ابو ادم الله يحفظه قال (( اتوقع اى ثبات فوق ال 3550 اليورو هيكون لل 4200 ))
يعني ما فيه تصحيح إلا بعد 4200 الله كريم
Printable View
ابو ادم الله يحفظه قال (( اتوقع اى ثبات فوق ال 3550 اليورو هيكون لل 4200 ))
يعني ما فيه تصحيح إلا بعد 4200 الله كريم
الله اعلم بس حاليا ١.٣٩٠٠ مستهدفه
اليورو دولار امامه نقطه مقاومه جيدة عند 1.3799 على الفايبو ديلي على 61.8 % و هي نقطه مقاومة كانت نقطه دعم على2009 شهر 6
و اصبحت نقطه مقاومة مرتان 2010 و 2011
ثم من بعدها نقطه مقاومة عند 1.4210 على فايبو ديلي على 76.4 % و فوقها بقليل هناك نقطه مقاومة جيدة 1.4249 كانت نقطه مقاومة في شهر 9 2010 و شهر 10 2011
كما وضعت بالصورة
سؤالي :
إذا لم يكسر 1.3799 و ارتد .. هل ستكون نقطه الانعكاس و بدايه الهبوط ؟
و اذا كسر . هل سيكمل إلى 76.4 % فايبو و ستكون هي نقطه الانعكاس ؟ و بداية الهبوط ؟
فينك يا أبو آدم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الاسبوع القادم راح يكون اسبوع تصحيح بسيط وراح يضرب 3800 عند الاغلاق إن شاء الله
والله اعلم
بدلا من البحث كل لحظه عن مقاومه لرد السعر انتظر التصحيح للدخول مع الاتجاه , الاتجاه صاعد من 2660 والاخوه تبحث عن مقاومه لرده الى 2450 الاتجاه صاااااعد لكنه اوشك على الدخول في موجه تصحيح كبرى لكن تبقى 2660 وقبلها 2880 طالما فوقها لمزيد من الصعود بهدف 4000
picking the Tops or Bottoms is an illusion
الاتجاه لما بيتغير من صاعد لهابط بيتداخل مع قيعان سابقه للموجه وبيغلق يومي اسفلها طالما لم يحدث ذلك يبقى الاتجاه كما هو واي تصحيح يستغل للصعود
مساء الخير اختى معلش اليومين الى فاته كنت بعيد خالص عن اللاب وعن اى حاجه الحمد لله حادثه وربنا ستر ربنا كريم الحمد لله
منوره اختى وابو جاسر والجميع ان شاء الله بالاجازه اراجع اليومين دول
اهلا ياباشا
بص ياباشا لما شاركت ولمحت عليا او على غير بموضوع تانى انا دخلت بكل ادب واكلمت وكنت غلطان انى اصلا رديت لان الموضوع مش موضوعى
اما حضرتك لو ناوى تشارك معانا فاى حد منا بيحط وجهه نظره هو ملوش حق يعقب على وجهه نظر غيره حضرتك شايف شراء اتفضل حط شارتاتك وتفاصيل الشارت ويبقا كتر خيريك وربنا يجزيك خير
هتدخل تعلق على غيريك وازاى تبيعه والترند صاعد والكلام ده كله مش عايزينه بعد اذنك
وشكرا ليك
وأنا يا ابو ادم ؟؟ مارديت علي P:
اهلا بيك اخي الكريم
بص ياباشا انا اولا مقتبستش كلامك ولا علقت على مشاركاتك واعتقد ليا مطلق الحريه اقول ماشئت هذه الورشه ملك للجميع كما قلت ومن حقي ان اقول مااراه دي حريه شخصيه مش تاخذ الكلام على نفسك انا اتكلمت كلام عام للجميع كام واحد شارك وقال يتوقع صعود هل علقت انت على كلامه مع انه لم يضع شارت او غيره وانا كمان وضحت وجهة نظري بالارقام اعتقد دي كمان مش محتاجه شارت وطالما الورشه للجميع يبقى كل واحد يشارك باللي يشوفه وهكررها تاني انا اتكلمت كلام عام وهناك ايضا هنا اخوه حللوا بالهبوط وكلامي كان موجه للجميع
الحمد لله ياصحبى
الله يسلمك ياغالى وشكرا حبيبى كتر خيريك
ماتشوفش مكروه
انا اسف معلش ماركزت بكل المشاركات ولما شوفت شارت قلت اكيد انت حاطط وجهه نظرك مش استفسار
شوف ال 3800 انا لما حطيت اخر وجهه نظرى كنت شايفها بس الى بيحصل ده من قوه الدولار قدام كل العملات وضعفه الرهيب قدام اليورو وهنرجع نقول كلامنا مع كل اتجاه فين ازمه اليونان واوربا والبرتغال وى وى بقالنا تلت شهور مش سامعين حاجه لعبه الكراسى الموسيقيه للى متابع معانا قوه الصعود دى بالمقابل ضعف بكل العملات اليورو يبقا واضح ان اليورو عايز يورينا مناطق حقبه جديد بتاعت ال 40 على العموم اى نزول هيحصل لليورو مش هيبقا تصحيح هيبقا اتجاه لان لو عايز يصحح كان صحح اليومين الى فاته مع باقى العملات بالعكس اتوقع الى هيحصل دلوقتى صمود اليورو حولين ال 3800 وهيستنا تصحيح لباقى العملات صعودا وهيكمل صعود اتوقع
بالنسبه لسوالك التانى السابقه السابقه او الى قبليها كنت قايل ثبات فوق 3550 هيبقا هدفه ال 4200 وده نفس رقمك الى بالسوال التانى
والله اعلى واعلم
سورى حبيبى على التاخير بالرد
بس الكلام واضح على فكرة
انت دلوقتى بتقول بدل متدورو على قمة ترد السعر وهو صاعد دورو على مقاومة قوية
معناتها انك بتوجه كلامك للناس البايعة اللى هى مستنية اى مقاومة ترد السعر وبتشارك هنا فى الموضوع
فعلا المفروض دى ورشة عمل
يعنى المشاركات المفروض تكون فرصة بتحليل للزوج عالشارت و خلاص
مينفعش يكون فيها مشاركات من اى نوع تانى
على فكرة انا مش بدافع عن ابو ادم انا بدافع عن الفكرة نفسها
باشا الموضوع مش محتاج نقاش خارج الموضوع انا مش بكلم انت توجههلى كلام ولا لا انا بكلم عامه ارجع شوف الالف صفحه مش هتلاقينى انا او غير بيعلق على مشاركه غيره انت مقتنع بالشراء حقك ووجهه نظرك وانا او غير مقتنع بالبيع حقى وعلى العضو الى داخل حريه مصدقيه مين
مينفعش ادخل دلوقتى اقول شراء ايه من على قمه ده الف بيه فوركس بيع من مقاومه وشراء من دعم صح لكن مينفعش اقولك كدا
وبخصوص الشارت الاصل فى الامور حبيبى ان دى ورشه وجههات نظر مش توصيات يعنى عرض شارت وتشرح فيه كلامك
وده المفروض عليك وعليا وعلى الجميع
اما موضوع الورشه للجميع انا ماقلتلكش اوعى تشارك انا بقولك ادخل شارت وكتر خيريك بس محدش ليه دعوه بمشاركه غيره
واهلا وسهلا بيك معانا
هل انا علقت على مشاركة احد انا دخلت اوضح وجهة نظري ان الاتجاه من وجهة نظري صاعد واعتقد لو حضرتك بتقول شارت انا وضحت وجهة نظري بالارقام ووضحت سبب ان الاتجاه صاعد فنيا واذا كان كلامك ليا انا بالذات عن شارت كان من الاولى ان تقولها لاخوه غيري دخلوا وكتبوا صعود الى كذا وهبوط الى كذا بدون اي شارت او توضيح مع اني وضحت وجهة نظري لو كان كلامك للجميع كان من الاولى ان لاتقتبس مشاركتي وتتحدث للجميع من خلالي ولا انا غلطان !!!