الفكره انى لو مؤشر rsi وصل لمستوى 30 وكسرت الشمعه اللى شغاله اللى بعدها لفوق(الهاى) ندخل شراء ولو مؤشر الrsi لمستوى 70 وكسرت الشمعه اللى شغاله اللى بعدها لتحت (اللو)ندخل عمليه بيع
Printable View
الفكره انى لو مؤشر rsi وصل لمستوى 30 وكسرت الشمعه اللى شغاله اللى بعدها لفوق(الهاى) ندخل شراء ولو مؤشر الrsi لمستوى 70 وكسرت الشمعه اللى شغاله اللى بعدها لتحت (اللو)ندخل عمليه بيع
ربنا يكرمك يا اخ Mo3Ty خبرتى قليلة فى المؤشرات
فبماذا تنصحنى
يعنى يا ريت تدلنى على خلاصة هذه المؤشرات
و شو افضلها كى اعمل عليه
وشكرا
السلام عليكم. الرجاء مدنا بملف معدل لأول استراتيجية Ekser. نضرا لكون مؤشر الاستوكاستيك الملون لم يشتغل عندي ربما بسبب آخر تحيين للميتاتريدر... شكرا و بارك الله فيكم.
السلام عليكم ورحمه الله
اولا احب اشكر اخويا معطي علي الاداء الممتاز بالرغم انه مش غلايب عليه ده
ثانيا انا معايا استراتيجيه حابب الناس تستفيد منها وان شاء الله هعملها ورشه ونتاجر بيها سوا في المنتدي هيا اشارات الخاطئه منها قليله وده اللي هطلبه من معطي
ثالثا بطلب من اخويا معطي انه يجرب الاستراتيجيه ويقولي رائيه ولو عندك تعديل احب اعرفه او زياده فلتره عشان نتجنب منها الاشارات الخطاء وبالمناسبه هيا ممتازه علي الدهب
وشكرا ليكم واسف علي الاطاله في الكلام الملف المرفق 402840الملف المرفق 402841
السلام عليكم
. الرجاء مدنا بملف معدل لأول استراتيجية Ekser.
نضرا لكون مؤشر الاستوكاستيك الملون لم يشتغل عندي ربما بسبب آخر تحيين للميتاتريدر... شكرا و بارك الله فيكم.
** اتفضل ياعمرو الاستراتيجية متكاملة الان وزودتها بمؤشر رائع جديد استوكاستيك معدل .. المؤشر عندما تجده بين خطين 30 و70 فلا دخول هنا حالة تذبذب
** الدخول بالاستراتيجية حيكون كالاتي :-
** انتظار خط الموفنج الازرق يكون فوق الاحمر.. هنا اوردرات شراء فقط.. والدخول عندما يحدث تشبع شراائئ على مؤشر الاستوكاستيك بالاسفل وذلك كما موضح بالشارت عند الدوائر.. والعكس فى البيع.. وبكدة احنا بندخل مع اتجاه الترند ففرص ضرب اهدافنا بيبقا اكثر
** الاهداف والستوب على مؤشر البيفوت مع تقسيم الهدف..ويفضل فى رأيي تجعل اهدافك وستوباتك على خطوط دعم ومقاومة كلاسيك بالعين
** اتمنى تكون الاستراتيجية فيها خير ليك واى استفسار او تعديل باى وقت انا معاك
تقبل تحياتي
حبيبى يا معطى وربنا يخليك ليا بس انا مبيركبش عندى المؤشر بتاع الاستوكاستيك انا بعتلك التمبليت من ميتا تريدر عشان يشتغل عندك بس انا مش شغال على ميتا تريدر بشتغل على تريدنج ستيشن والنوع دا من الاستوكاستيك مش موجود عليها فلو ممكن تعوضه بأى مؤشر تذبذب تانى من المؤشرات الرئيسية يبقى كتر خيرك وشكرا لتعبك مرة تانية
تمام ياعمر ولا يهمك فعلا كدة مشحيركب عندك المؤشر
بس عامة حتبقا نفس الفكرة بالاستوكاستيك العادي بالظبط.. هى الفكرة انك تدخل مع الترند وده بيوضحهولك الموفنجين + مع نقطة دخول من الاستوكاستيك.. وممكن تجرب نفس الفكرة مع اى مؤشر جاهز عندك بالبرنامج
وجرب كدة ولو محتاج حاجة تانية قولي وانا معاك
السلام عليكم
. الرجاء مدنا بملف معدل لأول استراتيجية Ekser. أو فقط الاستوكاستيك الملون.
نضرا لكون مؤشر الاستوكاستيك الملون لم يشتغل عندي ربما بسبب آخر تحيين للميتاتريدر... شكرا و بارك الله فيكم.
الموفنق يعيد رسم نفسه او مكانه يتغير
يعني ساعات يكون في منطقة التشبع لاكن بعد مروو الوقت يتغير مكانه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ايضا لو سمحت
الاستراتيجيد الي فيها مؤشر Laguerre لايعمل الموشر فيها ولا التامبلت وشكرا
بالتوفيق بإذن الله