صفحة 193 من 429 الأولىالأولى ... 93143183187188189190191192193194195196197198199203243293 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 2,881 إلى 2,895 من 6427
    الصورة الرمزية starlock
    starlock غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة starlock مشاهدة المشاركة
    يبدو انه لم بتأثر الباوند بالاخبار السلبية الصينية
    لقدحصل التصحيح و اتوقع لن يتجاوز 16150 ثم يعاود الهبوط باذن الله

يبدو انه لم بتأثر الباوند بالاخبار السلبية الصينية
    اخي الكريم الاخبار شيء والتحليل الاساسي شيء اخر التحليل الاساسي له قواعده واسسه وخبراته مثل التحليل الفني ومايتطلبه من خبرات

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hossamsafwat2 مشاهدة المشاركة
    ياجماعه والله انا ليا كام يوم اشوف احذروا الخميس مش عارف اخبار قويه احذروا الجمعه اغلاق اسبوعي احذروا واحذروا واحذروا اذن متى نتاجر يوم السبت والاحد ؟؟؟!!! الباوند امس ولله الحمد قلت ان البائع والمشتري رابح باذن الله ومن المتوقع ارتفاعه الى 6180-6210 ووصل الى 6180 بالفعل والان ان شاء الله في موجته الهابطه الى 5995 -5850 ان شاء الله الاستوب للبائعين 6315
    ولله الحمد في احد المنتديات المجاوه اخدت الباوند امس هبوطا ثم صعودا والان هبوطا ان شاء الله
    والله وعن تجربه اللي يعرف تحليل الموجات واتجاه العمله سيلاحظ ان الجدول الاخباري موضوع باتقان لاتمام الموجات وهيقعد يضحك على الاخبار ليس كلام لفرد العضلات لاسامح الله ولكن ادعو الاخوان لتعلم التحليل الموجي حتى لو تاجر بطريقه اخرى فهو يجعلك تعلم مدى الموجات ومدى الصعود والهبوط
    طيب نتابع الاخبار اليوم على الدولار كندي ياريت احد الاخوان يقوم يتحليله وتوقع سير العمله ان شاء الله
    جمعه مباركه ان شاء الله
    بما انه لم يرد احد على توقع الاخبار اليوم على الكندي بماذا ستؤثر في حركه الدولار كندي دعنا نتوقع ذلك من تحليل الموجات
    الدولار كندي امامه موجه هابطه لحدود 0.9930-0.9900 لذلك اتوقع ان تكون الاخبار ايجابيه على الكندي مما يسمح بهبوط الدولار كندي لحدود 0.9980 كأولى اهدافه ان شاء الله
    وجهة نظري مبنيه على تحليلي للموجه وليس الاخباري حتى يتم اثبات قبل الحدث ان الاخبار ماهي الا محرك للموجات وليست من يغير الاتجاه ان شاء الله
    اللهم ان اصبت فمنك وحدك لاشريك لك وان اخطأت فمن نفسي ومن الشيطان

جمعه مباركه ان شاء الله
    بما انه لم يرد احد على توقع الاخبار اليوم على الكندي بماذا ستؤثر في حركه الدولار كندي دعنا نتوقع ذلك من تحليل الموجات
    الدولار كندي امامه موجه هابطه لحدود 0.9930-0.9900 لذلك اتوقع ان تكون الاخبار ايجابيه على الكندي مما يسمح بهبوط الدولار كندي لحدود 0.9980 كأولى اهدافه ان شاء الله
    وجهة نظري مبنيه على تحليلي للموجه وليس الاخباري حتى يتم اثبات قبل الحدث ان الاخبار ماهي الا محرك للموجات وليست من يغير الاتجاه ان شاء الله
    اعتقد ان هذه المشاركه كانت قبل الحدث كما هو مذكور ولله الحمد اثبتنا للجميع ان الاخبار توضع في الجدول لاتمام الموجات وليس لتحديد اتجاه
    تحياتي

الصورة الرمزية starlock
    starlock غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اخي الكريم الاخبار شيء والتحليل الاساسي شيء اخر التحليل الاساسي له قواعده واسسه وخبراته مثل التحليل الفني ومايتطلبه من خبرات
    حبيبي انا اتعامل مع طريقة رقمية و الحمد لله انا مكتشفها . من خلالها يمكن ان تخرج القمة او القاع بدقة كبيرة دون النظر الى الشارت فقط سعر القمة او القاع
    و قد ذكرت بان الباوند سوف يشكل قاع عند 16068 و قد حصل ذلك بفضل الله
    شكرا لك على معلوماتك .
    آخر تعديل بواسطة starlock ، 11-05-2012 الساعة 04:21 PM

حبيبي انا اتعامل مع طريقة رقمية و الحمد لله انا مكتشفها . من خلالها يمكن ان تخرج القمة او القاع بدقة كبيرة دون النظر الى الشارت فقط سعر القمة او القاع
    و قد ذكرت بان الباوند سوف يشكل قاع عند 16068 و قد حصل ذلك بفضل الله
    شكرا لك على معلوماتك .
    اخي الحبيب كلامي فقط لتوضيح نقطه معينه بس انت فهمته كانه كلام شخصي وهو كلام عام ومعلومه لمتتبعين الاخبار
    لك كل التحيه والتقدير

الصورة الرمزية yasser74
    yasser74 غير متواجد حالياً عضو نشيط

جمعه مباركه ان شاء الله
    الله ينور عليك . أنا بأتابع مشاركاتك من ايام موضوع صائد الفرص وعارف انك انسان مجتهد ومحترم . ربنا يوفقك وتقبل تحياتى

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yasser74 مشاهدة المشاركة
    الله ينور عليك . أنا بأتابع مشاركاتك من ايام موضوع صائد الفرص وعارف انك انسان مجتهد ومحترم . ربنا يوفقك وتقبل تحياتى
    الله يعزك تشرفني متابعتك بارك الله فيك بالتوفيق ان شاء الله
    تحياتي وتقديري

الصورة الرمزية ابــ آدم ــو
    ابــ آدم ــو غير متواجد حالياً عضو نشيط

بسم الله
    الاسترلينى دولار
    دى كانت النظره الاسبوعيه الى فاتت وججه نظرى للاسبوع المنتهى
    https://forum.arabictrader.com/t1184...ml#post2404972

تحديث
    على فريم الاسبوعى
    اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	14.png
المشاهدات:	53
الحجـــم:	63.3 كيلوبايت
الرقم:	322751
    الحمد لله مناطق6160-6200 كانت صامده قدام الصعود ونزل من عندها دلوقتى ان شاء الله احنا فى اتجاهنا لاول الاهداف على الويكلى ان شاء الله منطقه الموفينجات 100&200 عند نقطه 5880-5850 فى حاله كسرها عنده ترند صاعد عند 5740 ان شاء الله
    طبعا زياده بيع او اعاده بيع بالنسبه ليا هى منطقه 6160 استوب الهبوط ثبات فوق الترند الهابط 6300 لقدر الله

على فريم الديلى

الاســـم:	141.png
المشاهدات:	61
الحجـــم:	60.9 كيلوبايت
الرقم:	322752

اغلاق الجمعه كان اغلاق تحت الفيبو 38 منطقه ال 6120 تقريبا والكسر كان شمعه ابتلاعيه وملحوظه هنا والله اعلى واعلم اى شمعه ابتلاعيه عاده بيحصل تصحيح لاقرب مقاومه قويه فاتوقع هنا ممكن يحصل اعاده تصحيح لمناطق 6120 الهدف باذن الله 6000-5950 بكسرها نكمل لمناطق ال 58

فريم الاربع ساعات

الاســـم:	144.png
المشاهدات:	67
الحجـــم:	46.7 كيلوبايت
الرقم:	322753
    كنت نزلت الشارت ده بدايه الجمعه والحمد لله تم كسر الترند الصاعد والثبات تحته وكسر كمان منطقه القاعان فيبو 100 عند 6080
    دلوقتى ان شاء الله الهدف القادم باذن الله 5950 اقرب مقاومه هامه هى اعاده اختبار الترند 6120

الخلاصه
    الاسترلينى ان شاء الله اهدافه باذن الله 6000-5950-5850 وده هدفى باذن الله وان شاء الله منطقه اعاده البيع هتكون بين 6120-6160 ان شاء الله
    كل ده مشروط بثبات الاسترلينى تحت 6300 استوب البيع

والله اعلى واعلم
    دى وجهه نظرى قابله للخطا والصواب
    وكل واحد مسئول عن حسابه
    توقيع العضو
    -اللهم أسألك خير هذا اليوم وخير ما فيه وأعوذ بك من شره وشر ما فيه.

الصورة الرمزية AsAhbi
    AsAhbi غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ربنا يباركلك يا ابو ادم ...

معاك ان شاء الله في البيع من 6144

الصورة الرمزية ابو مهاب
    ابو مهاب غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اهلا اخى العزيز ابو آدم ، يا رب تكون دايما بخير ومنور الورشه بتحليلاتك المميزه ، ونتمنى عوده الاخ محمد لينور ويثرى الورشه مع حضرتك والاستاذه رانيا كما عهدنا هذا الموضوع الجدير بالاحترام
    والله بتمنى يتحقق ان شاء الله التحليل والسيناريو بتاع حضرتك ، لكن انا عارف ان الاسترلينى البارد ده لازم يحرق المزيد من الدماء وعلشان كده متوقع يعمل الحركه البايخه البارده دى ، فايه رأيك يا عزيزى ؟ مش ممكن يستندل
    ويعملها ؟
    والكلمه دى بتفكرنى باغنيه قديمه لمحمد محي كان بيغنيها للكيبل فيما يبدو وبيقول فيها
    قادر وتعملها وتنسى هواك
    الغدر من طبعك عايش جوّاك
    قادر وتعملها .. وتروح وتنساني
    أشواقنا تقتلها .. وتحب من تاني
    وروح بعيد .. مش حبكي على الليالي تانــي
    روح خلاص .. غلطة وبدفع تمنها غالــــي
    اسيبك بقى بعد هذا الفاصل الغنائى مع الشارت

الاســـم:	ccd2.gif
المشاهدات:	60
الحجـــم:	51.2 كيلوبايت
الرقم:	322801

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AsAhbi مشاهدة المشاركة
    ربنا يباركلك يا ابو ادم ...

معاك ان شاء الله في البيع من 6144
    اهلا بيك يابااشا
    ويبركلك يارب تسلم اخوى
    ان شاء الله ربنا يكرمنا جميعا

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو مهاب مشاهدة المشاركة
    اهلا اخى العزيز ابو آدم ، يا رب تكون دايما بخير ومنور الورشه بتحليلاتك المميزه ، ونتمنى عوده الاخ محمد لينور ويثرى الورشه مع حضرتك والاستاذه رانيا كما عهدنا هذا الموضوع الجدير بالاحترام
    والله بتمنى يتحقق ان شاء الله التحليل والسيناريو بتاع حضرتك ، لكن انا عارف ان الاسترلينى البارد ده لازم يحرق المزيد من الدماء وعلشان كده متوقع يعمل الحركه البايخه البارده دى ، فايه رأيك يا عزيزى ؟ مش ممكن يستندل
    ويعملها ؟
    والكلمه دى بتفكرنى باغنيه قديمه لمحمد محي كان بيغنيها للكيبل فيما يبدو وبيقول فيها
    قادر وتعملها وتنسى هواك
    الغدر من طبعك عايش جوّاك
    قادر وتعملها .. وتروح وتنساني
    أشواقنا تقتلها .. وتحب من تاني
    وروح بعيد .. مش حبكي على الليالي تانــي
    روح خلاص .. غلطة وبدفع تمنها غالــــي
    اسيبك بقى بعد هذا الفاصل الغنائى مع الشارت

الاســـم:	ccd2.gif
المشاهدات:	60
الحجـــم:	51.2 كيلوبايت
الرقم:	322801
    ههههههههههه
    بااهلا وسهلا ياصحبى
    اقدر اقول مولد محمد محى جديد ؟ ^_* على فكره الالبوم الى قبل ده كان اجمد مش فاكر اسمه
    شوف ياصحبى الرتندات الى انت بتقول عليها دى تقريبا منطقه 6000-5970 صح طيب زى ماانا قلت لازم طبعا ليكمل يثبت تحت ال 6000 مفيش مشاكل
    خلينا نحط اساس طالما تحت 6300 فهو نازل تمام طيب علشان يكمل نزول لاهدافنا لابد استقرار تحت ال6000
    فخلينا نشوف بقا هنعمل ايه عند 6000 ربنا يسهل وواضح شهر مايو ماشى مظبوط مع القاعده الشهيره
    تسلم ياغالى
    توقيع العضو

بسم الله
    نيوزلاندى دولار

https://forum.arabictrader.com/t1184...ml#post2404708
    دى مشاركه يوم السبت الى فات وكنت توقعت نزول لل 7790 وتقريبا هو بالقرب منها
    تحديث
    على فريم الويكلى

الاســـم:	Ahmed1.png
المشاهدات:	48
الحجـــم:	52.7 كيلوبايت
الرقم:	322826

طبعا انا وجهه نظرى العامه معروف ان السوق فى هبوط خاصا الاسترالى وطبعا النيوزلاندى اخو ان فى جابات تحت ودايما كنت بحطها اخر اهدافى وكمان نفس الحكايه النيوزلاندى
    انا عارف فى اخوه كتير شاريين النيوزلاندى والاسترالى فبما انهم وصلو لمقاومات قويه فاليوم وجهه نظرى هتبقا التصحيح ممكن يكون في علشان اصحابى الى شاريين وهبيع ان شاء الله من مناطق البيع

دلوقتى على فريم الويكلى السعر تقريبا على ترند صاعد وموفينج 100 وبالقرب جدا من فيبو 61 عند 7790 ان شاء الله للناس الى عندها شراء فنحط استوب اغلاق تحت 7790
    ان شاء الله التصحيح على الويكلى يبقا لفيبو 38 ومنطقه القاع القديمه عند 8050 اعتقد ان شاء الله ده ممكن يكون افضل مناطق خروج للشاريين ودخول بيع بالنسبه ليا

على فريم الديلى

الاســـم:	Ahmed2.png
المشاهدات:	44
الحجـــم:	55.5 كيلوبايت
الرقم:	322828
    السعر طبعا تقريبا طول الاسبوع بيسجل لوهات يوم عن يوم دلوقتى وصل لمنطقه لو بصينا على الشمال هنلاقى ان المنطقه بتاعت 7790 اول مستطيل السعر طلع عندها وحاول اخترقها اكتر من مره لكن فشل ونزل بويفا هبوط منها
    المره التانيه طلع اخترقها ويوم اخترقها وثبت فوقيها اعاد الاختبار عليها وخد عزم منها وطلع بويفا صعود محترمه دلوقتى احنا عندها يبقا لازم نقف عندها ولو بايعين نطلع والى شارى يحط الثبات تحتها استوب ويسيب الشراء لاهداف الوتد 7920 ثم الترند الصاعد المكسور وموفين200 وفيبو 38 عند 8050

والله اعلى واعلم
    وكل واحد مسئول عن نفسه
    توقيع العضو

الاســـم:	222.png
المشاهدات:	46
الحجـــم:	49.4 كيلوبايت
الرقم:	322864
    بسم الله
    الاسترالى دولار
    فريم الويكلى

نفس الكلام الى قولتو على النيوزلاندى هو نفسه على الاسترالى الاسواق دلوقتى على دعوم قويه جدا وارقام نفسيا
    انا تقريبا معنديش فى محفظتى غير الرخم الباوند اتوقع تصحيح وليس اتجاه الاتجاه هابط بس دلوقتى اتوقع تصحيح
    الاسترالى دلوقتى بيعيد اختبار ترند هابط مخترق وداخل على ترند صاعد عند 0.9980 -1.0000 رقم نفسى مهم جدا اتوقع المناطق دى منها صعود لمستويات 0120 تمتد ال 0180--0250 واخيراا 0330 اعتقد ده ممكن يكون اقصى صعود عن نفسى هبيع ان وصل -0180 ثم هبوط لل 0.9700
    على فريم الديلى

الاســـم:	2221.png
المشاهدات:	52
الحجـــم:	50.0 كيلوبايت
الرقم:	322865
    السعر فى قناه هابطه قرب على الحد السفلى منها نفس مناطق الدعم الويكلى 1.0000-0.9980 اتوقع بثبات الدعم ده فى تصحيح ال 0250-0330
    كل ده مشروط بعدك كسر ال 0.9980
    وباكد الاتجاه هابببط وبنبيع منذ كان 0850 بس دى ويفا تصحيح للبيع ولخروج الناس الخسرانه ان شاء الله
    والله اعلى واعلم
    وكل واحد مسئول عن حسابه
    توقيع العضو

الصورة الرمزية سعد اليتيم
    سعد اليتيم غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الله يعطيك العافية يا ابو ادم مجهود رائع ...

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17