رد: تابع توصيات بلدنا ( فوريكس مان ) 200 نقطة يوميا
محمود باشا انا بأذن الله هدخل ب 1000 دولار من بداية الشهر اللي جاي انا بدخل علي ست ازواج فقط بتوع الدولار اية رأيك اخلي النقطة ب 50 سنت ولا اقلل ولا ممكن ازود ولا اية بالظبط ؟
رد: تابع توصيات بلدنا ( فوريكس مان ) 200 نقطة يوميا
يا ريت يا جماعة حد يقولي هل فيه فرصة الان علي الاسترليني دولار بيع ؟؟؟؟
رد: تابع توصيات بلدنا ( فوريكس مان ) 200 نقطة يوميا
هلا اخوي محمود ..
حبيت اشكرك على هذه الاستراتجية القيمة والجديدة كليا وبطريقة رائعة ..
لي أستفسار صغير :
1- انت قلت بدوون اخبار نتبع طريقة 15+ , 15- !! هل لما نشوف احد هاذين الرقمين في اليورو او الباوند نبيع او نشتري من اي سعر موجد في هذا الوقت ؟؟؟
وهل لازم ندخل بعد الساعة 6 الصبح حتى لو رأينا هاذين الرقمين قبل هذا المعاد ؟؟
سوأل ثاني انا رايت ان هين الرقمين متغيريين بصفة سريعة واوقات بتكون 20- او 21 - !!
اقصد ان لما نرى فقط 15- او 15+ يبقى نبيع ولا كيف ؟؟
رد: تابع توصيات بلدنا ( فوريكس مان ) 200 نقطة يوميا
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة chester
محمود باشا انا بأذن الله هدخل ب 1000 دولار من بداية الشهر اللي جاي انا بدخل علي ست ازواج فقط بتوع الدولار اية رأيك اخلي النقطة ب 50 سنت ولا اقلل ولا ممكن ازود ولا اية بالظبط ؟
طيب ممكن تدخل على كل زوج النقطة ب 10 سنت
تحياتى
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة منصور عبدالنور
يا ريت يا جماعة حد يقولي هل فيه فرصة الان علي الاسترليني دولار بيع ؟؟؟؟
معلش انى مش كنت متواجد ساعة سؤال كنت نايم معلش لانى كنت سهران بقالى فترة
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Booss
هلا اخوي محمود ..
حبيت اشكرك على هذه الاستراتجية القيمة والجديدة كليا وبطريقة رائعة ..
لي أستفسار صغير :
1- انت قلت بدوون اخبار نتبع طريقة 15+ , 15- !! هل لما نشوف احد هاذين الرقمين في اليورو او الباوند نبيع او نشتري من اي سعر موجد في هذا الوقت ؟؟؟
وهل لازم ندخل بعد الساعة 6 الصبح حتى لو رأينا هاذين الرقمين قبل هذا المعاد ؟؟
سوأل ثاني انا رايت ان هين الرقمين متغيريين بصفة سريعة واوقات بتكون 20- او 21 - !!
اقصد ان لما نرى فقط 15- او 15+ يبقى نبيع ولا كيف ؟؟
شوف اخى فى حالة عدم وجود اخبار يتم الدخول اول ما مؤشر تشانج يوصل -15 يتم البيع للازواج المذكورة ولو وصل +15 يتم الشراء للازواج المذكورة والعملية دى تترققب المؤشر من 1.00 صباحا الى 6.00 صباحا اول ميوصل تدخل فورا اما فى اى وقت اخر لا تفعل الاستراتيجية
اما فى حالة وجود اخبار بتنتنظر اخى بعد نزول الخبر على الاقل بساعة وبتدخل مع اتجاه السوق
تحياتى
رد: تابع توصيات بلدنا ( فوريكس مان ) 200 نقطة يوميا
اشكرك اخوي محمود على الاجابة والافادة .. بارك الله فيك ياوحش ..
بس لي استفسار صغير اخر : انت قلت عند وجود اخبار ننتظر بعدها بي ساعة او اكثر شوي حتى ندخل مع اتجاه السوق , هل ادخل السوق حسب ما ارى انا انه صعود او هبوط فقط !! ام استعين ايضا بي بي مبدأ 15+ 15 - والدخول ايضا عند الساعة 6 والخروج الساعة 10 ؟؟؟ سوألي هذا في حالة وجود الاخبار فقط
وشكرا
رد: تابع توصيات بلدنا ( فوريكس مان ) 200 نقطة يوميا
معلش يا محمود ان ممكن اكون سالت السؤال ده قبل كده بس مش عارف بردو قصدك
هعيدو تاني
فحاله وجود اخبار على الاسترالي
اقتباس:
مثال اذا كان اتجاه الدولار قوى واتت الاخبار على الاسترالى ايجابية فسيتغير الاتجاه الى ضعف الدولار ونفتح الاوامر التالية
EUR / USD BUY
GBP / USD BUY
USD / CHF SELL
USD / CAD SELL
AUD / USD BUY
NZD / USD BUY
احنا هنعرف ان اتجاه الدولار قوي لما يكون مؤشر اليورو دولار والكيبل اكتر من - 15 ؟
ونبدء الدخول 6 صباحا حتى لو كان المؤشر وصل الرقم ده الساعه 5 مثلا وراح راجع تاني ل - 10 ؟ هنكبرلو وندخل الساعه 6 بردو
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وازاي من الفتره اللي بعد الخبر لحد الساعه 6 نعرف اتجاه السوق يعني نشوف اتجااه انهي عمله ولا نشوف المؤشرات بتاعت ماركتيفا؟ ولا معمل ايه؟
رد: تابع توصيات بلدنا ( فوريكس مان ) 200 نقطة يوميا
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Booss
اشكرك اخوي محمود على الاجابة والافادة .. بارك الله فيك ياوحش ..
بس لي استفسار صغير اخر : انت قلت عند وجود اخبار ننتظر بعدها بي ساعة او اكثر شوي حتى ندخل مع اتجاه السوق , هل ادخل السوق حسب ما ارى انا انه صعود او هبوط فقط !! ام استعين ايضا بي بي مبدأ 15+ 15 - والدخول ايضا عند الساعة 6 والخروج الساعة 10 ؟؟؟ سوألي هذا في حالة وجود الاخبار فقط
وشكرا
هتدخل فحالة شوفت انو مفعول الخبر لم ينته ومستمر لفترة اكتر من ساعة
وبردو هتدخل لما تشوف مفعول الخبر انتهى وبدا الاتجاه الاول ياخد مجراه ورجع لنفس المناطق قبل الخبر
واحيانا بتدخل حسب -15 و+15 لما الخبر مش بيبان تاثيره فبتغير على طول النظرية وتنتظر وصول المؤشر الى -15 او +15
تحياتى
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة newegyptian
معلش يا محمود ان ممكن اكون سالت السؤال ده قبل كده بس مش عارف بردو قصدك
هعيدو تاني
فحاله وجود اخبار على الاسترالي
احنا هنعرف ان اتجاه الدولار قوي لما يكون مؤشر اليورو دولار والكيبل اكتر من - 15 ؟
ونبدء الدخول 6 صباحا حتى لو كان المؤشر وصل الرقم ده الساعه 5 مثلا وراح راجع تاني ل - 10 ؟ هنكبرلو وندخل الساعه 6 بردو
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وازاي من الفتره اللي بعد الخبر لحد الساعه 6 نعرف اتجاه السوق يعني نشوف اتجااه انهي عمله ولا نشوف المؤشرات بتاعت ماركتيفا؟ ولا معمل ايه؟
الاتجاه تعرفو قبل الخبر من المؤشر ولكن لا تاخذ بيه فقط هو قياس للاتجاه قبل الخبر عشانتعرف تحلل الموقف بعده اذا كنت هتدخل مع لاتجاه دة ولا هتنتظر الارتداد وهكذا
ازاى هتعرف الفترة االلى بعد الخبر لحد 6 راجع اجابتى على الاخ اعلاه
وبردو العملية تتوقف على الممارسة الكتير للاستراتييجة والتركيز فكل يوم ونمعطياته وحفظها فى الارشيف للاستفادة منها فيوم مماثل
تحياتى
رد: تابع توصيات بلدنا ( فوريكس مان ) 200 نقطة يوميا
ارجو المساعدة - حملت منصة ماركتيفا و لكنى لا اعلم اين اجد مؤشر تشانج و لا كيف اعلم انه وصل الى 15 .....و شكرا للمساعدة
رد: تابع توصيات بلدنا ( فوريكس مان ) 200 نقطة يوميا
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nagar000
ارجو المساعدة - حملت منصة ماركتيفا و لكنى لا اعلم اين اجد مؤشر تشانج و لا كيف اعلم انه وصل الى 15 .....و شكرا للمساعدة
تابع الصورة اخى
http://www.7ammil.com/upfiles/8lG82437.jpg
قمت بتحديد المؤشر وتظليله اخى
رد: تابع توصيات بلدنا ( فوريكس مان ) 200 نقطة يوميا
ايه رايك يا باشا لو دخلت الان علي الدولار فرنك شراء من عند 1.0540 الي 1.0600
رد: تابع توصيات بلدنا ( فوريكس مان ) 200 نقطة يوميا
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة منصور عبدالنور
ايه رايك يا باشا لو دخلت الان علي الدولار فرنك شراء من عند 1.0540 الي 1.0600
الدولار فرنك للبيع دلوقتي يا منصور
خد بالك بس اهم حاجة .. الترند بتاعه هابط
حاول تدرس نقطة دخولك كويس .. حتى لو كانت شراء
بالتوفيق ان شاء الله
رد: تابع توصيات بلدنا ( فوريكس مان ) 200 نقطة يوميا
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 3ashekforex
هتدخل فحالة شوفت انو مفعول الخبر لم ينته ومستمر لفترة اكتر من ساعة
وبردو هتدخل لما تشوف مفعول الخبر انتهى وبدا الاتجاه الاول ياخد مجراه ورجع لنفس المناطق قبل الخبر
واحيانا بتدخل حسب -15 و+15 لما الخبر مش بيبان تاثيره فبتغير على طول النظرية وتنتظر وصول المؤشر الى -15 او +15
تحياتى
الاتجاه تعرفو قبل الخبر من المؤشر ولكن لا تاخذ بيه فقط هو قياس للاتجاه قبل الخبر عشانتعرف تحلل الموقف بعده اذا كنت هتدخل مع لاتجاه دة ولا هتنتظر الارتداد وهكذا
ازاى هتعرف الفترة االلى بعد الخبر لحد 6 راجع اجابتى على الاخ اعلاه
وبردو العملية تتوقف على الممارسة الكتير للاستراتييجة والتركيز فكل يوم ونمعطياته وحفظها فى الارشيف للاستفادة منها فيوم مماثل
تحياتى
طيب احنا العمله اللي بنعد نتابعها قبل وبعد الخبر ايه
eur usd
gbp usd
ولا
aud usd
??
رد: تابع توصيات بلدنا ( فوريكس مان ) 200 نقطة يوميا
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة منصور عبدالنور
ايه رايك يا باشا لو دخلت الان علي الدولار فرنك شراء من عند 1.0540 الي 1.0600
شوف يا مان انا اولا اعتقد انك استخدمت التحليل الرقمى فى التوصية دى ما علينا
انا انصح بعدم الدخول لان دة وقت السوق بيبقى نايم فى وهاجىء وبلاش تكعبل نفسك فصفقة واحنا داخلين على حدديث برنانكى نستفتح بيه اول اليوم واخبار متضاربة اصبر وخليك فى الامان
لكن لو حبيت تدخل صفقة يعنى انا ان شاء الله ارجح بنسبة 75% انو النيوزيلندى دولار هبوط 40 بونت مع بداية السوق انشاء الله والله اعلى واعلم
تحياتى
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة newegyptian
طيب احنا العمله اللي بنعد نتابعها قبل وبعد الخبر ايه
eur usd
gbp usd
ولا
aud usd
??
لا لوق
قصدك على متابعة الاتجاه قبل الخبر
دة تشوفو فى ال 6 ازواج بتوع الدولار كحزمة واحدة
تحياتى
رد: تابع توصيات بلدنا ( فوريكس مان ) 200 نقطة يوميا
بكره هل فى خبر ؟
يعنى امتا ميعاد التوصيه ان شاء الله.؟
رد: تابع توصيات بلدنا ( فوريكس مان ) 200 نقطة يوميا
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الملوادى
بكره هل فى خبر ؟
يعنى امتا ميعاد التوصيه ان شاء الله.؟
كل يوم فى اخبار اخى
بالنسبة للفترة اللى بنشتغل فيها
فى خبر قوى عالنيوزيلندى
وخبر قوى على الدولار ( حديث برنانكى )
وخبر على الاسترالى
وان شاء الله التوصيات هتكون الساعة 4.00 او 5.00 بتذن الله
تحياتى