مساء الخير اخوي ابو ادم ولجميع الاخوة
الباوند ارتد من من الخط العلوي لترند صاعد على 4 ساعات ووجود دايفرجنس سلبي يدعم الهبوط
الباوند الى 1.5900 يعني هبوط 640 نقطة من هنا
استوب البيع اغلاق يومي عند مناطق 1.6620
بالتوفيق
مساء الخير اخوي ابو ادم ولجميع الاخوة
الباوند ارتد من من الخط العلوي لترند صاعد على 4 ساعات ووجود دايفرجنس سلبي يدعم الهبوط
الباوند الى 1.5900 يعني هبوط 640 نقطة من هنا
استوب البيع اغلاق يومي عند مناطق 1.6620
بالتوفيق
شمعه اربع ساعات غرييييبه اوى على كلا من اليورو والباوند
بجد اللعب على كبير ياصديقي وحاجه تقرف بجد
ماكان الواحد ياخد الشهر ده اجازه ويناام بدل القرف ده
ربك يسهل يا غالي يارب
بسم الله
يعنى بخصوص الباوند
على كل الفريمات
فريم الشهري
الملف المرفق 393956
عندنا السعر طلع يسلم على الموفينج 200 وفى وتد
على الاسبوعى
الملف المرفق 393957
عندنا ترند هابط ويكلى ان شاء الله يستمر الثبات تحتيه
فريم الديلى
الملف المرفق 393958
نفس الكلام
دلوقتى مفروض او هدف اول 6260-6220 وهدف تانى 6060-6000
والله اعلى واعلم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الله يعطيكم العافيه على المجهود الرائع وإفادة أخوانكم
شاكر ومقدر هذا التعاون الجميل من الحميع جعله الله في ميزان حسناتكم يارب ياكريم
الف شكر للجميع
اخشى ان الباوند صاعد فوق 6800
شوف يا صاحبي ليس كل ما يامله المرء يناله الدنيا دي قسم نعم هم حاولوا يرفعوا الباوند وحيكون مفيد من نواحي معينة لكن الان صعوده غير مبرر لا بد من التصحيح
حسب التحليل الرقمي بين 1.51 و 1.64 تقريبا الف و300 نقطة للاسفل حسب التحليل الرقمي وانا باثق فيه يفضل دلوقتي اتخاذ نقاط بيع او مراكز جيدة الوقف اغلاق فوق 1.65 والهدف مفتوح الئ 1.51 شوف يا ابو ادم من الصعب ان تحرك سوق عملة انت عارف يلزمك ايه عشان تحرك تررليونات الباوندات في طريقك يلزمك ترلليونات اكثر منها وهذا مستحيل يتوفر للبنك المركزي او لغيره اليابان عبارة عن استثناء لماذا لان نظامها الاقتصادي كدا وبتتلاعب في حدود وبس عشان كدا مبروك مقدما الانخفاض في الباوند دولار ان شاء الله الا اذا قرراصحاب التررليونات كلها عكش ذلك ودا صعب عزيزي
تقبلوا خالص تحياتي وسنة سعيدة :)
اسبوع موفق يا ابو ادم محتاج رايك بالباوند ين المجنون
جميع الترندات القريبه من السعر تم رسمها من الشهري حتى 4 ساعات لم يتم اختراق اي ترند منهم مازال السعر داخل وتد صاعد
تم استبعاد الذيول من السموع لانه مسموح استبعادها في حال رسم الترندات
متابعين مع الاستاذ ابوادم ان شاء الله
الملف المرفق 394099
الله ينور ياصحبى يارب ارقامك تتحقق ان شاء الله ويتهد لانه زودها
ياله خير حبيبى
اخبارك ياصحبى
ربنا يكون فى عونك فى الين وهبله وتصريحات المركزى يعنى المجنون عندك قوه الباوند واستماتت المركزى على ضعف الين
بص معايا
المجنون
الملف المرفق 394100
عندنا نقطتين لو منزلش منهم هيبقا الهدف الجاى 176.80-177.00
المنطقتين الى مفروض ينزل منهم الاوله الى عليه 173.50 والتانيه 174.70 دول منتقطتين ان شاء الله واحده منهم ويارب تكون الاقرب سبب هبوط مهم جدا الثبات تحت 172.30 علشان نكمل لل 168.30 وعندها ربنا يسهل
طبعا كل الكلام ده لو تكرم المركزى وماطلعش بتصريح ياكد الدعم والباوند يمشى معانا بتحليله الهابط
والله اعلى واعلم
لا ياصحبى ركز مش طالبا الارقام دى خالص
ياله ربنا يكرم ونشوف ال 6000 ونخلص باذن الله