لكن بخصوص متوسط عدد النقاط عندي للصفقة فهو ممتاز و الحمد لله تقريبا 120 بيب للصفقة و باذن الله يزيد عن كدا كمان
Printable View
لكن بخصوص متوسط عدد النقاط عندي للصفقة فهو ممتاز و الحمد لله تقريبا 120 بيب للصفقة و باذن الله يزيد عن كدا كمان
في هالحاله بيمشي الحال بس هياخذ وقت اطول منك الموضوع عشان يثقو باستراتيجيتك بس لازم تنتبه للدروداون وان استراتيجيتك ماتتغير مع الايام يعني تستمر على نفس المنهاج مو ايام اربع ايام دروداون لنفرض 500 نقطه وبعد كذا تيجي كم صفقة 6 ايام درو داون 800 وبعد كذا 8 ايام درو داون اعلى
بهالحاله بتكون استراتيجيتك غير ثابته وبتكون المخاطره معاك عاليه
وبيكون صعب على التابعين فهم استراتجيتك
والله يوفقك
اهم 3 حاجات فى المزود بتخلى الناس ترغبه
الدروداون
متوسط النقاط للصفقة
ثم الاستمرارية وهى اسابيع التشغيل
على فكره معظم المزودين ضعفاء جدا وسرعان ما ينزلون الى الهاوية لانهم لا يستخدمون استوب لوز ويخطفون نقاط قليلة جدا باستوب مفتوح وطبيعى جدا يستمروا وينجحوا لبعض الوقت ومنهم من يستخدم التبريد وهو اما نجاح الصفقات او مارجن كول وهى اساليب سهله تعتمد على الحظ فى مجملها فاعتقد ان اى عضو من المتداول العربى يستخدم قواعد المتاجرة الصحيحة ويحقق ارباح باستمرار سيتفوق عليهم ان شاء الله
الاسبوعين اللى فاتوا دليل على كده وكانوا بمثابة كارثة على المزودين المتصدرين المراكز الاولى حتى انا ترتيبى زاد بدون ما انفذ اى صفقات والسبب هبوط مراكز باقى المزودين نتيجة الدروداون الى سحبهم معاه بسبب هبوط اليورو والباوند
هل ممكن نفس الشخص يفتح كذا حساب كمزود؟
يعني هل ممكن يبقى تحت اسمي كذا حسساب كمزود؟
ولا أستخدم أسماء مختلفة لفتح كذا حساب كمزود؟
اسبوع موفق باذن الله