رد: لكل مبتدئ - بدون تردد - ضع سؤالك هنا
قل د/احمد
ولا تقل أ/احمد
هنا القاهره.........:thumb:
رد: لكل مبتدئ - بدون تردد - ضع سؤالك هنا
استاذي الفاضل / احمد حنفي
ارجو عدم اهمال رسالتي التي ارسلتها لك في الصفحه السابقه
رد: لكل مبتدئ - بدون تردد - ضع سؤالك هنا
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tito7600
اولا: انا زعلان منك :yikes3: :yikes3:
لانك لازم تقدر ظروفى
وعشان تصالحنى بقى
لازم تبعت لى سندوتشين لحمة :icon3:
اعادة الاختبار يبدء بكسر مقاومة او دعم او ترند ما
ثم يبتعد عنه
و فجاءة يعود ليلامسه
ثم يبدء فى الارتاد
كل اللى مكتوب بالازرق لازم يتحقق علشان اقول اعادة اختبار
و متزعلش منى
و تقبل ودى
رد: لكل مبتدئ - بدون تردد - ضع سؤالك هنا
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hima1212
قل د/احمد
ولا تقل أ/احمد
هنا القاهره.........:thumb:
اشكرك اخويا ابراهيم
بس الافضل قل أحمد
و تقبل ودى
رد: لكل مبتدئ - بدون تردد - ضع سؤالك هنا
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tefa7up
استاذى الفاضل
:) الله يعطيك الصحه والعافيه لما تفعله للوقوف بجوارنا نحن المبتدئون :)
اود ان اعرف متى يصبح المبتدىء قادر على فتح حساب حقيقى ؟
وذلك لان كثيرا ما يقرئون من المواضيع ويدخلون فى المتاجره الحقيقيه وبعد ذلك يخسرون مالديهم من مال .!!!!
فكيف نعرف المنهج الصحيح لكى ننجح فى الامتحان.
و الله يا اخويا تيفا
سؤلك جميل جدا و احلى من السفن اب
اخى الكريم
حد ادنى للشغل على التجريبى 6 شهور مهما كانت نتائجك
اما الحد الاقصى الذى يجعلك تفتح حساب حقيقى فعلا
يرجع ليك
لو لقيت عندك ثبات اتزانى
و ما تتهزش مع حركة السعر
يعنى لو حسيت بنفسك "معلم"
بجد مش هزار
يبقى افتح حساب حقيقى بس بعد الشهور الستة ما يكونوا خلصوا
رد: لكل مبتدئ - بدون تردد - ضع سؤالك هنا
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بروكر
سلام عليكم
مساء الخير
اصبح عندي ادمان لهذا المنتدى وبذات لصفحه هذي
وضحت المعلومه ياستاذنا
انا كمان بحب اسئلتك جدا
بالنسبه للموفين افريج افضل عدد ايام كم ؟؟
يعني هل ممكن نطبق 200 يوم على افريم الساعه او الاربع ساعات والخمسين يوم على اليوم والاسبوع ومدى قوت كل واحد فيهم
المتوسط المتحرك Moving Average
الاعدادات
المستثمر قصير المدى : 21 – 50 - 55 يوم
المستثمر متوسط المدى : 50 - 100 يوم
المستثمر طويل المدى : 100 - 200 يوم
وفي سؤالين تعبوني
كيف احذف الخطوط الي اضفتها على الشارت؟؟ يعني مثلا اضفت خط يمثل الدعم وقررت امسح من الرسمه كيف؟؟ وكمان فيبوناتشي نفس الطريقه
بس اضغط Back space
لاقيه فوق انتر (ادخال) على طول
فى لوحة المفاتيح
في اصوات لتنبيه تنبه على ايش؟؟
الله لاايحرمنا منك ياستاذنا
تلميذك
التنبيه الصوتى بيكون تابع للمؤشر الموجود
اذا تقاطع الموفينج يصدر تنبيه صوتى و هكذا
رد: لكل مبتدئ - بدون تردد - ضع سؤالك هنا
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hima1212
ايه ده ا/احمد مش فاهم حاجه يعني ممكن اضيف الدهب
طبعا تضيف الدهب و الفضة كمان
رد: لكل مبتدئ - بدون تردد - ضع سؤالك هنا
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة atef abo sofa
احمد باشا بعد جزيل الشكر على الردود السابقة عندي سؤال
بالنسبة للاعداد لمؤشر ADX لونا عملت البيريود من 14 الي 5 ماذا يكون الفارق وما معنى اصلا 14
وكذلك بالنسبة لمؤشر الCCI
وجزاكم اللله كل الخير
اخويا عاطف انا رديت على السؤال
رد: لكل مبتدئ - بدون تردد - ضع سؤالك هنا
ياسلام
اخيرا لقيت موضوع للمبتدئين
وكمان احمد بك
تسجيل حضور
وعاوز اتعلم الفوركس بجد وافتح حساب ووو
تحياتى
رد: لكل مبتدئ - بدون تردد - ضع سؤالك هنا
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة يارب ترزقه
اتمنى أن اجد الاجابه من احد المختصين هناك جدول يوضع بالمنتدى بكشل يومي يوضح الدعم والمقاومه ونقطة الاتكاز للعملات الرئيسيه وانا اعرف جيدا كيفية حساب نقاط الدعم والمقاومه ولكن عندي بعض الاسئله اتمنى أن اجد الاجابه عليها س1 : الدعم والمقاومه تختلف من فريم لآخر فعلى أي فريم الجدول الموضوع؟ السؤال ده يجوبك عليه صاحب الموضوع مش انا
س2 : في حساب نقطة الارتكاز تكون المعادله كالتالي ( اعلى نقطه + ادنى نقطه + سعر الاغلاق)/3 ولكن ما المقصود بالاغلاق هل اغلاق آخر شمعه ام متوسط الاغلاق ام ماذا؟ الكلام صحيح
ممكن على اخر شمعة يومى مثلا و ارسم الخطوط على فريم الساعة
و ممكن على متوسط عدة شمعات
بس هنا هيكون فى المؤشر خاصية الاعدادات
اقصد اقول لك ان كلا الطريقتين ممكن
س3: اعلى نقطه و ادنى نقطه من اين نبدأ بها لان لو رجعنا بالشارت للخلف هناك مئات الاعلى والادنى؟ ارجو افادتي وشكراًِ
لو على اليومى يبقى اعلى و ادنى نقطة فى اليوم السابق
و لو على الاسبوعى نفس الشئ فى الاسبوع السابق و هكذا
و تقبل ودى
رد: لكل مبتدئ - بدون تردد - ضع سؤالك هنا
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shamstec
ياسلام
اخيرا لقيت موضوع للمبتدئين
وكمان احمد بك
تسجيل حضور
وعاوز اتعلم الفوركس بجد وافتح حساب ووو
تحياتى
ووووو و انا تحت امرك
رد: لكل مبتدئ - بدون تردد - ضع سؤالك هنا
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة يارب ترزقه
استاذي الفاضل / احمد حنفي
ارجو عدم اهمال رسالتي التي ارسلتها لك في الصفحه السابقه
انا اقدر اهمل اسئلتك
و لا اسئلة اى واحد من الاخوان
انا بس برد بالترتيب ...... بقدر الامكان
رد: لكل مبتدئ - بدون تردد - ضع سؤالك هنا
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hima1212
ا/ احمد ياتري هبوط الولار امام الين ده هيستمر ولا ايه
مفيش حاجة بتستمر
لا فى الفوركس و لا فى غيره
دوام الحال من المحال
رد: لكل مبتدئ - بدون تردد - ضع سؤالك هنا
د كتور احمد ما لاناش غيرك يستحملنا سامحنا واجرك عند الله
سؤال
عاوز مؤشر اعرف منه اتجاة الترند up/Down
للمضارب قصير المى
وجزاك الله سعة الرزق وامان القبر ونور الجنة
رد: لكل مبتدئ - بدون تردد - ضع سؤالك هنا
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hima1212
يا خبر ابيض اسئلتي عاوزالهل منتدي لوحدها