صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 19
    الصورة الرمزية mannon
    mannon غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي الى الدكتور حمادة سالم ، أرجو الدخول

سلام عليكم ورحمة الله ،

استفسار بخصوص الانهيار الكبير الى حدث للباوند الاسبوعين الى فاتو ، وانا بخاطب الدكتور حمادة وعمالقة المنتدى لأنى فعلا احترت وتعبت وحاسس ان سوق الفوركس فعلا مش بيفيد غير شركات الوساطة ، والباقى كلة ماشى فى دوامة وفى النهاية يخسرانيين يطلعنا برأس المال واحنا هنموت من الفرحة اننا نفدنا ونسينا اننا ضيعنا أحسن أوقات عمرنا قدام شاشة لعينة ، معلش طولت عليكم ،

المهم استفسارى للدكتور حمادة بما انك واحد من الناس القليلين جداً الى بثق فى كلامهم ، انت قلت قبل كدة وانا فاكر كلمتك ان الأخبار هى الى بتتبع الشارت مش العكس. ، طيب ياترى الشارت كان فعلا متوقع انهيار 1000 نقطة على الباوند ، انا مش عايزك تفهم كلامى غلط وتفتكر انى بششك فى علمك ، قسما بالله انا من حيرتى وزهقى بكلمك ، حساب ورا حساب عمال يتمرجن ، وبقيت اشك فى كل حاجة ، وأكيد فى ناس كتير هنا

الصورة الرمزية Pharm.D
    Pharm.D غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mannon مشاهدة المشاركة
    سلام عليكم ورحمة الله ،

استفسار بخصوص الانهيار الكبير الى حدث للباوند الاسبوعين الى فاتو ، وانا بخاطب الدكتور حمادة وعمالقة المنتدى لأنى فعلا احترت وتعبت وحاسس ان سوق الفوركس فعلا مش بيفيد غير شركات الوساطة ، والباقى كلة ماشى فى دوامة وفى النهاية يخسرانيين يطلعنا برأس المال واحنا هنموت من الفرحة اننا نفدنا ونسينا اننا ضيعنا أحسن أوقات عمرنا قدام شاشة لعينة ، معلش طولت عليكم ،

المهم استفسارى للدكتور حمادة بما انك واحد من الناس القليلين جداً الى بثق فى كلامهم ، انت قلت قبل كدة وانا فاكر كلمتك ان الأخبار هى الى بتتبع الشارت مش العكس. ، طيب ياترى الشارت كان فعلا متوقع انهيار 1000 نقطة على الباوند ، انا مش عايزك تفهم كلامى غلط وتفتكر انى بششك فى علمك ، قسما بالله انا من حيرتى وزهقى بكلمك ، حساب ورا حساب عمال يتمرجن ، وبقيت اشك فى كل حاجة ، وأكيد فى ناس كتير هنا
    السوق يتحرك بمنطق أو بعشوائية أو حتى بمؤامرة هذه قضية

و أما حساباتك تتمرجن فهذه قضية أخرى .. و هي المشكلة الأكبر !!

نصيحتي لك .. توقف عن التداول .. و راجع طريقة إدارة رأس المال
    كان حسابي أحيانا يتمرجن في اليوم 3 مرات .. و مرة تمرجن الحساب على الاسبريد فقط !!!

عموماً المهندس حسين اسكندراني (قائدة ورشة المحبة) من أفضل المحللين المتميزين الذين قابلتهم في حياتي،
    و هو يتبنى فكرة أن كل شيء يتبع الشارت حتى الأخبار !

تحياتي
    توقيع العضو
    !!! أفضل و أشمل اكسبيرت لتداول الترندات المكسورة - من برمجتي !!!

الصورة الرمزية zerogo
    zerogo غير متواجد حالياً عضو نشيط

سلام عليكم ورحمة الله ،

اولا لازم تشك فى كل حاجه وفى كل شخص واليك ياعزيزى ما هو سوق الفوركس بشكل عام
    الشيطان اللى اسسه بناه على اسس ونظام شاء من شاء وابى من ابى
    1 ان يخسر الناس
    2 ان تنفذ رغبة الدوله
    3 ان يحدث كل شىء بشكل عشوائى منظم
    اولا لازم نعلم الخلق العلم اللى هانخسرهم بيه نفسه علشان ننظمهم قدر الامكان وبعدها نخسرهم بنظام فيبدو كل شىء طبيعى وانه العيب فيك معرفتش تقرا السوق صح
    ثانيا شوف وانت بتهول وبتقول انهيار كبيييييييييرررررررر 1000 بيب
    هى لا شىء فى حقيقه الواقع ولا يشعر بها المواطن فى حياتهو
    كبروا لك البيب لتراها شرر كالقصر ولكنها لا شىء ليخدعوك نفسيا وبصريا
    الناس بتشتكى من السوق فى الاونه الاخيره وبيقولو انه مبقاش ذى زمان صح صح لانه الناس بدات تفهم وتخرج عن حوض السمك المرسوم فخرج السعر معهم
    يعنى لو عقلوا الناس كلها هايتجنن السعر ولو اتجننوا هايعقل ويبقى منظم قوى
    وبناء عليه توقع نهاية هذا السوق قريبا تطور طبيعى جدا لشيطانه
    وتستنتج من هذا شىء بسيط جدا انه اضمن صفقه للى شايف صفقات الخلق فيدخل عكسها بكل بساطه
    او علشان تقلل خسايرك تنط بره الحوض وتسمى نفسك مجنون

ولكل حركه فى السوق حتلاقى لها مبرر اشاعه خبر تحليل فنى تحليل قرود اهو مبرر وخلاص وساعتها تقنع نفسك ان كنت غلطان
    عارف الشيطان البس على الناس الامر اذاى وكيف انك لما تتدخل معاه اللعبه وتخضع لقاونينه تخسر وكيف انك لو فى حزب الله لا تخسر
    لو انت مع ربك تجارة العملات حلال بشرط التقابض والبيع والشراء على قدر ما تملك يعنى الف دولار النقطه ب 10 سنت اتحداك الشيطان يخسرك
    اما بقى لو انت مع الشيطان هاتتطمع وتقامر وتبيع وتشترى باموال اكبر من راس مالك يعنى اغواك بالطمع اذا تخضع لقوانينه ويخسرك فى بضع تفاهات من النقاط
    وتراها انت جبال من النقاط
    لو عاد بى الزمان للوراء للاختيار بعيون الحكمه بين الفوركس والوقت المهدور لاخترت عمرى ولكن يبدو ان الله جعل لى رساله فى هذا المجال ولن اكف عن ايصالها
    واوعى تفكر انه اللى كتب لك المقاله ديه واحد غرقان فى الخساير وبالتالى بيهلوس
    لا ده كلام واحد ابصر بقوانين الشيطان وفهمها وربنا من عليه بعقل سديد
    عسى يوما ان اعرف حكمة ربى من نزولى هذا البحر الفوركسى
    تعرف شىء واحد بس اللى عايزه انى ارى بام عينى هل البيع والشراء هذا بالفعل وهمى
    بعدها اوعدك ان يغلق سوق الفوركس فى اليوم الثانى مباشرة
    آخر تعديل بواسطة مراقب المنتدى ، 07-09-2014 الساعة 07:57 AM
    توقيع العضو
    كن مضارب ولا تكن محلل لغة المحلل مطاطه تحمل كل التوقعات فى طياتها لغة المضارب تنكتب على المنصه

الصورة الرمزية mannon
    mannon غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

للأسف دى الحقيقة المرة والى مش قادر اصدقها

الصورة الرمزية MRVivantor
    MRVivantor غير متواجد حالياً عضو نشيط

بالتوفيق للجميع فى هذة المرحلة
    توقيع العضو
    The World is yours

الصورة الرمزية hamadasalam
    hamadasalam غير متواجد حالياً عضو نشيط

سلام عليكم ورحمة الله ،

عليكم السلام ورحمة الله وبركاته

اشكرك اخى الكريم على ثقتك الغالية التي اعطيتنى إياها

نعم اخى الشارت توقع هبوط اكثر من 1000 نقطة لان الزوج وقع تحت مفصلة الشكل الدائرى وباذن الله ستاتى الأخبار متوافقة معه

ولمعرفة سبب الجاب الكبير يمكنك البحث في اليوتيوب عن (الأغنية التي تسببت في مقتل المطربة ذكرى)

وتابع سياق كلام الغنية ستجد جملة لن تعرف معناها وليست متوافقة مع سياق الكلام وهى

(فرض الله نطوف ونسعى ونكتب سبعةوتسعة تسعة)

وحاول تفهم معناها

والمرة وانت على اليوتيوب ابحث عن الحلقة 43 من سلسلة القادمون وركز فيها وانت بتشاهدها وشوف تاريخ اليوم ايه

وتعرف ان إلى بيحصل فى الفوركس ده عبارة عن نقطة صغيرة فى محيط مخططات ربنا يمينا منها

وتقبل تحياتى

الصورة الرمزية السلاحف
    السلاحف غير متواجد حالياً عضو نشيط

معنى ذلك اننا امام مزيد من الهبوط لان
    التسعه الاخيره لم تتحقق بعد
    هل هذا صحيح!
    توقيع العضو
    لَا إِلَه إِلَّا أَنْت سُبْحَانَكــ إِنِّي كُنْت مِن الْظَّالِمِيْن

الصورة الرمزية mohamed salama 5
    mohamed salama 5 غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamadasalam مشاهدة المشاركة

نعم اخى الشارت توقع هبوط اكثر من 1000 نقطة لان الزوج وقع تحت مفصلة الشكل الدائرى وباذن الله ستاتى الأخبار متوافقة معه

ولمعرفة سبب الجاب الكبير يمكنك البحث في اليوتيوب عن (الأغنية التي تسببت في مقتل المطربة ذكرى)

وتابع سياق كلام الغنية ستجد جملة لن تعرف معناها وليست متوافقة مع سياق الكلام وهى

وحاول تفهم معناها

والمرة وانت على اليوتيوب ابحث عن الحلقة 43 من سلسلة القادمون وركز فيها وانت بتشاهدها وشوف تاريخ اليوم ايه

وتعرف ان إلى بيحصل فى الفوركس ده عبارة عن نقطة صغيرة فى محيط مخططات ربنا يمينا منها

وتقبل تحياتى

السلام عيكم ورحمة الله

تحياتى لدكتورنا الكبير حمادة سلام

قرات موضوع كشف الاسرار وانا الان فى منتصفة واستخرجت منة ان الباوند الان فى نهاية الدورة الهابطة الثانية

عند 720 درجة والهبوط الشديد والجاب الذى حدث اليوم انما هو سعيان السعر الى الزاوية 720 القوية حيث عملت كدعم

جاذب للسعر فراينا هذا الهبوط القوى وسوف يتمحور السعر حول هذة المنطقة

نرى باذن اللة فى الايام المقبلة دورة صاعدة حتى حدود 360 درجة وتبدا من الاسعار الحالية وثم مواصلة الهبوط

ارجوا ان اكون وفقت فى طرح نظرتى بما علمتنا استاذنا الكبير

اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	08-09-2014 10-57-31 ص.png
المشاهدات:	80
الحجـــم:	22.0 كيلوبايت
الرقم:	416789

توقيع العضو
    .

الصورة الرمزية ozoon
    ozoon غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamadasalam مشاهدة المشاركة

وحاول تفهم معناها

وتقبل تحياتى

مرحبا ...
    اعتقد الاخ يعيش في دوامه من الحيرة

وانت تزيدة حيرة يا استاذ وتقول له ابحث عن سبعة وتسعة تسعة
    وعن حلقة 43

الصورة الرمزية amim15
    amim15 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الكلام بتاع استاذ حمادة سلام معناه ان بكرة ان شاء الله نهاية الدورة للهبوط-ولو نظرنا بكرة الساعة 11.30 بتوقيت القاهرة هنلاقي فيه حديث لكارني -هل ده ممكن يكو مفتاح لدورة الصعود؟؟؟
    ارجو من الاستاذ حمادة سلام التصحيح لو يوجد خطا او لبس في الموضوع

الصورة الرمزية hamadasalam
    hamadasalam غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة السلاحف مشاهدة المشاركة
    معنى ذلك اننا امام مزيد من الهبوط لان
    التسعه الاخيره لم تتحقق بعد
    هل هذا صحيح!
    اخى الكريم بغض النظر عن كلمات الاغنية وماعرفشى هي تقصد مين ولا ليا دعوة بمضمون الاغنية ولا اعرف اللى حصل خلاها تقول كده

انا اللى يهمنى الجملة دى (ونكتب سبعة وتسعة تسعة) حيث كونها ليس لها اى معنى ولا متناسقة مع كلمات الاغنية

طيب انا ذكرت منذ بداية العام ان هذه السنة (2014) رقمها الأولى هو 7

وذكرت انها باذن الله ستشهد احداث قوية ليس على الصعيد الاقتصادى فقط بل سياسيا واجتماعيا ولعلك تشاهد الاحداث التي تمر تباعا احداث أوكرانيا والتهديد بتدخل أمريكا في

سوريا بعد استخدام الكيماوى ثم ظهور نجم تنظيم الدولة الإسلامية المسماة بداعش وتجمع قوى العالم لمحاربتها ثم الحرب على غزة وما تلاها من احداث

ثم اقتصاديا وتخفيض الفائدة على اليورو وما سيحدث في بريطانيا وموضوع انفصال اسكتلاندا وان حدث سيجر بعده انفصال ايرلاندا وينهار التاج البريطاني

واجتماعيا ما نشاهده من زيادة اعداد المسلمين في اوربا في حين يتم الاحتفال بزواج المثليين في بلد الازهر

المهم ان عام 2014 عام ملئ بالاحداث ومازال هناك المزيد تم ذكر هذا الكلام قبل ان تقع الاحداث السالف ذكرها

طيب يوم تسعة تسعة

اليوم9 والشهر 9 والرقم الأولى ل9-9 هو 9

والتاريخ 9-9-2014 رقمه الأولى 7

طيب الكلام ده نظرى ممكن ناس تقتنع بيه وممكن لا بالرغم انه مثبت قبل ذلك اكثر من مرة

ان شاء الله المشاركة القادمة ستكون مدعومة بالشارت لكى تجيب على أسئلة الاخوة

الصورة الرمزية السلاحف
    السلاحف غير متواجد حالياً عضو نشيط

بارك الله فيك على هذا الشرح
    قلبي فقط على الاخوه في جميع الورش،
    تتمرجن حساباتهم الواحد تلوى الاخر،
    يعتقدون ان موضوع اسكتلاندا يشبه موضوع اليونان،
    توقيع العضو
    لَا إِلَه إِلَّا أَنْت سُبْحَانَكــ إِنِّي كُنْت مِن الْظَّالِمِيْن

الصورة الرمزية جبل حراء
    جبل حراء غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الدكتور / حماده سالم

ليه مايكون فيه تنسيق بينك وبين منتدى المتداول العربي لعمل دوره تدريبيه

أرجو أن يتحقق هذا الحلم

الصورة الرمزية الصنقور
    الصنقور غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة جبل حراء مشاهدة المشاركة
    الدكتور / حماده سالم

ليه مايكون فيه تنسيق بينك وبين منتدى المتداول العربي لعمل دوره تدريبيه

أرجو أن يتحقق هذا الحلم
    ++1
    توقيع العضو
    الرزق على الله والهدى من الله فمن ماذا نخاف

الصورة الرمزية trend222
    trend222 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

من وجهة نظري ان هذا السوق من لم يفهم قواعده ويسلم بالبديهيات فيه ويخلق لنفسه نظام تداول متكامل ونسبة نجاحه كبيرة في سنتين من بداية دخوله للفوركس فانصحه بالإبتعاد عن هذا المجال لأنه سيبقى في دائرة مغلقة ويضيع وقته وماله وربما صحته .
    ومن البديهيات انه يجب قبول ان السوق يكون عشوائي في فترة من الفترات ولنقل 20 بالمائة.لذا يجب الطمع في الربح عندما يكون السوق يسير بنظام والنظام تستطيع مجاراته بالتحليل الفني فقط ولكن تذكر شيء آخر هو ان هذا السوق لايمكن للكل الربح فيه وهذه من اهم قواعده وهي مرجنة الغالبية لتربح الأقلية وهذا يقودنا لطريقة التداول والتي يجب ان يبحث عنها المتداول.بحيث لايعتمد على احد

صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17