صفحة 731 من 1613 الأولىالأولى ... 2316316817217257267277287297307317327337347357367377417818311231 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 10,951 إلى 10,965 من 24186
    الصورة الرمزية mobtd2_msry
    mobtd2_msry غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السـلام عليكــم

لي نظــرة بسيطــة على اليـورو دولار

https://forum.arabictrader.com/t1177...ml#post2357507

الصورة الرمزية ® Mohammed1b ®
    ® Mohammed1b ® غير متواجد حالياً عضو نشيط

دايفرجنس ايجابي على فريم الاربع ساعات بعد ادنى سعر 1.3077 وربما اليورو في طريقه الى تكوين قاع مزدوج خط عنقه 1.3289
    للمتابعة فقط

اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	03-12-20.png
المشاهدات:	21
الحجـــم:	39.9 كيلوبايت
الرقم:	313241
    توقيع العضو
    يُحكى قديماً انه كان هناك عروبه جاء بعدها إسلام وكان للصمت هيبه لاتُباع برخيص الكلام وكان الرجل يُعرف بالغيره والذكاء والمرأة بالعفه والحياء

الصورة الرمزية ابــ آدم ــو
    ابــ آدم ــو غير متواجد حالياً عضو نشيط

صباح الخير
    متابعه
    https://forum.arabictrader.com/t1089...ml#post2356435
    اليورو

الاســـم:	t.png
المشاهدات:	27
الحجـــم:	42.5 كيلوبايت
الرقم:	313286

تقريبا اغلاق اليورو على مناطق 3150
    دلوقتى اليورو بيلعب بين ترندين او قناه حدها السفلى او الترند الصاعد عند 3070 وقبليها فى فيبو 100 3090
    وحدها العلوى او الترند الهابد مناطق 3250
    بس علشان يوصل للحد العلوى عنده مقاومات منها موفينج 14 الى واقف عليها دلوقتى وفيبو 61 عند 3170 ثمتقريبا مناطق 3220 عند فيبو 38
    عن نفسى تحسب لاخبار الفايده بكره هرفع البيع لمناطق 3220 وممكن يروح لل 3250 بس ادخل بدرى شويه اضمن
    الكلام ده كله لو صمدت منطقه ال 3070 هيروح لمناطق البيع لكن ممكن قبليها ينزل يكسرها ساعتها هيروح لاول الاهداف عند 2970-2940
    والله اعلى واعلم
    توقيع العضو
    -اللهم أسألك خير هذا اليوم وخير ما فيه وأعوذ بك من شره وشر ما فيه.

موفق اخوي ابو آدم ان شاء الله والجميع
    وفعلا منطقة 1.3220- 1.3250 كلاسيكيا منطقة شائكة جدا ... فيها ايضا اعادة اختبار للترند اليومي الصاعد المكسور
    ارجو ان يكون بتقدير الله تصريحات دراجي وتقرير الفيدرالي في مصلحة المتابعين بحول الله وقوته
    ( بس لاتعتبر مشاركتي اختراق لامر الايقاف لانها ليست تحليل )

الاســـم:	03-13-10.png
المشاهدات:	25
الحجـــم:	39.1 كيلوبايت
الرقم:	313288
    توقيع العضو
    يُحكى قديماً انه كان هناك عروبه جاء بعدها إسلام وكان للصمت هيبه لاتُباع برخيص الكلام وكان الرجل يُعرف بالغيره والذكاء والمرأة بالعفه والحياء

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ® Mohammed1b ® مشاهدة المشاركة
    موفق اخوي ابو آدم ان شاء الله والجميع

وفعلا منطقة 1.3220- 1.3250 كلاسيكيا منطقة شائكة جدا ... فيها ايضا اعادة اختبار للترند اليومي الصاعد المكسور
    ارجو ان يكون بتقدير الله تصريحات دراجي وتقرير الفيدرالي في مصلحة المتابعين بحول الله وقوته
    ( بس لاتعتبر مشاركتي اختراق لامر الايقاف لانها ليست تحليل )

الاســـم:	03-13-10.png
المشاهدات:	25
الحجـــم:	39.1 كيلوبايت
الرقم:	313288
    صباح الفل اخوى عامل ايه ربنا يوفقنا جميعا ان شاء الله اليومين الجايين هنشوف التصريحات هتودينا فين
    ملاحظ الفرنك بيتحرك بعشره بيب؟
    ربنا يسهل ان شاء الله
    الى مستغربه بقا ليه مفيش فوليوم شراء يعنى الزوج ده اعتقد الله اعلم مفيس متداول واحد بالعالم بيبيع فيه من الارقام دى طيب ازاى الناس مش مفكره ان ممكن يحصل تدخل ومايشترو زينا بالتالى اليومين دول قبل الاجتماع لازم يصعد شويه علشان فى فوليوم شراء دخل بس واضح انى انا وانت وكام اخ واخت معانا دخلين بس بالزوج ده هههههههه
    ربنا يسهل ونشوف خير
    وخد باللك لو التدخل قوى هنشوف قوه فى الين والدولار
    توقيع العضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابــ آدم ــو مشاهدة المشاركة
    صباح الفل اخوى عامل ايه ربنا يوفقنا جميعا ان شاء الله اليومين الجايين هنشوف التصريحات هتودينا فين
    ملاحظ الفرنك بيتحرك بعشره بيب؟
    ربنا يسهل ان شاء الله
    الى مستغربه بقا ليه مفيش فوليوم شراء يعنى الزوج ده اعتقد الله اعلم مفيس متداول واحد بالعالم بيبيع فيه من الارقام دى طيب ازاى الناس مش مفكره ان ممكن يحصل تدخل ومايشترو زينا بالتالى اليومين دول قبل الاجتماع لازم يصعد شويه علشان فى فوليوم شراء دخل بس واضح انى انا وانت وكام اخ واخت معانا دخلين بس بالزوج ده هههههههه
    ربنا يسهل ونشوف خير

وخد باللك لو التدخل قوى هنشوف قوه فى الين والدولار

صباح النور والسرور ؛
    الفرنك فعلا يبدو ان بعض اعضاء المنتدى فقط هم المشترين ههههه صراحة الشارت يخوف شموع يومية حجمها
    10 - 30 نقطة !!! يعني القادم على هذا الزوج سيكون اعصار ... ولكن متى الله اعلم لعل الله يقدر لنا الخير في
    اجتماع المركزي السويسري خلال هذا الاسبوع ويتدخل لصالح خفض قيمة الفرنك ولكن هناك بعض تصريحات
    بان مدير البنك الجديد غير متحمس لسياسة التدخل في السوق لخفض قيمة الصرف ولكن حسب اراء المحللين
    انه ربما يكون مضطر للتدخل الان على الاقل وبعدها تكون سياسة جديدة الله اعلم ... نرجو من الله التوفيق
    والتدخل حتى ان كان قوي سيعطي الين قوة مؤقتا لان ازواج الين مازال معها حركه للاعلى صراحة افكر في
    بيع المجنون ان وصل 132 بهدف مفتوح مبدئيا 122 ... نتابع ونرى وباذن الله التوفيق حليف الجميع
    تحياتي وتقديري ؛
    -----------------
    شوف الخبر هذا على رويترز :
    صعدت الاسهم اليابانية في التعاملات المبكرة يوم الثلاثاء مع توقع المتعاملين ان يعلن بنك اليابان المركزي مزيدا من التيسير في السياسة النقدية في وقت لاحق من يوم الثلاثاء. ولقيت اسهم شركات التصدير دعما ايضا من استمرار ضعف الين امام الدولار.
    آخر تعديل بواسطة ® Mohammed1b ® ، 13-03-2012 الساعة 03:45 AM
    توقيع العضو

صباح النور والسرور ؛

الفرنك فعلا يبدو ان بعض اعضاء المنتدى فقط هم المشترين ههههه صراحة الشارت يخوف شموع يومية حجمها

10 - 30 نقطة !!! يعني القادم على هذا الزوج سيكون اعصار ... ولكن متى الله اعلم لعل الله يقدر لنا الخير في
    اجتماع المركزي السويسري خلال هذا الاسبوع ويتدخل لصالح خفض قيمة الفرنك ولكن هناك بعض تصريحات
    بان مدير البنك الجديد غير متحمس لسياسة التدخل في السوق لخفض قيمة الصرف ولكن حسب اراء المحللين
    انه ربما يكون مضطر للتدخل الان على الاقل وبعدها تكون سياسة جديدة الله اعلم ... نرجو من الله التوفيق
    والتدخل حتى ان كان قوي سيعطي الين قوة مؤقتا لان ازواج الين مازال معها حركه للاعلى صراحة افكر في
    بيع المجنون ان وصل 132 بهدف مفتوح مبدئيا 122 ... نتابع ونرى وباذن الله التوفيق حليف الجميع
    تحياتي وتقديري ؛
    -----------------
    شوف الخبر هذا على رويترز :

صعدت الاسهم اليابانية في التعاملات المبكرة يوم الثلاثاء مع توقع المتعاملين ان يعلن بنك اليابان المركزي مزيدا من التيسير في السياسة النقدية في وقت لاحق من يوم الثلاثاء. ولقيت اسهم شركات التصدير دعما ايضا من استمرار ضعف الين امام الدولار.
    الله يسلمك ياصحبى
    قوه الفرنك مش لصالحهم ابدا فالموضوع مش بمزاجه رئيس المركزى السويسرى
    اليابان علشان تدخل تفضل تفكر وتلمح الف مره اما السويسرى اكتر جديا
    شوف لسه كنت بكلم بالمجنون طالما تحت ال 129.70-130.40 فهو اقل شى ان شاء الله مناطق 125.50-126.60
    بختراق ال 130.40 فعلا شايف ال 131.80-132.50 بس بينى وبينك الاسترلينى مش شايفه قوى ولو حصل تدخل قوى فى الفرنك فهيحصل هروب منها كملاذ امن ويتجهو للدولار والين
    انا ممكن ابيع معاك ويمكن قبلك من مناطق ال 130.40 بس اخفف الى عندى لان الكروس ده عايز براح فى الحساب علشان المضاعفات انت فاكر طبعا ^_*
    والله اعلم
    توقيع العضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابــ آدم ــو مشاهدة المشاركة
    الله يسلمك ياصحبى
    قوه الفرنك مش لصالحهم ابدا فالموضوع مش بمزاجه رئيس المركزى السويسرى
    اليابان علشان تدخل تفضل تفكر وتلمح الف مره اما السويسرى اكتر جديا
    شوف لسه كنت بكلم بالمجنون طالما تحت ال 129.70-130.40 فهو اقل شى ان شاء الله مناطق 125.50-126.60
    بختراق ال 130.40 فعلا شايف ال 131.80-132.50 بس بينى وبينك الاسترلينى مش شايفه قوى ولو حصل تدخل قوى فى الفرنك فهيحصل هروب منها كملاذ امن ويتجهو للدولار والين
    انا ممكن ابيع معاك ويمكن قبلك من مناطق ال 130.40 بس اخفف الى عندى لان الكروس ده عايز براح فى الحساب علشان المضاعفات انت فاكر طبعا ^_*
    والله اعلم
    صحيح الموضوع اجباري ربما هذه المره سيتدخلوا في الاسواق خصوصا في ظل الاوضاع السيئة للاقتصاد العالمي وتواصل تزايد الطلب على الفرنك كملاذ آمن ... ولكن ربما تكون هذه آخر مره يتدخل فيها في الاسواق لانه الرئيس الجديد من اول يوم تم تعينه قال ان سياسة التدخل في سوق الصرف ليست من الحكمة ولابد من البحث عن اليات اخرى لخفض قيمة صرف الفرنك .نسأل الله ان يوفقنا باذن الله ويكون قرارهم في صالح الجميع... بخصوص الين ان تم اقرار تيسير في السياسة النقدية مرة ثانية اليوم . اعتقد سنراه خلال فترة قصيره جدا عند 132 - 133 لذلك اعتقد البيع من 130.40 سيكون مبكرا لو حدث تيسير كمي .........
    ونتابع باذن الله ويارب يجعل فيها الخير ولعل صعوده يكون خير لك وتكون خففت العقود شوية
    ارجو من الله التوفيق للجميع ..... تحياتي وتقديري لك ؛
    توقيع العضو

صحيح الموضوع اجباري ربما هذه المره سيتدخلوا في الاسواق خصوصا في ظل الاوضاع السيئة للاقتصاد العالمي وتواصل تزايد الطلب على الفرنك كملاذ آمن ... ولكن ربما تكون هذه آخر مره يتدخل فيها في الاسواق لانه الرئيس الجديد من اول يوم تم تعينه قال ان سياسة التدخل في سوق الصرف ليست من الحكمة ولابد من البحث عن اليات اخرى لخفض قيمة صرف الفرنك .نسأل الله ان يوفقنا باذن الله ويكون قرارهم في صالح الجميع... بخصوص الين ان تم اقرار تيسير في السياسة النقدية مرة ثانية اليوم . اعتقد سنراه خلال فترة قصيره جدا عند 132 - 133 لذلك اعتقد البيع من 130.40 سيكون مبكرا لو حدث تيسير كمي .........
    ونتابع باذن الله ويارب يجعل فيها الخير ولعل صعوده يكون خير لك وتكون خففت العقود شوية
    ارجو من الله التوفيق للجميع ..... تحياتي وتقديري لك ؛
    اللهم امين يارب
    مش مهم المهم يدخله المره دى نستفاد وبعدين نلغيه من الشاشه صح وله ايه هو احنا هنشيل همنا وهم سويسرا ههههههه
    لا انا معنديش اى حاجه فى السوق متعلقه بالين بس نشوف ربنا يسهل اه صحيح انهارده الاجتماع والفايده ربنا يسهل انهارده والاسبوع كله واضح انه مش هيكون هادى ابدا
    ربنا يسهلها علينا يارب
    تسلم ياصحبى وخلاص بقا المسامح كريم سامح نفسك بقا وصالحها متعقبهاش وهى مش هتعمل كدا تانى ^_*
    توقيع العضو

الصورة الرمزية Mr.Omani
    Mr.Omani غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الله يقويك أخي أبو آدم وأخوي محمد

وعلى فكرة أنا داخل معكم على الفرنك يورو وكل أعضاء فريق المليون تقريبا داخلين فيه

وان شاء الله يكون الانفجار القادم للأعلى بإذن الله

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mr.Omani مشاهدة المشاركة

وعلى فكرة أنا داخل معكم على الفرنك يورو وكل أعضاء فريق المليون تقريبا داخلين فيه

ويارب يقويك اخوى عمانى
    منور اخوى
    يامسهل ان شاء الله الكل يستفاد ونستغل الفرصه الموضوع مش فنى خالص بس امانه حط استوب انا عن نفسى اتفقنا على استوب 1.1950 لان منضمنش حاجه تحسب لاى غدر بس
    وان شاء الله الجميع يشوف خير
    تحياتى ياباشا
    توقيع العضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mr.Omani مشاهدة المشاركة

سلمك الله اخوي MR.Omani وان شاء الله دخول موفق ومربح بحول الله وقوته انت وجميع الفريق باذن الله
    تحياتي وتقديري لك ؛
    توقيع العضو

09

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    في المرفقات تقرير CitiBank للاسواق والعملات ليوم 13/ 03/2012 م . فنيا واساسيا
    ــــــــــــــــــــــــ(( للاطلاع ))ــــــــــــــــــــــــــ
    الملفات المرفقة الملفات المرفقة
    توقيع العضو

الصورة الرمزية فوركس 4
    فوركس 4 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اشكر الأخ ابو ادم والأخ ® Mohammed1b ® على تحليلاتهم الرائعه

صراحه انا استفدت من تحليلاتكم كدروس اتعلم منها

الله يوفقكم دنيا واخره

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فوركس 4 مشاهدة المشاركة
    اشكر الأخ ابو ادم والأخ ® Mohammed1b ® على تحليلاتهم الرائعه

صراحه انا استفدت من تحليلاتكم كدروس اتعلم منها

الله يوفقكم دنيا واخره
    الله يسلمك اخوى
    ربنا يوفقنا جميعا ان شاء الله
    تحياتى اخوى المجتهد
    توقيع العضو

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17