رد:[تحليل فني]~§(دعوة عامة لمناقشة الباوند دولار GBP-USD, فرص يومية وسوينج)§®*ˆ°
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samerbaddar
مساء الفل عالحلوين انا داخل شراء بهدف 1.5670 و استوب اغلاق اسفل 1.5490 يعني 20 بيب
الملف المرفق 381309
بالتوفيق ياحبيبي . . .
وفعلا قد يهبط قليلا اسفل 5490 الى 5450 ثم يصعد سريعا مع خبر الساعة الرابعة وبالتالي لن نرى اغلاقات اسفلها .
صفقة موفقة .
ولكن خذ نصيحة من اخ يحبك في الله : من خبرة وعمل على الدايفرجنس لاتدخل على اشارة من اشارات الدايفرجنس حتى تغلق الشمعة على الفريم الذي تعمل ليه . لان الشمعة قد تعكس الكثير عليك وهذا لن يعكس الدايفرجنس بل سيزيده وضوحا وبالتالي انتظار الاغلاق أأمن .
والله الموفق . . .
رد:[تحليل فني]~§(دعوة عامة لمناقشة الباوند دولار GBP-USD, فرص يومية وسوينج)§®*ˆ°
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samerbaddar
حبيبي يا دكتور نصيحتك 100\100 لكن اعمل باستثناء بسيط لبعض الحالات و ادخل قبل الاغلاق لوضوح التشبع و دعوم قوية الخ و الحمد لله صعد 30 نقطة و لان انتظر كسر منطقة ال 50 لخول مرة ثانية ان شاء الله
تمام تمام . ربنا يباركلك ويزيدك من علمه .
وفعلا المنطقة من 5550 الى 5560 لازالت تقف له بالمرصاد مع كل صعووود .
بانتظار تعامل السعر معها لنحدد !!! أو 5450 بالاسفل كذلك لازالت تجذب السعر اليها !!!
رد:[تحليل فني]~§(دعوة عامة لمناقشة الباوند دولار GBP-USD, فرص يومية وسوينج)§®*ˆ°
انا يا دكتور اخدت 6 عقود بيع على سعر 1.55809 و سكرت 4 عقود على ربح 130 دولار و( الحمدلله )
و ضايل معي عقدين عاملين للان 168 دولار و حاط استوب عند 1.56190 و الامور مطمئنه الحمدلله كثيرا
و شكرا لك يا دكتور انت و الاخ ابو عبدالله
رد:[تحليل فني]~§(دعوة عامة لمناقشة الباوند دولار GBP-USD, فرص يومية وسوينج)§®*ˆ°
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو راجي
انا يا دكتور اخدت 6 عقود بيع على سعر 1.55809 و سكرت 4 عقود على ربح 130 دولار و( الحمدلله )
و ضايل معي عقدين عاملين للان 168 دولار و حاط استوب عند 1.56190 و الامور مطمئنه الحمدلله كثيرا
و شكرا لك يا دكتور انت و الاخ ابو عبدالله
ربنا يزيدك من فضله ونعيمه ياابو راجي .
وباذن الله يصل الى اهدافه ولو امكن قرب الهدف عند 5470 .
والحمد لله .
رد:[تحليل فني]~§(دعوة عامة لمناقشة الباوند دولار GBP-USD, فرص يومية وسوينج)§®*ˆ°
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابــ آدم ــو
مساء الخير
يعنى الحمد لله وصل 5450 ومفروض هدفى النهائى 5360 بس خليها 5420 افضل لانى صراحه زهقت منه
والله اعلى واعلم
فى حكمة قديمة بتقول " اللحظة اللى بتحس فيها بالزهق هى نفسها اللحظة اللى هيتحقق فيها الهدف "
والحكمة دى بتاعتى انا :0016:
خلى الهدف زى ماهو 5360 وهيكون الهدف الاول وليس النهائى وهيتحقق النهاردة باءذن الله