:016::016:
http://i.imgur.com/Tjkwu.png
Printable View
:016::016:
http://i.imgur.com/Tjkwu.png
الله ينور يا دكتور
و ننتظر كسر قاع 2435 حتى يتاكد تماما اكتمال التصحيح و استئناف الهبوط و ان اخر موجة صاعدة اللى عملت الجاب ليست بداية ترند صاعد
تحياتى
الملف المرفق 327548
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
تحياتي للجميع وآسف على الإنقطاع التاني بسبب توقف الإنترنت لدينا في سوريا لعدة أيام والحمد لله على كل حال
هي الويفة الهابطة دي دبل زجزاج ياجماعة ولا تترقم دافعة
الملف المرفق 327608
وشكرا
اصر اليورو على الذهاب الى المقاومه 2665 ثم هبط بموجه تصحيحيه واللي اعتقد انها الثانيه من سي
اعتقد ان اليورو الان يستهدف 2786 ومنها نبيع ان شاء الله واللي بايع من 2620 و2665 اغلاق الصفقات فالبيع سيكون اما بكسر 2400 او من 2786 اما العقود المفتوحه من 3200 و 3280فنتركها الى الهدف 2090 على الاقل مارأيكم يامحللين
https://forum.arabictrader.com/attac...4-eurusdh4.png
تحياتي
السلام عليكم
يا هلا بالغالى
طبعا وارد جدا ان الموجة اللى حققت قمة 2665 بالفجوة السعرية ان تكون الاولى من (C) طالما لم نكسر قاعها عند 2434
اما الموجة الهابطة من 2665 فهى تصلح ان تكون الاولى من الخامسة الكبيرة سواء كانت دافعة او تصحيحية
لانها لو دافعة يبقى مفيش مشكلة و يبقى عملنا الاولى من الخامسة
و لو تصحيحية فهى من عائلة الزجزاج و بالتالى تصلح ان تكون الاولى من قطرية خلفية يعنى تصلح ايضا ان تكون الاولى من الخامسة الكبيرة
تحياتى
السلام عليكم
الموجة الهابطة من قمة 2665 تعتبر دافعة بهذا الشكل
و الله اعلى و اعلم
الملف المرفق 327646
الملف المرفق 327647
وعليكم السلام
اهلا بك استاذي الغالي
كلامك عين الصواب ممكن تكون الاولى من الخامسه عشان كذا انا قلت البيع بكسر 2400 خاصة ان الرابعه قد حققت هدفها المعتاد 38.2 فيبو بالتمام والكمال عند 2668
لكن بالمقارنه ببعض العملات احتمال كبير ان اليورو يروح لـ 2786 والله اعلم
ممكن يكون السيناريو القادم كده
https://forum.arabictrader.com/attac...1&d=1339536910
اليورو دولار فريم اليوم بدايه موجه خامسه ؟؟؟؟؟؟
السلام عليكم
تمام يا شباب هذا هو الاقرب حتى الأن
و السيناريو البديل بتاعنا زى ما افترض الاخ مصلح هو الهبوط التصحيحى بالشكل دة
الملف المرفق 327748