كلامك مظبوط يا محمد
Printable View
اخواني اليوم إذا مشى الكيبل 150 نقطة فا صفقة الرينج راح تكون ممتازه خصوصاً ان السعر وقتها راح يكون عند خط المنتصف للقناة الحمراء عاليومي
وايضاً عند خط المنتصف للقناة الزرقاء علأربع ساعات
نتابع
تسلم ياباشا وانا والله بحب اتناقش لاني حتى الان اتعلم ولم ارتقي لمستوي عالي مثل الاخت انصاف او دكتور جمال او غيرهم من الناس المحترمين بالمنتدى
وانا كاتب اني داخل عكس الاتجاه لذلك انت كلامك صح ولكن انا بشتغل بستوب لوقف نزيف الخسائر وحسابي يستحمل اني اخاطر ولكن ليس ايضا الدخول عشوائئ للدرجة ولكنه عن تحليل
ولكن انا بس الى زعلني انك كتتبت مع اني شايف عكسك بس انا داخل معاك الصفقة
والله ده اكبر غلط الدخول على رؤية الغير او توصياتهم لازم الاعتماد على النفس
ايوة ادخل على تحليل غيرك بس لو كان تحليلك يتوافق مع تحليل الشخص الى وضع الملحوظة ده
عشان تيجي فى وقت تقدر تعتمد على نفسك وانت الى تنزلنا رؤيتك
وتقبل تحياتي اخي العزيز حكيم
هل اذا وصل الرنج ادخل لايف
شمعة الهامر أو المطرقة أو دوجي تعتبر شمعة انعكاسية إدا فتحت الشمعة التي تليها بسعر أكبر من إغلاقها في حالة تريند نازل
ههههههههههه والله وانا معظم شغلي قطر وتوكتوك بس اهو الواحد صحي متاخر وملحقش الاتنين الى سافروا فداخل يخبط فى الكيبل وخلاص
مع العلم الكيبل ممتاز بطريقة دكتور جمال بس مبينفعش معايا اوي عشان انا شغال ستوب ياشباب
والكيبل متذبذب يعني يضرب الستوب ويطلع فى اتجاهه الاول ويغيظك ههههههههه فبينفع معاه اكثر التعزيز
اما القطر والتوكتوك متبرمجين على اتجاه واحد ههههههههه ومينفعش معاهم تعزيز
اولا شكرا جدا لاهتمامك (فعلا الواحد هنا بيحس انه بين اخوانه بجد)
لا تقلق, أن شاء الله أنا مش ناوي اغلق الصفقة دي على خسارة لاني داخل صح و بتعامل معاها بمنتهى الهدوء
الدولار فرانك كسر القناة لأعلى و فعلا بدا الصعود و اليورو دولار وصل خلاص لحدود القنوات السفلية بعد مشوار طويل و سريع و فيبو اخضر كمان يعني لازم على الاقل يريح شوية لفوق و اليورو ين حضرتك حاطتله دعم (طبعا بما انك أنت اللي حاطه فهو مش هيقدر يعديه :0021:)
و فوق ده كله أنا عززت بعد 70 نقطة من نقطة دعم قوية (مفينج 55 على الاربع ساعات + خط الوسط على الاربع ساعات) و فعلا بدأت ترد السعر لأعلى, و كمان شكل الشمعة دلوقتي هتقفل على كيل ذا سلر :boxing:
سلام عليكم
اخواني غير عملة الكيبل GBPUSD
ياريت تكتبولي اسم عملتين اخرين يعملوا مع نفس استراتيجية د\جمال
ما عم افهم على كتكوت وهي اسامي ياريت تكتبولي اسم العملة مثلا هيك GBPUSD
منشان اركز على عملتين او ثلاثة فقط
وشكرا