رد: المجنون على طبق من ذهب
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابوعادل
هذا شارت على الشهري ممكن يدعم كلامك لو أغلق اليوم أسفل 129.30
بإذن الله الى الهاويه ,,, والله أعلم
الله يعطيك العافية على الشارت الجميل
:asvc::asvc:
1 مرفق
رد: المجنون على طبق من ذهب
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته انا على ما اعتقد نقطه الفصل الان هى 127.70 لانه لو تقاطع معها يبقى الترقيم 12 ثم 12 ام اذا لم يتقاطه وعمل قاع جديد يبقى الاحتمالات مفتوجه قد تكون كلها 1 من الخمسه النازلين او السى للموجه b من القطريه المحتمله والله اعلى واعلم والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته بانتظار ارائكم
رد: المجنون على طبق من ذهب
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hard_revenge
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته طيب يااخ عمرو يعنى اذا التبادل او الامتداد ليس الشرط انه فى الثالثه ممكن الخامسه عادى هو غالبا فى الثالثه ماشى لكن مش تنسى انه GUIDELINE على العموم انا مع الاسف الامور اللى ذى دى مشبتستهاونى لانه دا كله مناقشات فى بعض المعلومات البسيطه اللى نتفق او نختلف عليها الهم انت ايه رايك فى شكل الموجه اللى تكونت انا بعتها كمان على الخمس دقائق واضح انها 3 يعنى تصحيحه ولا ايه انت رايك فيها ايه وزشكرا والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
يا راجل انا قصدى على ترقيمك الشهرى والاسبوعى وترقيم ابو شهد اليومى تحطلى موجه على الخمس دقائق. بس هى فعلا شكلها abc .
رد: المجنون على طبق من ذهب
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed taha
العزيز ابو شهد
كيف الحال
اسمحلي ان اعرض وجهه النظر
خد بالك انا مرفق السيناريو من الاول
واعتقد اننا في طلوع زجزاج وان القاع السابق كان موجه ending diagonal
واعتقد ان الموجه C ايضا هتبقي ending diagonal
محدد لها هدفين بخطوط عرضيه
عامه هنتابع ونشوف وبالتوفيق للجميع
تحليلك مميز كالعاده اخى الفاضل احمد ولكن ازاى ممكن نتوقع ان ال c ending diagonal هل مثلا من خصائص ال a و b ياريت لو توضحلى النقطه ديه.
على فكره انا سمعت لكلامك وبدأت اقرا لبريشتر و ممتع جدا بس لو كنت بدأت بيه كنت هوصل لطريق مسدود.
:eh_s(7)::eh_s(7)::eh_s(7):
رد: المجنون على طبق من ذهب
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr s khadr
يا راجل انا قصدى على ترقيمك الشهرى والاسبوعى وترقيم ابو شهد اليومى تحطلى موجه على الخمس دقائق. بس هى فعلا شكلها abc .
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته كل الفريمات فى بيتها ياعم عمرو متقدرش تفصل الخمسه موجات الدافعه على الشهرى بتبدء من على الفريمات الصغيره بخمسه ثم مرورا بكل الفريمات انا بس بحاول امسك الخيط من اوله لا اكتر ولا اقل والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
رد: المجنون على طبق من ذهب
اشكر الاخ صاحب الموضوع
لي طلب خاص
ماهو الزوج التي حركتة معاكسة لزوج المجنون
اى اذا تحرك المجنون صعودا تحرك هبوطا والعكس ايضا
اعرف ان هناك ازواج حركتها تعاكسة ولكن ليست بنفس الرتم والسرعة والقوة
الذي ابحث عنه هو
ان يكون الزوج يتحرك باتجاه معاكس للمجنون حسب المواصفات التالية:
- إذا صعد المجنون هبط عاكسا الحركةبنفس القوة
- اذا تحرك 100 نقطة تحرك بنفس اوقريب منها بعدد النقاط
- له نفس التأثير الأخباري
- له نفس السلوك والترابط السياسي والاقتصادي والاخباري
- كما نعلم احيانا يتحرك المجنون بشكل سريع نتجية خبر او تأثير بحركة ازواج اخرى - ويجب ان يكون هذا الزوج بنفس التأثير
- ان يكون مرتبطا كليا بحركة معاكسة
رد: المجنون على طبق من ذهب
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مداوي
اشكر الاخ صاحب الموضوع
لي طلب خاص
ماهو الزوج التي حركتة معاكسة لزوج المجنون
اى اذا تحرك المجنون صعودا تحرك هبوطا والعكس ايضا
اعرف ان هناك ازواج حركتها تعاكسة ولكن ليست بنفس الرتم والسرعة والقوة
الذي ابحث عنه هو
ان يكون الزوج يتحرك باتجاه معاكس للمجنون حسب المواصفات التالية:
- إذا صعد المجنون هبط عاكسا الحركةبنفس القوة
- اذا تحرك 100 نقطة تحرك بنفس اوقريب منها بعدد النقاط
- له نفس التأثير الأخباري
- له نفس السلوك والترابط السياسي والاقتصادي والاخباري
- كما نعلم احيانا يتحرك المجنون بشكل سريع نتجية خبر او تأثير بحركة ازواج اخرى - ويجب ان يكون هذا الزوج بنفس التأثير
- ان يكون مرتبطا كليا بحركة معاكسة
حياك الله اخي الكريم
فية عملتين يأثران على المجنون تأثير مباشر
GBP/USD
USDJPY
رد: المجنون على طبق من ذهب
@@ ملاحظة @@
أقفلت عقود البيع وخرجت بمربح 200 + نقطة
لحين أتضاح الرؤية
وكسر 126.50
السعر الان 127.50
رد: المجنون على طبق من ذهب
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أبوشـهـد
@@ ملاحظة @@
أقفلت عقود البيع وخرجت بمربح 200 + نقطة
لحين أتضاح الرؤية
وكسر 126.50
السعر الان 127.50
هههههههههههههههه :0024:
خايف ولا ايه يا ابو شهد :0023:
الثبات حتى الممات يا ابو شهد :0023:
رد: المجنون على طبق من ذهب
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohands_moslim
هههههههههههههههه :0024:
خايف ولا ايه يا ابو شهد :0023:
الثبات حتى الممات يا ابو شهد :0023:
هههههههههههههههههههههه
لو لوحدي عادي
بس في ناس متعلقة برقبتي
:0023::0023:
رد: المجنون على طبق من ذهب
رد: المجنون على طبق من ذهب
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سعر سوق
حنا معك يا بوشهد
الله محييك يابوناصر
:0021::0021:
رد: المجنون على طبق من ذهب
هل تتوقع هبوط تاني يا ابو شهد
لاني كنت تاركة بيع و فرق عن الهدف ب 20 نقطة و صعد تاني
منتظر ردك
رد: المجنون على طبق من ذهب
رد: المجنون على طبق من ذهب
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة faridns
هل تتوقع هبوط تاني يا ابو شهد
لاني كنت تاركة بيع و فرق عن الهدف ب 20 نقطة و صعد تاني
منتظر ردك
بالوقت الحالي الافضل انك تقفل العقود
وتنتظر ساعة الصفر
:0031::0031::0031: