حبيبى اخى ابو احمد ربنا يبارك فيك يارب
وان شاء الله التحديث الجديد قريب
فاضل بس الاكسيبرت
Printable View
حياك الله اخي احمد,
حاول تضيف استراتيجيه للمدى المتوسط, Swing Trading , لكن حاول انك تركز في عدد النقاط مش المكسب, اتقان حصد النقاط يعطيك الثقه اكثر.
ثم على ضوء ثقتك في حصد النقاط يمكنك بعدها تتحكم في حجم العقد بدون ان يكون العامل النفسي مؤثر عليك.
بالتوفيق للجميع
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
معذرة لو مخدتش بالى من السؤال
بس الطريقة ممكن تبدأ بها باقل راس مال ومع التحديث الاخير ان شاء الله
ممكن تبدأ ب 20 دولار والرصيد هيكبر بسرعة بس هتحتاج مجهود اكبر ومتابعة اكبر
اما عدد العقود من وجهة نظرى لا تزيد عن 7 % من راس المال باقصى حد
اكرر اعتذارى مرة ثانية اخى الفاضل
طيب مافيش نبذه كده علي الطريقه بعد التحديث...انا كل شويه حتي لما اخش انام اجري افتح الباب يمكن تكون نزلت............هههههههههه
ههههههههه
ماشى اخى
التحديث
1- الدخول من مناطق قوية جدا ( ولو لاحظت حضرتك اليومين اللى فاتو كنت بقول ادخل بيع فعلا السعر يهبط )
2- الدخول بطريقتين
الاولى استوب ثابت والهدف اكبر من الاستوب مرتين ثلاثة على الاقل ان شاء الله
الثانية بتبريد وتهديج ولكن تختلف عن الاول بعدم الدخول بعقود كتيرة
لاننا سنضع استوب ايضا عند نقطة معينة وهى تعنى تغير الاتجاه
كما سنشرح بالتفصيل ان شاء الله
اخير ا اكسيبرت ان شاء الله للناس الموظفة مثلى كدة للاستفادة من كل حركة
فعلا اخي ، تعلمت امر من هذا السوق ، 4 عناصر اذا استغنيت عن احدها يصعب جدا جدا النجاح
خطة عمل او استراتيجية جيدة + ادارة راسمال صارمة + مبلغ مناسب للبدا (حسب الهدف) + تخصيص من وقتك للمتاجرة و المتابعة كأي عمل اخر ، و اهم امر توفيق الله .