اليورو مش هنفكر نبيعه الا بتاريخين
الاول يوم 2 او 3 فبراير ولو ما كسر مقاومات بوضوح تام الاجاه هيفضل صاعد حتى يوم 13 او 14 فبراير وكلامي هادا تذكروه وحطوا عليه خطوط حمراء
عشان انا دارس كل دورات اليورو الفلكية وعارف امتى رح يهبط
Printable View
اليورو مش هنفكر نبيعه الا بتاريخين
الاول يوم 2 او 3 فبراير ولو ما كسر مقاومات بوضوح تام الاجاه هيفضل صاعد حتى يوم 13 او 14 فبراير وكلامي هادا تذكروه وحطوا عليه خطوط حمراء
عشان انا دارس كل دورات اليورو الفلكية وعارف امتى رح يهبط
الفلكي ونظرية الاهتزاز هي العلم الوحيد القادر على ان يدللك على الاتجاه فقط
وبعد دراسة الفلكي هيبقى اي زوج ادامكو زي اللعبة انتم بتاخدوه وتجيبوه بمزاجكم تقولو يطلع هيطلع تقولو انزل هينزل
وهكذا ..........................................
محدش يحاول يبيع الباوند اليوم على الاقل ولو حى سكالبنج لانه في بدء دورة جديدية وغالبا لا يكون هناك تصحيح مجدي اول 3 ايام من الدورة بل على العكس يكون اندفاعات سعرية لتغير الدروة السابقة
الباوند السنة دي اتوقع له دروة صاعد حتى 27 ابريل 2016 وذللك بشرط كسر القمة الاخيرة يعني ممكن يعمل حركة زي المجنون
على كل اول موعد لنهاية الدور ة دي اظن سيكون بمارس زي ما قولت
ولكن الله يعطينا عمر لعام 2016 ممكن كون في عداد الاموا ت من يدري
بص اخي الكريم الكتاب المعجزة هو كتاب برادلي اف كوان الابعاد الاربعة للاسواق المالية
الكاب دا ممكن تقرأه يجي 300 مرة ومش هتفهمه ولكن افضل عيد القراءة وحاول طبق اللي فيه
هتلاقي انه صحيح ويعمل مليون بالمئة
Four-Dimensional Stock Market Structures and Cycles
موجود ومتوفر على النت تمام وخلي باللك دا مفتاح ثراء لو قدرت انك تفهم ايش عاوز الكاتب منه
وازاي تطبقه
وهقوللك اول 300 مرة قراءة مش هفهم منه حاجة بس افضل تعيد قراءة
هو نقطة البداية بتاعك
الكتاب موجود ومتوفر على النت مجانا
وحتى ساعدك اكتر حاول تتعب شوية كده وترسم يدوي خذ مقياس انتقال معين للاسعار ومقياس انتقال معين للزمن وحاول تشوف العلاقة بينهم ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لان احنا اتباع مدرسة جان عندنا طريقين لا ثالث لهما
جيومتري و فلكي
وبالنسبة للرقمي حاول تدرس معامل الاهتزاز مثلا خود المسافة بين قمة وقاع وقسمها على الزمن
طيب شوف الرقم الفلاني كم مرة عم يتكرر معاك هتكتشف حاجات جديدة مكنتش تعرفها قبل
حاول تعرف قوة الجذور
مثل جذر ال 2 وجذر 3 وجذر ال 5
موالية الفايبوناتشي خود الجذور بتاعتها وشوف ايه هي علاقتها بالسعر
اهو اعطيتك نصف مفاتيح الرقمي والباقي اتركه ليك
ودا هو مفتاح نظرية الاهتزاز لغاية ما توصل لقانون ثابت لايغير ويعيطك ساعة الانعكاس بدقة الدقيقة تماما
حاول عرف الزمن وليس الوقت كم بعد له -------------- تعرف على ماهية الزمن
حاول ان تقرأ المراجع الدينية
مثلا القران اعطى مفهوما خاصا للزمن
القران اوضح ان الزمن ليس كائننا وحيد البعد
عندما يقول يوما كان مقداره خمسين الف سنة مثلا ماذا كان يقصد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
المهم الكتب الثلاثة
القران والانجيل والتوراة كلها مهمة لانها تحمل مفاهيم خاصة وأكواد مشفرة يجب ان تفهمها
ولان علم الانسان محدود فلابد له من مصدر علمي اكبر من مستوى تفكيره وارقى والمصدر دا هو الكتب السماوية فقط ولا شيء غيرها
اخيرا فكر بكل كلمة انا كتبتها بردي هذا هلاقي المفتاح ادامك
واتمنى للك التوفيق
الدائرة دي حد يعرف معناها ايه واي قانون تمثل ولماذا اضعها على شارتاتي دائما
حقيقة هي تمثل قانون معين بحد ذاتها ولماذا اخذت هدف الباوند اعلى الدائرة
صراحة هي احد شيفرات الزمن فقط
خطوط الترندات على الميتاتريدر لا قيمة لها عمليا لان اصولها ان ترسم على مقياس رسم نصف لوغارتمي
جربو خطوط الترندات غلى المقياس نصف اللوغارتمي وشوفو الفرق بينها وبين خط الترند العادي بتاع الميتاتريدر
الفوليوم الثابت بتاع الميتاتريدر
حاولو تعملوه زي الشموع اليابانية وترسمو خطوط ترندات عليه كمان هنشوف اشياء لم نكن نراها قبل
الباوند -دولار دخول شراء مرة اخرى بعد الكسر
السبب تتبع الترند - استراتيجية السلاحف
صفقات امس وصفقة اليوم الجميع نقل الستوب للسعر دا
الله يوفقك أخوي عماد ويسهل لك هذا العلم
اللي عاوز يعرف طريقة ادارة صفقاتي وكيف احرك الستوب واعزز الشراء
الحساب هو التالي
المنصة اف اكس دي دي