عادى ياصحبى
اهو بندردش وفى الاخر ده سوق وكلنا بنحاول ونجتهد
تحياتى ياغالى
باشا حمد لله على السلامه الاول
شوف ياصحبى خلينى اسالك العكس ليه بدل اليورو ضعيف ومع كل الاخبار السلبيه الاسبوعين الى فاتو من خفض فايده واحباط برنانكى وفوائد سندات عاليه اقل حاجه فيهم فى الوضع الطبيعى ترمى اليورو 400 بيب لكن الى كان بيحصل ان اليورو بينزل لمناطق الدعم 2160-2180 وتلاقى قوه صعود لمقاومه ال 2300
ده يقولك ان خلاص بالبلدى فى ارهاق من الهبوط وان الهبوط الى بيحصل الى ال 2180 ماهو الا مجامله لطلوع التصريح السلبى
اما ليه مش قادر يطلع ففعلا كمان مفيش قوه للطلوع وانا قلت اليورو محتاج خبر او كلام قوى يخليه يطلع وده محصلش ومع نزول الجمعه كمان معرفش يكسر ال 2160 او ال2150
خلينى اقولك برضو موضوع الجاب والكسر مكنش هيحصل لان لو كان عايز يكسر كان قدامه اكتر من فرصه الاسبوعين الى فاتو
طبعا الله اعلم انا بكلم ان الجاب عمل كسر ونزول لمستوى ال 2100-2080 لتحقيق هدف
طيب بسالك انا ايه الفرق بين انهارده ان الجاب لسه ماتغطاش ونزل لمستوى دعم الاول؟
وبين من اسبوعين لما فتح بجاب تحت وفى اول نص ساعه طلع غطا الجاب؟
فى الاول اليورو غطا الى عليه من جاب وخلاص خد طريقه
اليوم بيخلص اهداف تحت ولما هيطلع اتوقع الجاب مش هيكون النقطه القويه الى يتباع عليها
موضوع يوم الجمعه بقا افكرك يوم القمه الى طلع فيها 300 بيب باقى الاسبوع كان حركه ممله زى الاسبوع الى فاتت وجه يوم الجمعه اغلق فوق ال 2620 وطبعا كان اغلاق كويس منتظزينه واهو نزل بعديها انا بعتقد يوم الجمعه بيبقا ليه حسابات تانيه تخليص اهداف وجنى ارباح وكلام من ده علشان كدا يوم الجمعه بيبقا اوقات كتير حركته غير متوقعه
يعنى كلنا متفقين ان الترند هابط بس فى نزول حوالى 1400 بيب وقوه النزول مابقتش زى من شهر اصبحت اضعف وفى تشبع ليه ماخدش التصحيح مع العلم ان اليورو بقالنا اربع خمس سنين
بيخلى الكل يقول خلاص ده نازل ورايييح ومره واحده يلف ويرجع ولما يطلع يقول خلاص صعود ويلف وينزل
اعتقد الاسبوع ده بيوضح هو ناوى على ايه
خلينا نشوف
هههههههه وانا كمان رغيت والواحد صايم لسه بدرى على الريق بنشف ^_*
تسلم حبيبى

