نعم تحليل متقن تبارك الله
Printable View
نعم تحليل متقن تبارك الله
الكيبل
15-9-2015
والله انت قمر يا كبولة
ذهب الى نفس نقطة البيع
وطبعا انا لا اتركه هو بالذات
اخذت عقد جديد أضافى على العقود الاخرى المتبقية من الامس
بدلاً من الذى اغلقته امس على ربح + 50 من نفس نفس النقطة الحليوه ده
مبروووووك
+ 90 نقطة
وهى دعم سعرى
متزامن مع مستوى 38% فيبو من موجة الصعود الاخيرة
بالهنا عليكم
الملف المرفق 443395
اهو واحنا بنتكلم كمل ال
+ 100 نقطة ربح
يعني استاذه البيع الان خطر ـ؟؟ ممكن يصعد من الدعم
تحية طيبة
أعزائى
المفترض انكم تعلمتم طريقة العمل
وكل شىء واضح امامكم
لماذا لا تتفاعلون وتفرحونا بانكم اخذتم صفقات ونجحت
كل ما عليك هو
التمسك بالاشارة القوية المتكاملة
ثم لا تتأثر بعد ذلك بتذبذب المؤشر ولا تفقد الثقة فى نفسك
وتتوكل على الله فهو حسبك
وتتمعن فى الشارت وتتخير افضل منطقة دخول
سواءا من مقاومة فى حالة البيع
او من الدعم فى حالة الشراء
اليوم
نظراً لظروف ما ومن الامس نوهت على اننى قد اكون مشغولة
وتركتكم لكى تضعوا اى فرصة
او حتى متابعة لفرص الأمس
ولا حياة لمن تنادى
ياااااااا ألله
حاولوا يا جماعة الخير .... حاولوا ... حاولوا
يكفيك شرف المحاولة
وبإذن الله سوف توفق وتنجح
والله انا كنت حابب ارفع الفرصه بس مشكله الرسم عالشارت ما بعرفها كتييير
نزل برنامج الرسم Snagit 9 او 10 الأحدث
بعدها ستجد ويندو مكتوب عليها
Profiles
فيها كل الايقونات المطلوب استخدامها
تستخدم تانى ايقونة مكتوب عليها
Window
هى دى اللى بتاخد صورة كاملة للشارت
وبعدها ستجد ايقونات على صورة الشارت
تفتح من شريط الادوات فى اعلى صورة الشارت تقوم تفتح كلمة
Draw
ستجد ينبثق منها ادوات مثل A لمربع نص يعنى تكتب
وستجد علامة لرسم خط ولرسم دائرة الخ الخ
وبعدين تعمل حفظ فى المكان اللى انت عاوزه
على فكرة
ابحث فى المنتدى عن
طريقة شرح واستخدام هذا البرنامج ستجده بإذن الله
استعنا بالله العظيم
اليورو ين وعوده من جديد
بيع من الاسعار الحاليه او الاقتراب اكثر من الموفنج للاسباب التاليه
تداول تحت الموفينج
هبوط شمعه اربع ساعات السابقه تحت ال ٥٠ ار اس اي
اعاده اختبار الموفينج
الستوب اعلي الموفنج بحوالي عشرين نقطه الملف المرفق 443396
اشكرك عالشرح استاذتنا راح اتعلم
يعطيك العافية على المجهود الطيب .. عندي استفسار من خلال خبرتك ماهو اكثر هدف يتحقق كهدف اول ؟؟
50 pip
انت تنتظر لما يعطيك سلوك عند الموفنج او لما يقرب عليه خالص
والستوب يكون اعلى القمة
136.40
بالامس والله لم اضع الفرصة لليورو ين
خفت عليك احسن تضيف عقود والسعر يستعبط ويرتد
وعملت معى ربح 60 نقطة
لأن الترند اصلاً هابط
وصعوده السابق اعلى الموفنج كاذب
وهو بهدف اختبار دعم سابق تم كسره لاسفل
ثم اعطى اشارة البيع بإغلاق شمعة 4 ص
فالدخول بيع فى شمعة 8 ص
والهدف 70 - 80 نقطة
يعنى منطقة الموفنج
بالتوفيق دائماً
لو الاشارة مضبوطة وكله تمام
وداخلين من اول الصفقة
على الاقل ناخذ اول 50 نقطة
ثم تتابع الاهداف بالقيعان السابقة
او ترندات فى الطريق او بالفيبوناتشى وهكذا
او تحدد لنفسك عدد نقاط تقتنع بها وتكون متوافقة فى منطقة دعوم فى الطريق الهابط كمثال
الملف المرفق 443405
شرايك في هذي الصفقة هل هي صحيحة ومكتملة الشروط ؟؟ طبعا انا مادخلت عليها بسبب التدريب والتعود على الطريقة
عافية عليك
بالفعل اعطى اشارة جديدة لمن هم خارج السوق
شمعة 12 اغلقت ادنى فيبو وادنى 50 مؤشر
وادنى الشمعة السابقة
فهى شمعة بييرش
حينها تبيع من افتتاح شمعة 16
بس علشان امامك مباشرة فى الطريق
الدعم اللى هو يعتبر اول هدف لمن دخلوا الصفقة من اولها من الهاى
فيكون هدفك الاول هو 25 نقطة تحتفظ بهم فى جيبك
وتترك باقى العقود الى الاهداف الاخرى
فاذا ضرب ستوبك
تكون على الاقل قللت منه الكثير يعنى خسارة اقل
الملف المرفق 443416