1 مرفق
رد:[تحليل فني]~§(دعوة عامة لمناقشة الباوند دولار GBP-USD, فرص يومية وسوينج)§®*ˆ°
اسف نسيت الشارت مع ان الايام الجاي ماينفع معها الفني؟؟؟؟؟؟؟؟
رد:[تحليل فني]~§(دعوة عامة لمناقشة الباوند دولار GBP-USD, فرص يومية وسوينج)§®*ˆ°
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الحمد لله رب العالمين تم الخروج من البيع
مبارك علينا وعليك الارباح اخي ابو ادم
للتوضيح فقط خطأ مطبعي لديك تم الدخول بالبيع من 5385 وليس 5835
تقبل كل المودة والاحترام:eh_s(7)::eh_s(7)::eh_s(7)::eh_s(7):
رد:[تحليل فني]~§(دعوة عامة لمناقشة الباوند دولار GBP-USD, فرص يومية وسوينج)§®*ˆ°
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابــ آدم ــو
وعليكم السلام ورحمه الله
الحمد لله الف الف مبروك ياباشا
وصحيح معلش متسرع انا بالكتابه تمام البيع كان من 5385
مبروك ياغالى ربنا يسهل نشوف بكره الناتج الاجمالى والفيدرالى ناوين على ايه ونقرر
حبيبى والله ياصحبى
عامل ايه ياغالى
ربنا يبارك فيك ياباشا ومبروك ليك انت كمان منطقه ال 5400 كانت باينه واغلاق الشموع الدوجى وتاكيد الى بعديها كان مدينى ثقه شويه
بص ياصحبى بغض النظر عن بكره وبعده لو هنكلم فنيا اتوقع ليه زياره لمناطق ال 5350-5370 ومنها هبيع ان شاء الله
لان انا قدامى منطقه ال 5220-5170 مناطق دعم قوى انت ايه رايك ياصحبى
مش عايز انزل شارت صراحه الا بعد الكلام بتاع بكره
الله يبارك بعمرك
عن نفسي مناطق 15270 ممتازة للبيع مع مراقبة مستوى 15220 فالتداول اسفله يعني العودة للاتجاه الهابط بقوة
2 مرفق
رد:[تحليل فني]~§(دعوة عامة لمناقشة الباوند دولار GBP-USD, فرص يومية وسوينج)§®*ˆ°
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخي ابو ادم ماشاء الله نظرتك دائما صائبة .....
لكم اسمح لي ان اخالفك الرأي في نظرتك الاخيرة فاختلاف الرأي لايفسد بالود قضية
اعرض عليك شارتين للجنيه الشهري والاخر الاندكس دولار شهري
نلاحظ ان الجنيه على الشهري نلاحظ ان سبع اشهر كاملة لم يستطع الاغلاق الشهري تحت 1.5050 فهو على الاغلب اتجاهه صاعد
في الشارت الثاني للاندكس الدولار ونلاحظ ايضا هو على ترند هابط قوي جدا وترند صغير صاعد وعلى الاغلب في هذه الحالات انه يتم كسر الترند الصغير امام الكبير
طبعا دي نظرة سوينجية نوعا ما
لكن !!!!!!!
برأي اختيار مناطق للشراء جيدة نكون احنا ماشين مع الوجهة الاساسية اكثر امانا فكلما اقترب السعر من 1.5050 كان افضل للشراء بشرط استوب اغلاق شهري تحت 1.5050 .
مودتي وتقديري للجميع