يا اخوانا بعد ساعتين ونصف في خبر علي الين قوي جداً وحديث لبرنانكي على الدولار والسوق هيلعب بينا احذرو وياريت الناس الخبراء تفيدنا بتوقعها لشكل الاخبار دي ايه وهل ازواج الين هتطير ولا هتقع مع توقع الاستاذ مصطفي بهبوط اليورو والباوند
يا اخوانا بعد ساعتين ونصف في خبر علي الين قوي جداً وحديث لبرنانكي على الدولار والسوق هيلعب بينا احذرو وياريت الناس الخبراء تفيدنا بتوقعها لشكل الاخبار دي ايه وهل ازواج الين هتطير ولا هتقع مع توقع الاستاذ مصطفي بهبوط اليورو والباوند
السلام عليكم
وعلى 4 ساعات مع اختلاف بسيط في المستويات .
السلام عليكم
بسم الله الرحمن الرحيم
معروف عندى عدم المشاركه فى حال اعكاس صفقاتى
الامر بسيط هو انى لا احب ان اطمئن الناس على الازواج
فنحن متاجرين محترفين
رغم ذلك كنت متابع السوق و ما دفعنى للمشاركه هو رسائل تصلنى تطالبنى بالغاء الصفقات و الخروج بخساره
الوضع الان الاسترالى بينزل و ده العادى بسبب انه فى تلريند هابط و احنا بايعين
اليورو رغم كل ده ضعيف جدا صعوديا و مش قادر سكير القمه و لا حتى قادر يكسر اعاده الاختبار
واقف عندها و خلاص
فمافيش سبب فعلى لاغلقاها سوى الخوف
اما الباوند فصعوده فعلا غريب عكس المتوق تماما
لكن نرى على الاندكسلا الدولارعلى دعم صحيح تمام
الباوند على هبوط عادى
الباوند دولار حتى الان لم يكسر القمه الاخيره بل بيحارب عندها
فلا سبب للخروج الفعلى سوى القلق
فى تلك الظروف لا يربح سوى من ضبط نفسيته
لو رايت بعين العقل ان اى زوج منهم اصبح فعليا ضد صفقاتنا فساخرج منه فورا
ليس بسبب شويه قلقل من صناع السوق
و لسه مصمم على نزوله السريع
تحياتى لكل متابعينى و احب افكرهم
انت خير من يقود حسابه و ليس انا
ابو جيداء الاسترالي مثل ماهو عليه الوضع بيع لاني ماخده بيع واين الصفقات اللي لسه شغاله علي حسابك اصله بيانات المنصة تعت حسابك مش زابطه عندي
تعديلات مهمه فى الاستوبات لمنع ضربها من صناع السوق
يتم رفع استوب اليورو و الباوند 100 نقطه اضافيه ( للتامين مش اكتر)
اما استوب الاسترالى ينقل على الدحول ( الاسترالى كون قمه هابطه منت الاستوب )
و يتم زياده تارجت الاسترالى 80 نقطه اضافيه
القمه الهابطه المتكونه عند 9383 بتشير لان السعر هايكسر القاع الحالى و يتوجه للتالى
صفقه جديده
بيع اليورو دولار
الملف المرفق 389807
البيع من كسر اخر قاع فى التصحيح
تارجت و استوب الصفقه الاصليه
و كشف الحساب فيه كل الصفقات المفعله بتعديلاتهم الجديده
رفع الاستوب يادرش حتى لو للتأمين فهو مخاطره لانه اصلا نسبة المخاطره بتتحسب على اساس الاستوب وصفقة الباوند دولار في نقطة دخولك غير جيده لان الاستوب وقتها 240 نقطه تقريبا مقابل 200 هدف يعني الريسك ريورود سيئه فما بالك هترفع الاستوب 100 نقطه كمان يبقى استوب 340 نقطه مقابل 200 هدف
انا يضرب عندي استوب ولا ارفعه ابدا وممكن بعدها ارجع ادخل تاني من نقطة احسن