلي اكلمك كاخ لاني بعتبر والله كل عضو معانا فى الموضوع هو كاخ لى وليس مجرد واحد بيشارك وخلاص.

صراحة انا كنت متاكد انك حطير الحساب بطريقة او باخرى
    وعشان كدة امبارح فضلت اكتب فى كل مشاركة انت بتكبتها ملاحظاتي بالاحمر لاني لقيتك فعلا كدة زى اى شخص

وقعدت اقولك
    1- ادارة راس المال
    2- الصبر والهدوء فى التعامل
    3- لا تتسرع
    4- خليك مع الترند
    الخ

الى حصل معاك ده عارف ليه لانك ياباشا قاعد تلعب كل اوردر بتدخل بلوت غير الى قابله وعلى فكرة نفس الى حصلك حصل معايا اول ما دخلت الفوركس مرة ادخل ب .03 ومرة بنص ومرة بلوت كامل جيت فى مرة اتزاولت وكتبت بدل .1 كتبت 1 واتصفر الحساب بس كان ديمو ومن يومها اتعلمت ان اللوت يبقا ثابت معايا ولو عايز ادخل بلوت مضاعف يبقا افتح اوردرين وحتلاقي كشف حسابي للشهر الى فات كل الاوردات بلوت 1 مزودتش ولا نقصت
    عشان وقت دخول الاوردر بيبقا متزاول وممكن بسهولة يكتب غلط

الصراحة الى عملته كله على بعضه غلط
    اولا انا قبل ما انزل قولتلي ندخل شراء يامعطي كتبتلك
    طار بالهوى شاشي وانت متدراشي يا يورو

وبرضوا انت دخلت بيع لما شمعة الفولنج اتكونت وانا كاتب الصبح مشاركة فيها ياجدعان لو فولنج او كيل عكس الترند متدخلوش وقدامك الصبح جابت قدامنا فولنج وكلكم قعدتوا تقولوا يامعطي ده فولنج صريحة يلا ندخل بيع وانا اقولكم لا لا لا عكس الترند لازم اتنتظار تاكيدات قوية
    وبرضوا دخلت بيع ولما لقيت نفسك خسرت مشفاهم جت معاك ازاى كدة وروحت فاتح شراء فورا بنفس اللوت الى خسرك

وداخل الكلام ده يوم الجمعة بعد الساعة 5 يعني احتمال تذبذب عالي جدا واستنالك بقي يومين عقبال ما السوق ما يفتح وانت متزاول عندك اوردر لسة مفتوح والله اعلم حيجي جاب معاك ولا ضدك ولا ايه الدنيا

وقولتلك النهاردة وكل يوم يا احمد متخليش اوردر انت قفلته على مكسب صغير او خسارة تندم عليه لانه حيضيعك
    بس للاسف مسمعتش الكلام وفعلا اعتقد الى حصل ده بسبب انك ندمت على اوردر النيوزلندي الى انت قفلته وانا كملت فيه وجاب الهدف
    فقولت فى دماغك لا لازم اعوض وعاندت السوق وعاندت كل حاجة ودخلت وللاسف دخلت بلوت غلط

نصيحة اخوية حلك هو:
    عقاب النفس لضبط وانا كنت عامل موضوع عنها وكاتب اني بعاقب نفسي اني بسيب الاوردر يضرب الاستوب لو داخل غلط بس فى حالتك ده مينفعش تعمل كدة طبعا لان حسابك شبه طار
    فارجوك ارجوك ارجع للديمو اسبوع او حتى شهر لغاية ما توزن نفسك تاني
    لان تاكد لو رجعت الاسبوع القادم لايف بقية الحساب حيطير
    وتجربة شخصية اول ما دخلت الفوركس كان بحساب 200 دولار بس خسرت منهم 100 فى يوم فقعتدت اسبوع اشتغل ديمو ورجعت لايف بعدها كان فاضل معايا 100 حولتهم ل 250 فى اسبوع وكملت عادي

انا اسف اذا شديت عليك بس الله يعلم اني بعامل كل شخص فى الموضوع كاخ ليا ويهمني مصلحتكم على الاقل عشان تفتكروني وتدعولي فى يوم زى ما انا بفتكر كل يوم دكتور جمال واستاذ عمرو التابعي وبدعيلهم كل يوم لانهم حطوني على الطريق السليم

وربنا يعوضك خير باذن الله
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية مصرى وافتخر
    مصرى وافتخر غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

طيب مفكرتش تدخل من 61 وهدفك خط ال 100 وتعزز منة بعد الاغلاق فوقة بهدف 23 جرب كدة بس شرط يكون يومة السابق صاعد
    الصراحة ماجربتش بس اوعدك اجرب
    وبالنسبة للتعزيز فلية معايا ذكريات مش حلوة دايما حسابى يتمرجن مع كل تعزيز
    انا عارف انى بدخل غلط بس مش بعرف اعزز فين ولا اعمل هيدج
    مثلا امبارح عززت على اليورو وخسرت 200$
    لا حول ولا قوة الا بالله

Angry

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mo3Ty مشاهدة المشاركة

امممممممممم
    مشعارف اقولك ايه الصراحة يا احمد مشعارف لو شديت عليك خايف تزعل ومشوقت شد وخايف اكلمك بهدوء وابسطلك الدنيا تحس كان مفيش حاجة حصلت وتتمادي في الغلط
    بس اسمحلي اكلمك كاخ لاني بعتبر والله كل عضو معانا فى الموضوع هو كاخ لى وليس مجرد واحد بيشارك وخلاص.

وعشان كدة امبارح فضلت اكتب فى كل مشاركة انت بتكبتها ملاحظاتي بالاحمر لاني لقيتك فعلا كدة زى اى شخص

وقعدت اقولك
    1- ادارة راس المال
    3- لا تتسرع
    4- خليك مع الترند
    الخ

الى حصل معاك ده عارف ليه لانك ياباشا قاعد تلعب كل اوردر بتدخل بلوت غير الى قابله وعلى فكرة نفس الى حصلك حصل معايا اول ما دخلت الفوركس مرة ادخل ب .03 ومرة بنص ومرة بلوت كامل جيت فى مرة اتزاولت وكتبت بدل .1 كتبت 1 واتصفر الحساب بس كان ديمو ومن يومها اتعلمت ان اللوت يبقا ثابت معايا ولو عايز ادخل بلوت مضاعف يبقا افتح اوردرين وحتلاقي كشف حسابي للشهر الى فات كل الاوردات بلوت 1 مزودتش ولا نقصت

وبرضوا انت دخلت بيع لما شمعة الفولنج اتكونت وانا كاتب الصبح مشاركة فيها ياجدعان لو فولنج او كيل عكس الترند متدخلوش وقدامك الصبح جابت قدامنا فولنج وكلكم قعدتوا تقولوا يامعطي ده فولنج صريحة يلا ندخل بيع وانا اقولكم لا لا لا عكس الترند لازم اتنتظار تاكيدات قوية
    وبرضوا دخلت بيع ولما لقيت نفسك خسرت مشفاهم جت معاك ازاى كدة وروحت فاتح شراء فورا بنفس اللوت الى خسرك

وداخل الكلام ده يوم الجمعة بعد الساعة 5 يعني احتمال تذبذب عالي جدا واستنالك بقي يومين عقبال ما السوق ما يفتح وانت متزاول عندك اوردر لسة مفتوح والله اعلم حيجي جاب معاك ولا ضدك ولا ايه الدنيا

وقولتلك النهاردة وكل يوم يا احمد متخليش اوردر انت قفلته على مكسب صغير او خسارة تندم عليه لانه حيضيعك
    بس للاسف مسمعتش الكلام وفعلا اعتقد الى حصل ده بسبب انك ندمت على اوردر النيوزلندي الى انت قفلته وانا كملت فيه وجاب الهدف
    فقولت فى دماغك لا لازم اعوض وعاندت السوق وعاندت كل حاجة ودخلت وللاسف دخلت بلوت غلط

نصيحة اخوية حلك هو:
    عقاب النفس لضبط وانا كنت عامل موضوع عنها وكاتب اني بعاقب نفسي اني بسيب الاوردر يضرب الاستوب لو داخل غلط بس فى حالتك ده مينفعش تعمل كدة طبعا لان حسابك شبه طار
    وتجربة شخصية اول ما دخلت الفوركس كان بحساب 200 دولار بس خسرت منهم 100 فى يوم فقعتدت اسبوع اشتغل ديمو ورجعت لايف بعدها كان فاضل معايا 100 حولتهم ل 250 فى اسبوع وكملت عادي

انا اسف اذا شديت عليك بس الله يعلم اني بعامل كل شخص فى الموضوع كاخ ليا ويهمني مصلحتكم على الاقل عشان تفتكروني وتدعولي فى يوم زى ما انا بفتكر كل يوم دكتور جمال واستاذ عمرو التابعي وبدعيلهم كل يوم لانهم حطوني على الطريق السليم

كلامك حلو اوى و 10/10
    بس اقولك حاجة انا عملت زى الاخ احمد طول الاسبوع مش دخلت الا اوردرين بس بسبب الشغل بتاعى

وجيت شوفت اليورو بيستهبل طلع اكتر من خمسين نقطة فبعت ونزل فعملت هدج وقفلتو على حسارة وبعدين عززت بعد خمسين تانين المهم الخسارة 200$
    وانا مش حاسس انى عملت حاجة كل دة حصل امتى وعلى اى اساس فتحت الاوردرات دى مش عارف

والنتيجة خسارة
    كلامك جميل بس النفسية بقى ببقى صعبان عليا الخسارة وعايز اعوضها فى وقتها فالنتيجة هى المارجن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    اسف طولت عليكم

الصورة الرمزية amr eltabei
    amr eltabei غير متواجد حالياً عضو اللجنة الاستشارية سابقاً

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصرى وافتخر مشاهدة المشاركة
    الصراحة ماجربتش بس اوعدك اجرب
    وبالنسبة للتعزيز فلية معايا ذكريات مش حلوة دايما حسابى يتمرجن مع كل تعزيز
    انا عارف انى بدخل غلط بس مش بعرف اعزز فين ولا اعمل هيدج
    مثلا امبارح عززت على اليورو وخسرت 200$
    لا حول ولا قوة الا بالله
    جرب وبأذن الله خير .. اما بالنسبة للتبريد فى حالة انعكاس الصفقة عليك او التعزيز فى حالة سير الصفقة مع اتجاهك للوصول لهدفك المراد فنصيحة استعمل مستويات الفيبو فى القصة دية على حسب الفريم اللى انت شغال علية وداخل الصفقة من خلالة لان التبريد والتعزيز مش من اى مستوى وخلاص لا طبعا وانصحك اخى الكريم عند التفكير فى دخول اى صفقة على اى فريم واى عملة ابحث الاول على مستوى التبريد فى حالة انعكاس الصفقة الاولى واختيارك للدخول الاول يجب ان يكون من مستوى قوى يعنى يفضل حدود قنوات مع مستوى للفيبو لانة فى حالة ضرب هذا المستوى لابد من الرجوع الية تانى لاعادة اختبار الكسر او الاختراق وهنا يكون تبريدك ناجح باذن الله وشوفة هيناسبك من حيث راس مالك والا لا ودية اهم حاجة قبل الدخول فى اى صفقة وبالتوفيق ان شاء الله.

جرب وبأذن الله خير .. اما بالنسبة للتبريد فى حالة انعكاس الصفقة عليك او التعزيز فى حالة سير الصفقة مع اتجاهك للوصول لهدفك المراد فنصيحة استعمل مستويات الفيبو فى القصة دية على حسب الفريم اللى انت شغال علية وداخل الصفقة من خلالة لان التبريد والتعزيز مش من اى مستوى وخلاص لا طبعا وانصحك اخى الكريم عند التفكير فى دخول اى صفقة على اى فريم واى عملة ابحث الاول على مستوى التبريد فى حالة انعكاس الصفقة الاولى واختيارك للدخول الاول يجب ان يكون من مستوى قوى يعنى يفضل حدود قنوات مع مستوى للفيبو لانة فى حالة ضرب هذا المستوى لابد من الرجوع الية تانى لاعادة اختبار الكسر او الاختراق وهنا يكون تبريدك ناجح باذن الله وشوفة هيناسبك من حيث راس مالك والا لا ودية اهم حاجة قبل الدخول فى اى صفقة وبالتوفيق ان شاء الله.
    بسم الله ماشاء الله عليك كلام حضرتك كبير شوية بس هحاول افهمو كويس
    شكرا لحضرتك كتير على التوضيح بارك الله فيك

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصرى وافتخر مشاهدة المشاركة
    كلامك حلو اوى و 10/10
    بس اقولك حاجة انا عملت زى الاخ احمد طول الاسبوع مش دخلت الا اوردرين بس بسبب الشغل بتاعى

وجيت شوفت اليورو بيستهبل طلع اكتر من خمسين نقطة فبعت ونزل فعملت هدج وقفلتو على حسارة وبعدين عززت بعد خمسين تانين المهم الخسارة 200$
    وانا مش حاسس انى عملت حاجة كل دة حصل امتى وعلى اى اساس فتحت الاوردرات دى مش عارف

والنتيجة خسارة
    كلامك جميل بس النفسية بقى ببقى صعبان عليا الخسارة وعايز اعوضها فى وقتها فالنتيجة هى المارجن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    اسف طولت عليكم
    عايز الحق شخصيا وعن تجربة مع شخص صديق لي ومعانا فى المنتدي
    الفوركس صعب جدا تكون شغال برة وعايز تشتغل عليه لا وكمان عايز تشتغل عليه انتر داى طبعا حتغلط وحتستعجل وحتعمل حاجات غلط لانك معندكش وقت فاضي الا الوقت ده وعايز تستغله باى طريقة
    فيافوركس شغلك الاساسي او خلاص
    او نصيحة اخوية شوفلك استراتيجية للسوينجات لان طريقتي للاسف مشحتنفع معاك لانها محتاجة هدوء اعصاب قوي ومتابعة لحظية
    واسف لو شديد فى كلامي معاك بس انا بحب اقول الي شايفه صح من تجارب شخصية لاني زى ما قولت فى ردي على احمد يهمني مصلحة كل عضو معانا فى الموضوع فهو بالنسبالي اخ وانت صراحة من الناس المحترمة الى بعزها جدا فى الموضوع ويهمني مصلحتك
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية ahmedhaggag
    ahmedhaggag غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

امممممممممم

وقعدت اقولك
    1- ادارة راس المال
    3- لا تتسرع
    4- خليك مع الترند
    الخ

نصيحة اخوية حلك هو:

كلامك على راسى و الله و انا من امبارح اعد مستنيك تبجى تقولى اعمل اية
    بس و الله انا الاسبوع الجديد هلتزم ان شاء الله لو اشتغلت ديمو مش هتعلم عشان من هتفرق معايا انا عارف نفسى
    انا عارف هيبقى صعب جدا خصوصا لو التزمت هحتاج اكتر من شهر عشان ارجع الحساب زى الاول
    بس ان شاء الله هلتزم و امسك نفسى و ادينى بنعلم مش هدخل غير صفقة واحدة فى اليوم لو جابت الهدف و فى فرصة تانبة هدخل لو ضربت الاسنوب خلاص
    المهم دلوقتى الحساب بقة تقريبا 270$ ادخل الصفقة بكام % من الحساب؟؟؟

الصورة الرمزية Mo3Ty

كلامك على راسى و الله و انا من امبارح اعد مستنيك تبجى تقولى اعمل اية
    بس و الله انا الاسبوع الجديد هلتزم ان شاء الله لو اشتغلت ديمو مش هتعلم عشان من هتفرق معايا انا عارف نفسى
    انا عارف هيبقى صعب جدا خصوصا لو التزمت هحتاج اكتر من شهر عشان ارجع الحساب زى الاول
    بس ان شاء الله هلتزم و امسك نفسى و ادينى بنعلم مش هدخل غير صفقة واحدة فى اليوم لو جابت الهدف و فى فرصة تانبة هدخل لو ضربت الاسنوب خلاص
    المهم دلوقتى الحساب بقة تقريبا 270$ ادخل الصفقة بكام % من الحساب؟؟؟
    يا احمد هو انا بقولك ارجع ديمو عشان تتعلم ما انت متعلم الطريقة بل متعلم كذا طريقة وممتاز فيهم
    المششكلة مشمكلة تعلم المشكلة عندك دلوقتي نفسية والفوركس ما هو الا نفسية فكل الطرق بتكسب
    عشان كدة بقولك ارجع ديمو عشان تهدي بس شوية لانك وش دلوقتي مخنوق وعايز تدخل اى اوردرات وخلاص عشان تعوض وده نهايته المارجن

واسف بالمنظر ده حسابك حيطير

عامة لو حتدخل لايف بالحساب ده يبقا ب 02.
    وربنا معاك ويرجع حسابك زى الاول واحسن
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية ahmedhaggag
    ahmedhaggag غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

يا احمد هو انا بقولك ارجع ديمو عشان تتعلم ما انت متعلم الطريقة بل متعلم كذا طريقة وممتاز فيهم
    المششكلة مشمكلة تعلم المشكلة عندك دلوقتي نفسية والفوركس ما هو الا نفسية فكل الطرق بتكسب
    عشان كدة بقولك ارجع ديمو عشان تهدي بس شوية لانك وش دلوقتي مخنوق وعايز تدخل اى اوردرات وخلاص عشان تعوض وده نهايته المارجن

واسف بالمنظر ده حسابك حيطير

عامة لو حتدخل لايف بالحساب ده يبقا ب 02.
    وربنا معاك ويرجع حسابك زى الاول واحسن
    check ur inbox

الصورة الرمزية Mo3Ty

check ur inbox
    done
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Dr_3abkarino
    Dr_3abkarino غير متواجد حالياً عضو نشيط

معطى باشا بما انه احنا فى الاجازة
    جايبلك إضافة قوية للطريقة وطبعا الرأى النهائى ليك طبعا
    الفكرة عبارة عن مؤشر Volatility ويعمل كخطوط دعم ومقاومة قوية ويعطى إشارات بيع وشراء
    ديه الصورة والشارت فى المرفقات
    الملفات المرفقة الملفات المرفقة
    توقيع العضو
    ليس المهم عدد الصفقات الرابحة و الخاسرة بل المهم هو
    "كم نقطة ربحت عندما ربحت وكم خسرت عندما خسرت"

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17