رد: ◊►۞ شروحات فيديو باللغة العربية - علي بركة ﷲ رحلة تعليم نظام الايشيموكوا كينكو ها
همسه: اخي سيد هل اسم سيد في مصر تيمنا بسيد قطب وسيد سابق ام ان له رمزيه قبل هذين العالمين........ثقافه عامه:eh_s(7):
1 مرفق
رد: ◊►۞ شروحات فيديو باللغة العربية - علي بركة ﷲ رحلة تعليم نظام الايشيموكوا كينكو ها
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bolbol911
همسه: اخي سيد هل اسم سيد في مصر تيمنا بسيد قطب وسيد سابق ام ان له رمزيه قبل هذين العالمين........ثقافه عامه:eh_s(7):
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
كيف الشباب أتمنى لكم التوفيق و الرزق الطيب
جزاك الله خير أخي العزيز بلال
بالنسبه للثعلب في حالة الشراء من فوق الثعلب فهذا يزيدك اطمئنانا ان التايم فريم الاكبر في نفس اتجاه صفقة الشراء
أما في حالة البيع والثعلب عكس اتجاه الصفقه فممكن أحيانا أن يكون هدفك هو الثعلب
وعلى فكره أنا لا أستخدم نفس الاعدادت يعني ممكن تغير الاعددات
بما يتناسب مع ما تريد و نتذكر أنه الكيجن للفريم الأكبر
تعليق بسيط على الصوره الأخيره للكتانه التي ذكرتها هي جاب (فجوه) :0023:
تقبل تحياتي
1 مرفق
رد: ◊►۞ شروحات فيديو باللغة العربية - علي بركة ﷲ رحلة تعليم نظام الايشيموكوا كينكو ها
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
جمعة مباركة وما زلنا برحلة التعليم اليباني اتمنى لكم ارباح وفيرة ومباركة
اتمنى تصحيح اخطائي
اخوكم ابو تراب
رد: ◊►۞ شروحات فيديو باللغة العربية - علي بركة ﷲ رحلة تعليم نظام الايشيموكوا كينكو ها
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو _ تراب
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
جمعة مباركة وما زلنا برحلة التعليم اليباني اتمنى لكم ارباح وفيرة ومباركة
اتمنى تصحيح اخطائي
اخوكم ابو تراب
https://forum.arabictrader.com/attac...5672-eeeee.jpg
مكتملة الشروط و لكنها عكس الترند
رد: ◊►۞ شروحات فيديو باللغة العربية - علي بركة ﷲ رحلة تعليم نظام الايشيموكوا كينكو ها
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MohamedEgyForex
اخي محمد كمشتك وما في مهرب الا الى اليبان
بالامس يا عزيزي لما عرضت فرصة قلت لي انها بعكس الترند رغم اني كنت راسم ترند على 4 ساعات وتم كسره رجعت الى البيت وضعت الدي في دي :0023: :0023: :0023: :0023::0021:حلوة هذه دي في دي وبدات اشاهد دروسك من الاول لانه صراحة انا خجول بالنسبة لكثرة الاسئلة ومخي شوي اكله الصدء اليوم نفس الشيئ عكس الترند طيب ممكن لو سمحت يا استاذي الكريم كيف يمكنني ان اعرف ان الترند تغير على الفرصة التي عرضتها انا او اي فرصة تحبها حضرتك
ممكن تكون انت شارح الموضوع بس انا مش منتبه له :no3:
اهوك ابو تراب
:drive1: :drive1:
رد: ◊►۞ شروحات فيديو باللغة العربية - علي بركة ﷲ رحلة تعليم نظام الايشيموكوا كينكو ها
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو _ تراب
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
جمعة مباركة وما زلنا برحلة التعليم اليباني اتمنى لكم ارباح وفيرة ومباركة
اتمنى تصحيح اخطائي
اخوكم ابو تراب
أخي ابو تراب على فكره اسئلتك مهمه كثير ...ودائما استفيد منها
وفقك الله ورعاك
همسه: هذا كلو صنايع الدفيدي وانا ماني داري
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Trader of Forex
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
كيف الشباب أتمنى لكم التوفيق و الرزق الطيب
جزاك الله خير أخي العزيز بلال
بالنسبه للثعلب في حالة الشراء من فوق الثعلب فهذا يزيدك اطمئنانا ان التايم فريم الاكبر في نفس اتجاه صفقة الشراء
أما في حالة البيع والثعلب عكس اتجاه الصفقه فممكن أحيانا أن يكون هدفك هو الثعلب
وعلى فكره أنا لا أستخدم نفس الاعدادت يعني ممكن تغير الاعددات
بما يتناسب مع ما تريد و نتذكر أنه الكيجن للفريم الأكبر
تعليق بسيط على الصوره الأخيره للكتانه التي ذكرتها هي جاب (فجوه) :0023:
تقبل تحياتي
صدق اخي نواف والله ما انتبهت للجاب ...فتشكر على الملاحظه
همسه: كذا عصبتني:0010: ويجب ترضيني بأنشوده جميله غدا باذن الله:0021:
رد: ◊►۞ شروحات فيديو باللغة العربية - علي بركة ﷲ رحلة تعليم نظام الايشيموكوا كينكو ها
اخي بلبل
من اساسيات الدي في دي اربع خيارات
اولا ان تكون المدام نائمة
ثانيا ان تكون في المطبخ تطبخ اطول طبخة بالعالم
ثالثا ان ان تكون عند اهلها
انت تكون من محبي الفوركس
:0023: :0023: :0023: :0023: :0023: :0023: :0023: :0023:
:drive1:
رد: ◊►۞ شروحات فيديو باللغة العربية - علي بركة ﷲ رحلة تعليم نظام الايشيموكوا كينكو ها
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو _ تراب
اخي بلبل
من اساسيات الدي في دي اربع خيارات
اولا ان تكون المدام نائمة
ثانيا ان تكون في المطبخ تطبخ اطول طبخة بالعالم
ثالثا ان ان تكون عند اهلها
انت تكون من محبي الفوركس
:0023: :0023: :0023: :0023: :0023: :0023: :0023: :0023:
:drive1:
و الله أضحكتني من قلبي يا ابو تراب
يا خبير الديفيدي
رد: ◊►۞ شروحات فيديو باللغة العربية - علي بركة ﷲ رحلة تعليم نظام الايشيموكوا كينكو ها
صراحة يا شباب والله ما عارف كيف اشكر اخي محمدعلى هذه الدروس والمتابعة
اليوم رغم ان السوق مش طبيعي 8 صفقات على سكالبينغ مجموع 500 نقطة وفي صفقة ما زالت على الديمو
روح يا محمد يا ابن الحلال الله يزيدك ويرحم والديك واحبابك ويدخلك الجنة
1 مرفق
رد: ◊►۞ شروحات فيديو باللغة العربية - علي بركة ﷲ رحلة تعليم نظام الايشيموكوا كينكو ها
هذه الفرصة التي ما زلت فاتحها الى ان تجقق الهدف
الموضوع تدريبي وتعليمي لكي نخش على الحقيقي الذي يشجعك اكثر ان السوق مخيف وتحقق نجاح هذه الاستراتيجية
رد: ◊►۞ شروحات فيديو باللغة العربية - علي بركة ﷲ رحلة تعليم نظام الايشيموكوا كينكو ها
[quote=ابو _ تراب;1661825]اخي محمد كمشتك وما في مهرب الا الى اليبان
بالامس يا عزيزي لما عرضت فرصة قلت لي انها بعكس الترند رغم اني كنت راسم ترند على 4 ساعات وتم كسره رجعت الى البيت وضعت الدي في دي :0023: :0023: :0023: :0023::0021:حلوة هذه دي في دي وبدات اشاهد دروسك من الاول لانه صراحة انا خجول بالنسبة لكثرة الاسئلة ومخي شوي اكله الصدء اليوم نفس الشيئ عكس الترند طيب ممكن لو سمحت يا استاذي الكريم كيف يمكنني ان اعرف ان الترند تغير على الفرصة التي عرضتها انا او اي فرصة تحبها حضرتك
ممكن تكون انت شارح الموضوع بس انا مش منتبه له :no3:
اخوك ابو تراب
بارك الله فيك اخى ابو تراب
اية اخبارك اخى الكريم
استاذ محمد انا بضم صوتى الى صوت اخى ابو تراب
وفية حاجة تانية انا كمان بدخل على الارتدادات من الفيبو والثعلب يا ريت حضرتك تفهمنى بالظبط بدخل عليها ازاى
لانى بصراحة مهتم اوى بالموضوع دة بس فية حاجة لما بشوف السعر رايح ناحية الفيبو او الثعلب بحط امر معلق قبل الفيبو او الثعلب بعشرين نقطة بس فى بعض الاحيان السعر بيرد عليا جامد جداااا
زى ما حصل امبارح معايا اقصد فى اسيا دخلت على فريم الربع ساعة على المجنون الارتداد من خط الثعلب وحطيت الاردر بتاعى والسعر عكس عليا حوالى 80 نقطة اللى عاوز اعرفة امتى اى نقطة ادخل منها بحيث السعر ميعكسش عليا
لانى كتير بيجى السعر قبل الثعلب او الكيجن بعشرين نقطة ويرد على كدة ازاى بقى احدد نقطة الدخول
وبارك الله فيك
وفية حاجة تانية اعدادات الزجزاج اللى حضرتك بتستخدمها 61 ولا 63 لانى فى اول المشاركات حضرتك كاتب الاعدادات 61 وفى الصورة 63
ودمتم لنا اخى الكريم
رد: ◊►۞ شروحات فيديو باللغة العربية - علي بركة ﷲ رحلة تعليم نظام الايشيموكوا كينكو ها
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو _ تراب
اخي محمد كمشتك وما في مهرب الا الى اليبان
بالامس يا عزيزي لما عرضت فرصة قلت لي انها بعكس الترند رغم اني كنت راسم ترند على 4 ساعات وتم كسره رجعت الى البيت وضعت الدي في دي :0023: :0023: :0023: :0023::0021:حلوة هذه دي في دي وبدات اشاهد دروسك من الاول لانه صراحة انا خجول بالنسبة لكثرة الاسئلة ومخي شوي اكله الصدء اليوم نفس الشيئ عكس الترند طيب ممكن لو سمحت يا استاذي الكريم كيف يمكنني ان اعرف ان الترند تغير على الفرصة التي عرضتها انا او اي فرصة تحبها حضرتك
ممكن تكون انت شارح الموضوع بس انا مش منتبه له :no3:
اهوك ابو تراب
:drive1: :drive1:
بارك الله فيك اخى ابو تراب
اية اخبارك اخى الكريم
استاذ محمد انا بضم صوتى الى صوت اخى ابو تراب
وفية حاجة تانية انا كمان بدخل على الارتدادات من الفيبو والثعلب يا ريت حضرتك تفهمنى بالظبط بدخل عليها ازاى
لانى بصراحة مهتم اوى بالموضوع دة بس فية حاجة لما بشوف السعر رايح ناحية الفيبو او الثعلب بحط امر معلق قبل الفيبو او الثعلب بعشرين نقطة بس فى بعض الاحيان السعر بيرد عليا جامد جداااا
زى ما حصل امبارح معايا اقصد فى اسيا دخلت على فريم الربع ساعة على المجنون الارتداد من خط الثعلب وحطيت الاردر بتاعى والسعر عكس عليا حوالى 80 نقطة اللى عاوز اعرفة امتى اى نقطة ادخل منها بحيث السعر ميعكسش عليا
لانى كتير بيجى السعر قبل الثعلب او الكيجن بعشرين نقطة ويرد على كدة ازاى بقى احدد نقطة الدخول
وبارك الله فيك
وفية حاجة تانية اعدادات الزجزاج اللى حضرتك بتستخدمها 61 ولا 63 لانى فى اول المشاركات حضرتك كاتب الاعدادات 61 وفى الصورة 63
ودمتم لنا اخى الكريم
رد: ◊►۞ شروحات فيديو باللغة العربية - علي بركة ﷲ رحلة تعليم نظام الايشيموكوا كينكو ها
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bolbol911
أحبتي في الله
لا حظت بانه لا يوجد فائده للثعلب في استراتيجيتنا الجديده فيمكن الشراء من فوق الثعلب والبيع كذلك
كما في الشارتين الاولين
هذه ملاحظات عابره اثناء تفحصي للشارت من كانت له وجهة نظر اخرى فليكرمنا بها
همسه: اخي سيد هل اسم سيد في مصر تيمنا بسيد قطب وسيد سابق ام ان له رمزيه قبل هذين العالمين........ثقافه عامه:eh_s(7):
اخى بلبل ازيك حبيبى اخبارك اية
واخبار رجلك اية لسة وارمة من العلقة
اخى وحبيبى بخصوص اسمى
ابويا الله يرحمة سمانى الاسم دة على اسم جدى
رد: ◊►۞ شروحات فيديو باللغة العربية - علي بركة ﷲ رحلة تعليم نظام الايشيموكوا كينكو ها
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو _ تراب
هذه الفرصة التي ما زلت فاتحها الى ان تجقق الهدف
الموضوع تدريبي وتعليمي لكي نخش على الحقيقي الذي يشجعك اكثر ان السوق مخيف وتحقق نجاح هذه الاستراتيجية
انا سيد كيفك يا عزيزي
الحمد لله الصفقة حققت الهدف
1 مرفق
رد: ◊►۞ شروحات فيديو باللغة العربية - علي بركة ﷲ رحلة تعليم نظام الايشيموكوا كينكو ها
الحاقا الى مشاركتى ارفق صورة الصفقة اللى دخلتها ويا ريت كل واحد يعلق عليها وبالذات الاستاذ محمد
عارفين لية
الصفقة دى هى اللى صفرت حسابى
حسابى بقى صفر (بعد ما كان مبلغ كبير)
ارجوكم تشوفوا الغلطة دى علشان محدش غيرى يقع فيها وانا كمان اتعلم منها
انا حالتى النفسية مش كويسة فاعذرونى يا اخوانى عن قلة مشاركتى معكم الفترة اللى جاية دى
هاخد اجازة اسبوع كدة وارجعلكوا تانى ان شاء الله
الملف المرفق 230238