رد: =***= كافيه المتداولون العرب=***=
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة okazaki
الف مبرووووووووووك على الجميع وكمان وصلنا ل 200 صفحة في نفس اليوم
هههههههه
:015::015::015:
يبارك فيك حبيب قلبي . .
وبإذن الله نعدي أقرب مقاومة 50.000 بمشاركاتكم و وجودكم الممتع والمفيد .
شكرا لك ولتواجدك الجميل .
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة okazaki
الف مبرووووووووك يا باشا :eh_s(7)::eh_s(7):
وشاكر لك مباركتك السابقة على هدف الباوند واليورو
:icon26: تواصلك يسعدني ويدل على نبل أصلك وقلبك الطيب يا طيب .:icon26:
:eh_s(7): مودتي لك والكثير من تقديري :eh_s(7):
رد: =***= كافيه المتداولون العرب=***=
الهايبر!
الباوند استرالى
ترند مكسور طويل على الدايلى و معاد اختباره
ترند صاعد على الدايلى
قناة سعرية
نراقبه و ننتظره للوصول الى الترند المكسور و ضلع القناة السفلى
الله كريم.,
https://forum.arabictrader.com/uploa...0_chart509.gif
رد: =***= كافيه المتداولون العرب=***=
بما ان اسامة ماسبش لينا زوج واحد نرسمه لازم الحق نفسي احسن اخد خصم
:0016::0016::0016:
اليورو/ كندي
رد: =***= كافيه المتداولون العرب=***=
مبروك الميتين صفحه لاحلى كافيه واحلى منتدى
عندي طلب منكم لو سمحتم بس كيف بدي اعرف ارسم الناماذج الروعه الي بترسموها لو حتى كم نوع بس منها
لاني ما بحب التوصيات بحسها خطأ من غير ما اكون فاهم
ياريت الي هيدلني عالطريقه
يدلني ع طريقه ما تكونش صعبه ولا يبعتني ع رابط فيو خمسين صفحه
وشكرا لكم وتصبحوا ع خير
رد: =***= كافيه المتداولون العرب=***=
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amer-faisal
مبروك الميتين صفحه لاحلى كافيه واحلى منتدى
عندي طلب منكم لو سمحتم بس كيف بدي اعرف ارسم الناماذج الروعه الي بترسموها لو حتى كم نوع بس منها
لاني ما بحب التوصيات بحسها خطأ من غير ما اكون فاهم
ياريت الي هيدلني عالطريقه
يدلني ع طريقه ما تكونش صعبه ولا يبعتني ع رابط فيو خمسين صفحه
وشكرا لكم وتصبحوا ع خير
4 مرفق
رد: =***= كافيه المتداولون العرب=***=
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amer-faisal
مبروك الميتين صفحه لاحلى كافيه واحلى منتدى
عندي طلب منكم لو سمحتم بس كيف بدي اعرف ارسم الناماذج الروعه الي بترسموها لو حتى كم نوع بس منها
لاني ما بحب التوصيات بحسها خطأ من غير ما اكون فاهم
ياريت الي هيدلني عالطريقه
يدلني ع طريقه ما تكونش صعبه ولا يبعتني ع رابط فيو خمسين صفحه
وشكرا لكم وتصبحوا ع خير
تفضل يا غالي بس الاهم من الكتب هو الاحتكاك والخبرة والممارسة
اتفضل يا باشا
رد: =***= كافيه المتداولون العرب=***=
هذه الفرص التي أشار إليها مديرنا السكر
وكما وعدته . وعلشان مايزعل مني . . :0023:
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nesr_2020
السلام عليكم., عدنا اليكم بعد فاصل فى الشارتات نجد امامنا الفرص التالية للاقتناص ان شاء الله على الله الاتكال., المجنو...... دبل توب مثالى مع كسر ترند صاعد على الدايلى و اربع ساعات و اغلاق دايلى هابط., ننتظر كسر النموذج و الاغلاق تحت بشمعة ساعة و الدخول بيع بعد الاغلاق او من اعادة اختبار كسره., اذا ارتد الزوج سنأخذه بيع من اعاد اختبار الترند المكسور التحليل و التوصية: بيع من 135.20 او من اعادة اختبار النموذج المكسور و بهدف اول 133.50 و هدف ثانى 130.50 و هدف ثالث 127.50 و ستوب 137 او بيع من اعادة الاختبار للترند المكسور عند 138 - 138.30 فى حالة عدم كسر النموذج و بنفس الاهداف و و ستوب 139.70 طبعا البيع بعد شمعة انعكاسية عند الترند المكسور., يتبع... الله كريم., https://forum.arabictrader.com/uploa...0_chart505.gif
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nesr_2020
الاسترالى دولار., امامنا نموذج المثلث اعتقد انه مثالى جدا و نحن فى الاختناق عند القمة, اعتقد اننا امام فرصة قوية لكسر الترند., احساسى كبير جدا بالكسر اعتمادا على شمعة البيرش انجلفنج على الدايلى التحليل و التوصية: البيع من كسر الضلع السفلى للمثلث و البيع من 0.6235 بعد كسر اخر دعم ممكن يرد الزوج و الهدف الاول 0.6025 و الهدف الثانى مفتوح., الستوب 0.6350 ان لم يتفعل البيع سننتظر الزوج فى الاعلى لنبيعه من هناك بغرض الكسر مرة اخرى ان شاء الله., الله كريم., يتبع... https://forum.arabictrader.com/uploa...0_chart506.gif
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nesr_2020
اليورو استرالى عندما نفكر فى بيع الاسترالى دولار نفكر تلقائيا فى شراء اليورو استرالى امامنا اغلاق ولا احلى لاربع ساعات كاسرة للترند و اعادة اختبار بنجاح ننتظر شمعة انعكاسية على الساعة و لو اربع ساعات يبقى لوز قوى للدخول شراء و بهدف 161 فيبو و متوائما مع مقاومة دايلى 2.0350 لاصحاب القلوب القوية الدخول شراء من افضل سعر للسعر الحالى بعد اغلاق شمعة انعكاسية على الساعة و بهدف نهائى 2.0350 و ستوب 1.9840 لاصحاب القلوب الضعيفة شراء من كسر المقاومة عند 2.0050 و بنفس الهدف و نفس الستوب الله كريم., يتبع.. https://forum.arabictrader.com/uploa...0_chart508.gif
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nesr_2020
النيو ين الين الشرس هل يكسر ترند النيو الصاعد شمعة الدايلى بيرش انجلفنج مع بوادر كسر للترند الصاعد مصحوبا بقوة للين فى كل الاحوال لن ندخل الى بعد الكسر و الارتداد من 38 فيبو لاعادة الاختبار و من هناك سنبيعه ان شاء الله., و ان ارتد سننتظره عند الصفر فيبو و الترند الهابط الدايلى لنبيع من هناك. اذا اغلق اربع ساعات صاعدة و من يريد الشراء يمكن ان شاء الله الى الصفر فيبو او المقاومة الثنائية هناك. نراقبه عن قرب. الله كريم., https://forum.arabictrader.com/uploa...0_chart507.gif
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nesr_2020
ماشاء الله تبارك الرحمن تحليل شامل وكامل
:013: طب وتخير :013:
وهناك فرصة نوه عنها الصديق الجميل /okazaki
للـ اليورو/ كندي
:eh_s(7): نسأل الله لنا ولكم التوفيق والسداد :eh_s(7):
1 مرفق
رد: =***= كافيه المتداولون العرب=***=
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة okazaki
بما ان اسامة ماسبش لينا زوج واحد نرسمه لازم الحق نفسي احسن اخد خصم
:0016::0016::0016:
اليورو/ كندي
بخصوص الهارمونيك والداي
طيب وش رايك في الدولار الكندي
بيـــــع
هـــــارمونيك+دايفرجنس سلبي على الاوسما
مع ان الكندي كسر مقاومة
1.3000
:016:
رد: =***= كافيه المتداولون العرب=***=
بارك الله لكم وجزاكم الله خير بتعلم منكم الكثير
رد: =***= كافيه المتداولون العرب=***=
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة السديري
بخصوص الهارمونيك والداي
طيب وش رايك في الدولار الكندي
بيـــــع
هـــــارمونيك+دايفرجنس سلبي على الاوسما
مع ان الكندي كسر مقاومة
1.3000
:016:
اظن يا باشا ان الدايف غير صحيح لانه لازم تاخد اخر قمتين للسعر
او على الاقل القمة قبل الاخيرة
بس الافضل انك تراجع فيها ابو عبد الرحمن في ورشة الدايفرجنس اكيد هو هايفديك اكتر مني بكتير
وزي مانت قلت ان الزوج اخترق 1.3
رد: =***= كافيه المتداولون العرب=***=
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mostafa_anwr
بارك الله لكم وجزاكم الله خير بتعلم منكم الكثير
اهلا بيك اخي مصطفى منورنا يا غالي :icon26::icon26:
رد: =***= كافيه المتداولون العرب=***=
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة السديري
شكرا كتير الك اخ السديري
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة okazaki
تفضل يا غالي بس الاهم من الكتب هو الاحتكاك والخبرة والممارسة
اتفضل يا باشا
شكرا كتير الك اخ اوزباكزي وبارك الله فيك يعني بتنصحني اظل موجود وبالكافيه واظل اشوف النماذج واخد التوصيات ؟؟
رد: =***= كافيه المتداولون العرب=***=
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة okazaki
اظن يا باشا ان الدايف غير صحيح لانه لازم تاخد اخر قمتين للسعر
او على الاقل القمة قبل الاخيرة
بس الافضل انك تراجع فيها ابو عبد الرحمن في ورشة الدايفرجنس اكيد هو هايفديك اكتر مني بكتير
وزي مانت قلت ان الزوج اخترق 1.3
تمشى الحال ياغالى
صحيح الافضل انه يكون اخر قمتين سواء السعر او المؤشر
رد: =***= كافيه المتداولون العرب=***=
رد: =***= كافيه المتداولون العرب=***=
الباوند\ين ...
رأس وكتفين مقلوبه على (Line Chart) على الأسبوعي كسر العنق وإعادة إختباره ... :0023:
هل ممكن نشهد إنطلاقه لفوق مع بداية الأسبوع القادم :eek:
https://forum.arabictrader.com/uploaded/6119_gj.jpg