1 مرفق
رد: أول محلل رقمي للفوركس مع توصيات - هدية للمنتدى
مرفق بيانات يوم الاثنين 25 يونيو:)
بالتوفيق للجميع
رد: أول محلل رقمي للفوركس مع توصيات - هدية للمنتدى
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahlawyalatol
مرفق بيانات يوم الاثنين 25 يونيو:)
بالتوفيق للجميع
أعتقد الداتا بنأخذها بعد منتصف الليل مع بدايه اليوم الجديد وهو 25 june علشان سعر الافتتاح لليوم الجديد
رد: أول محلل رقمي للفوركس مع توصيات - هدية للمنتدى
السلام عليكم اخواني الكرام
كل الشكر لصاحب الموضوع والاخوة الكرام
بعد النتائج الرائعة المحققة هل حان الوقت لندخل على الحسابات الحقيقية ام ما زال الوقت مبكرا
رد: أول محلل رقمي للفوركس مع توصيات - هدية للمنتدى
http://2askt11.france.net.in/all/index.php . اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المتوكل علي الله
أخي العزيز أبو ماهر
ما هذا الرابط؟؟؟
إن هذا الرابط يا أخوان يحتوي علي فيروس
وجب عليا التحذير للأعضاء
والله لا اعلم ماهذا الرابط :ohmy:
وانا كتبت الرد ولم اضف اي رابط
لا ادري من اين جاء الرابط؟
رد: أول محلل رقمي للفوركس مع توصيات - هدية للمنتدى
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ForexBroker
طريقة العمل التي يتم التجريب عليها مؤخراً هي كالتالي :
مهما كان اتجاه الترند وقوته واتجاه يتم وضع اوردرين الأول بيع والثاني شراء لكافة الأزواج وذلك من النقط التالية ( Buy Stop Level 2 & Sell Stop Level 2 ) فإما أن يتحقق عقد الشراء أو البيع . والهدف هو المستوى التالي أو الذي يليه وذلك حسب ما ترى انت من خلال خبرتك الفنية واتجاه السوق، ويمكنك استخدام ميزة trailing stop لملاحقة الأهداف الكبيرة .
أما الستوب فهو :
- في حال الشراء من Buy Stop Level 2 أن يكون الستوب Buy Limit Level 1
2- في حال البيع من Sell Stop Level 2 أن يكون الستوب Sell Limit Level 1
مع ملاحظة أنه يمكن أن يكون الستوب هو Buy Stop level 1 و Sell Stop Level 1 وذلك للحسابات الصغيرة أو لمن لا يريد أن يتحمل خسارة قد تكون كبيرة بالنسبة له .
وأذكر هنا بضرورة الانتباه لمستويات الـ Support وال Resistance القوية ليكون الوقف متفق معها .
وبذلك نأخذ فرصة الأزواج كافة وتكون المحصلة اليومية النهائية ايجابية على الأغلب .
أما وضع الأوردرات فيتم مع افتتاح السوق الآسيوية .و البيانات التي نعمل عليها حالياً مستقاة من برنامج التداول الخاص بشركة ويندسور لتوحيد نقاط الدخول لكافة الأعضاء .
وتقبل ودي
الف شكر للتوضيح
نفسنا نشوف 10 أزواج على المحلل الرقمي
و من الاثنين القادم ساجرب معاكم بنظام الاوردرين و ربنا يسهل
مشكووووووووووووووووووووووور:clap:
رد: أول محلل رقمي للفوركس مع توصيات - هدية للمنتدى
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nonally
أعتقد الداتا بنأخذها بعد منتصف الليل مع بدايه اليوم الجديد وهو 25 june علشان سعر الافتتاح لليوم الجديد
صح يا nonnally فعلا الفروض نستنى منتصف الليل,اسف فعلا مخدتش بالى من الموضوع ده وعلى العموم انا برضو اللى هنزلها بعد منتصف الليل:)
رد: أول محلل رقمي للفوركس مع توصيات - هدية للمنتدى
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahlawyalatol
مرفق بيانات يوم الاثنين 25 يونيو:)
بالتوفيق للجميع
هل هذه توقعات لسعر الافتتاح لان السوق لم يفتح بعد واخي انت واضع سعر الافتتاح فكيف حدث هذا يرجى الايضاح تحياتي لك:icon3:
رد: أول محلل رقمي للفوركس مع توصيات - هدية للمنتدى
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahlawyalatol
صح يا nonnally فعلا الفروض نستنى منتصف الليل,اسف فعلا مخدتش بالى من الموضوع ده وعلى العموم انا برضو اللى هنزلها بعد منتصف الليل:)
شكرا مقدما علي تبنيك لوضع البيانات واعتقد لو وضعت من شخصين او ثلاثه بيكون احسن
للمقارنه وتفادي الاخطاء
رد: أول محلل رقمي للفوركس مع توصيات - هدية للمنتدى
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nokiy
هل هذه توقعات لسعر الافتتاح لان السوق لم يفتح بعد واخي انت واضع سعر الافتتاح فكيف حدث هذا يرجى الايضاح تحياتي لك:icon3:
لا يا nokiy دى مش توقعات دى ارقام حقيقيه بس الغلطه انى بدل ما اضع افتتاح اليوم اللى هو لسه فى منتصف الليل وضعت افتتاح يوم الجمعه,انشاء الله هنزل البيانات تانى بعد الافتتاح:)
وبكرر اسفى على الخطا
رد: أول محلل رقمي للفوركس مع توصيات - هدية للمنتدى
السلام عليكم
اولا بحييك على مجهودك الرائع ده
ثانيا كان عندك اكتر من استفسار ومعلش استحملنى لانى لسه مبتدى فى المجال ده
1- انا فهمت نقط الدخول والاستوب بس عندى سوال عن الاهداف بتبقى المستويات اللى عليها الدور ولا ايه بالضبط؟؟؟؟
2- تانى استفسار بخصوص طريقه العمل اللى بيتم تجريبها مؤخرا
انتا بتقول اقتباس:
يتم وضع اوردرين الأول بيع والثاني شراء لكافة الأزواج وذلك من النقط التالية ( Buy Stop Level 2 & Sell Stop Level 2 ) فإما أن يتحقق عقد الشراء أو البيع .
يعنى قصدك السعر اللى توصل ليه فى اى من الاوردرين بيتم تفعيل صفقته ولا بيتم تفعيل الاتنين معلش سوال غبى منى بس حابب افهم اكتر لانى تايه فى النقطه دى
3- اشتغل بانهى طريقه الاولى اللى اتقالت اول واحده خالص فى الموضوع ولا بطريقه عبد الرؤؤف وارجو توضيحها اكتر
4- بخصوص فتره التجريب للمحلل لسه قدامه 45 يوم ايه المقصود بيها يعنى البرنامج بعد فترره التجريب هيبقى غير مجانى ولا ايه قصد حضرتك بيها
وشكرا ليك
رد: أول محلل رقمي للفوركس مع توصيات - هدية للمنتدى
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
البرنامج اخر تاريخ فيه هو 26 يونيو 07 ، هل سيتم تحديثة من الاخ جورج ؟
او يمكن الاستمار به بدون اي تعديل للمعادلات؟
تحياتي
ابو ندى
رد: أول محلل رقمي للفوركس مع توصيات - هدية للمنتدى
السلام عليكم ورحمة الله
التحية و التقدير لك السيد جورج
ارجو من الاخوة ممن اكمل البيانات الخاصة بالايام ان يعمنا حتى نلحق بالورشة
و تنزيل الملف
1 مرفق
رد: أول محلل رقمي للفوركس مع توصيات - هدية للمنتدى
أخوتي الكرام ،
صدقوني المحلل متاح للاستخدام لمدة إضافية مدتها 45 يوم ، مع ان آخر تاريخ مذكور بصفحة البيانات هو26/6/2007 ، إلا أنه يمكنكم ادخال التاريخ يدوياً مع ادخال البيانات اليومية . وأقترح عليكم انزال النسخة الأخيرة المحدثة لمن لم يعمل عليها بعد :
http://www.arabictrader.com/vb/showp...&postcount=468
وأرحب بالأخوة المبتدئين والذين دخلوا متأخرين معنا ، وانا لا أنزعج بالرد على كافة استفساراتهم إلا أني أجد نفسي أرد على نفس الاستفسارات أكثر من مرة وأحيانا يكون الرد على الاستفسارات في صفحة سابقة . فموضوع التجريب بالدخول بنظام الأوردرين تكلمنا عنه وتم تحديد الستوب والأهداف التي تكون عادة المستويات السابقة واللاحقة لمستوى الدخول . مع أخذ العلم أنه في أيام الحركة القوية لبعض العملات قد يتحقق الأوردرين بيع وشراء وتتحقق الأهداف لكليهما .
وأقترح على المشاركين الكرام ان يقوموا بملئ البيانات اليومية بأنفسهم من برنامج التداول الذي يستخدمونه للتعود على هذا الأمر مع تأكيد صحة هذه البيانات من خلال الأخوة الذين يقومون مشكورين بإنزال هذه البيانات بشكل يومي .
لمن لا يعرف بعد عن كيفية الحصول على البيانات من برامج ميتاتريدر، اضغط على F2 وتابع كما هو مرفق بالصورة التي تمثل بيانات اليورو كمثال عن يوم 22/6/2007 .
مع التحية
رد: أول محلل رقمي للفوركس مع توصيات - هدية للمنتدى
السلام عليكم شباب
أخوي فوركس بروكر
الساعه كم تفتح السوق الآسيوية ومتى إنشاء الله بنحصل بيانات اليوم
ومتى نبده بتنفيذ التوصيات يعني من أي ساعه تقريباً
و ممكن إن ندخل بعقد واحد لكل زوج على حسب التوصية.
رد: أول محلل رقمي للفوركس مع توصيات - هدية للمنتدى
معلش يا اخ جورج عايز اعرف كيف اطلع سعر الافتتاح من windsor trader :nono: