تكفون كيف طريقته وكيف اثبته وكيف يعمل
Printable View
تكفون كيف طريقته وكيف اثبته وكيف يعمل
هناك طرق مختلفة لاستخدام الاكسبرت بعد التحديثات التى تمت مثال على ذلك:
استخدامة كاستراتيجية ارتداد مع استوب
و الرتداد معروف و هو الاشهر مثل استراتيجية الوافى و استراتيجة القاهرة و..ارتداد من خطوط الترند ...
و هى آمن الطرق و هى الطريقة التى بداء بها هذا الموضوع
و ممكن استخدام الاكسبرت للسكلبر و هذة تجربة اخرى
انا هنا هستخدم ارتداد بس بدل الاستوب هبداء بالمضاعفات للخروج من الصفقة المضعفات لمعالجة الصفقة الخاسرة و ليس الهدف منها الربح
مرفق تقرير عن استخدام الاكسبرت بنظرية الارتداد على الباوند مع استخدام المضاعفات بخطوة 25 و مخاطرة 2 من راس مال 1000
تم تحقيق ربخ 50% خلال 4 شهور ال dd 8% فقط يعنى ممكن استخدام مخاطرة اعلى
الفريم المستخدم للارتداد النص ساعة و كل ما كبر الفريم افضل بس هتقل الفرص بس ممكن استخدام كذا عملة فى هذة الحالة
و فعلا استخدمت مخاطرة 10%
مع خاصية minprofit in point الجبارة
لانى كنت استخدم 4 دولار لاغلق الصفات مع مخاطرة 2 %
و مع رفع المخاطرة كان لازم ارفع ال 4 دولاار بس كام ؟؟
ال minprofit in point ريحتنى جدا مبدائيا انا خلتها 10
يعنى اول ما المضاعفات تعمل ربح يساوى ربح 10 نقاط تقفل المضاعفات
وممكن استخدام useprofit perctايضا بس عايز نجرب
الباك تيست لانى الداتا الموجودة عندى ضايعة خالص
مع مخاطرة 10 % تم تحقيق 4000 دولار خلال 4 شهور و درو دون 30% و بروفيت فاكتور 3.2
يعن الاكسبرت لو اشتغل شهر و جاب راس المال و سحبنا راس المال
يبقى كدة الحمد لله
:015::015::015:
حد خبير فى الباك تيست يعمل باك تيس مدة اطول من اربع شهور
و عمل optmization على ال تارجت
يتبع..........................................
ملف الsetting للمشاركة السابقة
الباوند فريم ال نص ساعة risk 10
نسالكم الدعاء :eh_s(7):
على فكرة ممكن تبداء بمبلغ صغير 500دولار
انا شغال على البارى رافعى 1 :500
يمكن تفرق
مستر دولار ممكن رفعة على السيرفر لعمل لايف تست
:hands::hands::hands:
الف شكرpiso
حملته بس كيف ابدا فيه هل اعطيه امر اعذروني مافهمت
وهل لازم اغير الاعدادات او هي جاهزه
بليز استحملوني والله يوفقك كل من رد علي وساعدني
اكيد طبعا 30 كتير بس ممكن تقللها لو حبيت بتقليل نسبة المخاطرة
risk 2 كان عامل درودون 8% بس على حساب الربح
المضاعفات خطورتها عالية جدا
اى شخص بيشتغل بيها على مسئوليتة الخاص
من ليس لة خبرة بالمضاعفات و خطورتها يرجى عدم استخدام هذة الاعدادات
الباك تيست ليس شرط ان يحصل نفس النتايج فى المستقبل
السلام عليكم
شكر الكريم على مجهودك لدي سؤال بالنسبه للاعدادات المرفوعه على السيرفر كم هو نسبه الربح بالدولار او إدا ممكن الاعدادات داتها لان الاعدادات الموجوده هي نفسها من حيث الدخول لكن الخروج من الصفقات مختلف تماما
اما بالنسبه لOptization فاخونا ساموو المملكه له باع كبير في هدا و هو إنسان خدوم
تم إنتهاء فترة الحساب التجريبي للإكسبرت وقد حقق الإكسبرت ربح أكثر من 100% في حوالي فترة 3 أشهر
الملف المرفق 296038
بارك الله فيك
جاري رفعه على السيرفر وعلى منصة الباري للباوند دولار
تم رفع الإكسبرت على السيرفر بهذه الإعدادات لمتابعة نتائجه
رابط المتابعه
http://www.myfxbook.com/widgets/196933/medium.jpg
بالتوفيق و ان شاء الله نشوف نتائج كويسة :)
ياريت احد الاخوة يدلنا
على اخر نسخة من الكسبريت و اخر الاعدادات
جزاكم الله خيرا اخواني الكرام
الاكسبيرت جيد في الباك تست على الباوند 15 و 30 دقيقة بالاعدادات الافتراضية + ايضا على الخمس دقائق، هل جربه احد على الخمس دقائق ؟؟
وجيد ايضا على اليورو 15 و 30 دقيقة بالاعدادات المرفقة ، بشرط ان يكون الرصيد 1000 دولار
ولكن لا اجد اي بيانات في الرابط المرفق للمتابعة على السرفر، هل تم حذفه من على السرفر؟