رد: استراتيجيات مؤشر *Change * العجيـــــب - احلى من البساطة مفيش
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة thecreativex
السلام عليكم
شباب اسكندريه رافعين الراس فى المنتدى
اخوك اسكندرانى زيك :asvc:
كنت عايز اسالك سؤال فى الاستراتيجيه
انا مش بشتغل الا على الباوند ين
انت بتخش على مثلا 10 ازاوج انا كنت عايز اعرف ليه
يعنى مثلا لو بتخش ب 15% بتوزعهم على ال 10 ازاوج
طب ليه متدخلش الا على زوج واحد ب 10% و تكون النتيجه واحده
انا عايز اعرف منك لو حدخل على الباوند ين فقط
ايه الشروط بالظبط عشان تقريبا انا قريت طريقه مره +15-15 و مرة -45+45
و كل الشكر ليك و نتقابل فى ماركتيفا :asvc:
اللى يريحك عاوز تدخل على زوج ب 10% عاوز تدخل على 10 ازواج وتقسم ال 10% مفيش فرق كبير بس انا فكهانى بحط فرص على اد مققدر واتفضل كل من اللى يعجبك
بالنسبة ل -15 و +15 كنا بنستخدمها فحالة عدم وجود اخبار فجرا على الاسترالى وفحالة الاخبار كنا بنتابع نتايج الاخبار وعليها بنحلل وبندخل وربنا بيوفق الحمد لله
بالسنبة للاستراتيجية الجديدة تقدر تستخدم الارقام دى فحالة وجود اخبار او لا لانها انعكاس لحالة السوق والمعطيات الخارجية يعنى شووورت كات للدخول بدل متتابع كل الاسواق والاخبار والمعطيات دة بيحطلك كل دة فعلبة جاهزة اتمنى اكون قدرت اوضح
بالنسبة للناس اللى تسال عن التوقيت الشرح كان على التوقيت المصرى
:0023: ورد علينا جدعان ياما اسكندرانية من ابو قير للسيالة والمنشية :0023:
تحياتى
رد: استراتيجيات مؤشر *Change * العجيـــــب - احلى من البساطة مفيش
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 3ashekforex
اللى يريحك عاوز تدخل على زوج ب 10% عاوز تدخل على 10 ازواج وتقسم ال 10% مفيش فرق كبير بس انا فكهانى بحط فرص على اد مققدر واتفضل كل من اللى يعجبك
بالنسبة ل -15 و +15 كنا بنستخدمها فحالة عدم وجود اخبار فجرا على الاسترالى وفحالة الاخبار كنا بنتابع نتايج الاخبار وعليها بنحلل وبندخل وربنا بيوفق الحمد لله
بالسنبة للاستراتيجية الجديدة تقدر تستخدم الارقام دى فحالة وجود اخبار او لا لانها انعكاس لحالة السوق والمعطيات الخارجية يعنى شووورت كات للدخول بدل متتابع كل الاسواق والاخبار والمعطيات دة بيحطلك كل دة فعلبة جاهزة اتمنى اكون قدرت اوضح
بالنسبة للناس اللى تسال عن التوقيت الشرح كان على التوقيت المصرى
:0023: ورد علينا جدعان ياما اسكندرانية من ابو قير للسيالة والمنشية :0023:
تحياتى
تمام يا مان انا فهمت بس معلش استحملنى مثلا امبارح تقريبا كان المجنون 140 ربح ما شاء الله
هل كان بالطريقه -100 و بعدين 30 نقطه و بعدين شراء فوصل ل 140 بيب
و لا دى بال+45-45
بس هى دى النقطه الى عايز افهمها وشكرا :asvc:
رد: استراتيجيات مؤشر *Change * العجيـــــب - احلى من البساطة مفيش
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة thecreativex
تمام يا مان انا فهمت بس معلش استحملنى مثلا امبارح تقريبا كان المجنون 140 ربح ما شاء الله
هل كان بالطريقه -100 و بعدين 30 نقطه و بعدين شراء فوصل ل 140 بيب
و لا دى بال+45-45
بس هى دى النقطه الى عايز افهمها وشكرا :asvc:
اخى الكريم انا دخلت حسب الانتحار على المجنون وفنفس الوقت اخدتو شرا لما وصل 100 عكس الاتجاه واخدت منو ال 30 بونت وسبت الصفقة الاساسية مكملة الحمد لله
تحياتى
رد: استراتيجيات مؤشر *Change * العجيـــــب - احلى من البساطة مفيش
السلام عليكم
متابعين معاك ان شاء الله
الله الموفق
مبروك الموضوع ده
بجد اجمد من اللى فات (تحت التجربة )
رد: استراتيجيات مؤشر *Change * العجيـــــب - احلى من البساطة مفيش
لا استطيع الا ان اقول
شكرا شكرا شكرا ............جهد مميز ........وموضوع مميز.........من متداول مميز
رد: استراتيجيات مؤشر *Change * العجيـــــب - احلى من البساطة مفيش
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 3ashekforex
اخى الكريم انا دخلت حسب الانتحار على المجنون وفنفس الوقت اخدتو شرا لما وصل 100 عكس الاتجاه واخدت منو ال 30 بونت وسبت الصفقة الاساسية مكملة الحمد لله
تحياتى
تمام يا مان انا كده فهمت بالظبط الحمد لله :asvc:
رد: استراتيجيات مؤشر *Change * العجيـــــب - احلى من البساطة مفيش
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة $دولار$
لا استطيع الا ان اقول
شكرا شكرا شكرا ............جهد مميز ........وموضوع مميز.........من متداول مميز
العفو يا مان
شكرا لك :015:
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة thecreativex
تمام يا مان انا كده فهمت بالظبط الحمد لله :asvc:
الحمد لله تمت على خير :015:
رد: استراتيجيات مؤشر *Change * العجيـــــب - احلى من البساطة مفيش
هل هذه الطريقه لاتصلح الا في منصة ماركتيفيا ؟
رد: استراتيجيات مؤشر *Change * العجيـــــب - احلى من البساطة مفيش
اخي الكريم عاشق الفوركس هل يصلح عمل سكربت لهذه الطريقه .
استفسار ثاني بخصوص الستوب هل هناك وقف خساره .
رد: استراتيجيات مؤشر *Change * العجيـــــب - احلى من البساطة مفيش
لو مش هتقدر تسهر وتتابع ممكن تعمل اوامر معلقة وتنام وتصحى تلاقى ارباح فحسابك جت منين مش عاارف ههه
تحيااااااااااااتى
رد: استراتيجيات مؤشر *Change * العجيـــــب - احلى من البساطة مفيش
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة cr9
هل هذه الطريقه لاتصلح الا في منصة ماركتيفيا ؟
تصلح فى اى منصة فقط حلل على ماركتيفا واضرب فاى منصة ان شاللله منصة فى المريخ
:0023:
رد: استراتيجيات مؤشر *Change * العجيـــــب - احلى من البساطة مفيش
السلام عليكم أخي محمود
لو سمحت عندي سؤال: شو الفرق بين إستراتيجية الإنتحار في موضوعك الأخر و إستراتيجية مؤشر *Change * العجيـــــب ؟
رد: استراتيجيات مؤشر *Change * العجيـــــب - احلى من البساطة مفيش
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
هل هذه المؤشر موجود فى البرنامج الميتا تريد وما هو اسمه فى برنامج الميتاتريد
رد: استراتيجيات مؤشر *Change * العجيـــــب - احلى من البساطة مفيش
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبد الهادي
السلام عليكم أخي محمود
لو سمحت عندي سؤال: شو الفرق بين إستراتيجية الإنتحار في موضوعك الأخر و إستراتيجية مؤشر *Change * العجيـــــب ؟
الفر الاول المدلات الجديدة وناط دول بارام مش زمنى
الفرق التانى : فى استراتيحجية الانتحار كنا بنستخدم المؤشر فقط فحالة مفيش اخبار للاسترالى زى امبارح وعملنا الحمد لله 1306 نقطة اما فحالة الاخبار على الاسترالى فجرا كنا بنحلل الاخبار زمنيا وبندخل
اما فى الاستراتيجية الجديدة نعتمد فقط على المؤشر ومعدلات جديدة لك زوج محددة واهداف محددة وكلها ان شاء الله دائما محققة دون متابعة الاخبار بتاتا لان المؤشر سيكون انعكاس لحالة الاخبار
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة على
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
هل هذه المؤشر موجود فى البرنامج الميتا تريد وما هو اسمه فى برنامج الميتاتريد
لا اخى موجود بشركة ماركتيفا وموجود فى المتداول هنا لا اعرف الرابط ربما احد المشرفين يعطيك الرابط اخى ولكن افضل العمل على منصة ماركتيفا
تحياتى
رد: استراتيجيات مؤشر *Change * العجيـــــب - احلى من البساطة مفيش
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 3ashekforex
الفر الاول المدلات الجديدة وناط دول بارام مش زمنى
الفرق التانى : فى استراتيحجية الانتحار كنا بنستخدم المؤشر فقط فحالة مفيش اخبار للاسترالى زى امبارح وعملنا الحمد لله 1306 نقطة اما فحالة الاخبار على الاسترالى فجرا كنا بنحلل الاخبار زمنيا وبندخل
اما فى الاستراتيجية الجديدة نعتمد فقط على المؤشر ومعدلات جديدة لك زوج محددة واهداف محددة وكلها ان شاء الله دائما محققة دون متابعة الاخبار بتاتا لان المؤشر سيكون انعكاس لحالة الاخبار
تحياتى
اخي الكريم محمود
يعني دلوقتي لو مافيش اخبار اعتمد علي الطريقه بتاعت -+15
وسوال تاني بخصوص الاخبار هل المقصود بالاخبار علي الاسترالي فقط لان في ساعات بتبقي الاخبار اللي نازله علي الين او علي عمله الصين هل في الحاله دي اعتبرها حاله عدم وجود
اخبار ؟؟؟
سسامحني لاني مالحقتش اتعلم استراتيجيه الانتحار وبصراحه انا متلغبط مش عارف ابدا منين مع الطريقتين
تقبل تحياتي :eh_s(7):