1 مرفق
رد: >>>>>>> استراتيجية forexBroker <<<<<<<
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة First step
هل فرصة الشراء على الباوند دولار مكتمله ؟
تحديث للشارت مرفق
اعتقد انه بيواجه مقاومه عنيده لانه ارتد منها لتحت
( ياريت تشتغل بمنصه ويندسور )
ولما الفرصه تكتمل خد منها الاوردر ونفذه على برنامج شركتك لانه الفرق في السعر نقطه او اتنين بالكتير
رد: >>>>>>> استراتيجية forexBroker <<<<<<<
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة FX.LOSER
فرصه صباحيه
في انتظار توافق مؤشر AC
بمجرد خروج بار اخضر يتم الدخول
EUR/CAD
فريم الـ 30 دقيقه
شراء
( منصه ويندسور )
بالتوفيق ان شاء الله
( تحديث ومتابعه )
طبعا الفرصه دي لم تحقق شروط الدخول كامله
والسعر انعكس
1 مرفق
رد: >>>>>>> استراتيجية forexBroker <<<<<<<
تابع مسلسل فرص فائته للأسف :no3:
فرصه كانت على
CHF/JPY
فريم الـ 30 دقيقه
بيع
حققت الهدف الأول 35 نقطة
ومازالت مستمره
يارب يكون حد تابعها ودخلها
رد: >>>>>>> استراتيجية forexBroker <<<<<<<
يا اخوان ما هو افضل فترة لتطبيق الاستراتيجية
من حيث الامان والضمان والاستقرار وعدم ضرب الاستوبات خاصة في هذه الاستراتيجية . .
رد: >>>>>>> استراتيجية forexBroker <<<<<<<
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ForexBroker
أخي الكريم ، الاستراتيجية تصلح للفريمات الصغيرة ، وكلما صغر
الفريم حصلت على فرص مبكرة فإذا الأفضلية هي كالتالي :
30 دقيقة - جيدة - Good
15 دقيقة - جيدة جداً - Better
5 دقائق - ممتازة - Best
لكن المشكلة هي بالمتابعة اللصيقة للشاشة بالنسبة للفريمات
الصغيرة فلا ندري في أية شمعة 5 دقائق قد تبدأ الفرصة لذلك
يجب مراقبتها كلها وعن كثب ولعدة أزواج . لذلك فالحل الوسط
والجيد هو فريم 15 دقيقة .
مع التحية
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AL-FARIS
يا اخوان ما هو افضل فترة لتطبيق الاستراتيجية
من حيث الامان والضمان والاستقرار وعدم ضرب الاستوبات خاصة في هذه الاستراتيجية . .
الرد في اقتباس الاساذ جورج
اي ان
30 دقيقة - جيدة - Good
15 دقيقة - جيدة جداً - Better
5 دقائق - ممتازة - Best
شخصيا انا استخدم فريم الـ 30 دقيقه
رد: >>>>>>> استراتيجية forexBroker <<<<<<<
يا خبرأبيض قمت من على الجهاز نصف ساعة ورجعت لقيت مهرجان فرص ضائعة
EUR/USD
EUR/GBP
USD/CHF
CHF/JPY
مش محتاج ارفق الشارتات طبعا كل حاجة واضحة عندكم
بصوا بقى انا لاحظت ان ساعة فتح اوروبا يعنى الساعة 10 بتوقيت القاهرة بيكون الوقت ده 90 فى الميه من الفرص
1 مرفق
رد: >>>>>>> استراتيجية forexBroker <<<<<<<
فرصه فائته للأسف :no3:
EUR/GBP
فريم الـ 30 دقيقه
بيع
( شارت ويندسور )
حققت الهدف الأول لها 35 نقطة
يارب يكون حد اخد باله منها
ابتديت احس ان الاستراتيجيه دي زي الزئبق :0023::0023:
رد: >>>>>>> استراتيجية forexBroker <<<<<<<
هل stop loss هو ثابت لكل الازواج واين يتم وضعه يا اخوان
رد: >>>>>>> استراتيجية forexBroker <<<<<<<
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة islamway
يا خبرأبيض قمت من على الجهاز نصف ساعة ورجعت لقيت مهرجان فرص ضائعة
EUR/USD
EUR/GBP
USD/CHF
CHF/JPY
مش محتاج ارفق الشارتات طبعا كل حاجة واضحة عندكم
بصوا بقى انا لاحظت ان ساعة فتح اوروبا يعنى الساعة 10 بتوقيت القاهرة بيكون الوقت ده 90 فى الميه من الفرص
ياريت يا غالي تكتبلنا الاحصائيات فقط للأزواج
بدون شارتات
EUR/USD
USD/CHF
CHF/JPY
مع التوضيح لو سمحت انت استخدمت منصه عمل ايه ؟
لاننا وحدنا الشغل دلوقت على ويندسور .
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة The Samurai
هل stop loss هو ثابت لكل الازواج واين يتم وضعه يا اخوان
على حسب الاستراتيجيه
الاستاذ جورج حدد
الهدف من 30 الى 35 نقطة
مع ملاحقة الأرباح ان حبيت تكمل
والاستوب 50 نقطة
ويتم وضعه الاستوب من بدايه دخولك الصفقه ( بشرط تطابق جميع الشروط )
رد: >>>>>>> استراتيجية forexBroker <<<<<<<
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة FX.LOSER
على حسب الاستراتيجيه
الاستاذ جورج حدد
الهدف من 30 الى 35 نقطة
مع ملاحقة الأرباح ان حبيت تكمل
والاستوب 50 نقطة
ويتم وضعه الاستوب من بدايه دخولك الصفقه ( بشرط تطابق جميع الشروط )
شكرا اخى العزيز
رد: >>>>>>> استراتيجية forexBroker <<<<<<<
يا جماعه هناك فرصة على البترول على فريم نص ساعه
بيع من سعر 113.53
1 مرفق
رد: >>>>>>> استراتيجية forexBroker <<<<<<<
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أبوسلطان
يا جماعه هناك فرصة على البترول على فريم نص ساعه
بيع من سعر 113.53
شكرا جزيلا اخي العزيز
على اول فرصه للبترول :AA:
بعد اذنك هرفق الشارت للمتابعين
( من ويندسور )
بالتوفيق للجميع
1 مرفق
رد: >>>>>>> استراتيجية forexBroker <<<<<<<
بيع يورو دولار
فريم خمس دقائق
الفرصه صحيحه ام توجد ملاحظه على المؤشرات ؟
رد: >>>>>>> استراتيجية forexBroker <<<<<<<
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة First step
بيع يورو دولار
فريم خمس دقائق
ممكن الشارت وتوضيح البرنامج المستخدم
رد: >>>>>>> استراتيجية forexBroker <<<<<<<
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة First step
بيع يورو دولار
فريم خمس دقائق
الفرصه صحيحه ام توجد ملاحظه على المؤشرات ؟
لو سمحت توضيح البرنامج المستخدم
( سبق ونوهنا ان البرنامج المعتمد دلوقت للمتابعه هوه من ويندسور )
تقدر تشتغل بويندسور وتاخد منه الاشارات للدخول ببرنامج شركتك عادي جدا
اما بالنسبه للشارت بتاعك
لاحظ ان ال ADX نازل من مستوى من فوق لتحت
وانا امبارح حطيت فرصه مشابهة وضربت استوب وكان السبب نزول الAdx زي الشارت بتاعك
راجع مشاركات الامس وانت تفهم