صفحة 22 من 45 الأولىالأولى ... 121617181920212223242526272832 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 316 إلى 330 من 666
    الصورة الرمزية M_A_G
    M_A_G غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي رد:البرايس اكشن + افتكاسات = ربح فى الفوركس

اذن يجب ان ابتعد عنها و عن كيل ذو سيلر

الصورة الرمزية ahmed elsayed
    ahmed elsayed غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة M_A_G مشاهدة المشاركة
    اذن يجب ان ابتعد عنها و عن كيل ذو سيلر
    مش هنبتعد عنها قوى ليها استراتيجيه تانيه تخليك اوقات تدخل عليها واوقات لا اهم حاجه انا عايزك تتقن ال 3 استراتيجيات الى فاتوا وتفهمهم كويس جداا علشان انا ماسهل عندى انى اقول كل الاستراتيجيات بس الناس ساعتها هتتلخبط

الاستراتيجيه التانيه مش عايزه تدينا دخول ادينا منتظرين هيقفل فوق ولا تحت

الصورة الرمزية zarmat
    zarmat غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed elsayed مشاهدة المشاركة
    صباح النور
    zarmat
    ومش عارف الناس ماستفادتش خالص ب ال 30 بيب بتوع انبارح وخير ان شاء الله
    وهمسه فى واحده زى الطريقه ده بس على عمله تانيه وناجحه برضو

الحمد لله استاذ احمد انا كنت داخل امبارح على اليورو شراء بالطريقه التانيه وادتني 25 بيب ما شاء الله
    وبالنسبه للعمله التانيه حضرتك قولت في مشاركات سابقه انها الاسترالي دولار صح ؟؟

نعم الساعه عشره بتوقيت مصر

وبالنسبه للتوقيت أعتقد استاذي أحمد أنها التوقيت كان يتوقيت مكه المكرمه وهذا التوقيت يختلف عن توقيت القاهره بساعه
    أي توقيت القاهره متأخر ساعه عن توقيت مكه ... وتوقيت منصه ونسور هي نفس توقيت مكه المكرمه

اذا أعتقد انها بتوقيت مكه المكرمه وليس القاهره اللى اذا انا فاهم غلط وكنت اكسب بالحظ ... هههههههه

منتظر ردك الكريم اخي

الصورة الرمزية zarmat
    zarmat غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

بانتظار الاقفال للدخول بيع

الساعه الان 17 مكه المكرمه
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة ahmad.gif‏  

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zarmat مشاهدة المشاركة
    بانتظار الاقفال للدخول بيع

الساعه الان 17 مكه المكرمه
    الله ينور فتح بيع عند الاختبار ان شاء الله

اغلاق الصفقه حالا على ربح 9 بيب لسببين اولا : تأخر الوقت ثانيا: لعمل سلوك انعكاسى واحتماليه الارتداد لاعلى

الصورة الرمزية burning69heart
    burning69heart غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

العزيز احمد وفقك الله لما فيه خيرك وخيرنا ولى اضافة بسيطة بالنسبة للاستراتيجية الثالثة بعد عمل باك تست وجدت عدد من الاشارات الغير مربحة ولفلترة هذه الاشارات بعد اذنك طبعا اقترح التركيز على الاشارات فى اتجاه الترند والتركيز ايضا على الشموع الكبيره نسبيا حتى تكون الاشارة واضحة واكرر شكرىوتقديرى

الصورة الرمزية M_A_G

مش هنبتعد عنها قوى ليها استراتيجيه تانيه تخليك اوقات تدخل عليها واوقات لا اهم حاجه انا عايزك تتقن ال 3 استراتيجيات الى فاتوا وتفهمهم كويس جداا علشان انا ماسهل عندى انى اقول كل الاستراتيجيات بس الناس ساعتها هتتلخبط
    ياشا تمام معاك يا معلم , انا فهمتهم كويس و الحمد لله دمجت اجدي استراتجياتك مع واحدة عندي و فلترة اخطاء عديدة بها , فعلا شكرا لمساعدتك و الحمد لله على فضله علينا و على فتحه ابواب رزقه علينا و ربنا يبارك لك يا بو حميد على مجهودك

الصورة الرمزية M_A_G

Smile رد:البرايس اكشن + افتكاسات = ربح فى الفوركس

عمل يومين على بلاتفورم انستا فوركس و جمع بين الاستراتجية الاولى و الثانية و الحمد لله فقد انعم علينا سبحانه و العاقبة لكل افراد الورشة و المنتدى

نبدأ على بركة الله (ربنا انت الرزاق لا غيرك)
    - الاثنين شهد موت تام للسولة بالسوق نضرا لعطلة بنوك لندن مما ادي و الحمد لله ليعض الخسائر
    - الثلاثاء (يوم جميل مخضر بفضل الله تقريبا 80 بيب الاستراتجية الثانية)
    - الأربعاء (يوم اجمل بعون و مشيئة الله 44 بيب بفضل الاستراتجية 1 و الاستراتجية 2 )
    في خذا اليوم اعتمدت على شكل الفولينج اووف لاروف مع دمج استراتجيتي في اليورو/ دولار و كانت النتيجة رائعة و ليس لي اي قلق في أن أدل الاخوة عليها لكن اولا يجب ان يوافق صاحب الورشة
    كذلك اعتمدت على الاستراتجية الثانية في الجينيه الاسترليني / دولار و الحمد لله كذلك صفقتين ناجحة
    و خسرت صفقة كانت محاولة مني في استراتجية قديمة أردت ترجبتها مرة اخرى و الحمد لله رغم الخسارة تعلمت شيء جديد من خطئي

الحمد لله و ان الله يرزق من يشاء بدون حساب ارجو ان نسفيد من بعض و ننصح بعض و نطور بعض يا عرب
    و في الختام اتمنى التوفيق للجميع
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة Mardi.jpg‏   mercredi.jpg‏  

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة burning69heart مشاهدة المشاركة
    العزيز احمد وفقك الله لما فيه خيرك وخيرنا ولى اضافة بسيطة بالنسبة للاستراتيجية الثالثة بعد عمل باك تست وجدت عدد من الاشارات الغير مربحة ولفلترة هذه الاشارات بعد اذنك طبعا اقترح التركيز على الاشارات فى اتجاه الترند والتركيز ايضا على الشموع الكبيره نسبيا حتى تكون الاشارة واضحة واكرر شكرىوتقديرى
    والله انت استاذ انا اصلا كنت فى الفيديو بتاع الدرس الرابع هتكلم على حاجتين بالنسبه للاستراتيجيه الثالثه من ضمنهم النقطه ده بس لسه فى نقطه هتتفهم اكثر قدام وعامه طول مانا ماكتبتش على دخول هنا ماحدش يدخل

ياشا تمام معاك يا معلم , انا فهمتهم كويس و الحمد لله دمجت اجدي استراتجياتك مع واحدة عندي و فلترة اخطاء عديدة بها , فعلا شكرا لمساعدتك و الحمد لله على فضله علينا و على فتحه ابواب رزقه علينا و ربنا يبارك لك يا بو حميد على مجهودك
    اموت انا فى الشغل ده ايوه كده مستنى حد من زمان يقولى دمجت لاحظت خدت بالى فى فلتره وانا مش من نوعيه الناس الى هتوعل بالعكس انا عايز كلو يقول افكارو لعل ذلك يفيدنا ويفيد الناس ويد الله مع الجماعه توكل على الله مستنى شرحك

عمل يومين على بلاتفورم انستا فوركس و جمع بين الاستراتجية الاولى و الثانية و الحمد لله فقد انعم علينا سبحانه و العاقبة لكل افراد الورشة و المنتدى

نبدأ على بركة الله (ربنا انت الرزاق لا غيرك)
    - الاثنين شهد موت تام للسولة بالسوق نضرا لعطلة بنوك لندن مما ادي و الحمد لله ليعض الخسائر
    - الثلاثاء (يوم جميل مخضر بفضل الله تقريبا 80 بيب الاستراتجية الثانية)
    - الأربعاء (يوم اجمل بعون و مشيئة الله 44 بيب بفضل الاستراتجية 1 و الاستراتجية 2 )
    في خذا اليوم اعتمدت على شكل الفولينج اووف لاروف مع دمج استراتجيتي في اليورو/ دولار و كانت النتيجة رائعة و ليس لي اي قلق في أن أدل الاخوة عليها لكن اولا يجب ان يوافق صاحب الورشة
    كذلك اعتمدت على الاستراتجية الثانية في الجينيه الاسترليني / دولار و الحمد لله كذلك صفقتين ناجحة
    و خسرت صفقة كانت محاولة مني في استراتجية قديمة أردت ترجبتها مرة اخرى و الحمد لله رغم الخسارة تعلمت شيء جديد من خطئي

الحمد لله و ان الله يرزق من يشاء بدون حساب ارجو ان نسفيد من بعض و ننصح بعض و نطور بعض يا عرب
    و في الختام اتمنى التوفيق للجميع

الصورة الرمزية M_A_G

اموت انا فى الشغل ده ايوه كده مستنى حد من زمان يقولى دمجت لاحظت خدت بالى فى فلتره وانا مش من نوعيه الناس الى هتوعل بالعكس انا عايز كلو يقول افكارو لعل ذلك يفيدنا ويفيد الناس ويد الله مع الجماعه توكل على الله مستنى شرحك
    حسب ملاحظتي عندما تابعت الباك تست على مستوى أيام وراء و لاحظت ان اعلى مستوى و أدني مستوى للأيام السابقة ذو تاثير هام على استراتجيتك الاولى فلو تلاقى مثلا شمعة شوتنغ ستار + شمعة حمراء + اعلى هاي ليوم البارحة هناك احتمالية كبيرة للبيع و مضمونة 20 نقطة و حتى 40 نقطة و يمكن ان نقول ان في مثل هذه الحالات الاستراتجية الأولى تعمل ببراعة
    اما النقطة الثانية فهي مناطق التشبع , فعندما ترى فولينج اووف لا رووف فهي كما قلت يمكن تكون مصيدة لكن ان كانت في منطقة تشبع شرائي فتلك الشمعة ليست مصيدة و الدخول اضمن ويمكن ضمان من 15 الى 25 نقطة
    ---- الاهم من هذين هو الاتجاة و تركيبة الفوولينج اووف أو شوتينج ستار يعني مثالا لو جاءنا في اتجاه صاعد و ظهرت احدي هتين الشمعتين و لكن لم تلاحظ اي تغيير للاتجاه يعني تلك مصيدة بمعني يجب ان تكون الشمعة الدالة على الانعكاس فوق قليلا من الشمعات السابقة اما اذا كانت تحت فهي ليست صحيحة و ساعرض مثال عن هذين النقطتين

ان شاء الله وفقت في التفسير
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة test.jpg‏  
    آخر تعديل بواسطة M_A_G ، 29-08-2012 الساعة 11:49 PM

الصورة الرمزية M_A_G

الحمد لله ذلك فضل الله على عبده و اتمنى بالمثل للجميع و لن انسى مساعدتك يا أخي الكريم و قلت لك أني رح اكلمك على الخاص في اشياء عديدة و انشاء الله اول ما اخلص 50 رد نتحاور مباشرة

صفحة 22 من 45 الأولىالأولى ... 121617181920212223242526272832 ... الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17