شارت بعد العملية الفدائية.
تم ضرب الهدف و زيادة حبتين تلاتة من استطاع اللحاق بالربح فقد فاز و من خرج عند الهدف فمبروك عليه ال 35 نقطة.
الله كريم.,
https://forum.arabictrader.com/uploa...0_chart239.gif
Printable View
شارت بعد العملية الفدائية.
تم ضرب الهدف و زيادة حبتين تلاتة من استطاع اللحاق بالربح فقد فاز و من خرج عند الهدف فمبروك عليه ال 35 نقطة.
الله كريم.,
https://forum.arabictrader.com/uploa...0_chart239.gif
اقتناص رائع اخي nesr_2020 ....
خرجنا منها ب 70 نقطه ولله الحمد يبدو ان المجنون ملتزم هنا.
الله ينور
ايه رايكم فى يورو دولار
الدولار كندىتشبع شراء على السبيرمان.
ملامسة الخط الاحمر
الزوج فى ترند هابط على الاربع ساعات.
كسر ترند صاعد على الساعة و اعادة اختباره بنجاح.
شمعة انعكاسية على الربع ساعة.
اعتبر الفرصة مقشرة
الدخول بيع من السعر الحالى 1.2200
الهدف 50 نقطة او ملاحقة الربح
الستوب 1.2232
الله كريم.,
https://forum.arabictrader.com/uploa...0_chart241.gif
:ongue: .. ما شاء الله على الاتقان ,, فني وترندات وشمعات انعكاسية تدمجها مع مركز الثقل تجد ما يسرك :0023:اقتباس:
مبروك الهدف الثانى 50 نقطة عدا و نقدا.الله كريم.,
على فكرة بالامكان دخول الفرصة من جديد بيع على الكندي
فرصة اضافية على الماشى
اليورو دولار
ثقليا:
ملامسة الخط الاحمر السميك على الساعة و النصف ساعة و الربع ساعة
تشبع سبيرمان على كل الفريمات.
كلاسيكيا:
شلة مقاومات على الساعة لم يخترقها الزوج مسبقا
شمعة انعكاسية على الربع ساعة
الدخول بيع من السعر الحالى عن 1.4280 الى 1.4300
الستوب 30 نقطة
الهدف كالمعتاد (عندى) 50 نقطة او ملاحقة المزيد من الارباح.
الله كريم.,
https://forum.arabictrader.com/uploa...0_chart243.gif
هل هذه الفرص ممتازة للدخول حسب الأستراتيجية ؟؟؟
وهل الخط السميك سيبقى مكانه ولن يتحرك خلف السعر ؟؟
أم أنتظر العودة والأغلاق بداخل الخطوط ؟؟؟
ملاحظه مهمه للتنبيه.. جميع العملات الان تحاول الخروج من حاله التذبب وانعدام الاتجاه التي سادت في الايام السابقه لذلك يرجى الانتباه لعدم وضوح الوضع لبعض الوقت...
السلام عليكم يا اخوان اتمنى من الاخوة الخبراء امثال طارق حسين والخبير ديد سووول ان يجيب على اسئلتي لاتبخولوا علينا يا اخ ديد سول اذا على الخواجات ما بخلتوا وانا شفت مشاركاتك في منتدياتهم يا ريت ما تبخل علينا
شباب نظرة على اليورو دولار انا لا اسنطيع ارفاق الشارت الاسف
ايه رايكوا نجرب نشترى المجنون ( ديمو للتذكير )
فريم الربع ساعه
https://forum.arabictrader.com/uploaded/12898_-1-02.gif
يا الف اهلا بيك يا غالى ومنور .. وتسلم على كلامك الجميل .. تشرفنا متابعتك
1 - المؤشر فى كل الحالات وعلى كل الفريمات يعيد رسم نفسه يا غالى
2- يمكنك انتقاء اى توليفه من الموفنجات لتحديد نقطة الدخول مع التقاطعات لو الفكره عاجباك ممكن ارفقلك مشاركة للغالى وليد الحلو لمناقشة توليفات الموفنج افريج .. او يمكنك الاستعانه بالكلاسيكى لتحديد نقاط دخول اكثر دقه ..
3- ما عنديش خبره بالموضوع دا و ما اتعاملتش مع مؤشر بالخياط ان شاء الله الاخوه يجاوبوك
فى كل الحالات يا غالى المؤشر بيعيد رسم نفسه وبيتتبع السعر
فى بعض الاحيان بنبيع عادى وبنشترى من اسفل واعلى حدود المؤشر مع تشبع السبيرمان .. لكن لحد دلوقتى ما حددناش فلتر يخلصنا من الوقوع فى خطأ الشرا او البيع عكس الاتجاه اثناء اوقات الرالى زى ماهو موضح فى شارتاتك الجميله غير اننا بنبتعد عن الشرا والبيع مؤقتا
بالنسبه لى شايف اننا ممكن نعتمد على ظهور اكثر من شمعه عكس الاتجاه و بعدها نشترى من اسفل المؤشر او نبيع من اعلى المؤشر .. وادينى بجرب صفقه الباوند ين هى خير تطبيق لذلك
بارك الله فييك و موفقين ان شاء الله
فريم ايه يا نبيل باشا ؟
لو تقصد الساعه فعلا فى فرصه بيع من اعلى المؤشر :0031: