الشكر الجزيل اخي الرائع ابو ادم
حفظكم الله وجزاكم عنا كل خير
وجعله في ميزان حسناتكم
الحمد لله تحقق هدف الاربع ساعات عند مناطق ال5740 لو كسرها على الى بعده وهو ان شاء الله مناطق 5630 ربنا يسهل طالما السعر تحت ال 5880 ان شاء الله للاهداف
الشارتات الاخيره فى الرابط
https://forum.arabictrader.com/t1184...ml#post2319447
والله اعلم
السلام عليكم
فين اخى صاحب هدف
كنت بلف دلوقتى على اللاب فى الشارتات شوفت الشارت ده
الملف المرفق 307109
فاكره ^_*
الشارت يعيد نفسه ووصل لل 5880
هههههه تحياتى ياغالى
مساء الخير
للان الباوند زى ماهو
ده رابط اخر مشاركه
https://forum.arabictrader.com/t118454-143.html
تحديث بسيط
الملف المرفق 307163
منطقه ال 5730 للان صامده محتاجين بس ثبات تحتيها علشان نروح للى بعديها
يوم الخميس فى احتمال تقريبا 99 % زياده دعم على الباوند
والله اعلم
وعليكم السلام ورحمة الله تعالى وبركاته
دخلت على موضوع اليورو شفتك كاتبلي تحويل إلى موضوع الكيبل :0016:
معلش والله مابدخلش كل المواضيع , أساسا لله الحمد وضع البلد عندنا مزري بصراحة لا كهربا لا مازوت لا بنزين لا غاز وحسبنا الله ونعم الوكيل فيادوبك بدخل ساعة أو ساعتين للنت
بالنسبة للشارت طبعا مش محتاج شهادة من حد يا باشا ماشاء الله عليك لكن بصراحة مش فاكر كان تعليقي إيه بالظبط لكن لله الحمد كنت منزل شارتات في قسم إليوت بتدعم الصعود بعد تسجيل لو جديد والحمد لله كان التحليل سليم وخلي بالك بإذن الله أي هبوط فرصة شراء والله اعلى وأعلم
https://forum.arabictrader.com/t8725...ml#post2286410
تحياتي ياغالي وآسف مرة تانية
عفوا يا ابو ادم
اولا مساء الخيرات ويا رب تكون تمام
انت بقالك فتره بتتكلم على الدعم للباوند
هل لو حصل دعم هيبكون في صالح الباوند ؟
وبعدين اعتقد اني كمان عرفت ان فيه تيسير كمي على الباوند
هل دا برضو في صالح العمله ؟
اعتقد ان الاتنين ضد العمله وليسو في صالحها
وبعدين امتى بقى هيتم السقوط الحر للباوند يعني ؟
الصعود دا من بدري وهو امر مش شايفه منطقي بصراحه
بس هما الاوروبيين عملو شويه افلام عشان الطلوع دا وكمان ضعف الدولار ساعدهم
امتى بقى هينزل الباوند زي ماهو مرسوم له الى 15100 ؟؟
خلينا بس في الاول اعرف من حضرتك امتى السقوط الحر
انا باااااااايع وجااامد جدا
قاومت كل الصعود دا بعمليات شراء في الطريق
ومارضيت اقفل على خساره عشان انا متأكد من الهبوط
وعليكم السلام ورحمه الله
اهلا وسهلا ياباشا
ربنا معاكم والله ان شاء الله ينصركم وينصر جميع المسلمين يارب
الله يسلمك ياصحبى بس انا بقا بختلف معاك انا شايف الاسترلينى نزول هو اه ماسك نفسه بس نشوف اغلاق الاسبوع لان الله اعلم مع الاحتماليه لدعم يوم الخميس فهنشوف الباوند هيتعامل معاه ازاى وشويه وانزلك وجهه نظرى ياغالى
تحياتى حبيبى
هلا والله ازيك اخوى
يعنى الدعم هو التيسير تقريبا او هو المقصود بدعم 50 مليار باوند فهنشوف طبعا ان حصل فهو سى للعمله وهو متوقع ان شاء الله
والله انا كمان بايع بس دلوقتى فى مناطق الدعم الى اكلمنا عنها لسه زى ماهى واقفه حائط صد
هبص عليه تانى ولو فى جديد هنزل الشارت
خير ان شاء الله
صباح الفل
دى اخر وجهه نظر للاسترالى
https://forum.arabictrader.com/t118454-143.html
تحديث
الملف المرفق 307432
صراحه الاسترالى ماشاء الله مش معبر حد وواخد ديله فى سنانه وشارخ فوق
وطبعا امبارح كان متوقع خفض الفايده وده محصلش فالسوق مصدق وكمل طلوع
طبعا اليوم اغلق فوق ال 0750 بس بظروف السوق انا بعتمد اغلاق يومين اول الاسبوع ولو كنا اخر الاسبوع فباخد اغلاق اسبوعى فلسه زى ماحنا كالنظره الى فى الاقتباس
اما بالنسبه للشاره التحديث فدى نظره قريبه اربع ساعات
دلوقتى فى قناه صاعده حدها العلوى منطقه ال 0900 وحده السفلى تقثبات السعر فةقريبا مناطق 0630 فهو دلوقتى عنده مقاومه اولى فى 1.0850 ثم 1.0900 لووتحت عنده 1.0700 ثم 1.0630 ده على المدى القريب
ثبات السعر فوق ال 0750 باغلاق الاسبوع هيبقا فى هدف تقريبا الى اكلمنا عنه بالرابط 1.1100 انا مازلت مع البيع فى العموم ربنا يسهل
والله اعلى واعلم
دى وجهه نظرى وكل منا ادرى بحساباته
الباوند
اخر وجهه نظر
https://forum.arabictrader.com/t1184...ml#post2319447
تحديث
الملف المرفق 307446
مناطق ان شاء الله 5920-5970 مقاومه قويه ان شاء الله الثبات تحتيها يكون فى اهداف تحت 5740-5630-5550 باذن الله
اختراق المقاومه هدف اول 6150
والله اعلم وننتظر الخميس وموضوع الدعم
طيب خد ده وتعالى فى الصيف على شهر 6 كدا نكلم فى الشارت ان لينا عمر
الملف المرفق 307453
تقريبا مناطق ال 4200
ان شاء الله على الصيف ربنا يكرم سوريا ومصر وكل البلادان العربيه ونتناقش فين السعر بس افتكره ياباشا ^_*
والله اعلم
وانت من اهله ياغالى
تحياتي ياريس
أول حاجة كل شيء ممكن في هذا السوق لكن تعال نشوف شوية حجات في النموذج ده
النموذج انا شفت أكتر من واحد راسمه وبصراحة ماعرفش زيادة في النماذج لكن اظن إن ده رأس وكتفين مركب صح ؟
طيب ليه مش عاملين حساب للقمة بتاريخ 19-8-2011 وكأنها لم تكن :asvc:
حاجة تانية , خط العنق مش المفروض يكون مائل للاعلى ؟ ده الكيبل كسر القيعان السابقة 3 مرات وعمل درج :asvc:
الملف المرفق 307456
انا بشوف إن الحركة هتكون هبوط للـ 1.5555 وقد لايصلها ويكتفي بنسبة تصحيح أقل ومن ثم صعود ليخترق 6164 وهذه القمة يجب ان يخترقها قبل أي هبوط طويل والله أعلى وأعلم
تحياتي والمرة دي تصبح على خير فعلا :eh_s(7):
لكن المهم دلوقتي نركز في فرصة بيع كويسة إن شاء الله وبعدين لكل حادث حديث :)
ياصحبى
دى نموذج على فتره زمنيه كبيره والقمه الى انا اخترها هى القمه الاعلى لو كان التاريخ الى ذكرته اكبر كنت اعتمدته زى ماانت شايف النموذج واسع مش صغير
اما القمم المكسوره شوف الشترن بيعيد نفسه شوف اليمين الكتف اليمين وشوف الكتف الشمال شوف نفس تقريبا قمم وقعان وباقى بس علشان يبقا طبق الاصل يبقا فى القاع
وزى ماانت قلت خلينا فى دلوقتى احنا متفين ياباشا منطقه ال 5550 بثبات المقاومه الى قلنا عليها
ياله تصبح على خير ياغالى