رد: الكلاسيكي البسيط .. تحليلات وشارتات
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة السديري
احذر الترند الصاعد على الويكلي اخي العزيز .....
معلش انا على طريق سفر و اللاب بيفصل شحن خلاص فمش هاعرف ارفعلك شارتات
رد: الكلاسيكي البسيط .. تحليلات وشارتات
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة seifo005
هل دخلت معنا بيع من 0.7650 أم لا ؟
طبعا كنت معاك أستاذي آسف اتأخرت عليك في الرد وكمان كنت معاك في الفرنك والحمد لله
رد: الكلاسيكي البسيط .. تحليلات وشارتات
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة seifo005
هذه الصفقة كانت حسب النظـــــــــــام 2
يأتيكم قريــــــــــــــــــــــــــــبا
درس جديد من استاذ كبير والله بنتعلم علي ايديك ربنا يعطيك ويزيدك
1 مرفق
رد: الكلاسيكي البسيط .. تحليلات وشارتات
الملف المرفق 256110 اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Khaled_wahed
بارك الله فيك .... بس مش فاهم المشاركه بصراحه .. ممكن توضحلي معناها او اي حد مشكورا يفهمني
أنا كنت برد علي الأخ محمد 2001 لدخولة متاخرا وذلك لوجود ترند صاعد علي الويكلي ومستويات فيبو
رد: الكلاسيكي البسيط .. تحليلات وشارتات
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mrkhmath
طبعا كنت معاك أستاذي آسف اتأخرت عليك في الرد وكمان كنت معاك في الفرنك والحمد لله
يمكنك إغلاق نصف العقود على السعر الحالي
رد: الكلاسيكي البسيط .. تحليلات وشارتات
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mrkhmath
درس جديد من استاذ كبير والله بنتعلم علي ايديك ربنا يعطيك ويزيدك
لا
أستاذ كبيرة علي أخي
رد: الكلاسيكي البسيط .. تحليلات وشارتات
حبيت امسي على اخواني :)
الواحد نفسه السوق ميقفلش عشان نفضل مجتمعين علي الخير ان شاء الله
رد: الكلاسيكي البسيط .. تحليلات وشارتات
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة l HamOksha l
حبيت امسي على اخواني :)
الواحد نفسه السوق ميقفلش عشان نفضل مجتمعين علي الخير ان شاء الله
مساك الله بالخير يا طيب .. بالمناسبة ما هو اسمك ؟ :)
رد: الكلاسيكي البسيط .. تحليلات وشارتات
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة l HamOksha l
حبيت امسي على اخواني :)
الواحد نفسه السوق ميقفلش عشان نفضل مجتمعين علي الخير ان شاء الله
كرم منك ذلك
1 مرفق
رد: الكلاسيكي البسيط .. تحليلات وشارتات
هل حان بيع الباوند أم ننتظر اختبار الترند المكسورالملف المرفق 256120
رد: الكلاسيكي البسيط .. تحليلات وشارتات
اسمي محمد اخي مجدي
أخوك في الله محمد سامي :)
اتمني دوام المعرفه بينا بفضل الله تعالي
رد: الكلاسيكي البسيط .. تحليلات وشارتات
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة l HamOksha l
اسمي محمد اخي مجدي
أخوك في الله محمد سامي :)
اتمني دوام المعرفه بينا بفضل الله تعالي
اهلا يا محمد يشرفني ان نكون اصدقاء :)
رد: الكلاسيكي البسيط .. تحليلات وشارتات
اريد ان اخبركم بسر
ليس المهم ان ندخل الصفقة بل المهم من اين ندخلها
وكم نسبة الهدف للوقف .. يعني احيانا كثيرة تكون هنالك فرص امامي لكني لا ادخلها لان النقطة التي اريدها لم يصلها السعر .. النقطة التي تمكنني من اخذ صفقة بنسبة هدف للستوب 1:4,5,6,7 وحتى 1:10
التاجر الناجح هو من يستطيع ان يجعل الوقف صغيرا جدا وبالمقابل الهدف كبيرا جدا
لو نجحت معك صفقة او صفقتين في الشهر من التي اتكلم عنها تكفيك وتغنيك عن 100 صفقة عادية
نقطة اخرى مهمة ايضا عليك ان تحاول دائما ان تجعل المخاطرة معدومة , يعني المقصود بعد ان تفعلت الصفقة ودخلت من نقطة مناسبة انقل الوقف للدخول بعد تحرك السعر لصالحك
فكرو بالموضوع :0021:
رد: الكلاسيكي البسيط .. تحليلات وشارتات
الشرف لي اخي مجدي في ان نكون اصدقاء :)
بس هو ليا تعقيب علي مشاركتك وان كانت خبرتي مش كبيرة
بس انا حسب ملاحظت ان السوق ممكن يديك فرصه 1:2 او 1:3 كحد اقصي ( حسب ملاحظتي قصيرة المدة للسوق )
طبعا النظرية جميلة لكن هل هي قابله للتطبيق بشكل مستمر ؟ بحكم ان خبرتي مش كفاية عشان احكم على السوق
رد: الكلاسيكي البسيط .. تحليلات وشارتات
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mrkhmath
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 10pips
اريد ان اخبركم بسر
ليس المهم ان ندخل الصفقة بل المهم من اين ندخلها
وكم نسبة الهدف للوقف .. يعني احيانا كثيرة تكون هنالك فرص امامي لكني لا ادخلها لان النقطة التي اريدها لم يصلها السعر .. النقطة التي تمكنني من اخذ صفقة بنسبة هدف للستوب 1:4,5,6,7 وحتى 1:10
التاجر الناجح هو من يستطيع ان يجعل الوقف صغيرا جدا وبالمقابل الهدف كبيرا جدا
لو نجحت معك صفقة او صفقتين في الشهر من التي اتكلم عنها تكفيك وتغنيك عن 100 صفقة عادية
نقطة اخرى مهمة ايضا عليك ان تحاول دائما ان تجعل المخاطرة معدومة , يعني المقصود بعد ان تفعلت الصفقة ودخلت من نقطة مناسبة انقل الوقف للدخول بعد تحرك السعر لصالحك
فكرو بالموضوع :0021:
كلام محترفين
يعني نقدر نقول الصبر
والطمع في تقليل الخسارة قدر الإمكان
:0016: وان كان الوقف كبير يبقي بلاش منها
يا سلام علي الكلام