صفحة 884 من 1613 الأولىالأولى ... 3847848348748788798808818828838848858868878888898908949349841384 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 13,246 إلى 13,260 من 24186
    الصورة الرمزية ابــ آدم ــو
    ابــ آدم ــو غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة لافت الأنظار مشاهدة المشاركة
    ماهي توقعاتكم عند افتتاح السوق
    اهلا اخوى
    معلش اطلع بس تلت مشاركات هتلاقى وجهه نظرى مشاركتين ورا بعض
    والله اعلى واعلم
    توقيع العضو
    -اللهم أسألك خير هذا اليوم وخير ما فيه وأعوذ بك من شره وشر ما فيه.

الصورة الرمزية markov
    markov غير متواجد حالياً موقوف

افتراضي رد:[تحليل فني]~®§(دعوة عامة لمناقشة اليورو دولار الي أين ؟ فرص يومية وسوينج )§®¤*~

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابــ آدم ــو مشاهدة المشاركة
    ^
    صباح الفل
    مفيش جديد عن المشاركه السابقه حاول يرجع يكسر الترند لكن فشل فى الاغلاق تحته
    عامه نفس رويتنا ان شاء الله
    بس لو بصينا على الويكلى
    الملف المرفق 333862
    شمعه الاسبوع نزلت تختبر ترند صاعد وهى دلوقتى فوقيه
    دلوقتى كنا اكلمنا ان فى على الديلى والاربع ساعات تكون راس وكتفين ومفروض هدفهم 2750 ان شاء الله
    ولو بصينا على الويكلى لو تحقق الهدف بتاع الديلى والاربع ساعات الى هو 2750 هيبقا على الويكلى اكون كتف وراس وفى نفس الوقت فى ترند هابط
    فاتوقع من 2750 يبقا فى نزلو تكوين كتف تانى عند 2300 ثم صعود لل 32

طبعا ده كله يفشل بثبات تحت ال 2130
    والله اعلى واعلم
    دى وجهه نظرى قابله للخطا والصواب
    مجرد تخيل للفتره القادمه وبتتجدد مع كل جديد
    السعر الان عند 12291
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة 2012-08-12_15-59-58.jpg‏  

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة markov مشاهدة المشاركة

السعر الان عند 12291
    اخبارك اخوى عامل ايه
    طيب تقريبا زى اغلاق الجمعه
    اكيد تقصد حاجه ياباشا صح؟
    توقيع العضو

الصورة الرمزية markov

اخبارك اخوى عامل ايه
    طيب تقريبا زى اغلاق الجمعه
    اكيد تقصد حاجه ياباشا صح؟
    نعم اقصد بان الرؤيه ما زالت للاعلى والسعر ما زال بنيه الصعود .

الصورة الرمزية mohammed 2005
    mohammed 2005 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي رد:[تحليل فني]~®§(دعوة عامة لمناقشة اليورو دولار الي أين ؟ فرص يومية وسوينج )§®¤*~

^
    صباح الفل
    مفيش جديد عن المشاركه السابقه حاول يرجع يكسر الترند لكن فشل فى الاغلاق تحته
    عامه نفس رويتنا ان شاء الله
    بس لو بصينا على الويكلى
    الملف المرفق 333862
    شمعه الاسبوع نزلت تختبر ترند صاعد وهى دلوقتى فوقيه
    دلوقتى كنا اكلمنا ان فى على الديلى والاربع ساعات تكون راس وكتفين ومفروض هدفهم 2750 ان شاء الله
    ولو بصينا على الويكلى لو تحقق الهدف بتاع الديلى والاربع ساعات الى هو 2750 هيبقا على الويكلى اكون كتف وراس وفى نفس الوقت فى ترند هابط
    فاتوقع من 2750 يبقا فى نزلو تكوين كتف تانى عند 2300 ثم صعود لل 32
    الضغط على اوربا بداء يقل شويه بشويه وشكل اليورو هيعمل لعبه كل سنه ومننساش ان امريكا دخله على انتخابات والعين هيبقا عليها الفتره الجايه
    طبعا ده كله يفشل بثبات تحت ال 2130
    والله اعلى واعلم
    دى وجهه نظرى قابله للخطا والصواب
    مجرد تخيل للفتره القادمه وبتتجدد مع كل جديد
    تحليل عبقري

نعم اقصد بان الرؤيه ما زالت للاعلى والسعر ما زال بنيه الصعود .
    على فكره فى كلام عن تدخل قريب من البنوك فى الاسواق
    ان شاء الله نشوف ال 2620-2750
    بس الى ملخبطنى دلوقتى اختلاف مناطق البيع بين الفريمات
    طبعا مش هسبق الاحداث بس يطلع الاول
    لكن على الديلى قدامى صعود لمناطق ال2930 تقريبا وعلى الويكلى عندى صعود لل 2750 وعلى الاربع ساعات مناطق ال 2620 وبخترقها 2870 وطبعا احنا بنبيع من مقاومات فبغض النظر انها مناطق بيع فممكن تكون اهداف الشراء بتاعنا علشان كدا مع اختلاف النقاط دى قدامى هطلع من الشراء من 2620 واخر من 2750 وهنشوف بقا هنبيع منهم ولا من اعلى نقطه

يعنى بس ربنا ينفخ فى صورته ويطلع لاهدافنا ونشوف البيع بقا
    توقيع العضو

الصورة الرمزية markov

على فكره فى كلام عن تدخل قريب من البنوك فى الاسواق
    ان شاء الله نشوف ال 2620-2750
    بس الى ملخبطنى دلوقتى اختلاف مناطق البيع بين الفريمات
    طبعا مش هسبق الاحداث بس يطلع الاول
    لكن على الديلى قدامى صعود لمناطق ال2930 تقريبا وعلى الويكلى عندى صعود لل 2750 وعلى الاربع ساعات مناطق ال 2620 وبخترقها 2870 وطبعا احنا بنبيع من مقاومات فبغض النظر انها مناطق بيع فممكن تكون اهداف الشراء بتاعنا علشان كدا مع اختلاف النقاط دى قدامى هطلع من الشراء من 2620 واخر من 2750 وهنشوف بقا هنبيع منهم ولا من اعلى نقطه

يعنى بس ربنا ينفخ فى صورته ويطلع لاهدافنا ونشوف البيع بقا
    نعم كما ذكرت سابقا في موضوعي عن المؤشرات القائده في المشاركات الاوليه بان هدف 12041 يجب ان يكون بين 12688 الى 12745 ، هذه هي مناطق الاتزان العلويه للقاع 12041 بغض النظر عن اي فريمات ارتباط .
    تحياتي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohammed 2005 مشاهدة المشاركة
    تحليل عبقري

حبيبى الله يكرمك
    تسلم ياغالى الله يخليك

نعم كما ذكرت سابقا في موضوعي عن المؤشرات القائده في المشاركات الاوليه بان هدف 12041 يجب ان يكون بين 12688 الى 12745 ، هذه هي مناطق الاتزان العلويه للقاع 12041 بغض النظر عن اي فريمات ارتباط .
    تحياتي
    تمام زى ماقلتلك حاطط الاغلب عند 2620 والباقى 2750 لانهم مقاومات على الفريم الاكبر الويكلى بالنسبه لتحليلى وكويس انهم نفس مناطق عندك ان شاء الله خير
    بس قولى انت ليه مركز فى اليورو بس رغم اعتقد متفقين ان اليورو تحليل الشارت عليه مش كفايا وان فى عوامل خارجيه بتاثر فيه
    صراحه انا عجبنى جدا الاسترالى والنيوزلاندى محولتش تفتح شارتاتهم؟
    توقيع العضو

الصورة الرمزية markov

تمام زى ماقلتلك حاطط الاغلب عند 2620 والباقى 2750 لانهم مقاومات على الفريم الاكبر الويكلى بالنسبه لتحليلى وكويس انهم نفس مناطق عندك ان شاء الله خير
    بس قولى انت ليه مركز فى اليورو بس رغم اعتقد متفقين ان اليورو تحليل الشارت عليه مش كفايا وان فى عوامل خارجيه بتاثر فيه
    صراحه انا عجبنى جدا الاسترالى والنيوزلاندى محولتش تفتح شارتاتهم؟
    في حقيقه الامر انا تركيزي فقط على اليورو دولار منذ بدايه دخولي الى هذا العالم المالي ، والزوج هذا هو قائد مجموعه العملات كلها في اعتقادي ، وبصراحه لن تجد شارتات اخرى على منصتي .
    انا طورت اسلوب جديد للتعامل مع هذا الزوج مباشره بغض النظر عن التاثيرات الخارجيه والاخبار المحيطه وهذا الكلام الذي اقوله سيتاكد لنا في الفتره القادمه باذن الله .
    وعموما بعد ان تتضح نظريتي القائمه عن مناطق الاتزان وتحقق توقعاتها تباعا سوف انتقل ان شاء الله الى معالجه المجموعات الاخرى من الازواج كالاسترالي نيوزيلاندي والازواج الاخرى المحبوبه لدى البعض .
    وبالمناسبه اخي ابو ادم احب ان اسئلك سؤال شخصي
    وتستطيع ان لا تجاوب عليه ان اردت

انت تستخدم خطوط الكلاسيكي في 99 % من تحليلاتك الم ياتي في خلدك يوما ما بان تبتكر طريقه جديده خاصه فيك لم يسبقك اليها احدا من قبل ، تضيفها الى طريقتك الاساسيه ، وتتوقع فيها مناطق الارتداد والقمم والقيعان بدقه اكبر وتؤكد لك صحه اختيارك لتلك الخطوط المائله ؟؟

في حقيقه الامر انا تركيزي فقط على اليورو دولار منذ بدايه دخولي الى هذا العالم المالي ، والزوج هذا هو قائد مجموعه العملات كلها في اعتقادي ، وبصراحه لن تجد شارتات اخرى على منصتي .
    انا طورت اسلوب جديد للتعامل مع هذا الزوج مباشره بغض النظر عن التاثيرات الخارجيه والاخبار المحيطه وهذا الكلام الذي اقوله سيتاكد لنا في الفتره القادمه باذن الله .
    وعموما بعد ان تتضح نظريتي القائمه عن مناطق الاتزان وتحقق توقعاتها تباعا سوف انتقل ان شاء الله الى معالجه المجموعات الاخرى من الازواج كالاسترالي نيوزيلاندي والازواج الاخرى المحبوبه لدى البعض .
    وبالمناسبه اخي ابو ادم احب ان اسئلك سؤال شخصي
    وتستطيع ان لا تجاوب عليه ان اردت
    انت تستخدم خطوط الكلاسيكي في 99 % من تحليلاتك الم ياتي في خلدك يوما ما بان تبتكر طريقه جديده خاصه فيك لم يسبقك اليها احدا من قبل ، تضيفها الى طريقتك الاساسيه ، وتتوقع فيها مناطق الارتداد والقمم والقيعان بدقه اكبر وتؤكد لك صحه اختيارك لتلك الخطوط المائله ؟؟

شوف ياغالى
    الفوركس بالنسبه ليا دعوم ومقاومات عن طريقهم بيحصل تداول ودخول وطلوع من السوق حسب قوه المقاومه
    ازاى بقا اطلع المقاومات والدعوم دى بالنسبه ليا كلاسيكى يعنى خطوط الاتحاه ترندات وماشابه وفيبوناتشى وموفينجات وموخرا بدات اركز مع النماذج الفنيه وطبعا لا نغفل الاساسى
    صراحه ياصحبى انا ليه اغيرها بدل مرتاح ليها ومحفظتى الحمد لله فى تقدم وهو ده المطلوب من وجودنا هنا وده بيحصل الحمد لله

تانى شى ياصحبى الكلاسيكى بيطلعلى مناطق انت بتتفق معايا فيها ولاحظت اكتر من تحليل بيتفق معاها فخلاص فى مثل بيقول الى تغلب او تكسب بيه العب بيه ^_*

وبينى وبينك انا بحياتى الشخصيه بحب السهل الممتنع مبحبش التعقيد وكمان بحب الامور على اصلها
    بديك مثال انا بحب العربيات جدا وعمرى مافكرت العب فى عربيه فى الشكل سواء خارجيا او داخلى رغم عشقى للعربيات اشترى العربيه زيرو ابيعها مفهاش تغيرى ولا تعريض ولا تجنيط ولا كلام من ده بس الاشياء الساسيه
    نفس الكلام احب الفوركس بس احب السهوله فى التحليل والليونه فيه

ان شاء الله اكون قدرت افهمك دماغى
    آخر تعديل بواسطة ابــ آدم ــو ، 12-08-2012 الساعة 05:21 PM
    توقيع العضو

الصورة الرمزية markov

شوف ياغالى
    الفوركس بالنسبه ليا دعوم ومقاومات عن طريقهم بيحصل تداول ودخول وطلوع من السوق حسب قوه المقاومه
    ازاى بقا اطلع المقاومات والدعوم دى بالنسبه ليا كلاسيكى يعنى خطوط الاتحاه ترندات وماشابه وفيبوناتشى وموفينجات وموخرا بدات اركز مع النماذج الفنيه وطبعا لا نغفل الاساسى
    صراحه ياصحبى انا ليه اغيرها بدل مرتاح ليها ومحفظتى الحمد لله فى تقدم وهو ده المطلوب من وجودنا هنا وده بيحصل الحمد لله

تانى شى ياصحبى الكلاسيكى بيطلعلى مناطق انت بتتفق معايا فيها ولاحظت اكتر من تحليل بيتفق معاها فخلاص فى مثل بيقول الى تغلب او تكسب بيه العب بيه ^_*

وبينى وبينك انا بحياتى الشخصيه بحب السهل الممتنع مبحبش التعقيد وكمان بحب الامور على اصلها
    بديك مثال انا بحب العربيات جدا وعمرى مافكرت العب فى عربيه فى الشكل سواء خارجيا او داخلى رغم عشقى للعربيات اشترى العربيه زيرو ابيعها مفهاش تغيرى ولا تعريض ولا تجنيط ولا كلام من ده بس الاشياء الساسيه

بارك الله فيك وربنا يزيدك ويفتح بصيرتك اكثر واكثر ، والسهوله والبساطه هي من طبع الناس الرزان بالفعل ، وحتى اسلوبك في الكتابه يدل على انك انسان يتمتع برزانه خاصه وهدوء في النفس وهذه صفات ضروريه في حياتنا المستعجله الفوضويه هذه .
    انا طبعا احب البساطه كذلك ، ولكن نفسي دائما تميل الى معرفه ما هو موجود على الضفه الاخرى من النهر ، لذا تجدني ابحث كثيرا واغوص في طرق التحليلات المختلفه من اجل تطويرها ، او على الاقل للكشف عن اسباب سقوطها او ضعفها ، وفي الاونه الاخيره قللت من اتجاهات بحثي بعد ان توصلت الى ركائز قويه عن ما يحدث و يدور واصبحت اعود للمراجع القديمه عن اساسيات التعامل مع هذا السوق و قمت بربط كل الفلسفات والمفاهيم المرجعيه السائده الكلاسيكيه للتعاملات الماليه ، كفلسفه العرض والطلب والتوافق والاتزان ، وربطها بشكل متناسق مع ما توصلت اليه من حقائق خاصه في مجال الاندكسات .
    تحياتي

الصورة الرمزية markov

شوف ياغالى

بارك الله فيك وربنا يزيدك ويفتح بصيرتك اكثر واكثر ، والسهوله والبساطه هي من طبع الناس الرزان بالفعل ، وحتى اسلوبك في الكتابه يدل على انك انسان يتمتع برزانه خاصه وهدوء في النفس وهذه صفات ضروريه في حياتنا المستعجله الفوضويه هذه .
    انا طبعا احب البساطه كذلك ، ولكن نفسي دائما تميل الى معرفه ما هو موجود على الضفه الاخرى من النهر ، لذا تجدني ابحث كثيرا واغوص في طرق التحليلات المختلفه من اجل تطويرها ، او على الاقل للكشف عن اسباب سقوطها او ضعفها ، وفي الاونه الاخيره قللت من اتجاهات بحثي بعد ان توصلت الى ركائز قويه عن ما يحدث و يدور واصبحت اعود للمراجع القديمه عن اساسيات التعامل مع هذا السوق و قمت بربط كل الفلسفات والمفاهيم المرجعيه السائده الكلاسيكيه للتعاملات الماليه ، كفلسفه العرض والطلب والتوافق والاتزان ، وربطها بشكل متناسق مع ما توصلت اليه من حقائق خاصه في مجال الاندكسات .
    تحياتي

الصورة الرمزية EakaTrading
    EakaTrading غير متواجد حالياً عضو نشيط

اتوقع يا ماركوف اذا ابو آدم دمج موجات آليووت مع الكلاسيكي راح يبين معاه الاتجاه الصحيح للسوق و تبان المستويات بشكل افضل وأدق ... ولكن تكفيني شوفته كل يوم هنا وتعبه معانا بصراحة وهو يستاهل كل خير الله يوفقك يابو آدم ولا يحرمنا منك

تحياتي
    ويبارك فيك اخوى وليك مثل مادعيت اخوى اللهم امين
    ربنا يخليك ياصحبى
    انا فاهم قصدك طبعا ولاحظت الفتره الاخيره انك بدات تجمع طريقه تجمع خطوط من اكتر من نوع تحليل
    والدليل ان انت دلوقتى ماشاء الله عليك اصبحت بتدخل الورش وتتناقش فى جميع انواع التحليل وده مكنش فيك فى الاول طبعا بكلم من اول الفتره الى شوفتك فيها وبجد موضوعك كان من المواضيع القليله الى متابعها بس صراحه مكنتش فاهمك واعتقد شباب كتير مكنوش فهمين دماغك او انت عايز تقول ايه وعلشان كدا كنت بتلاقى انتقادات وامور الحمد لله راحت لحالها

اما الان اتوقع الامور اختلفت والدليل الورشه الاخيره ليك ماشاء الله عامله شغل كويس نتيجه بقا ان اسلوبك وكلامك اصبحت فعلا اوضح وبسيط
    تحياتى ليك اخوى وربنا يوفقك يارب
    توقيع العضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abojassar مشاهدة المشاركة
    اتوقع يا ماركوف اذا ابو آدم دمج موجات آليووت مع الكلاسيكي راح يبين معاه الاتجاه الصحيح للسوق و تبان المستويات بشكل افضل وأدق ... ولكن تكفيني شوفته كل يوم هنا وتعبه معانا بصراحة وهو يستاهل كل خير الله يوفقك يابو آدم ولا يحرمنا منك
    مساء الفل ياباشا
    انا خايف تزهق منى بس ^_*
    تعرف ياغالى التحليل الى لاحظت فعلا ممكن يظبط مع دماغى هو اليوت وربنا يسهل كدالما اخلص الى ورايا ابتدى اركز فيه لانى فعلا شوفت كام تحليل بيظبط معايا
    يمكن فى تكاسل منى خاصا الحمد لله الواحد ماشى كويس والدنيا زحمه وكدا فده مخلينى مش باصص على حاجه تانيه
    بس ربنا يسهل يارب
    توقيع العضو

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17