رد: الهارمونيك طريقك للمليون بإذن الله
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sonah
الفرصه صحيحه والدخول كان من C
اما صفقه البيع فستوبك كسر نقطه B ( علي اي اساس دخلت بيع )
وبالتوفيق ان شاء الله
رد: الهارمونيك طريقك للمليون بإذن الله
اقتباس:
اما صفقه البيع فستوبك كسر نقطه B ( علي اي اساس دخلت بيع )
البيع كان حسب استراتيجيه مركز الثقل فريم يومي !!
http://i37.tinypic.com/xbes1i.png
رد: الهارمونيك طريقك للمليون بإذن الله
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sonah
بالتوفيق أخي الفاضل
للاسف انا غير متابع لاستراتيجيه مركز الثقل وكيفيه استخدامها
وبعيد عن السوق عموما من فترة
ولكن شوف الهارمونيك ده يمكن يفيدك
https://forum.arabictrader.com/uploa...bhgjbnmvbm.gif
رد: الهارمونيك طريقك للمليون بإذن الله
عندي سؤال اذا ظهر لي الموشر شكل من اشكال الهارمونك متى يتم الدخول وهل الشكل سلبي ولاايجابي كما في الباوند دولار على فريم الساعه
1 مرفق
رد: الهارمونيك طريقك للمليون بإذن الله
ياناشىء الفوركس يا دكتور الهارمونيك....إيه رأيك فى هذه الفرصة على الذهب على تشارت اليومى...صحيحة أم لا...؟!! :Emoticon1::Emoticon1::Emoticon1:
رد: الهارمونيك طريقك للمليون بإذن الله
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedfouad
ياناشىء الفوركس يا دكتور الهارمونيك....إيه رأيك فى هذه الفرصة على الذهب على تشارت اليومى...صحيحة أم لا...؟!! :Emoticon1::Emoticon1::Emoticon1:
تم مراقبة التايم فريمات الأقل وكلها إشارات شراء واضحة وصريحة...!!:boxing::boxing::boxing:
على رأى abaade خفيف الظل....
:drive1::drive1:جايلك يالمليووون:drive1::drive1:
رد: الهارمونيك طريقك للمليون بإذن الله
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedfouad
ياناشىء الفوركس يا دكتور الهارمونيك....إيه رأيك فى هذه الفرصة على الذهب على تشارت اليومى...صحيحة أم لا...؟!! :Emoticon1::Emoticon1::Emoticon1:
أخي الفاضل كل عام وانتم جميعا بخير وياريت تقولي يا أخي فلست استاذ ولا حاجه
رسمك المظلل باللون الازرق خطأ لان الاضلاع ليست صحيحه
في الشارت الرسم الصحيح والرسم المتوقع أيضا
وبالتوفيق ان شاء الله
https://forum.arabictrader.com/uploa...%27%27gold.gif
1 مرفق
رد: الهارمونيك طريقك للمليون بإذن الله
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ناشيء الفوركس
شكرا على التوضيح أخى العزيز.....لكن ألا تجد أن الرسم الخاص بى هو مثل الرسم الذى قمت به بالتعديل على تشارت الباوند دولار (مشاركة رقم 6724) لكن الفرق أن هنا الضلع CD للأعلى وفى التشارت الآخر CD للأسفل....؟!!:016::016:
ثم إن كل الاشارات على الفريمات الأقل شراء وبقوة...برجاء التوضيح....
رد: الهارمونيك طريقك للمليون بإذن الله
اخي ناشي افوركس ممكن اعرف هل يتم الدخول بعد الاشاره على طول من الموشر وكيف اعرف الفرق بين اشارة الشراء وابيع
رد: الهارمونيك طريقك للمليون بإذن الله
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedfouad
شكرا على التوضيح أخى العزيز.....لكن ألا تجد أن الرسم الخاص بى هو مثل الرسم الذى قمت به بالتعديل على تشارت الباوند دولار (مشاركة رقم 6724) لكن الفرق أن هنا الضلع CD للأعلى وفى التشارت الآخر CD للأسفل....؟!!:016::016:
ثم إن كل الاشارات على الفريمات الأقل شراء وبقوة...برجاء التوضيح....
لا يا أخي الوضع مختلف
ولكن عموما لو تريد شراء الذهب فيكون من مستوي قريب من A علشان الستوب وليس بهذا الستوب الكبير
او يمكنك الشراء بعد كسر مستوي 770
وبالتوفيق ان شاء الله
رد: الهارمونيك طريقك للمليون بإذن الله
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابراهيم-احمد
اخي ناشي افوركس ممكن اعرف هل يتم الدخول بعد الاشاره على طول من الموشر وكيف اعرف الفرق بين اشارة الشراء وابيع
اي اشارة تقصد يا أخي
يا يت تعيد قراءة الشرح في الصفحه الاولي ومراجعه بعد الصفقات وانا منتظر اسالتك بعد اعاده القراءة
بالتوفيق ان شاء الله
رد: الهارمونيك طريقك للمليون بإذن الله
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ناشيء الفوركس
لا يا أخي الوضع مختلف
ولكن عموما لو تريد شراء الذهب فيكون من مستوي قريب من A علشان الستوب وليس بهذا الستوب الكبير
او يمكنك الشراء بعد كسر مستوي 770
وبالتوفيق ان شاء الله
شكرا يا أخى ناشىء الفوركس....معك حق فى موضوع الستوب....لو اعتبرنا الستوب عند A فسوف يكون الستوب قاتل فى حالة انعكاس العملية......! خيرها فى غيرها..:asvc:
1 مرفق
رد: الهارمونيك طريقك للمليون بإذن الله
اقصد مثل هذا النموذج هل شراء ام بيع؟
وماهي الطريقه لمعرفة انواع النماذج هل شراء ام بيع ؟
لاني قريت الى الصفحه العاشره ومافي شي محدد البيع من الشراء
وشكرا
1 مرفق
رد: الهارمونيك طريقك للمليون بإذن الله
السلام عليكم
مين يرسملي النماذج في هذا الشارت
1 مرفق
رد: الهارمونيك طريقك للمليون بإذن الله
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابراهيم-احمد
السلام عليكم
مين يرسملي النماذج في هذا الشارت
اخى الكريم كل عام وانت بخير انت الاول لازم تنزل المؤشرات مؤشر zup60 وبعد ذالك تبدأ فى رسم النموذج على حسب النسب الموضحه فى الصفحه الاولى ويمكن ان تري هذا النموذج للتتعلم منه وأى سؤال انا تحت امرك :asvc: