رد: █▓▒░ إستراتيجية صبــح صبــح █▓▒░
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mamr
my keyboard doesn't type in Arabic now, sorry. but what happened over the last 30min is that "nerve gas" vials have been discovered close to the UN headquarter .
see ABCNews:
VIALS OF NERVE GAS DISCOVERED IN A DESK AT UN OFFICE BUILDING NEAR THE UN HEADQUARTERS; EVACUATION IS UNDERWAY - ABC NEWS
-United Nations weapons inspectors discovered six to eight vials of a dangerous nerve gas, phosgene, as they were cleaning out offices at a U.N. building in New York this morning
- Former U.N. weapons inspectors told ABCNews that vials of phosgene had been used by inspectors in Iraq to help calibrate air sampling instruments.
- A U.N. spokesperson said a statement would be issued shortly.
if u cant write arabic
u can write Franco
i mean English M3rb
ya3ni tetkb 3arbi bas be 7erof englizi
ta7yaty ya 3'aly
رد: █▓▒░ إستراتيجية صبــح صبــح █▓▒░
اخواني
مارأيكم فيمن يملك عقود بيع بمتوسط 233.32
هل اخرج منها الآن بخسارة ام انتظر إذا كان هناك هبوط قادم ؟
ارجو المساعدة عاجلاً وجزاكم الله خير
رد: █▓▒░ إستراتيجية صبــح صبــح █▓▒░
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mamr
my keyboard doesn't type in Arabic now, sorry. but what happened over the last 30min is that "nerve gas" vials have been discovered close to the UN headquarter .
see ABCNews:
VIALS OF NERVE GAS DISCOVERED IN A DESK AT UN OFFICE BUILDING NEAR THE UN HEADQUARTERS; EVACUATION IS UNDERWAY - ABC NEWS
-United Nations weapons inspectors discovered six to eight vials of a dangerous nerve gas, phosgene, as they were cleaning out offices at a U.N. building in New York this morning
- Former U.N. weapons inspectors told ABCNews that vials of phosgene had been used by inspectors in Iraq to help calibrate air sampling instruments.
- A U.N. spokesperson said a statement would be issued shortly.
الراجل عاوز يقول انو تم اكتشاف عبوات حقن من غاز سام قرب مقر للأمم المتحدة
دا غاز سام اسمو غاز الفوسجين
رمزه COCl2
carbonyl chloride
وكان بيستخدم عادة في الحرب الكيميائية
وله استخدامات في صنع الاصباغ ومبيدات الحشرات
استنشاق الغاز السام دا بيؤدي لدمار في الجهاز التنفسي : فشل في التنفس
مما قد يؤدي للوفاة
وكذلك بيعمل فشل كلوي وكبدي
ربنا يبعد عنكم جميعا
معلش بقى أصلنا لسا ممتحنين في الحاجات دي قريب من شهرين
فقلت مينفعش نسيب الحكاية دي بدون تعليق :drive1:
رد: █▓▒░ إستراتيجية صبــح صبــح █▓▒░
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابووخالد
اخواني
مارأيكم فيمن يملك عقود بيع بمتوسط 233.32
هل اخرج منها الآن بخسارة ام انتظر إذا كان هناك هبوط قادم ؟
ارجو المساعدة عاجلاً وجزاكم الله خير
يا عزيزى لا احد يعلم الغيب
ولكن انصحك ان تراجع طريقة دخولك للبيع
فاذا هى ضربت الاستوب انصحك بالاغلاق
اما فى حالة عدم ضرب الاستوب ومازالت تؤيد البيع اذن استمر
ولكن لا تقوم بتأجيل الاستوب اذا كان الاستوب ضرب على أساس دخولك
فيجب علينا حساب الخسارة قبل المكسب قبل الشروع بفتح اى صفقة
رد: █▓▒░ إستراتيجية صبــح صبــح █▓▒░
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ناشئ
الراجل عاوز يقول انو تم اكتشاف عبوات حقن من غاز سام قرب مقر للأمم المتحدة
دا غاز سام اسمو غاز الفوسجين
رمزه COCl2
carbonyl chloride
وكان بيستخدم عادة في الحرب الكيميائية
وله استخدامات في صنع الاصباغ ومبيدات الحشرات
استنشاق الغاز السام دا بيؤدي لدمار في الجهاز التنفسي : فشل في التنفس
مما قد يؤدي للوفاة
وكذلك بيعمل فشل كلوي وكبدي
ربنا يبعد عنكم جميعا
معلش بقى أصلنا لسا ممتحنين في الحاجات دي قريب من شهرين
فقلت مينفعش نسيب الحكاية دي بدون تعليق :drive1:
والترجمة دى ترجمة ناشىء ولا ترجمة المترجم الفورى :inlove:
رد: █▓▒░ إستراتيجية صبــح صبــح █▓▒░
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة السوهاجى
if u cant write arabic
u can write Franco
i mean English M3rb
ya3ni tetkb 3arbi bas be 7erof englizi
ta7yaty ya 3'aly
حاضر ياسيدي، صدقني كنت متكاسل أعرب الجهاز من فترة طويلة، بس لما شفت ردك قلت لازم أعملها الآن.
قلت أنه سبب الاضطراب الكبير في المجنون زيادة على إنه مجنون هو أنه تم الإعلان عن اكتشاف عبوات غاز أعصاب قريبة من مبنى الامم المتحدة. و جبت نص الموجز من وكالة الأنباء.
تحياتي و شكرا لدفعي لأنجز ما أردت فعله منذ زمن.
رد: █▓▒░ إستراتيجية صبــح صبــح █▓▒░
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابووخالد
اخواني
مارأيكم فيمن يملك عقود بيع بمتوسط 233.32
هل اخرج منها الآن بخسارة ام انتظر إذا كان هناك هبوط قادم ؟
ارجو المساعدة عاجلاً وجزاكم الله خير
أخي الحبيب
:smile: :smile:
لست مؤهلا لأفتيك في موقفك
لكني لو كنت مكانك :
اخرج الان بمكسب 30 بسرعة وانتظر الفرصة القادمة للدخول معنا بحول الله
ولو انت متردد في اي عقد ومش عارف وضعك بدقة ولا موقفك ولا اتجاه السوق
أي انك مش داخل بثقة
فالخروج بالتعادل او خسارة بسيطة افضل من التعلق بالوهم والاماني
الله يوفقك ويرزقك الحلال :thumb:
امين
رد: █▓▒░ إستراتيجية صبــح صبــح █▓▒░
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ناشئ
الراجل عاوز يقول انو تم اكتشاف عبوات حقن من غاز سام قرب مقر للأمم المتحدة
دا غاز سام اسمو غاز الفوسجين
رمزه COCl2
carbonyl chloride
وكان بيستخدم عادة في الحرب الكيميائية
وله استخدامات في صنع الاصباغ ومبيدات الحشرات
استنشاق الغاز السام دا بيؤدي لدمار في الجهاز التنفسي : فشل في التنفس
مما قد يؤدي للوفاة
وكذلك بيعمل فشل كلوي وكبدي
ربنا يبعد عنكم جميعا
معلش بقى أصلنا لسا ممتحنين في الحاجات دي قريب من شهرين
فقلت مينفعش نسيب الحكاية دي بدون تعليق :drive1:
وااااو
ده أكثر من اللي في الخبر بكثييييير
الله يفتح عليك
رد: █▓▒░ إستراتيجية صبــح صبــح █▓▒░
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة السوهاجى
يا عزيزى لا احد يعلم الغيب
ولكن انصحك ان تراجع طريقة دخولك للبيع
فاذا هى ضربت الاستوب انصحك بالاغلاق
اما فى حالة عدم ضرب الاستوب ومازالت تؤيد البيع اذن استمر
ولكن لا تقوم بتأجيل الاستوب اذا كان الاستوب ضرب على أساس دخولك
فيجب علينا حساب الخسارة قبل المكسب قبل الشروع بفتح اى صفقة
جزاك الله خير
وبارك فيك ولك
هل هناك نقطة تم تحديدها لوضع الاستوب ؟
رد: █▓▒░ إستراتيجية صبــح صبــح █▓▒░
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ناشئ
أخي الحبيب
:smile: :smile:
لست مؤهلا لأفتيك في موقفك
لكني لو كنت مكانك :
اخرج الان بمكسب 30 بسرعة وانتظر الفرصة القادمة للدخول معنا بحول الله
ولو انت متردد في اي عقد ومش عارف وضعك بدقة ولا موقفك ولا اتجاه السوق
أي انك مش داخل بثقة
فالخروج بالتعادل او خسارة بسيطة افضل من التعلق بالوهم والاماني
الله يوفقك ويرزقك الحلال :thumb:
امين
جزاك الله خير اخي ناشئ
والله يستر من المارجن...هذا فعلاً مجنون وماله امان
وبالمناسبة مشكور على الترجمة
رد: █▓▒░ إستراتيجية صبــح صبــح █▓▒░
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mamr
حاضر ياسيدي، صدقني كنت متكاسل أعرب الجهاز من فترة طويلة، بس لما شفت ردك قلت لازم أعملها الآن.
قلت أنه سبب الاضطراب الكبير في المجنون زيادة على إنه مجنون هو أنه تم الإعلان عن اكتشاف عبوات غاز أعصاب قريبة من مبنى الامم المتحدة. و جبت نص الموجز من وكالة الأنباء.
تحياتي و شكرا لدفعي لأنجز ما أردت فعله منذ زمن.
أخي الحبيب غاز الفوسجين الذي اكتشف ليس غاز أعصاب .. والية التسمم التي يحدثها لا دخل للأعصاب بها مطلقا
رد: █▓▒░ إستراتيجية صبــح صبــح █▓▒░
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابووخالد
جزاك الله خير اخي ناشئ
والله يستر من المارجن...هذا فعلاً مجنون وماله امان
وبالمناسبة مشكور على الترجمة
وجزاك الله خيرا مثله و أكثر
و تحت أمرك في أي وقت :icon31:
بالنسبة للترجمة .. لقد كان الموضوع قريبا من الطب مجال دراستي فلم استطع منع نفسي من التعليق للأسف :compress:
ونصيحة من اخوك الصغير : لو كنت متورط فعليا في عقد .. اعمل موضوع استشارة في المنتدى العام
لكي يطلع عليه أكبر عدد ممكن وفي وقت صغير
الوقت من ذهب في تلك المواقف الحرجة
وكذلك يطلع عليه الخبراء
فارائهم ستكون أفضل منا بحول الله
ولتضع عنوان لافت مثل : برجاء سرعة الرد
والجماعة هنا ما بيقصروا ان شاء الله
:smile: :smile: :smile:
الله يوفقك
سلامي
رد: █▓▒░ إستراتيجية صبــح صبــح █▓▒░
مساء الفل على الكل انا بالفعل كنت داخل العملية السابقة live
وخسرت 50 نقطة و الحمد لله انى ربنا ستر معيا مع المجنون
لكن انا عندى شوية اسئلة لو تكرم من لدية الخبرة بالرد على
انا لم اجد طريقة للكسب الحقيقى منذ ثلاث شهور و هو زمن دخولى على LIVE
هل من احد يعرف طريقة معينة ينصحنى بها؟
الأن انا مجموع المكسب و الخسارة يساوى خسارة
هل من طريقة لتعويض خسارتى؟
بالنسبة للعملية السابقة انا لم تكتمل معى فى rsi هل هذا يعنى انة يوجد اختلاف من برنامج لاخر
انا استعمل برنامج Dealstation ؟
اشكر تعبكم معى فى كل الردود السابقة.
لقد حبيت هذا المنتدا من كثرة ما تعلقت بكم والروح الجميلة التى بينكم و اتمنى لو ارى اى واحد منكم
انا مصرى ساكن بحى الهرم.
رد: █▓▒░ إستراتيجية صبــح صبــح █▓▒░
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hanyassal
مساء الفل على الكل انا بالفعل كنت داخل العملية السابقة live
وخسرت 50 نقطة و الحمد لله انى ربنا ستر معيا مع المجنون
لكن انا عندى شوية اسئلة لو تكرم من لدية الخبرة بالرد على
انا لم اجد طريقة للكسب الحقيقى منذ ثلاث شهور و هو زمن دخولى على LIVE
هل من احد يعرف طريقة معينة ينصحنى بها؟
الأن انا مجموع المكسب و الخسارة يساوى خسارة
هل من طريقة لتعويض خسارتى؟
بالنسبة للعملية السابقة انا لم تكتمل معى فى rsi هل هذا يعنى انة يوجد اختلاف من برنامج لاخر
انا استعمل برنامج Dealstation ؟
اشكر تعبكم معى فى كل الردود السابقة.
لقد حبيت هذا المنتدا من كثرة ما تعلقت بكم والروح الجميلة التى بينكم و اتمنى لو ارى اى واحد منكم
انا مصرى ساكن بحى الهرم.
و أنا مصري ساكن في اسكندرية يا هاني :smile:
بص يا هاني
حط الكلام دا حلقة في ودنك :inlove:
1-اسحب فلوسك من الحساب الحقيقي للبنك بتاعك
2-افتح حساب ديمو وجرب لمدة اسبوعين .. بقول اسبوعين بس مش 6 شهور .. عشان أنا عارف ان صبرك قليل .. واللا متعرفش تصبر على المكاسب اسبوعين ؟؟
3-استعمل الديمو كأنو حقيقي بالظبط .. وخاف على الفلوس اللي فيه
4-اعمل عدد عمليات قليل جدا
قليل جدا
جدا
جدا
جدا
عمليات مضمونة وقليلة
5- يكفيك كل يوم عملية مع استراتيجية صبح صبح
6-و بعدها اقفل الكمبيوتر ونام
7-لو عاوز تتابع كمان حاجة (لو مش مكتفي يعني) تابع the GAME بتاعة
محمود DUBAI-IM
8-لو غلبت قوي يعني وكل دا مش عاجبك
ادخل فريق السلاحف وو مش هتخسر أكيد .. هتكسب بانتظام صدقني
بس أنا بحس ان الترند المكسور دا ممل قوي
9-مهما كانت الظروف والمبررات والفرص : يستحيل تخش بأكتر من 10% يوزد مارجن
10- ((لو)) بعد الاسبوعين دول : الحساب الديمو زاد أكتر من 5% أو 10% وكانت دايما عملياتك الكسبانة أكتر وحسيت بثقة في نفسك وانك بقيت فاهم ومش طماع ومش متهور
أنا بقول ((لو)) حصل الكلام دا : ساعتها وبس افتح حساب حقيقي بمبلغ لا يزيد عن 300-500-1000$
لو زاد في اسبوعين 5% أو 10% زود راس المال لو أحوالك المادية كويسة
وسيبك من النسب 500% في الشهر والكلام دا
لكل مقام مقال
لو الديمو مش بيزيد معاك : اتعلم لحد ماتعرف تكسب ازاي ...
وبعدين افتح حقيقي براحتك
11- اخر نصيحة : أوعى تنسى النصايح العشرة اللي فاتت.
ملاحظة : أهم حاجة الالتزام : انتا انهاردا خسرت عشان مشيت بدماغك
لو التزمت بالاستراتيجية بالزبط حسب كلام بوحة كنت حققت 70 نقطة حلال صافي يا معلم
لو قربت الهدف 3 نقط بس
احنا لسا صغيرين قوي انا وانتا
و الكلام دا أنا بقوله لنفسي قبل ما بقولو ليك
لأني أنا الحمد لله أبو التهور والجنون :wub:
وانا اعتبرني معاك في مشوارك
أو ممكن انتا أحسن مني شوية لأن أنا لسا ((ناشئ)) في الفوركس دا
خد اللينك دا
https://forum.arabictrader.com/t33388.html
يلا يا حاج : اقفل الحقيقي وارجعله بعد اسبوعين .. في رمضان أو على العيد
دلوقتي وقت الديمو
ربنا يوفقك
وربنا يبعد الخساير عنك وعني و عن كل أمة لا اله الا الله محمد رسول الله
ولو حاسس ان كلامي أفادك في حاجة .. ادعيلي بالخير في الدنيا والاخرة
سلامي
رد: █▓▒░ إستراتيجية صبــح صبــح █▓▒░
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ناشئ
أخي الحبيب غاز الفوسجين الذي اكتشف ليس غاز أعصاب .. والية التسمم التي يحدثها لا دخل للأعصاب بها مطلقا
باك الله فيك على المعلومة. هذا ما تم تداوله في الأخبار و قد قمت بنقله كما هو، بالنسبة لأغلب الفوركسيين مش حتفرق لو طلع غاز بوتجاز حتى :)
بالمناسبة يعجبني توقيعك كثيرا، فهو يذكر بالخير و بالصلاة على رسول الله صلّى الله عليه و سلّم.
تقبل تحياتي.