رد: استراتيجيه fx-challenger طريقك نحو المليون باذن الله
اخ حاتم ممكن المشاركة والصفحة الي فيها اخر تعديل واخر شرح تم الاستقرار عليه؟
رد: استراتيجيه fx-challenger طريقك نحو المليون باذن الله
ارجو منك التفضل بوضع الشارت للفرص التى تمت موضح عليه نقطه الدخول و الشموع التى على اساسها دخلنا الفرصه يعنى لو فرص امس تضعها اليوم يكون عملت فى خير لانى اجد صعوبه بدون شارت
و عندىسؤال هل الثلاث شمعات الاولى المخترقه و الثانيه التى تغلق اعلى من الشمعه الاولى و عكسها فى اللون و الثالثه التى تغلق اعلى من هاى الشمعه الثانيه فى حاله الشراء مثلا لابد ان تكون الشمعات متتابعه ام ممكن يفصلها شمعات اخرى اصغر او مختلفه فى اللون خاصه ما بين الثانيه و الثالثه
رد: استراتيجيه fx-challenger طريقك نحو المليون باذن الله
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hatem elsherief
:ohmy::ohmy::ohmy::ohmy::ohmy::ohmy::ohmy::ohmy::o hmy::ohmy::ohmy::ohmy:
:016::016::016::016::016::016:
عم حاتم السلام عليكم
طبعا المفروض في الحالة دي الربح حيكون بسيط
لأننا دخلنا في اتجاه ترند هابط
مش كدا برضوا بقيت حاجة اكدا :0031: ولا لسه :doh:
رد: استراتيجيه fx-challenger طريقك نحو المليون باذن الله
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gashaweb
عم حاتم السلام عليكم
طبعا المفروض في الحالة دي الربح حيكون بسيط
لأننا دخلنا في اتجاه ترند هابط
مش كدا برضوا بقيت حاجة اكدا :0031: ولا لسه :doh:
انت نسيت تشبع الستوك
راجع الشرح في الصفحه الاولي
انا حاليا شغال اسكالبينج بالاصدار الثالث
رد: استراتيجيه fx-challenger طريقك نحو المليون باذن الله
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed Seoudy
ارجو منك التفضل بوضع الشارت للفرص التى تمت موضح عليه نقطه الدخول و الشموع التى على اساسها دخلنا الفرصه يعنى لو فرص امس تضعها اليوم يكون عملت فى خير لانى اجد صعوبه بدون شارت
و عندىسؤال هل الثلاث شمعات الاولى المخترقه و الثانيه التى تغلق اعلى من الشمعه الاولى و عكسها فى اللون و الثالثه التى تغلق اعلى من هاى الشمعه الثانيه فى حاله الشراء مثلا لابد ان تكون الشمعات متتابعه ام ممكن يفصلها شمعات اخرى اصغر او مختلفه فى اللون خاصه ما بين الثانيه و الثالثه
اقرأ الشرح في المشاركه الاولي بملف الpdf
انا والله هحاول هنا في النت كافيه انزل برنامج التقاط الصور علشان ارسل الشارتات
الحمد لله فرص الامس واليوم صباحا تحققوا جميعا
بس والله أنا منشغل الفتره دي وباعمل المستحيل علشان اوفي بوعدي معاكم هنا في الورشه
دقايق احمل البرنامج وانزل الشارتات
عايزكم بس متتخضوش بكلمه تعديلات
الفكره ثابته والتعديلات = تطوير واضافات علي الاسلوب الاصلي
رد: استراتيجيه fx-challenger طريقك نحو المليون باذن الله
متابع معك لكن معظم الوقت اقرأ فى المشاركات السابقه و جزاك الله خير على مجهودك
رد: استراتيجيه fx-challenger طريقك نحو المليون باذن الله
اخ حاتم ممكن المشاركة والصفحة الي فيها اخر تعديل واخر شرح تم الاستقرار عليه؟
رد: استراتيجيه fx-challenger طريقك نحو المليون باذن الله
للأسف في مشكله في النت كافيه
برنامج التقاط الصور لا يعمل :0010::0010:
اتمني من باقي الاعضاء السابقين ان يتابعوا معي
ضغط شديد وانا لوحدي
عموما ان شاء الله خير
رد: استراتيجيه fx-challenger طريقك نحو المليون باذن الله
مبرووووووووووووك صفقه الكندي 35 نقطه واكتر كمان
رد: استراتيجيه fx-challenger طريقك نحو المليون باذن الله
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hatem elsherief
مبرووووووووووووك صفقه الكندي 35 نقطه واكتر كمان
الحمد لله انا كمان 35 نقطة بس اتقفلت علشان مكنتش ع الكمبيوتر
الحمد لله اول استراتيجية على الحقيقى عرفت اقراها واطبقها وتنجح معايا
رد: استراتيجيه fx-challenger طريقك نحو المليون باذن الله
انا شايف فرصه على النيوزلندى دولار طويله الامد اذا اخترق موفينج 5 للموفينج 10 هل صحيحة كده
رد: استراتيجيه fx-challenger طريقك نحو المليون باذن الله
السلام عليكم
اخ حاتم اين هو الآصدار الثالث باريت تديني رابط ليه
رد: استراتيجيه fx-challenger طريقك نحو المليون باذن الله
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elkashab
الحمد لله انا كمان 35 نقطة بس اتقفلت علشان مكنتش ع الكمبيوتر
الحمد لله اول استراتيجية على الحقيقى عرفت اقراها واطبقها وتنجح معايا
يعني نقول انك متابع معانا
ولا هتهرب:0023::0023:
رد: استراتيجيه fx-challenger طريقك نحو المليون باذن الله
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hatem elsherief
يعني نقول انك متابع معانا
ولا هتهرب:0023::0023:
لا معاك طبعا هو انا اقدر ابعد عن الحاجة الوحيدة الى قدرت افهمها واطبقها فى الفوركس واكسب كمان منها
رد: استراتيجيه fx-challenger طريقك نحو المليون باذن الله
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hatem elsherief
الاصدار الثالث fxchallaenger لللي بيحبوا ينجزوا ويخلعوا
اسكـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــالبينج
الفريم المستخدم 5 دقايق
الاهداف 5 نقاط
المؤشرات المستخدمه
الستوكاستيك
البارابوليك سار
بولينجر 20
موفينج5 اكسبونشيال
موفينج10 سيمبل
الطريقه
تشبع ستوك علي الخمس دقايق
دخول مع التقاطع وتأكيد السار
تحياتي
زياده الهدف ترجع الي خبرتك
تقريبا 6- 8 فرص علي الزوج الواحد في اليو م
تحياتي لكم
الطريقه مفيده جدا في الايام اللي زي دي
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hatem elsherief
طيب شباب انا عايزكم تركزوا بس معايا في المشاركه دي
الاستراتيجيه الاصليه كانت لكيشور
انا والاخوه الافاضل قمنا بتعديلها لتصبح الاصدار الاول الذي تم ارفاقه في المشاركه الاولي
جاء بعد ذلك استاذ محمد بتعديلات ممتازه ساعدت علي زياده الفلتره استفدنا منها باضافه
1- تقاطع الموفينجات للدخول بصوره اسرع وبالتالي توفير نقاط اعلي شويه
2- مؤشرات فلتره مثل atr و adx و stand deviation
انتجنا بعدها اصدار ثاني لغير المتفرغين (فريم الدايلي )
ثم اصدار ثالث لوقت التذبذبات والازمات (اسكالبينج علي فريم 5 دقايق )
اذن حاليا ما اعمل انا عليه في الاصدار الاول علي الربع ساعه مكوناته كالتالي
(وهو تم تثبيته ومستمرين في العمل به )
يختلف فقط عما اضيف في المشاركه الاولي لي في شيئين فقط
1- خطأ مني في اعدادات البولينجر 20 وانا وضعتها 7 (الشرح انا كتبت 20 كما اتفقنا)
2- اضافه موفينج 5 اكسبونشيال مع الموفينج 13 سيمبل والدخول مع تقاطعهم وتوافر باقي الشروط
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Pips Hunter
السلام عليكم
اخ حاتم اين هو الآصدار الثالث باريت تديني رابط ليه
اتمني يا غالي تركز في ما ارفقته من مشاركات سابقه وبالتوفيق لك وان شاء الله تنسي الخساره مطلقا
همسه : هارسلك مشاركه في موضوعك اتمني تستفاد منها