الزوج هبط من المنطقة +40 نقطة
مازال التوقع هابط وصولاً للهدف إن شاء الله .
الباوند كندي و فرصة بيع و لكن ريسك عالي
GBP/CAD H4
الترند الأسبوعي صاعد و اليومي و الأربع ساعات مكسورين
منطقة تشكلت جديدة " واو تريد "
مدعومة بتحليل فوليوم ...
بكرة عندنا أخبار الفائدة على الكندي الصفقة ممكن نلغيها لو مش أتفعلت قبل الخبر .
في كلتا الأحوال الدخول بعقد صغير .
الملف المرفق 491912
أكيد وارد يصعد بس أنا شايف أن الصعود الفترة الأخيرة كان مجرد ضغط في الأسعار
و بعدها الزوج أتهبد بقوة و الفوليوم كان موضح دة
دة غير أن أزواج الباوندات كلها هابطة يعني في أرتباط في الحركة نتيجة ضعف عملة الباوند و الكندي حالياً كعملة في مرحلة قوة
و الطريق على الاندكس لسة فاضي شوية قدامة ...
هي عامة الصفقة فيها ريسك و أنا هاستنى عليها لغاية وقت الخبر لو أتفعلت هايتم التأمين
أما لو لم تفعل غالباً هالغيها .
كمان الترند الهابط اللي بيعيد أختبارة لم يكن ترند هابط قوي علشان أتوقع الصعود بقوة بعد كسرة
لذلك بناء على كل ما سبق انا شايف البيع أفضل .
باوند فرانك فرصة بيع فيها ريسك شوية
GBP/CHF H1
الترند اليومي صاعد ضعيف
أربع ساعات و ساعة مكسورين
الدخول من المناطق المتداخلة أفضل نقطة دخول
الصفقة مدعومة بوولف ويف + دايفرجنس + سيت أب فوليوم بيعي قوي
الملف المرفق 491957